Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe keuken (lak) beschadigingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Wij hebben december 2018 een keuken laten installeren. Mooie afgelakte (geen folie) deurtjes/frontjes en een keramiek blad. Bij de aankoop is ons medegedeeld dat het blad gevoelig is voor butsen/afbrokkelen. We hebben voor wat betreft het blad het risico geaccepteerd dat dit kan gebeuren. Met betrekking tot de kastjes is ons niets verteld.
Nu is het zo dat de lak op verschillende plaatsen eraf is gegaan, voornamelijk op de lager gelegen plekken waar onze kinderen langs lopen, maar ook op hoger gelegen plaatsen waar de kinderen niet bijkomen. Ik heb dus sterke twijfels aan de sterkte van de laklaag. Die is flinterdun en bij een kleine schram is er dus al een beschadiging zichtbaar (de witte onderlaag).
We hebben contact gehad met de keukenleverancier en die wilt alleen een potje "nagellak" opsturen, zodat we het kunnen verbloemen.. Maar ik ben het hier niet mee eens. De beschadigingen zijn m.i. een gevolg van gebrekkige kwaliteit.
Nu lees ik op internet dat lakdeuren gevoeliger kunnen zijn, echter 1) zijn wij daarover niet geïnformeerd en 2) treden de beschadigingen zo snel op dat ik de kwaliteit te slecht vind. Als onze kinderen frontaal met speelgoed tegen de keuken opbotsen begrijp ik dat er beschadigingen ontstaan, maar het zit ook op plekken waar kinderen niet bij komen.

Nu mijn vraag: wat is jullie ervaring met lak keukens en zijn er mogelijkheden qua garantie bij de fabrikant? Het liefste wil ik andere deurtjes, geen lak meer of een betere kwaliteit.

[Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 13-05-2020 16:47]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:48
Wat fotootjes helpen misschien voor het beeld of dit normaal lijkt of niet?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Sport_Life schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:32:
Wij hebben december 2018 een keuken laten installeren. Mooie afgelakte (geen folie) deurtjes/frontjes en een keramiek blad. Bij de aankoop is ons medegedeeld dat het blad gevoelig is voor butsen/afbrokkelen. We hebben voor wat betreft het blad het risico geaccepteerd dat dit kan gebeuren. Met betrekking tot de kastjes is ons niets verteld.
Nu is het zo dat de lak op verschillende plaatsen eraf is gegaan, voornamelijk op de lager gelegen plekken waar onze kinderen langs lopen, maar ook op hoger gelegen plaatsen waar de kinderen niet bijkomen. Ik heb dus sterke twijfels aan de sterkte van de laklaag. Die is flinterdun en bij een kleine schram is er dus al een beschadiging zichtbaar (de witte onderlaag).
We hebben contact gehad met de keukenleverancier en die wilt alleen een potje "nagellak" opsturen, zodat we het kunnen verbloemen.. Maar ik ben het hier niet mee eens. De beschadigingen zijn m.i. een gevolg van gebrekkige kwaliteit.
Nu lees ik op internet dat lakdeuren gevoeliger kunnen zijn, echter 1) zijn wij daarover niet geïnformeerd en 2) treden de beschadigingen zo snel op dat ik de kwaliteit te slecht vind. Als onze kinderen frontaal met speelgoed tegen de keuken opbotsen begrijp ik dat er beschadigingen ontstaan, maar het zit ook op plekken waar kinderen niet bij komen.

Nu mijn vraag: wat is jullie ervaring met lak keukens en zijn er mogelijkheden qua garantie bij de fabrikant? Het liefste wil ik andere deurtjes, geen lak meer of een betere kwaliteit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt er dus op dat je keuken niet-conform is(niet voldoet aan conformiteitsvereiste)

Hackus Goes 4x15 @60%

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16:43
ik heb ook een gespoten keuken maar die laklaag is echt knetterhard.

