Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Conflict met eigenaar (woningbouw) flat na omgevallen boom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-06 09:23
In December vorig jaar is er een boom omgevallen die achter in mijn tuin staat. Ik woon in een koopwoning en mijn achtertuin grenst aan een portiekflat. Een stuk van deze boom is beland in de tuin/portiek van deze flat, en geland op een schuurtje. De flat is eigendom van een woningbouw vereniging. Het contact met deze organisatie is zeer moeilijk verlopen (geen reactie e-mails, ze bellen nooit terug, etc.)

Korte samenvatting van de tijdslijn:

- Midden December boom omgevallen
- Dag hierna bij de bewoners thuis geweest om schade te inspecteren. Leek er niet te zijn, behalve dat de boom dwars op de schuur lag en dus weg gehaald moet worsten. Contact opgenomen met mijn verzekering. eventuele schade gedekt via WA, verwijderen boom op eigen kosten. Prima.
- Direct contact opgenomen met woonstad - want ik moet werkzaamheden uit kunnen voeren op hun terrein (boom lag 50% mijn terrein, 50% op dat van hun). Eerst via e-mail. Geen reactie. Telefonisch contact opgenomen, we bellen je terug. Geen reactie.
- Week verder, geen nieuws - weer rondje e-mails en proberen iemand aan de lijn te krijgen hierover. Geen succes
- Contact opgenomen met gemeente Rotterdam wat ik moet doen, want krijg geen contact met Woonstad en ik vind het ook vervelend voor de bewoners die 'mijn' boom daar hebben liggen. Het afvoeren van de boom moet over het terrein van Woonstad. Heb ander e-mail adres gekregen via gemeente (van een aantal personen). Hierop weer mail verstuurd. Ook hier, geen reactie
- We zitten inmiddels in Januari, weer bellen - en kreeg het antwoord "Wij gaan de boom weghalen, komt goed". Vind het raar, maar goed - als Woonstad dit wilt regelen, prima.
- Weken later, ik hoor weer niks, Ik bel met Woonstad, ze kunnen helemaal niks van een melding vinden. Ze maken nog een terugbel afspraak
- Ik word een week later terug gebeld - Ja, wij gaan de boom weghalen. We zijn een grote organisatie, het duurt allemaal even
- Gaat weer een tijd voorbij, hoor niks. Bel maar weer eens, weer terugbel afspraak + mijn email adres achter gelaten
- Ik krijg een aantal dagen later een e-mail van woonstad: "Beste meneer X, wanneer gaat u de boom weghalen?" :( 8)7
- Ik bel op, en ze gaven aan dat ze inderdaad toch niet zelf de boom gaan weghalen. Ze hadden wel een aannemer laten kijken voor een offerte - maar kwamen er achter dat hun verzekering dat helemaal niet dekte. Terwijl ik al vanaf December aan had gegeven dat ik de boom zelf wilde weghalen, op mijn kosten.
- We zitten al in midden maart (!). Ik bel een aannemer, die de dag hierna komt kijken op schade en werkzaamheden te inspecteren
- In April (dus vijf maanden later) is de boom weggehaald door mijn aannemer (op mijn kosten uiteraard)

Vervolgens krijg ik van Woonstad een rekening van hun aannemer (80 EUR) voor offertekosten (de factuur is dus van woonstad, maar refererend aan de factuur van de aannemer). Ik geef aan dat ik die niet ga betalen, ze hebben er zelf voor gekozen een aannemer zonder overleg in te schakelen. Geen reactie.

Ik dacht dat ik er eindelijk vanaf was, maar vervolgens krijg ik een brief van incassobureau, factuur inmiddels 2x zo hoog door extra kosten. Ik geef aan dat deze factuur niet juist is, en ik deze niet ga betalen, en de enige reactie die ze sturen, is een kopie van de rekening in PDF.

Mijn vragen:
- Kan de woningbouw mij zomaar een factuur sturen voor een 'schadeopname' van hun eigen aannemer, die zonder overleg is komen kijken (en ik dus vanaf dag 1 heb aangegeven dat ik het zelf door mijn aannemer wilde laten oplossen)
- Mag een incassobureau over gaan op dagvaarding? Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ben met factuur, naar mijn mening mag dit niet?

