Hoe kan ik het beste een SSD schijf formateren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 15:37
Ik wil mijn ssd schijf verkopen enkel wil ik de data er af halen hoe kan ik dit het beste doen zodat de nieuwe eigenaar geen data van mij meer kan vinden?
Ik heb zelf de schijf via usb aangesloten en via schijfbeheer de partities eraf gehaald en daarna geformateerd (snel formateren uitgevinkt) is dit afdoende of is er een beter manier?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Paar keer vullen met random data en formatteren verhoogt de kans dat er niks meer vanaf te halen valt. Maar als je 100% zekerheid wilt, dan kan je 'm beter niet verkopen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm bij een hdd zou je hem gewoon vol schrijven met garbage data maar bij een SSD ...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
wil mijn opstart ssd 250 gb verkopen en een 1 tb ssd kopen voor data dus houden is geen optie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lees en vermaak: SSD niet meer vooruit te branden Hierin (ook) wordt uitvoerig besproken hoe je een SSD het beste wist, op een voor de SSD veilige manier.

offtopic:
En @viper1967, ik zie dat je eigenlijk alleen maar vragen stelt, hier. Vind je het niet leuk om zelf ook eens wat bij te dragen, om eens wat terug te geven aan alle mensen die jou altijd helpen? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics, daar staat vast wat tussen waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
viper1967 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:20:
wil mijn opstart ssd 250 gb verkopen en een 1 tb ssd kopen voor data dus houden is geen optie
Natuurlijk is houden wel een optie. Gewoon niet gebruiken en in de kast leggen, als je geen plek hebt in je computer voor 2 SSD's.

Een 250GB SSD zal sowieso niet veel meer dan €20 opleveren. Dus als je je echt zorgen maakt dat je data nog teruggehaald kan worden, dan wil je dat risico misschien niet lopen voor €20.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
Als het een m.2 is en je sloten op het moederbord mist, kan je hem ook nog in een kaart prikken startech-punt-com-m2-ssd-card-1x-pcie
ook handig met overzetten van besturingssysteem, en dan daarna omwisselen.

Maar als het een gewone ssd is zou ik hem ook houder voor die 20 € restwaarde, gewoon als extra dataschijf, virtual machines, of email schijf erbij prikken. Mijn oude ssd schijf ligt los in de case, maar wel aangesloten als email schijf dienst te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Vice op 12-05-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Wil er 2 weg hebben 1 x 850 en 1 x 860 evo , voor dat geld wat ik ervoor terug krijg en een beetje bijleggen kan ik een 1 tb kopen dus houden is geen optie. En wil die schijven zo leeg mogelijk wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
viper1967 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:47:
Wil er 2 weg hebben 1 x 850 en 1 x 860 evo , voor dat geld wat ik ervoor terug krijg en een beetje bijleggen kan ik een 1 tb kopen dus houden is geen optie. En wil die schijven zo leeg mogelijk wegdoen.
Zit er geen safe wipe optie in Samsung magician?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52
Samsung ssd's (en vele andere) hebben toch gewoon een secure erase optie?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
dit heb ik bij kingston gedaan en een schijf deed het niet meer daarna (wel via rma nieuwe gekregen) dus een beetje huiverig ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:56
partitie verwijderen, nieuwe maken, trimmen, klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Probleem opgelost eerst met Diskpart geformateerd daarna met minitool partition nullen erover laten schrijven.
Pagina: 1