Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cat6 niet meer dan 100Mb

Pagina: 1
Acties:

• Raging_Banana
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14-03 22:36
3 dagen geleden is ons abbonement verhoogd van 100mb/s naar 250mb/s.
Na een dag getest op mijn pc boven ik krijg slechts 100mb. Ik ben gelijk naar beneden gegaan en getest via de pc beneden 250mb/s. Beide computers zijn aangesloten via dezelfde router en beide een aparte kabel. De kabel die naar boven gaat is cat6.

Naar aanleiding hiervan maar is een RJ45 tester gekocht. Net geprobeerd alle lampjes branden.
De kabel die naar boven gaat is een cat6 kabel van 15 meter lang. Dit zou voor zover ik weet geen problemen moeten opleveren. De kabel is ook getest via een laptop hier is het resultaat hetzelfde 100mb.

Mijn vraag is wat kan ik nu nog doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:50
Raging_Banana schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:36:
Na een dag getest op mijn pc boven ik krijg slechts 100mb. Ik ben gelijk naar beneden gegaan en getest via de pc beneden 250mb/s. Beide computers zijn aangesloten via dezelfde router en via kabel. De kabel die naar boven gaat is cat6.

Naar aanleiding hiervan maar is een RJ45 tester gekocht. Net geprobeerd alle lampjes branden.
De kabel die naar boven gaat is een cat6 kabel van 15 meter lang. Dit zou voor zover ik weet geen problemen moeten opleveren. De kabel is ook getest via een laptop hier is het resultaat hetzelfde 100mb.

De kabel vervangen.

Als dat veel werk is, kan je nog proberen nieuwe stekkers aan de uiteinden de knijpen.

Als dat het niet oplost heb je gewoon een brakke kabel.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:38
Kabel vervangen, andere kabel testen, andere poort (op switch/router/watjegebruikt) testen...

Niet veel andere opties gok ik zo

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Raging_Banana
Intelligo schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:37:
[...]

De kabel vervangen.

Als dat veel werk is, kan je nog proberen nieuwe stekkers aan de uiteinden de knijpen.

Als dat het niet oplost heb je gewoon een brakke kabel.
Hmm ik ga gelijk even nieuwe connectors bestellen en dan als ze binnen zijn er aan zetten.
Kabel vervangen is echt de laatste optie deze gaat namelijk onder de plint door :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:28
Heb je wel gezien of pc netwerkkaart gigabit is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:50
saharoen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:41:
2pcs's geprobeerd staat in de TS. Gigabit zit zelfs in de 200€ budgetbak laptopjes van 4 naar geleden.

Woont in Helsinki

• Raging_Banana
saharoen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:41:
Ja het moederbord ondersteunt 1gb
Intelligo schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:44:
[...]

2pcs's geprobeerd staat in de TS. Gigabit zit zelfs in de 200€ budgetbak laptopjes van 4 naar geleden.
Klopt inderdaad moederbord ondersteunt 1gb/s

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Raging_Banana schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:36:
Na een dag getest op mijn pc boven ik krijg slechts 100mb. Ik ben gelijk naar beneden gegaan en getest via de pc beneden 250mb/s. Beide computers zijn aangesloten via dezelfde router en via kabel. De kabel die naar boven gaat is cat6.

Ik haal uit je verhaal dat je kabel(naar boven) vervangen dient te worden.
Omdat beide pc’s op die kabel een lagere snelheid halen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Raging_Banana
Hackus schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:49:
[...]

Ik haal uit je verhaal dat je kabel(naar boven) vervangen dient te worden.
Omdat beide pc’s op die kabel een lagere snelheid halen.
Nu ik het zelf teruglees staat dat er inderdaad, maar ik bedoelde via dezelfde router en allebij een aparte kabel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:37
't is niet perse de kabel, kan evengoed zijn dat je router (of evt de wan/lan throughput daarvan) slechts 100mbit is.

Doe eerst eens kijken wat de link speed van je netwerkverbinding is, dat kan al een hoop uitsluiten

• Raging_Banana
mcDavid schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:52:
't is niet perse de kabel, kan evengoed zijn dat je router (of evt de wan/lan throughput daarvan) slechts 100mbit is.

Doe eerst eens kijken wat de link speed van je netwerkverbinding is, dat kan al een hoop uitsluiten
De computers zijn aangesloten op dezelfde router via een aparte kabel. De gene die beneden staat geeft 250mb`s de gene die boven staat 100mb`s

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dit topic al eens gezien Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels?

Goedkope kabels kunnen problemen geven met het halen van de juiste snelheid. Een CAT6 kabel is niet alles, er zijn nog veel variabelen.

[Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 14-05-2020 20:55]

DUT Racing

• Raging_Banana
fsfikke schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:54:
Dit topic al eens gezien Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels?

Goedkope kabels kunnen problemen geven met het halen van de juiste snelheid. Een CAT6 kabel is niet alles, er zijn nog veel variabelen.
Wat ik hieruit op maak is dat er dus misschien wel verkoperd ijzer ligt in plaats van koper.
Ik bestel nu nieuwe connectors de kabel heeft ruim voldoende lengte over. Ik ga dus een stukje afknippen en nader bekijken. Als er inderaad geen koper in zit ga ik terug naar waar ik het gekocht heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Raging_Banana schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:51:
[...]

Nu ik het zelf teruglees staat dat er inderdaad, maar ik bedoelde via dezelfde router en allebij een aparte kabel.
Test dan even andere pc via de verdachte kabel.(eo zelfde uitgang van modem/router)

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 14-05-2020 21:08]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Raging_Banana
Hackus schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:07:
[...]

Test dan even andere pc via de verdachte kabel.(eo zelfde uitgang van modem/router)
Al getest via een laptop die tot 1gb/s ondersteunt beneden 250mb`s. Boven via de verdachte kabel 100mb`s

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Raging_Banana schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Al getest via een laptop die tot 1gb/s ondersteunt beneden 250mb`s. Boven via de verdachte kabel 100mb`s
Dat zei ik dus 😉
Tijd om te vervangen dan.

• Raging_Banana
Hackus schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:27:
[...]

Dat zei ik dus 😉
Tijd om te vervangen dan.
Ik ga als laatste oplossing eerst nog nieuwe connectors proberen als dat niet werkt. Dan zal ik helaas de kabel moeten vervangen ;( ;(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:25
  • Slechte kwaliteit kabel (CCA of CCS ipv volledig koper
  • Niet de juiste kleurcodering aangehouden (is niet genoeg om aan beide kanten dezelfde kleurvolgorde te hebben, het moet ook de juiste volgorde zijn!)
  • Misschien zit er nog een switch tussen?
  • Kan de netwerkpoort maar 100Mb/s aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23-06 14:39
Kabel op poort van router verwisseld om te kijken of het de poort is? Kabel zelf gemaakt of gekochte kabel?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Raging_Banana
Vandaag de eerste kans gehad om nieuwe connectors erop te zetten. Gedaan en het probleem is verholpen. Bedankt voor het meedenken allemaal ik ga nu even me harde schijf nog sneller vol gooien
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True