Nieuwe keuken (lak) beschadigingen

Pagina: 1
Acties:
  • 13.094 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Wij hebben december 2018 een keuken laten installeren. Mooie afgelakte (geen folie) deurtjes/frontjes en een keramiek blad. Bij de aankoop is ons medegedeeld dat het blad gevoelig is voor butsen/afbrokkelen. We hebben voor wat betreft het blad het risico geaccepteerd dat dit kan gebeuren. Met betrekking tot de kastjes is ons niets verteld.
Nu is het zo dat de lak op verschillende plaatsen eraf is gegaan, voornamelijk op de lager gelegen plekken waar onze kinderen langs lopen, maar ook op hoger gelegen plaatsen waar de kinderen niet bijkomen. Ik heb dus sterke twijfels aan de sterkte van de laklaag. Die is flinterdun en bij een kleine schram is er dus al een beschadiging zichtbaar (de witte onderlaag).
We hebben contact gehad met de keukenleverancier en die wilt alleen een potje "nagellak" opsturen, zodat we het kunnen verbloemen.. Maar ik ben het hier niet mee eens. De beschadigingen zijn m.i. een gevolg van gebrekkige kwaliteit.
Nu lees ik op internet dat lakdeuren gevoeliger kunnen zijn, echter 1) zijn wij daarover niet geïnformeerd en 2) treden de beschadigingen zo snel op dat ik de kwaliteit te slecht vind. Als onze kinderen frontaal met speelgoed tegen de keuken opbotsen begrijp ik dat er beschadigingen ontstaan, maar het zit ook op plekken waar kinderen niet bij komen.

Nu mijn vraag: wat is jullie ervaring met lak keukens en zijn er mogelijkheden qua garantie bij de fabrikant? Het liefste wil ik andere deurtjes, geen lak meer of een betere kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atAECQlbSyzOXHbiSarXpVdU93k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgaJ8Qf4xnLk0znWOy9IJLQU.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LULtfZ2SYDxtyu58PkLp81zRTiA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnPagYLfyBqpNcw5R04RZP9t.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 13-05-2020 16:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Alle reacties

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.