Nergens krassen of wat dan ook, behalve waar de 4cm dikke pizzasteen tegenaan gevallen is, en zelfs dat zie je alleen wanneer je weet waar het zit. (en dan moet je toch denken in de grootte van een 40x30cm tegel die je tegen je kastje gooit) Ook de vloer heeft daar een flinke buts van overgehouden overigens.

Mijn dochter van 10mnd knalt met haar loopkar overal tegenaan.
En mijn dochter van 3,5 rijd met haar fiets ook overal tegenaan (dus die mag niet meer binnen)

Vind de beschadigingen in jouw keuken dan ook vrij heftig.
Lijkt alsof je het zelf gespoten zou hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:41

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nou 'niet-conform' vind ik wel een heel snelle conclusie. Het is nou eenmaal een feit dat er schade kan ontstaan aan gelakte delen. Het soort afwerking maakt hierbij echt wel een verschil maar ook kwaliteitsverschil tussen fabrikanten kan een oorzaak zijn. Je gaat toch ook niet klagen als je nieuwe Ferrari een kras krijgt als je er met een sleutelbos overheen schraapt?

Er kán hier sprake zijn van een niet-conform geleverd product. Binnen 6 maanden moet dan de verkoper aantonen dat het probleem niet al bij aflevering aanwezig was. Dat is natuurlijk vrij makkelijk te doen door aan te tonen dat bij installatie het issue er niet was en dat lakbeschadigingen een 'normaal' gevolg kunnen zijn van het gebruik. Ik denk dat je niet sterk staat, maar goed IANAL dus wil je het 'gevecht' aangaan zul je ze aansprakelijk moeten stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Als lak snel loslaat > grondlaag/behandeling niet goed > defect bij aanschaf aanwezig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Borne
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 10:00
Wij hebben hetzelfde probleem met een gespoten keuken. Het ergste is nog dat ze bij een grijze keuken een witte grondlaag gebruiken dus de schade valt ook meteen op. De fabriek is komen kijken en zeggen: ja daarom krijg je er ook een lakstift bij.

Onze keukenleverancier komt over een paar weken alles eruit halen en brengt het naar een meubelspuiter. Hierbij gebruiken ze de huidige laag als grondlaag. Wij hebben dus geluk dat onze keukenleverancier meedenkt want de fabriek vond het normaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17:51
Lijkt alsof het niet goed voorbehandeld is, en het nu loslaat.
Kan me toch ook niet voorstellen dat het zo veel geraakt is? Op die 2e foto zie ik iets van 30 plekjes?

@Borne Ik zou er niet van uit gaan dat dat een goed resultaat gaat geven. Als de grondlaag waardeloos is, kan je er lak overheen spuiten wat je wil, dat blijft gewoon waardeloos. Grondlaag is juist een van de belangrijkste dingen, en goede kans dat dat ook is waarom het in dit topic ook overal los laat.

[Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 13-05-2020 18:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:21
Borne schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:23:
. Wij hebben dus geluk dat onze keukenleverancier meedenkt want de fabriek vond het normaal.
offtopic:
Heb je een bedrijfsnaam van je keukenverkoper? Meedenkende en klantgerichte keuken verkopers ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Hackus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:49:
[...]

Het lijkt er dus op dat je keuken niet-conform is(niet voldoet aan conformiteitsvereiste)
Dat is nog eens een goed beargumenteerde conclusie op basis van voldoende informatie 8)7

@Sport_Life Dat lak (veel) sneller beschadigt dan een laminaat is vrij basic kennis. Daarvan mag wel worden aangenomen dat je dat behoorde te weten. Het wordt wel anders als je expliciet hebt gevraagd naar hoe snel iets beschadigt, maar dat maak ik uit je post niet op.

De vraag hier is echter of de lak met normaal gebruik snel loslaat. Als dat het geval is, dan zou je kunnen spreken over non conformiteit op basis van hetgeen @Señor Sjon zegt. In dat geval zal de leverancier het defect moeten oplossen. Het vermoeden waar @Icephase over spreekt is niet van toepassing want er zijn al meer dan 6 maanden na levering versteken. Maar dat is niet zo erg, want het defect zal hem in de hechting zitten en daarvan kun je wel aannemen dat die al zo was bij levering.

