Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:26
Mijn vraag
Beste, momenteel draai ik een oude homeserver setup welke gebaseerd is op mijn oude PC hardware.

Windows Server 2016 Datacenter 64-bit met de volgende Hyper-V VM's:
  • pfSense
  • Windows Server 2016 (NPS Radius, Sonarr, Radarr, Jackett en Transmission)
  • Windows Server 2016 Core (Domain Controler)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Server
  • Windows Server 2016 Datacenter 64-bit
  • AMD Phenom II X4 965 Black Edition
  • 16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
  • ASUSTeK Computer INC. M4A88T-V EVO/USB3 (AM3)
  • ATI Microsoft Basic Display Adapter (MSI)
  • 149GB Western Digital WDC WD1600JD-55HBB0 ATA Device (SATA )
  • Storage Pool voor VHDX (2x WDC WD5000AADS-00S9B0)
NAS
Synology DS 413j 9TB Synology Hybrid RAID

Deze Server setup is enorm traag door de gebruikte disken en vreet stroom. Dit wilde ik gaan upgraden met SSD's maar vroeg me af of dit beter kon.

De planning die ik voor ogen had:
De VM met pfSense verplaatsen naar een dedicated machine. Momenteel had ik in gedachten een oude thin client te gebruiken (HP T620 Plus) echter kan ik deze welke in America vooral wordt aangeraden nergens vinden in Nederland.

Vereisten:
  • 500 Mbps up/down glas
  • AES-NI CPU Crypto
  • OpenVPN Server
  • OpenVPN Client (3 Clients > NordVPN in Failover)
  • pfBlocker-ng
  • Snort/Suricata IDS/IPS
De server hardware ben ik nog niet over uit. In ieder geval moet hier Proxmox of ESXi op komen te draaien in plaats van Windows Server 2016 met Hyper-V.
Graag zou ik zo veel mogelijk hardware willen recyclen echter is deze energie sleurpende trage server toe aan een upgrade.
Tevens is de bedoeling zo min mogelijk CPU perf te gebruiken in de VM's dus die wil ik mogelijk gaan migreren naar eventueel docker containers. Al ben ik er nog niet over uit hoe dit werkt.

Ik heb echter sinds de laatste jaren niets met hardware gedaan dus weet niet waar ik goed aan doe. De bedoeling is zoveel mogelijk CPU power en zo min mogelijk stroom te gebruiken.

[Voor 9% gewijzigd door ReTechNL op 15-05-2020 14:22]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:11
Het grote zuinige server topic - deel 2 geeft antwoord op al je vragen ;)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True