Acties:
  • +28Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:05

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Nee en nee.

Als je een paper trail hebt sta je nog sterker, maar je bent geen huurder bij ze, dus de factuur is onzin. Alleen krijg bij zo'n grote organisatie maar eens het juiste poppetje te pakken. Meestal eindigt het dat je de boom bij hun receptie moet neerleggen om aandacht te krijgen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:50
Ha. Ik wens het incassoburo veel plezier. Man man wat is het toch stom geregeld bij sommige organisaties, je moet inderdaad echt een boom voor de deur leggen voordat je antwoord krijgt.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:11
Wauw, heerlijke woningcorporatie! Lekker negeren de incasso? Ik zou er geen enkele moeite meer in stoppen.

Acties:
  • +34Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Niet negeren, maar bij de corporatie op alle kanten melden dat die factuur onterecht verstuurd is en dat ze hun eigen incompetentie niet af moeten schuiven op anderen. Alleen dan wat netter verwoord.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Inderdaad niet negeren, dan kan je in een situatie terecht komen waar je niet in wilt zitten. Juridisch Loket bellen, gesprek met advocaat (eerste gesprek is gratis zover ik weet), maar zeker niet negeren. Uitzoeken wat je rechten en plichten zijn. Als dat allemaal in je voordeel is, gehakt maken van die corporatie.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -d-
Dank voor feedback allen! Ik heb rechtsbijstand, etc - dus die kan ik altijd inschakelen. Maar heb ook wel zin om zelf even te vechten. Het leukste is bureaucratie aan te vechten met nog meer bureaucratie aan mijn kant. Negeren van incassobureau ga ik zeker niet doen, maar ze gaan inhoudelijk niet in op mijn bezwaar, dus ga ook wel een ultimatum in mijn mails doen, want het blijft nu een welles/nietes conversatie met ze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Geen ultimatums stellen, slapende honden moet je niet wakker maken. Gewoon als het uitgezocht is, rauw op hun bord gooien en DAN een ultimatum stellen.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:37
Aangetekende post met handtekening retour. Offline kanaal, lekker traditioneel en je hebt een ontvangstbevestiging in handen. Ze hebben ondertussen al meer kosten gemaakt dan het factuurbedrag..

In de envelop een feitenrelaas op datum, zo objectief mogelijk.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:21
Wat een totale verspilling weer.
Hoeveel tijd (en dus geld) er door zo'n pruts organisatie verspild wordt is echt niet te geloven.

Inderdaad gewoon netjes afwijzen met onderbouwing en dit steeds opnieuw sturen naar elke kant die het wil ontvangen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 23:35
Met andere woorden als je, toen er geen reactie kwam op je eerste vraag en gewoon aan de slag was gegaan met verwijderen, ze het niet eens wisten dat er een boom was gevallen.

Maar nu willen zij dat je betaald voor een aannemer die nooit hoefde te komen als ze mails konden lezen.

Leuk pakket zit je nu in met zo'n logge organisatie.

Alles dus goed blijven documenteren want dit gaat een lange adem worden. Tenzij ze het laten zitten om voor dit bedrag achter je aan te blijven gaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:01
Mogelijk dat de aannemer een schaderapport heeft gemaakt voor 't gebouw en niet voor 't weghalen van de boom? Dan is dat gewoon gedekt door je WA verzekering verwacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

PROnline schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:39:
Mogelijk dat de aannemer een schaderapport heeft gemaakt voor 't gebouw en niet voor 't weghalen van de boom? Dan is dat gewoon gedekt door je WA verzekering verwacht ik.
Dat moet dus eerst goed uitgezocht worden. Ik neem aan dat TS wel een kopie van de rekening heeft gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -d-
https://tweakers.net/i/2MbDPcRbcfH0LEszrbZnn-P2USk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZZkYcFT9i5NtwxgSs7xFwL3z.png?f=fotoalbum_large

Dit is de offerte van de aannemer, ze hebben dus alleen de 85 EUR doorbelast, want de boom is niet weggehaald door deze partij. Bovendien kan je pas echt schade constateren nadat de boom weg is? (En er is dus geen schade gebleken)

edit: Ik heb ook meermaals het incassobureau gevraagd om een specificatie van de werkzaamheden, maar ze blijven dus steeds dezelfde factuur sturen, waar 0 duidelijkheid is waar de kosten voor zijn.