Maar dan, wat is normaal gebruik. Dat zal de grote discussie worden. Tegen een keuken aan beuken met speelgoed lijkt me in ieder geval geen normaal gebruik. Maar als de lak loslaat zonder verdere krassen/deuken lijkt me dat geen goede hechting. Heb jij (diepe) krassen of zijn het gewoon delen lak die loslaten? Wij hebben ook een volledig gelakte keuken en daar gebeurt niet zoveel mee als je er tegenaan stoor. Krassen is veel erger. Ik ben een keer met de rand van een pan tegen de rand van een lade geschoven (keuken was enkele weken oud). Daar zat wel echt diepe kras in (gelukkig wel een kleine) en dus mocht ik aan de gang met de lakstift. Maar daar zie je niets meer van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:11
Erg vervelend voor je, maar misschien wel de belangrijkste vraag:
Wat heb je voor de keuken betaald en waar heb je hem gekocht?

Bij een Siematic keuken van 25K mag dit niet gebeuren. Maar bij een keuken van Superkeukens voor 6K is dit te verwachten.
Sowieso mag je van een consument ook wel wat uitzoekwerk verwachten. Ik heb destijds bewust gekozen voor een keuken die niet gelakt was, vanwege de kans op beschadigingen. Die informatie was goed te vinden als je zoekt op de verschillen tussen folie-kastjes en gelakt. (zelf bij superkeukens... https://www.superkeukens.nl/keukens/frontjes ) Dus alles op de verkoper schuiven is wel erg makkelijk. Ook hier weer, bij Siematic verwacht je wel dat ze dit tegen je vertellen en bij Superkeukens eerder niet.

[Voor 5% gewijzigd door chrisborst op 13-05-2020 18:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

cryptapix schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Dat is nog eens een goed beargumenteerde conclusie op basis van voldoende informatie 8)7

@Sport_Life Dat lak (veel) sneller beschadigt dan een laminaat is vrij basic kennis. Daarvan mag wel worden aangenomen dat je dat behoorde te weten. Het wordt wel anders als je expliciet hebt gevraagd naar hoe snel iets beschadigt, maar dat maak ik uit je post niet op.

De vraag hier is echter of de lak met normaal gebruik snel loslaat. Als dat het geval is, dan zou je kunnen spreken over non conformiteit op basis van hetgeen @Señor Sjon zegt. In dat geval zal de leverancier het defect moeten oplossen. Het vermoeden waar @Icephase over spreekt is niet van toepassing want er zijn al meer dan 6 maanden na levering versteken. Maar dat is niet zo erg, want het defect zal hem in de hechting zitten en daarvan kun je wel aannemen dat die al zo was bij levering.

Maar dan, wat is normaal gebruik. Dat zal de grote discussie worden. Tegen een keuken aan beuken met speelgoed lijkt me in ieder geval geen normaal gebruik. Maar als de lak loslaat zonder verdere krassen/deuken lijkt me dat geen goede hechting. Heb jij (diepe) krassen of zijn het gewoon delen lak die loslaten? Wij hebben ook een volledig gelakte keuken en daar gebeurt niet zoveel mee als je er tegenaan stoor. Krassen is veel erger. Ik ben een keer met de rand van een pan tegen de rand van een lade geschoven (keuken was enkele weken oud). Daar zat wel echt diepe kras in (gelukkig wel een kleine) en dus mocht ik aan de gang met de lakstift. Maar daar zie je niets meer van.
Je mag van een keuken uitgaan dat dit niet gebeurt bij normaal gebruik(TS weet zelf wat dat is).
Heeft totaal niets te maken met keuken van 6k of 25k @chrisborst
Ook de verkoper maakt hier niets uit. TS weet zelf wat ie betaald heeft voor zijn keuken en wat hij is overeengekomen. Je mag er vanuit gaan dat er geen sprake is van misbruik, want het is niet alleen op lagere delen, maar ook waar de kinderen niet 'komen' zoals in OP staat. Wat de oorzaak is heeft TS ook niets mee van doen, maar wel met een gewenste oplossing voor de schade. Discussie van oorzaak heeft dan ook geen nut, ook speculatie over ontstaan van schade of eigen ervaringen met gelakte deuren niet.
Je hebt 'hoogstwaarschijnlijk' niet dezelfde keuken als TS.

