Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dank voor je opmerking
Klopt, het is niet hetzelfde, maar de term 'ebitda' is echt te economisch om zomaar te noemen zonder enige uitleg. Uitleggen zegt ook niet zoveel, dus ik hou het hierbij. Ik geef je gelijk dat je hiermee bij het FD niet wegkomt, maar ik denk dat het hier wel kan gelden als equivalent - zonder dat het dus exact hetzelfde is 

@arnoudwokke Dank voor je antwoord
Wellicht dat de Nederlandse term 'bedrijfsresultaat' de lading beter dekt dan 'brutowinst' en nog steeds begrijpelijk is voor medetweakers

Wellicht dat de Nederlandse term 'bedrijfsresultaat' de lading beter dekt dan 'brutowinst' en nog steeds begrijpelijk is voor medetweakers

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
@arnoudwokke
nieuws: T-Mobile krijgt er 62.000 mobiele abonnees bijHerman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:47:
@arnoudwokke Dank voor je antwoord![]()
Dreamvoid in 'nieuws: T-Mobile krijgt er 62.000 mobiele abonnees bij'(...) terwijl de brutowinst of ebitda steeg, (...)
@Dreamvoid
[de brutowinst of ebitda steeg met 6,8 procent naar 141 miljoen euro.]
Zoals elke accountant je kan vertellen, brutowinst en ebitda is niet hetzelfde