[Voor 23% gewijzigd door -d- op 15-05-2020 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

AtomicWing schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:31:
Aangetekende post met handtekening retour. Offline kanaal, lekker traditioneel en je hebt een ontvangstbevestiging in handen. Ze hebben ondertussen al meer kosten gemaakt dan het factuurbedrag..

In de envelop een feitenrelaas op datum, zo objectief mogelijk.
Dat kost je al een tientje... Kan je al bijna die factuur betalen.
-d- schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:48:
[Afbeelding]

Dit is de offerte van de aannemer, ze hebben dus alleen de 85 EUR doorbelast, want de boom is niet weggehaald door deze partij. Bovendien kan je pas echt schade constateren nadat de boom weg is? (En er is dus geen schade gebleken)

edit: Ik heb ook meermaals het incassobureau gevraagd om een specificatie van de werkzaamheden, maar ze blijven dus steeds dezelfde factuur sturen, waar 0 duidelijkheid is waar de kosten voor zijn.
Incassobureau is niet jouw partij, dat is de corporatie. Leuk dat ze kantoorkosten doorberekenen voor het maken van een offerte, maar dat is hier al einde onderaannemerschap als ze voor zoiets al rekeningen gaan sturen.

[Voor 52% gewijzigd door Señor Sjon op 15-05-2020 12:52]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• -d-
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Dat kost je al een tientje... Kan je al bijna die factuur betalen.
Ja, maar het is een principe kwestie geworden ;-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

-d- schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Ja, maar het is een principe kwestie geworden ;-)
Maar die boodschap op mail zetten met zoveel mogelijke mensen daar en jezelf op de cc. doet hetzelfde en is goedkoper :)

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

Acties:
  • +3Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Gewoon aan het incassobureau melden dat je de vordering betwist en dat het dossier wat jou betreft daarmee afgewikkeld is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:03

Roozzz

Plus ultra

Wat een verhaal. Gewoon netjes afwijzen en volhouden...
Helaas zijn alle woningbouwstichtingen volstrekt hopeloos in mijn ervaring. Dus reken er maar op dat het nog wel even gaat duren ;)

Keertje langsgaan wil ook nog wel eens de oplossing zijn. Truc is vooral om niet afgepoeierd te worden door de receptie en iemand te spreken te krijgen die daadwerkelijk iets weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:00

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Voor de betwisting van de factuur en hoe om te gaan met incassobureaus is Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? Deel 2 een heel interessant topic. Natuurlijk een hele andere casus, maar daar wordt ook ongevraagd facturen verstuurd aan mensen die hier opdracht voor werkzaamheden hebben gegeven. Incl het hele gedoe met incassobureaus.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mijn ervaring met Woonstad Rotterdam is dat je bij email een ontvangstbevestigng krijgt, en daar staat ook in binnen hoeveel dagen ze gaan reageren. Vervolgens reageren ze dan inderdaad nooit meer. Maar een aangetekende brief is levert je dus niet veel meer op behalve dat het meer geld kost.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Roozzz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:12:
Keertje langsgaan wil ook nog wel eens de oplossing zijn. Truc is vooral om niet afgepoeierd te worden door de receptie en iemand te spreken te krijgen die daadwerkelijk iets weet.
Waarom zou je dat doen? Zelf er nog meer tijd en moeite in steken om hun incompetentie te compenseren? Ik zou niet meer doen dan een email sturen en die bewaren inclusief de ontvangstbevestiging en ze in hun sop laten gaar koken. Als het dan later escaleert heb je je bewijsstukken en daarmee afgedekt.

[Voor 33% gewijzigd door Johnny op 15-05-2020 13:25]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:43

Punkrocker

Mostly harmless

Johnny schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:22:
[...]

