Anoniem: 378762 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:45:
[...]
Deze post brengt wel heel veel reacties naar boven merk ik.
Maar de oude reactie van mij was al bewezen. De eerste 7 Corona-apps kwamen niet door de keuringsronde vanwege een datalek en privacyschending. Dit was al makkelijk te voorspellen.
Je hebt gelijk, de apps kwamen niet door de keuring heen.
Dat betekent dat de overheid serieus bezig is met de app en deze zelfs liet keuren in plaats van door de strot rammen.
Echt ongrondwettelijk kan ik dit niet noemen.
Maar er zijn nu heel veel vragen gesteld. Over de grondwet schenden. Daar bedoel ik de spoedwet mee. Deze is op te zoeken. Naar mijn mening worden onze vrijheden geschonden maar onder het mom van een pandemie mag dat schijnbaar.
Vrijheid is een groot goed, dat hoort de overheid inderdaad niet zomaar af te pakken.
Maar van alle mogelijke redenen om de vrijheid tijdelijk iets in te perken, is dit wel de beste die de overheid ooit heeft geopperd.
Daarbij is deze aanpak na consultatie van wetenschappers gekozen, als bescherming en niet als repressie.
Nu lijkt het alsof ik alleen op Corona discussies doel. Het gaat hoofdzakelijk om reacties van andere leden in andere rubrieken. Met lezen zie je een horde aan minnetjes. Lastiger lezen van de reacties.
Er wordt teveel met emotie gemodereerd ook al is het ontopic.
Hier heb je deels een punt
Echter open ik regelmatig een -1 reactie, gewoon om het verloop van de discussie te begrijpen.
Vroeger werd er voornamelijk op de inhoud gemodereerd, toen werkte dat ook goed.
Nu gebeurt dat minder op inhoud, maar steeds meer reacties hebben geen of flinterdunne inhoud.
Een voorbeeld daarvan is de reactie die jij zelf aanhaalde.
Dat was voornamelijk ongenuanceerde en ongefundeerde stemmingmakerij.
Is de overheid perfect? Nee.
Is het tof dat ik nu de sporten, die ik graag doe, nu niet kan beoefenen? Nee.
Is het fijn dat ik mijn vrienden bijna niet meer zie? Nee.
Maar wat ik wel fijn vind?
Is dat gezorgd wordt dat de gezondheidszorg niet klapt.
Dat mijn buurman weer terug is uit het ziekenhuis.
Dat mijn ouders niet ziek zijn geworden en dus nog leven.
Ik lever zeker niet graag in!
Ik vind het naat dat we in beperkingen leven!
Ik vind het tof dat we een regering hebben die laat zien dat wanneer het erom spant, voor ons opkomt.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.