Hackus Goes 4x15 @60%

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisborst
@Hackus Natuurlijk heeft de prijs en verkoper er wel mee te maken.
Bij een Dacia mag je iets anders verwachten dan bij een Mercedes. Dat is hele idee van conformiteit. Je koopt een product en daar mag je iets van verwachten. Bij een duur/kwalitatief product is dat anders dan bij een goedkoop B-merk. Het is algemeen bekend dat een gelakte keuken over het algemeen de duurste optie is. Dus een gelakte keuken die relatief goedkoop is zal de lak minder kunnen hebben dan bij een duurdere keuken.
Ook mag je van iemand met kinderen verwachten dat hij bij het uitzoeken van z'n keuken op z'n minst bedenkt dat kinderen het kunnen beschadigen. Dan zou ik een afwerking kiezen die iets meer " kind-proof" is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

chrisborst schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:04:
@Hackus Natuurlijk heeft de prijs en verkoper er wel mee te maken.
Bij een Dacia mag je iets anders verwachten dan bij een Mercedes. Dat is hele idee van conformiteit. Je koopt een product en daar mag je iets van verwachten. Bij een duur/kwalitatief product is dat anders dan bij een goedkoop B-merk. Het is algemeen bekend dat een gelakte keuken over het algemeen de duurste optie is. Dus een gelakte keuken die relatief goedkoop is zal de lak minder kunnen hebben dan bij een duurdere keuken.
Ook mag je van iemand met kinderen verwachten dat hij bij het uitzoeken van z'n keuken op z'n minst bedenkt dat kinderen het kunnen beschadigen. Dan zou ik een afwerking kiezen die iets meer " kind-proof" is.
Er is werkelijk niemand die een keuken koopt, en deze schade voor lief neemt.
ook niet bij een keuken van 3K !(in deze korte gebruikstijd)
Dus een Dacia mag lakstukjes verliezen in 1.5j ?
TS geeft aan dat ie lagere beschadiging kan verklaren, maar het is op meer plekken het geval.

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 13-05-2020 19:31]

Hackus Goes 4x15 @60%

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Dank voor de reacties. Zoals verwacht een verscheidenheid aan meningen/kennis/aannames, maar dat geeft niet. Goed dat jullie meedenken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dus zeker niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste. Dus geen Dacia, maar ook geen Ferrari.. De prijs noemen heeft geen enkele zin, die is volledig afhankelijk van de grootte, afwerking, binnenwerk, etc etc. Maar van dit merk had ik een veel hogere kwaliteit verwacht.
En aangezien de kinderen niet alle beschadigingen hebben veroorzaakt is dat ook niet het probleem. Dan nog hadden we enkele witte plekjes nog wel geaccepteerd op kruiphoogte, maar niet op ieder paneel op ooghoogte..

[Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 13-05-2020 19:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
Hackus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:57:
[...]