Waarom zou je dat doen? Zelf er nog meer tijd en moeite in steken om hun incompetentie te compenseren? Ik zou niet meer doen dan een email sturen en die bewaren inclusief de ontvangstbevestiging en ze in hun sop laten gaar koken. Als het dan later escaleert heb je je bewijsstukken en daarmee afgedekt.
Lijkt mij ook genoeg.Niet te veel moeite meer insteken.

Voor een advertentie zetten met "Gratis openhaardhout, zelf zagen" is het nu te laat. 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +4Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verkeerde vraag IMHO, aangezien het 'werk' is gedaan (namelijk: offerteschrijven. Of dat hier geld mag kosten is een ander verhaal). Vraag ze aan te tonen dat jij opdracht hebt gegeven die offerte op te stellen / het werk door de stichting te laten uitvoeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 18:55
Och. Alleen al vanwege het principe en de lol van het schrijven van compleet onbegrijpelijke brieven met kilometers lange bijzinnen, zou ik nog even wachten met de rechtsbijstand. *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raugustinus
  • Registratie: december 2005
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:22:
Niet negeren, maar bij de corporatie op alle kanten melden dat die factuur onterecht verstuurd is en dat ze hun eigen incompetentie niet af moeten schuiven op anderen. Alleen dan wat netter verwoord.
Ik zou het niet heel veel netter dan dat doen hoor :+

Rob Augustinus

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01-04 12:22
Factuur maken voor de tijd die je bezig bent geweest om contact te zoeken met Woonstad.
Deze opsturen naar woonstad inclusief alle verplichte termijnen etc.
Daarna hetzelfde incassobureau benaderen of zij die factuur voor jou kunnen innen.

En zolang jouw factuur maar hoger is als die 80 euro kan je aan het incassobureau voorstellen om ze tegen elkaar weg te strepen als zij jouw opdracht hebben aangenomen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:09
Gezien je een papertrail hebt, jou in principe niets verweten kan worden en het gebrek aan communicatie, zou ik tegen dat incassobureau zeggen dat je met een zeer goed gevoel een potentiele rechtzaak tegemoet ziet...

Kijken of ze dan nog zin hebben.. denk het niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gomez12 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:55:
En zolang jouw factuur maar hoger is als die 80 euro kan je aan het incassobureau voorstellen om ze tegen elkaar weg te strepen als zij jouw opdracht hebben aangenomen :)
Alleen heeft tegen elkaar wegstrepen geen zin, want een incassobureau doet dit natuurlijk ook niet gratis.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +19Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

-d- schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:06:
Mijn vragen:
- Kan de woningbouw mij zomaar een factuur sturen voor een 'schadeopname' van hun eigen aannemer, die zonder overleg is komen kijken (en ik dus vanaf dag 1 heb aangegeven dat ik het zelf door mijn aannemer wilde laten oplossen)
- Mag een incassobureau over gaan op dagvaarding? Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ben met factuur, naar mijn mening mag dit niet?
Ja en ja. Iedereen kan zomaar facturen sturen en dagvaarden.
emnich schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:07:
Gewoon aan het incassobureau melden dat je de vordering betwist en dat het dossier wat jou betreft daarmee afgewikkeld is.
Dit. Geen aangetekende brieven aan wijden.

Afhankelijk van de staat van de boom en het onderhoud dat je (niet) hebt gepleegd ben je aansprakelijk voor schade als een boom omvalt, maar de schade die hier wordt gevorderd is, gelet op je aanbod om de boom te verwijderen, niet op jou te verhalen. Er was geen enkele reden voor de woningbouw om die kosten te maken. Gewoon kort afwijzen en klaar, geen kosten voor maken.
Gomez12 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:55:
Factuur maken voor de tijd die je bezig bent geweest om contact te zoeken met Woonstad.
Eigen tijd komt niet voor vergoeding in aanmerking. Aanbieden om facturen tegen elkaar weg te strepen is een erkenning van de vordering van de woningbouw.

[Voor 12% gewijzigd door GlowMouse op 15-05-2020 19:35]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +4Henk 'm!

