Pimp your bike

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 13:43
Mede-auteur:
  • Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:28

Bestla

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9MFzdKpz/Pimpjefietsbanner.jpg

Pimp Your Bike

Dit topic gaat over het opleuken van je twee- of driewieler.
Waarom blijven rondrijden zoals hij de fabriek heeft verlaten? Je leukt je auto toch ook op met persoonlijke dingetjes?

In basis is het wel zo dat de ene fiets zich beter laat pimpen dan de andere. Er is een wezenlijk verschil tussen een Low Rider en een racefiets, en dan hebben we het nog niet eens over ligfietsen.
De voorkeur gaat hier uit naar de fiets zonder hulpmotor, maar mooie e-bikes kunnen geen kwaad.
En denk nu niet dat het iets is voor kinderen, nee, zeker in deze tijdis het gewoon leuk om iets te doen met je vrije tijd. Je gaat deze zomer no way (meer) op holiday; je leeft je uit met trippen dichterbij huis.
Leeftijd speelt geen enkele rol; bike pimpen is voor jong en oud.

Laat het wat leuker worden op straat!

Nu heeft iedereen andere ideeën over hoe en wat.

Wat willen we WEL zien
:Y Zolang het road legal is, leef je uit.
Wat willen we NIET zien
:N Alles wat dus niet road legal is. Geen scherpe uitstekende delen die mensen of dieren kunnen verwonden. Ook geen aanstootgevende tekens of uitingen.

Voorbeeldje.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/x87sVRm0/Low-Rider-Bike.jpg

Kom maar door met je ideeën, laat je creaties maar zien. Vertel ons alles over je bike wat je er maar over kwijt wilt. Je laskunsten en creaties, je zadelbreiwerkje, laat het zien. Waar je je spullen vandaan hebt bijvoorbeeld.
Links

Aanvullingen zijn welkom, als je mede TS wil worden stuur mij maar een DM of tag mij hier. :)
credits naar Mrs Redhair voor de TS

Er zat een scheur in de stuurpen van mijn tweedehands racefiets. Dus die heb ik vervangen en later besloten dat ik een iets kortere nodig had, dus nu zit deze erop:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/4a/42/FcrxGgD5_t.jpg

Helaas net even een andere geeltint dan de rest van de fiets, maar met het licht buiten valt dat minder op.

[ Voor 96% gewijzigd door Outerspace op 14-05-2020 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in VV, tikkie die kant op.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 22:29
Wil mijn nieuwe Sensa al een beetje personaliseren, wellicht een net bruin stuurlint icm een bruin zadel, staat wat chiquer dan zwart op zwart op zwart.
Het lijkt mij ook leuk om op de boven of onderbuis kleine stickertjes te plakken met de provincie en landvlaggen waar ik al ben geweest met de racefiets. Maar moet eens zoeken hoe ik dat aan kan pakken, wil liever niet er nog een laag blanke lak overheen doen, dat ze ietwat verweren na verloop van tijd maakt opzich ook niet bijsterveel uit.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maarten_E schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 01:27:
Wil mijn nieuwe Sensa al een beetje personaliseren, wellicht een net bruin stuurlint icm een bruin zadel, staat wat chiquer dan zwart op zwart op zwart.
Het lijkt mij ook leuk om op de boven of onderbuis kleine stickertjes te plakken met de provincie en landvlaggen waar ik al ben geweest met de racefiets. Maar moet eens zoeken hoe ik dat aan kan pakken, wil liever niet er nog een laag blanke lak overheen doen, dat ze ietwat verweren na verloop van tijd maakt opzich ook niet bijsterveel uit.
Leuk idee.

Mijn opa zijn vader had vroeger een wandelstok met wapentjes (van ijzer dacht ik) waar hij geweest was. In die tijd waren dat waarschijnlijk de vakanties.

Mijn fiets is niet gepimpt. Ook niet origineel meer, maar dat is door ouderdom/vervangen kapotte onderdelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 478829

Telt dit ook? Een Specialized Diverge E5 alu kader met andere wielen, carbon zadel, zadelpen en stuur en SRAM Force 1 one by cross groepset. Iets meer dan 8 kg nog.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kyD1RZK/IMG-1856.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/12BB91g/IMG-1949.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Ben niet zo van de pimpelarij, maar sleutel wel graag aan de techniek, dus steevast als een component vervangen moet worden (al of dan niet omdat ik dat vind) komt er iets beters op.

Mijn 2007 Koga (toerfiets) is inmiddels weer voorzien van een geheel nieuwe SLX/XT groep. Nu nog het spuitwerk afronden en ik kan de weg weer op.