Je mag van een keuken uitgaan dat dit niet gebeurt bij normaal gebruik(TS weet zelf wat dat is).
Heeft totaal niets te maken met keuken van 6k of 25k @chrisborst
Ook de verkoper maakt hier niets uit. TS weet zelf wat ie betaald heeft voor zijn keuken en wat hij is overeengekomen.
[…]
Daar ben ik het mee eens. Prijs is in principe niet relevant. Ook een keuken van 6k moet bij normaal gebruik in die korte periode gewoon heel blijven. @chrisborst Ja, van een lak die een factor 10 duurder is mag je zeker meer verwachten, maar dat betekent niet dat je van een goedkope lak geen minimum niveau mag verwachten. De lak mag dus niet zomaar loslaten na een jaar.
[...]
Je mag er vanuit gaan dat er geen sprake is van misbruik, want het is niet alleen op lagere delen, maar ook waar de kinderen niet 'komen' zoals in OP staat. Wat de oorzaak is heeft TS ook niets mee van doen, maar wel met een gewenste oplossing voor de schade. Discussie van oorzaak heeft dan ook geen nut
[…]
En daar ben ik het niet mee eens. Misschien gooit TS of zijn partner wel met de deuren/lades, schopt if slaat hij er tegen, of probeert hij van 2 meter afstand bestek in de lade te gooien. Dit zijn extremen, maar ook minder extreme dingen die voor iemand normaal zijn hoeven nog geen normaal gebruik te zijn. De oorzaak is hier absoluut van belang. Alleen bij normaal gebruik zou de lak er niet zo snel af moeten komen.
[...]
ook speculatie over ontstaan van schade of eigen ervaringen met gelakte deuren niet.
Je hebt 'hoogstwaarschijnlijk' niet dezelfde keuken als TS.
Aha, dus je kunt bij auto's ook niet discussiëren over lekke banden, scheuren van lederen bekleding, rammelend geluid uit de koppeling, etc. omdat je niet dezelfde auto hebt?

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17:51
@cryptapix Nee, niet echt. Zelfs bij dezelfde auto's heeft dat vaak niet eens zin, tenzij het bekende kwaaltjes zijn.

Lekke banden? Oh had jij ook een steen op de weg, nee bij mij was het een spijker. Wat een waardeloze banden he... :? Waar wil je precies over praten qua lekke banden?

Rammelend geluid uit de koppeling, kan van alles zijn. Bij de ene ligt de drukgroep er uit, bij de ander is er iets afgebroken en ligt te ratelen. Scheuren in leer? Sommige mensen zijn heel zwaar, en/of doen er nooit niets aan, sommige behandelen het leer elke week.

Tenzij die mensen precies dezelfde auto hebben, hem precies hetzelfde gebruiken, is de kans dat ze precies hetzelfde probleem hebben ook maar klein.

[Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 13-05-2020 20:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
WEBGAMING schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:37:
@cryptapix Nee, niet echt. Zelfs bij dezelfde auto's heeft dat vaak niet eens zin, tenzij het bekende kwaaltjes zijn.

Lekke banden? Oh had jij ook een steen op de weg, nee bij mij was het een spijker. Wat een waardeloze banden he... :? Waar wil je precies over praten qua lekke banden?

Rammelend geluid uit de koppeling, kan van alles zijn. Bij de ene ligt de drukgroep er uit, bij de ander is er iets afgebroken en ligt te ratelen. Scheuren in leer? Sommige mensen zijn heel zwaar, en/of doen er nooit niets aan, sommige behandelen het leer elke week.

Tenzij die mensen hem precies hetzelfde gebruiken, wat onmogelijk is, is de kans dat ze precies hetzelfde probleem hebben ook praktisch nul.
Jeetje, het gaat niet om exact dezelfde producten, het gaat om verschillende ervaringen. Als er hier 500 man zegt “ik heb een gietijzeren pan tegen mijn gelakte keuken gegooid en geen enkele schade” dan zegt veel meer dan dat 1 iemand met toevallig exact dezelfde keuken het ook een keer geprobeerd heeft en wel schade heeft.

Met jouw (en @Hackus) uitgangspunt, kun je ongeveer 95% van de topics hier wel sluiten. “Oh je wilt een overkapping bouwen? Ja euh sorry maar heb je wel dezelfde zaagmachine, zaagblad, schroefmachine, boren, schroeven, etc.? Want anders heb je niet zoveel aan mijn ervaring dat je beter niet met een vrachtwagen tegen de steunpalen aan kunt rijden”.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

cryptapix schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:54:
[...]