• trenza
  • Laatst online: 17:16
-d- schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:28:
Ik heb rechtsbijstand, etc - dus die kan ik altijd inschakelen. Maar heb ook wel zin om zelf even te vechten.
Ik zou eerst even je polisvoorwaarden nakijken. Bij schadedreiging moet je dit waarschijnlijk direct melden. De kans is groot dat je anders geen aanspraak meer kunt maken op je verzekering.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:23
F_J_K schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:58:
Verkeerde vraag IMHO, aangezien het 'werk' is gedaan (namelijk: offerteschrijven. Of dat hier geld mag kosten is een ander verhaal). Vraag ze aan te tonen dat jij opdracht hebt gegeven die offerte op te stellen / het werk door de stichting te laten uitvoeren.
Het eerste het beste bedrijf dat ik, prive of zakelijk, tegen kom dat geld gaat rekenen puur voor het schrijven van een offerte, kan direct zijn biezen pakken en vertrekken. Kom nou, achterlijk gedrag. En als je te vaak offertes moet schrijven voor een bepaalde toko zonder er een opdracht aan over te houden, kan je wellicht beter gaan kijken voor andere opdrachtgevers.
Voor zo'n woningbouw is het natuurlijk makkelijk, het is toch jouw geld niet, dus lekker doorzetten.

Ik zou hem overigens, denk ik, anders inzetten: "Er is geen opdracht gegeven door mij dan wel een mij vertegenwoordigend rechtspersoon, noch is er sprake van een aanneemovereenkomst of onverschuldigde betaling aan deze woningbouwstichting, er kan derhalve geen enkele sprake zijn van een verschuldigde betaling of onbetaalde factuur aan het adres van de woningbouwstichting en derhalve betwist ik deze vordering dan ook ten zeerste. Ik ga er hierbij vanuit dat er sprake is van een kennelijke vergissing en zal deze vordering dan ook als ingetrokken behandelen, mocht u desondanks van mening zijn dat deze onterechte vordering toch terecht en juist is, dan verzoek ik u met klem hiervan de juiste documentatie, waaronder, doch niet uitsluitend, een gespecificeerde ondertekening van deze opdracht door mij, te doen toekomen."
Wellicht vooraf even bellen en vragen wat het incassobureau van plan is? Zijn ze lief, stuur je een kort briefje, zijn ze moeilijk en gaan ze jou werk bezorgen, maar je er een kuttige brief met allerlei bijzinnen en bij voorkeur ook nog wat dubbele en driedubbele ontkenningen erin van. O-) O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 01:32

PcDealer

HP ftw \o/

@Pizza_Boom uiteraard
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:19

Ardana

Moderator General Chat

Mens

trenza schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:32:
[...]

Ik zou eerst even je polisvoorwaarden nakijken. Bij schadedreiging moet je dit waarschijnlijk direct melden. De kans is groot dat je anders geen aanspraak meer kunt maken op je verzekering.
Rechtsbijstand is iets anders dan een schadeverzekering he? Rechtsbijstand dekt ook als je eerst zelf de zaak aan pakt en het op een zeker punt over wil dragen aan hen omdat het te ingewikkeld of duur is. Ja, zevinden het fijn als je het snel meldt, maar daar is bij een RBV geen noodzaak toe.

Note to self: being good is often more important than being right.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Part
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:43

Part

Helemaal niets.....

Met rechtsbijstand loop je wel de kans dat ze de 85 euro gewoon direct betalen aan de woningbouw.
Rechtsbijstand is niet echt geïnteresseerd in wie er in zijn recht staat maar wil het probleem voor de laagste kosten oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21-06 09:52
Een off-topic rant mag je achterwege laten.

[Voor 119% gewijzigd door Ardana op 18-05-2020 10:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 18:55
Pizza_Boom schreef op maandag 18 mei 2020 @ 01:08:
[...]
Het eerste het beste bedrijf dat ik, prive of zakelijk, tegen kom dat geld gaat rekenen puur voor het schrijven van een offerte, kan direct zijn biezen pakken en vertrekken. Kom nou, achterlijk gedrag. En als je te vaak offertes moet schrijven voor een bepaalde toko zonder er een opdracht aan over te houden, kan je wellicht beter gaan kijken voor andere opdrachtgevers.
Voor zo'n woningbouw is het natuurlijk makkelijk, het is toch jouw geld niet, dus lekker doorzetten.