Vind die fat tyre bikes wel dik, letterlijk. Zag ze voor het eerst jaren terug in China en wist toen al dat ik er ooit ook eens een wil hebben, voor effies dan. Lekkere lage druk en loungen maar op die ballonnen :-D

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben wel iemand die het leuk vind om aan fietsen te sleutelen :)

Mijn garage:

Bird Zero MTB. Deze fiets was al behoorlijk dik uitgevoerd toen ik hem nieuw kocht in 2014. Twee jaar terug de omschakeling gedaan naar 1x11 met gripshift ipv 2x10 met shifters. Recent nog geïnvesteerd in nieuwe skinwall bandjes en een hippe gouden ketting. Andere grips (oranje en blauw) staan in bestelling, net als de missende remschijf. :+ . Ik verwacht dat ik komend weekend weer het bos in kan duiken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YbhiTfY.jpg

Cannondale Synapse: Ik heb deze fiets over kunnen nemen van iemand die er al aardig in had geïnvesteerd. Eigenlijk zit alles er op wat je kan wensen: Di2, schijfremmen, Spider crank, Carbon wielset, Aero stuurtje. Ik heb alleen recent wat ander tape om het stuur gewikkeld. Heerlijke fiets! Comfortabel maar snel!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gcJAfMu.jpg

En dan heb ik nog een extra fiets in onderhoud van mijn vriendin. Een oude Peugeot omgebouwd naar single speed. Ook daar ligt een gouden ketting op met een bijpassende bidonhouder, MKS pedalen en uiteraard fel roze tape. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier af en toe ook nog wel een blokje mee om ga. Gaat als de banaan (maar remmen is k*t)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UyNN28k.jpg

Verder staan hier nog twee normale fietsen, maar dat is niet spannend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:12
redelijk wat overlap met
[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...

dit is mijn reserver-reserve inmiddels, nu uitgeleend aan een fiets-loze vriend
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cu4GEhIoVKnMUrM3vox3gWbcqro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUvUMQVjOsvEVhwM3z7rdRGR.jpg?f=fotoalbum_large

Oud raceframe, met nieuwe velgen, Shimano Automatix naaf (2 versnellingen die automatisch schakelen en een terugtraprem). Comfort en veiligheid

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 06-05-2020 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Maar even de bezem er door dan. Mocht iemand het leuk vinden om nog iets van een nieuwe topicstart te maken: laat het even weten. Vond het wat lullig om ook de reacties die wel wat tofs te showen hadden op te ruimen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:24

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En we gaan weer verder :)

[ Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 14-05-2020 21:05 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De fietsen van @McGryphon horen hier ook thuis :P

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:30

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ardana schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:46:
De fietsen van @McGryphon horen hier ook thuis :P
Die zijn meer beun dan pimp :P Wel nice en DIY 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Touchdomex schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Die zijn meer beun dan pimp :P Wel nice en DIY 8)
Casemodden kan ook praktisch of mooi zijn, beiden is casemodden. Als de bruikbaarheid verhoogd wordt, is het ook pimpen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:30

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ardana schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Casemodden kan ook praktisch of mooi zijn, beiden is casemodden. Als de bruikbaarheid verhoogd wordt, is het ook pimpen.
Yup ben ook fan van het praktische oplossen.

Ga dit weekend ook nog foto's schieten van mijn projectjes :P Zowel de rijdende als die ene die wacht in de berging omdat ik geen zin heb om daar aan te beginnen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Omdat ik mijn fiets eindelijk binnenkreeg alsnog een foto van hoe ze eruit zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y0yTq4bB/Thyri-en-Loki.jpg

Gedaan: Ander zadel, en brommerstuur met transportmand. Andere handvatten en Xtra large fietsbel in kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 13:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6E-hYy-YsMlAvCVbL1TOsO63u40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CUUo13o6eiQPYueyw6H8Qgd.jpg?f=fotoalbum_large
Nog een kleine modificatie. Toen ik de Koga kocht was het achterderailleur helemaal verwoest. Achteraf bleek de derailleur hanger gebroken, waarna er een noodderailleurhanger gebruikt was. Deze was ook weer stuk gegaan.

Toen heb ik zelf op internet een bedrijf gevonden welke de juiste hanger nog had, maar deze was helaas van aluminium. Het originele ontwerp was van staal, waardoor deze net te fragiel was. Daarom heb ik hem nagetekend en laten 3D printen. Kan ik weer met een gerust gevoel op weg.

Binnenkort nog maar eens de schade van die ketting wegwerken...

[ Voor 22% gewijzigd door Pyramiden op 01-06-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Topicstarter
Netjes gedaan.

Zo'n brommerstuur op je fiets zetten gaat niet zomaar. Andere buisdiameter maakt dat je het stuur niet vast kunt zetten. Ik moest de ruimte opvullen zodat het wel goed vast kwam te zitten. Van een stukje plaatmateriaal heb ik een stukje rondgebogen zodat het om de buis van het stuur paste. Daarmee kwam het stuur muurvast te zitten en was ik dik tevreden met resultaat. Dat hogere brommerstuur maakt dat ik niet teveel voorover leun, want dan krijg ik geheid last van mijn linkerschouder. Ook zorgt het brommerstuur er voor dat het mandje een stuk hoger vastgemaakt kon worden, dan op het originele stuur. Als vrouw zijnde heb je toch meer spullen bij je dan mannen. En je slot kun je er ook in kwijt.
Het brommerstuur was geschikt voor een Yamaha MT, maar doet nu dienst op een fat bike.

[ Voor 129% gewijzigd door Bestla op 02-06-2020 06:29 ]

Pagina: 1