Jeetje, het gaat niet om exact dezelfde producten, het gaat om verschillende ervaringen. Als er hier 500 man zegt “ik heb een gietijzeren pan tegen mijn gelakte keuken gegooid en geen enkele schade” dan zegt veel meer dan dat 1 iemand met toevallig exact dezelfde keuken het ook een keer geprobeerd heeft en wel schade heeft.

Met jouw (en @Hackus) uitgangspunt, kun je ongeveer 95% van de topics hier wel sluiten. “Oh je wilt een overkapping bouwen? Ja euh sorry maar heb je wel dezelfde zaagmachine, zaagblad, schroefmachine, boren, schroeven, etc.? Want anders heb je niet zoveel aan mijn ervaring dat je beter niet met een vrachtwagen tegen de steunpalen aan kunt rijden”.
Hou je bij de feiten die bekend zijn, verdere speculatie heeft geen zin.
Of de laklaag van jouw keuken goed houdt, zegt niet dat dat ook voor anderen moet gelden of niet. Zelfde voor shopreviews, Niet iedereen heeft dezelfde situatie. Maar wat wel zo is, is dat dit niet-conform is !

Jantje op nr:42 heeft altijd pech met A, en zweert bij C, terwijl de buren erg tevreden zijn met A. ;)

Hackus Goes 4x15 @60%

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
Hackus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Hou je bij de feiten die bekend zijn, verdere speculatie heeft geen zin.
Of de laklaag van jouw keuken goed houdt, zegt niet dat dat ook voor anderen moet gelden of niet. Zelfde voor gebruikersreviews. Niet iedereen heeft dezelfde situatie. Maar wat wel zo is, is dat dit niet-conform is !

Jantje op nr:42 heeft altijd pech met A, en zweert bij C, terwijl de buren erg tevreden zijn met A. ;)
Zucht. Ik zal het ook jou nog een keer uitleggen. We hebben het helemaal niet over zweren bij een merk, maar over wat je van lak mag verwachten. Als 500 man zegt dat zijn laklaag geen enkel stootje kan hebben en bij aanraking al beschadigt, dan heeft TS zeker wat aan die informatie. Als 500 man zegt dat de laklaag een nucleaire aanval nog overleeft idem.

Met jouw instelling heeft een review dus geen enkel nut, want het is waarschijnlijk toch niet exact dezelfde situatie. Nou, dan koop jij toch lekker een keuken bij een zaak waar 1000 mensen van zeggen dat ze 30k hebben betaald maar geen keuken hebben gekregen. Vast een andere situatie dan die van jou.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

cryptapix schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:20:
[...]

Zucht. Ik zal het ook jou nog een keer uitleggen. We hebben het helemaal niet over zweren bij een merk, maar over wat je van lak mag verwachten. Als 500 man zegt dat zijn laklaag geen enkel stootje kan hebben en bij aanraking al beschadigt, dan heeft TS zeker wat aan die informatie. Als 500 man zegt dat de laklaag een nucleaire aanval nog overleeft idem.

Met jouw instelling heeft een review dus geen enkel nut, want het is waarschijnlijk toch niet exact dezelfde situatie. Nou, dan koop jij toch lekker een keuken bij een zaak waar 1000 mensen van zeggen dat ze 30k hebben betaald maar geen keuken hebben gekregen. Vast een andere situatie dan die van jou.
Je hoeft mij niets uit te leggen, het gaat niet om mij.
Jij hebt commentaar op mijn 1e bericht. En in je hele verhaal, aan alle berichten, kom je op dezelfde conclusie.

Hackus Goes 4x15 @60%

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11:28
chrisborst schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:33:
Erg vervelend voor je, maar misschien wel de belangrijkste vraag:
Wat heb je voor de keuken betaald en waar heb je hem gekocht?