Ik zou hem overigens, denk ik, anders inzetten: "Er is geen opdracht gegeven door mij dan wel een mij vertegenwoordigend rechtspersoon, noch is er sprake van een aanneemovereenkomst of onverschuldigde betaling aan deze woningbouwstichting, er kan derhalve geen enkele sprake zijn van een verschuldigde betaling of onbetaalde factuur aan het adres van de woningbouwstichting en derhalve betwist ik deze vordering dan ook ten zeerste. Ik ga er hierbij vanuit dat er sprake is van een kennelijke vergissing en zal deze vordering dan ook als ingetrokken behandelen, mocht u desondanks van mening zijn dat deze onterechte vordering toch terecht en juist is, dan verzoek ik u met klem hiervan de juiste documentatie, waaronder, doch niet uitsluitend, een gespecificeerde ondertekening van deze opdracht door mij, te doen toekomen."
Wellicht vooraf even bellen en vragen wat het incassobureau van plan is? Zijn ze lief, stuur je een kort briefje, zijn ze moeilijk en gaan ze jou werk bezorgen, maar je er een kuttige brief met allerlei bijzinnen en bij voorkeur ook nog wat dubbele en driedubbele ontkenningen erin van. O-) O-)
Veel te weinig bijzinnen. O-) _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:23
iamerwin schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Veel te weinig bijzinnen. O-) _/-\o_
Je kan natuurlijk altijd nog wat suggesties posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Laten we rechtsbijstand en een rechtsbijstandverzekering niet door elkaar halen @Ardana @Part. Een jurist of een advocaat die wordt ingehuurd is ook rechtsbijstand.

Wat @Ardana ook probeert aan te geven :p

[Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 18-05-2020 12:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Mooi verhaal. Niemand had er die 5 maanden ook last dat daar een boom lag?

Bij dit soort organisaties is het na 3 pogingen ook gewoon zelf doen. Zeker als je erbij kunt. Die bewoners zijn allang blij dat de boom weggehaald wordt.

Die factuur betwisten en zoek het verder maar uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 22:16
En waarom geef je dit niet aan jouw verzekering.
Ben je er ineens van af, gaat mee in het dossier, klaar is kees.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-06 12:18
[Afbeelding]

Dit is een offerte? :?
Wat willen ze doorbelasten dan? Laatste keer dat ik heb gecheckt hoef je een offerte niet te betalen hoor. Laat ze eerst maar eens met de factuur komen :P

don't mind me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Pizza_Boom schreef op maandag 18 mei 2020 @ 01:08:
[...]
Het eerste het beste bedrijf dat ik, prive of zakelijk, tegen kom dat geld gaat rekenen puur voor het schrijven van een offerte, kan direct zijn biezen pakken en vertrekken. Kom nou, achterlijk gedrag.
Aannemers staan in de rij om voor de woningbouw te werken, je kan overal factuurtjes schrijven en die worden allemaal zonder morren betaald, om precies de reden die je hierboven beschrijft ;)
En als je te vaak offertes moet schrijven voor een bepaalde toko zonder er een opdracht aan over te houden, kan je wellicht beter gaan kijken voor andere opdrachtgevers.
Hoezo, lekker makkelijk geld verdienen zo toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -d-
sambalbaj schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:05:
Mooi verhaal. Niemand had er die 5 maanden ook last dat daar een boom lag?

Bij dit soort organisaties is het na 3 pogingen ook gewoon zelf doen. Zeker als je erbij kunt. Die bewoners zijn allang blij dat de boom weggehaald wordt.

