Standaard Applicatiekoppelingen importeren na inloggen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Ik probeer ervoor te zorgen dat als een Windows gebruiker inlogt dat zijn/haar standaard applicatiekoppelingen juist worden ingesteld.

Ik wou dit met een Local GPO doen (computer zit niet in een domein), maar dat werkt niet (enkel als de computer in een domein zit)

Ik heb dus wel de XML kunnen exporteren via Dism.exe /Online /Export-DefaultAppAssociations

Maar nu zou ik graag hebben dat die worden ingeladen na het inloggen adhv Dism.exe /Online /Import-DefaultAppAssociations

Maar dat commando werkt alleen Elevated (als admin), kan ik een commando als admin laten uitvoeren terwijl een gewone (geen admin) user inlogt?

Bedankt!

Beste antwoord (via Carharttguy op 13-05-2020 17:29)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm, ik kwam ook een ander topic tegen Default Program openen voor specific file extension op TS

Hier wordt in de oplossing een manier beschreven om het met een third party applicatie op te lossen:

http://kolbi.cz/blog/2017...pe-associations-per-user/

Ik zou daar dan eens naar kijken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Idee van DISM is dat je dit inderdaad in je "image" doet/vastlegt en dat is niet gebruikers afhankelijk (zoals inloggen dat wel is)
De associations worden dan vastgelegd op computer niveau en als een gebruiker dan voor de eerste keer aanmeldt, dan krijgt hij of zij die associations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Bedankt voor jouw antwoord, het probleem is wel dat nieuwe gebruikers die associations niet meekrijgen. Ik heb 1 admin account, daarin gebruik ik Dism om de associations te importeren, console geeft aan dat dit werkt.

Ik maak dan een nieuwe gebruiker aan -> niet mijn ingestelde default apps, maar de Windows Default apps (Edge etc)

Ofwel snap ik niet goed hoe DISM werkt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Hmm, ik kwam ook een ander topic tegen Default Program openen voor specific file extension op TS

Hier wordt in de oplossing een manier beschreven om het met een third party applicatie op te lossen:

http://kolbi.cz/blog/2017...pe-associations-per-user/

Ik zou daar dan eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Thanks akimosan.

Die Christopher Kolbicz is wel een mad man, heeft gewoon de boel gereverse engineered om default apps te kunnen zetten in user space.

Maar het is exact wat ik nodig heb.. Beetje hacky, maar het werkt wel!