Bij een Siematic keuken van 25K mag dit niet gebeuren. Maar bij een keuken van Superkeukens voor 6K is dit te verwachten.
Sowieso mag je van een consument ook wel wat uitzoekwerk verwachten. Ik heb destijds bewust gekozen voor een keuken die niet gelakt was, vanwege de kans op beschadigingen. Die informatie was goed te vinden als je zoekt op de verschillen tussen folie-kastjes en gelakt. (zelf bij superkeukens... https://www.superkeukens.nl/keukens/frontjes ) Dus alles op de verkoper schuiven is wel erg makkelijk. Ook hier weer, bij Siematic verwacht je wel dat ze dit tegen je vertellen en bij Superkeukens eerder niet.
Ik kom er niet echt uit bij superkeukens wat ik nu moet nemen ? Wij hebben ook kids en willen stoot / krasvaste frontjes met een luxe afwerking. We zijn bij Bemmel en Kroon geweest en die adviseerden plastic frontjes.

• cryptapix
  • Nu online
vortexnl1982 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:03:
[...]

Ik kom er niet echt uit bij superkeukens wat ik nu moet nemen ? Wij hebben ook kids en willen stoot / krasvaste frontjes met een luxe afwerking. We zijn bij Bemmel en Kroon geweest en die adviseerden plastic frontjes.
Plastic kan natuurlijk meer hebben dan lak, maar je vraag is meer wat voor in dit topic: Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3
Daar kun je ook zoeken naar ervaringen (als je net als ik gelooft in het nut van ervaringen van anderen).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:56
In mijn vorige huis had ik ook een keuken met hoogglans gespoten frontjes. Behoorlijk hard, maar niet betendig tegen een keukentrap, trapauto en (soms) lompe vriendin.
Wit is minder problematisch, maar de donkerbruine kastjes heb ik enkele malen bij moeten werken met een lakpotje. Lakken, vlak maken en polijsten en het was echt onzichtbaar.. Ik kan de foto waarop niks te zien is :) even niet meer vinden, maar met wat geduld en autopolijst materialen echt goed te doen.

Nieuw front raad ik je echt af, dat ga je gegarandeerd zien, nuance in kleurverschil of zelfs glans is onvermijdelijk. Als je het niet zelf wilt doen en er met je jeukenleverancier uit wilt komen, kun je eens wat spotrepair bedrijven of meubelmakers benaderen voor een prijsopgave als je de frontjes langsbrengt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 16:48
[...]

Wij hebben destijds (net als chrisborst) ook bewust niet voor lak gekozen omdat dat veel kwetsbaarder is. Zeker met kinderen niet handig. Dat werd ons door verschillende winkeliers ook gewoon verteld. (En ook wel eens dat ze juist extra harde lak hadden en dat je daar dan dus ook veel minder last van zou hebben, maar de prijs was er dan ook wel naar...) Het verbaast mij dus een beetje dat dit voor Sport_Life als een totale verrassing komt.

Er zijn inderdaad wel andere afwerkingen die veel sterker zijn, al heb je daar ook gradaties in. Het hoeft dus niet noodzakelijk plastic te zijn, ook laminaat-fronten of melamine zijn mogelijk en geven weer net een ander beeld dan folie. Dus dan heb je toch wel iets meer keus.

• chrisborst
[...]
Lees voor de lol eens deze site door:
https://www.keuken-prijs.nl/keukenfrontjes/

Ik heb zelf ook frontjes van spaanplaat met daarop hoogglans laminaat. De randen worden dan met een laser aan elkaar gesmolten:
De betere merken bieden deze uitvoeringen met laser gefineerde afwerking. Hierbij zijn de zijdes versmolten met de voor en achterzijde van de deur. Deze watervaste verbinding zorgt ervoor dat het fineerbandje “nooit” meer kan loslaten. Een probleem wat zich nogal eens voordoet…
Doet niet onder voor een lak-gespoten mdf frontje. Het heeft alleen een goedkoper imago. Maar ik zou liever voor een duur laminaat frontje gaan, dan voor een "goedkoop" gespoten frontje.