Die factuur betwisten en zoek het verder maar uit.
Ik heb zelf contact gezocht met de bewoners, ze vonden het zelf niet zo'n probleem - maar ik wilde het gewoon oplossen, want ik wil anderen niet tot last zijn (ook al geven ze aan dat ze er geen last van ondervonden). Ik moest toegang krijgen tot een (prive) doorgang van de flat, dus het moest via Woonstad.
Tommie12 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:10:
En waarom geef je dit niet aan jouw verzekering.
Ben je er ineens van af, gaat mee in het dossier, klaar is kees.
Omdat dit kosten zijn die niet WA gerelateerd zijn -- als er schade is geweest, zal ik dit uiteraard doorzetten via de WA, dit is gewoon gedekt (en als het niet gedekt is betaal ik het uit eigen zak).

Even een algemene update, nu al drie werkdagen geen reactie op mijn vraag/reactie naar incassobureau. Incassobureau geeft zelf steeds in communicatie aan dat als ik niet reageer binnen drie dagen dat ze gaan dagvaarden (in ALL CAPS), dus ga ze morgen een mail sturen dat gezien het uitblijven van hun reactie ik dit zal interpreteren dat ze mijn verweer hebben geaccepteerd en de factuur en sommatie nietig verklaren.

[Voor 38% gewijzigd door -d- op 18-05-2020 16:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

-d- schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:50:
[...]

dus ga ze morgen een mail sturen dat gezien het uitblijven van hun reactie ik dit zal interpreteren dat ze mijn verweer hebben geaccepteerd en de factuur en sommatie nietig verklaren.
Zo'n bericht heeft geen enkele waarde. Zolang ze niet actief de indruk wekken dat ze de vordering niet meer gaan incasseren, geldt de gewone verjaringstermijn (5 jaar). Ik zou het laten rusten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 22:16
-d- schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:50:
[...]

Ik heb zelf contact gezocht met de bewoners, ze vonden het zelf niet zo'n probleem - maar ik wilde het gewoon oplossen, want ik wil anderen niet tot last zijn (ook al geven ze aan dat ze er geen last van ondervonden). Ik moest toegang krijgen tot een (prive) doorgang van de flat, dus het moest via Woonstad.

[...]

Omdat dit kosten zijn die niet WA gerelateerd zijn -- als er schade is geweest, zal ik dit uiteraard doorzetten via de WA, dit is gewoon gedekt (en als het niet gedekt is betaal ik het uit eigen zak).

Even een algemene update, nu al drie werkdagen geen reactie op mijn vraag/reactie naar incassobureau. Incassobureau geeft zelf steeds in communicatie aan dat als ik niet reageer binnen drie dagen dat ze gaan dagvaarden (in ALL CAPS), dus ga ze morgen een mail sturen dat gezien het uitblijven van hun reactie ik dit zal interpreteren dat ze mijn verweer hebben geaccepteerd en de factuur en sommatie nietig verklaren.
Dan geef je het maar aan je rechtsbijstand.
Kans is wel groot dat die het gewoon betalen omdat een advokaat duurder is dan 85€....

Neem van mij aan dat dit niet het laatste briefje is dat je van die incasso zal krijgen. Ze gaan nog wel even door en zullen blijven schrijven in steeds grotere letters en steeds dreigendere taal. Dat kost niks, en sommige mensen gaan alsnog overstag na de elfendertigste brief gewoon om er van af te zijn.
Zij moeten immers ook een advokaat in schakelen om die 85€ te gaan invorderen en die kost ook meer. Briefjes schrijven kost niks buiten een paar postzegels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JanVan
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-06 10:54
De krant / journalist inseinen wil ook meestal helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 12:44
JanVan schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:22:
De krant / journalist inseinen wil ook meestal helpen.
Laat er een leuke sketch van maken ;)
https://www.bnnvara.nl/kanniewaarzijn/tip-de-redactie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01-04 12:22
GlowMouse schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:08:
[...]

Zo'n bericht heeft geen enkele waarde. Zolang ze niet actief de indruk wekken dat ze de vordering niet meer gaan incasseren, geldt de gewone verjaringstermijn (5 jaar). Ik zou het laten rusten.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, maar waarom zou zo'n bericht geen waarde hebben?

Ik bedoel als zij niet binnen 3 dagen reageren dan mag ik er toch vanuit gaan dat de zaak afgedaan is? En zeer verbaasd reageren op de volgende incassobrief (omdat ik er vanuit ging dat het afgehandeld was)

En als ze blijven sturen, dan gewoon telkens terugverwijzen naar die mail.

