- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-
Vraag
Beste antwoord (via F_J_K op 13-05-2020 11:37)
Na flink wat haargetrek via deze manier kunnen oplossen.
Alle reacties
Ik weet dat het in het register onder HKEY_CLASSES_ROOT staat. Daar wordt echter pas naar gekeken als er geen zelfde regel is in het register van de gebruiker.
Stel je hebt Google Chrome en Adobe Reader er op staan. Systeembreed staat Adobe Reader als default, maar als een gebruiker Chrome heeft geselecteerd als standaard, zal die de PDF openen.
Wat werkt er precies niet aan de oplossing in je link? Wordt het programma wel gestart maar geen PDF geopend? Dat kan dan komen als er quotes missen om de variabele voor het bestand dat als argument wordt meegestuurd. Als je die uiteraard hebt.
Ga dus eens kijken wat er in je register staat als je met de hand een programma als standaard selecteert en rol dat uit via GPP registry.
Stel je hebt Google Chrome en Adobe Reader er op staan. Systeembreed staat Adobe Reader als default, maar als een gebruiker Chrome heeft geselecteerd als standaard, zal die de PDF openen.
Wat werkt er precies niet aan de oplossing in je link? Wordt het programma wel gestart maar geen PDF geopend? Dat kan dan komen als er quotes missen om de variabele voor het bestand dat als argument wordt meegestuurd. Als je die uiteraard hebt.
Ga dus eens kijken wat er in je register staat als je met de hand een programma als standaard selecteert en rol dat uit via GPP registry.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dus bij het openen krijg ik dit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M2JC4IPEWUfSVFAiy2wDnc6d.jpg?f=user_large)
mijn GPO is goed geapplied en heb nog een 3de methode geprobeerd via de 'default associations configuration file' :
:fill(white):strip_exif()/f/image/1tg2USpatByrVDKgb1r6bd35.png?f=user_large)
waarbij de inhoud van mijn file eruit ziet als volgt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M2JC4IPEWUfSVFAiy2wDnc6d.jpg?f=user_large)
mijn GPO is goed geapplied en heb nog een 3de methode geprobeerd via de 'default associations configuration file' :
:fill(white):strip_exif()/f/image/1tg2USpatByrVDKgb1r6bd35.png?f=user_large)
waarbij de inhoud van mijn file eruit ziet als volgt:
helaas zonder succes. indien ik manueel de registry aanpas op basis van een persoon die het manueel ingesteld heeft, krijg ik nog steeds de pop up<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<DefaultAssociations>
<Association Identifier=".pdf" ProgId="Applications\AcroRd32.exe" ApplicationName="Adobe Reader 9.0" />
</DefaultAssociations>
[ Voor 8% gewijzigd door Xelefim op 13-05-2020 10:01 ]
Klopt die ProgId?
Maar, is Reader 9.0 niet al meer dan 10 jaar oud? Of haal ik de versies door elkaar?
Maar, is Reader 9.0 niet al meer dan 10 jaar oud? Of haal ik de versies door elkaar?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb die via een DISM export eruit gehaald dus ik vermoed van wel. Jep, dateert van 2008F_J_K schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:11:
Klopt die ProgId?
Na flink wat haargetrek via deze manier kunnen oplossen.
Mooi gevonden. Dat is best een f'ed up manier van 'beveiligen' dat MS heeft toegepast. Heb ik ook weer wat geleerd, wist namelijk niet dat ze dit hadden verandert. Kwam toen ik m'n antwoord schreef gister iets over hashes tegen, maar negeerde het verder.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dat is al jaren f*ed up. Ik had vroeger een .reg file waarmee ik al m’n file associations op een nieuwe machine kon instellen. Ik ben eigenwijs dus ik wijzigde nogal wat FA’s.Hero of Time schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:42:
Mooi gevonden. Dat is best een f'ed up manier van 'beveiligen' dat MS heeft toegepast. Heb ik ook weer wat geleerd, wist namelijk niet dat ze dit hadden verandert. Kwam toen ik m'n antwoord schreef gister iets over hashes tegen, maar negeerde het verder.
Helaas kan dat nu alleen nog maar handmatig of met de idioot omslachtige DISM/GPO methode waar je bovendien alleen de Open parameter kunt instellen maar niet Edit. Als je die twee acties niet met dezelfde applicatie wil doen dan heb je ook pech.
Het is natuurlijk een onzin argument om te beweren dat het een beveiliging tegen malware is. Als dat het was dan hadden ze wel een simpeler oplossing kunnen vinden.
Pagina: 1