Mijn keuken is nu 5 jaar oud en ik heb nog nergens beschadigingen. Komt ook doordat ik mijn RVS-greep bovenop de lades en deuren heb laten monteren. Dat is de meest kwetsbare plek.
Sport_Life schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:41:
Dank voor de reacties. Zoals verwacht een verscheidenheid aan meningen/kennis/aannames, maar dat geeft niet. Goed dat jullie meedenken.

***members only***

Dus zeker niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste. Dus geen Dacia, maar ook geen Ferrari.. De prijs noemen heeft geen enkele zin, die is volledig afhankelijk van de grootte, afwerking, binnenwerk, etc etc. Maar van dit merk had ik een veel hogere kwaliteit verwacht.
En aangezien de kinderen niet alle beschadigingen hebben veroorzaakt is dat ook niet het probleem. Dan nog hadden we enkele witte plekjes nog wel geaccepteerd op kruiphoogte, maar niet op ieder paneel op ooghoogte..
In je voorbeeld haal je een keuken aan 31K. Natuurlijk zit hier ook een groot gedeelte van de prijs in de apparatuur, maar je mag dan wel verwachten dat de verkoper je ook hoogwaardig afgewerkte frontjes levert.
Als jou keuken vergelijkbaar kan ik mij goed voorstellen dat je teleurgesteld ben.
Dus nogmaals, wat heb je voor je keuken betaald?
Bij een keuken van 31K mag je net iets meer verwachten dan bij een keuken van 6K.

Heb je trouwens een rechtsbijstandverzekering? Want dan zou ik ze zeker een telefoontje geven.

[Voor 34% gewijzigd door chrisborst op 14-05-2020 10:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
chrisborst schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:21:
[...]
In je voorbeeld haal je een keuken aan 31K. Natuurlijk zit hier ook een groot gedeelte van de prijs in de apparatuur, maar je mag dan wel verwachten dat de verkoper je ook hoogwaardig afgewerkte frontjes levert.
Als jou keuken vergelijkbaar kan ik mij goed voorstellen dat je teleurgesteld ben.
Dus nogmaals, wat heb je voor je keuken betaald?
Bij een keuken van 31K mag je net iets meer verwachten dan bij een keuken van 6K.

Heb je trouwens een rechtsbijstandverzekering? Want dan zou ik ze zeker een telefoontje geven.
Het uitgangspunt is altijd dat je van een lakfront mag verwachten dat het bij normaal gebruik een bepaalde tijd heel blijft (en al helemaal in de korte periode waarin TS zijn keuken gebruikt). De koopprijs is verder niet zo relevant. Dat wordt het eventueel pas als je tegen een bizar lage prijs een lakfront koopt waarvan je kon/moest weten dat je voor die prijs geen degelijk product kan krijgen. Dan zou je tegengeworpen kunnen krijgen dat je voor die prijs niet zoveel mag verwachten. Maar dan moet je als verkoper nog steeds van goede huize komen om die discussie bij de rechter van de consument te winnen. Daar hoeven we het verder ook niet over te hebben denk ik, want de keuken van TS is van een normaal merk (en zeker geen budgetmerk) en hij heeft er geen achterlijk lage prijs voor betaald.

Overigens kan het wel andersom zo werken. Als de normale levensduur van bijvoorbeeld een lakfront van een gemiddeld merk met prijs X 5 jaar is en je koopt een lakfront van een topmerk dat zichzelf in de markt zet als topkwaliteit etc. tegen een prijs van X maal 20, dan zou je als consument je richting de verkoper misschien wel met succes op het standpunt kunnen stellen dat je mag verwachten dat hun front langer meegaat.

Goede tip trouwens van de rechtsbijstandverzekeraar. Altijd handig als je dit soort discussies kan uitbesteden ;)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True