Communicatie gaat toch meestal 2 kanten op en niet enkel 1?
Ze kunnen jouw reacties toch niet negeren en jou tegelijkertijd maar blijven bestoken, ze zullen toch ooit eens jouw reactie moeten erkennen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Gomez12 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:08:
[...]

Ik bedoel als zij niet binnen 3 dagen reageren dan mag ik er toch vanuit gaan dat de zaak afgedaan is?
Waarom zou je daarvan mogen uitgaan? De wederpartij heeft niet ineens de verplichting om binnen 3 dagen te reageren alleen omdat jij dat schrijft. Zoek maar eens op rechtsverwerking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

GlowMouse schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:08:
[...]

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik zou door blijven gaan tot je van ze hoort dat de vordering ingetrokken is en ze de procedure hebben gestaakt.

Als ze over 4 jaar weer komen met deze vordering wordt het onnodig ingewikkeld voor je omdat je dan vast alle feiten niet meer bij de hand hebt.

Die 3 dagen heeft geen enkele zin maar ik zou over een week of 2 nog een keer vragen wat de status is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

emnich schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:08:
[...]

Als ze over 4 jaar weer komen met deze vordering wordt het onnodig ingewikkeld voor je omdat je dan vast alle feiten niet meer bij de hand hebt.
Bij een onredelijke benadeling in de bewijspositie kan er sprake zijn van rechtsverwerking (ECLI:NL:HR:1997:ZC2381). Je kunt een partij niet dwingen om binnen een x termijn actie te ondernemen. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, en het is mooi als de wederpartij zegt het erbij te laten zitten, maar als je geen reactie krijgt, houdt het op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:42
Als ze een openbare twitter/facebook hebben kan het misschien de moeite waard zijn om daar (kort & bondig) te melden dat ze jou onterechte incasso's sturen en of iemand even heel rap wil reageren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je kan ze wel spammen dat je nog geen duidelijk argument hebt gekregen dat jij die kosten zou moeten betalen. En als ze niet reageren, dan spammen vanuit andere mail-adressen omdat je het vermoeden hebt dat je oorspronkelijke mail-adres niet door het spam-filter heenkomt (want waarom zouden ze je mailtjes nog negeren als ze nog geld van je krijgen?). En dat net zo lang volhouden dat ze uit irritatie aangeven dat je inderdaad niks hoeft te betalen.

Waarschuwing, ik ben geen jurist of ervaringsdeskundige, dit lijkt me slechts een creatieve oplossing. :+
GreatDictator schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:40:
Als ze een openbare twitter/facebook hebben kan het misschien de moeite waard zijn om daar (kort & bondig) te melden dat ze jou onterechte incasso's sturen en of iemand even heel rap wil reageren.
Ik vraag me af of zo'n incassobureau moeite heeft met het imago dat ze iemand onredelijk achter de broek aan zitten.

[Voor 27% gewijzigd door bwerg op 19-05-2020 14:40]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:42
bwerg schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:39:
Ik vraag me af of zo'n incassobureau moeite heeft met het imago dat ze iemand onredelijk achter de broek aan zitten.
Oh, ik bedoelde eigenlijk de woningbouw, die moeten immers de incasso intrekken (althans dat is een van de opties).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

bwerg schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:39:
Voordeel: openbare papertrail :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:01

BazzH

Kei-goed...

Of negeren of, als je er zin in hebt, de opdrachtgever (woningbouw in dit geval) lastig blijven vallen tot ze er helemaal gek van worden. Gewoon telkens met dezelfde vragen en net zolang je antwoord krijgt. Gebruik hiervoor gewoon alle beschikbare kanalen.

Als ze je doorverwijzen naar het incassobureau, geef je aan dat ze de boodschap maar door moeten geven, omdat het incassobureau niet reageert. Gewoon elke week herhalen.

Maar negeren is in deze fase wel een stuk minder werk. Ze weten dat je de zaak betwist en daar blijft het bij, als je het verder negeert.

Think smart........ Act stupid........

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True