Hoi,
Ik heb de laatste 15 jaar altijd op Macs gewerkt en weet dus niets over het zelf samenstellen van een systeem. Ik heb heb naar een aantal kant en klare systemen gekeken maar kon niets vinden wat een goede match leek en na wat Youtuben lijkt het fysieke deel van een systeem zelf in elkaar zetten me goed te doen.
Alleen ik raak een beetje verdwaald bij het uitzoeken van de producten om te kopen.
Mijn budget is
€2000, dit is geen harde limiet maar met wat ik tot nu toe gelezen heb heb ik niet het gevoel dat het duurder hoeft te zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Van 9 tot 5 op te kunnen programmeren en waar 's avonds ook nog wat casual op gegamed kan worden.
Tijdens de werkdag werk ik in Linux, Ik werk met VMs en containers en wil zo min mogelijk wachten op compilen.
's avonds dus casual gamen, daarom ook Windows op de machine. Met casual bedoel ik dat ik geen VR wil gaan doen, of hoge FPS verwacht of alles uit mijn 4K scherm wil halen, maar als er een nieuw spel uit komt wil ik het wel graag kunnen spelen.
Wat heb ik al
Randapparatuur als muis, toetsenbord en twee 4K schermen.
Wensen / voorkeuren
Geheugen minimaal 32GB, in verband met het draaien van VMs.
Een kast die liever stil is dan mooie lichtjes heeft.
Ik dacht dat ik een Intel i9 processor wilde, omdat ik dat gewoon van naam ken en dacht dat het goed was, en dacht dat AMD altijd budget was. Maar na een tijdje inlezen ben ik daar niet zo zeker meer van. Ik heb nu een AMD Ryzen 7 in mijn lijst staan met het idee dat ik iets minder performance krijg voor een
hoop minder geld.
Wat snap ik niet
Het meeste
Combineren van de verschillende dingen als moederbord ICM processor en intern geheugen is me niet duidelijk.
Mijn lijst
Dit is samengesteld aan de hand van BBGs, andere forum posts en reviews. Maar ik heb geen idee of het eigenlijk wel samen gaat. En ook, of ik als ik dit allemaal bestel een compleet systeem heb.
Mijn lijstje komt een stuk goedkoper uit dan wat ik mezelf als budget gegeven heb, maar het geld hoeft natuurlijk niet op en ik weet niet wat verbeterpunten zijn die ik gelijk ga merken in m'n workflow of gamen.
Lijst na feedback:
Ik heb de laatste 15 jaar altijd op Macs gewerkt en weet dus niets over het zelf samenstellen van een systeem. Ik heb heb naar een aantal kant en klare systemen gekeken maar kon niets vinden wat een goede match leek en na wat Youtuben lijkt het fysieke deel van een systeem zelf in elkaar zetten me goed te doen.
Alleen ik raak een beetje verdwaald bij het uitzoeken van de producten om te kopen.
Mijn budget is
€2000, dit is geen harde limiet maar met wat ik tot nu toe gelezen heb heb ik niet het gevoel dat het duurder hoeft te zijn.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Van 9 tot 5 op te kunnen programmeren en waar 's avonds ook nog wat casual op gegamed kan worden.
Tijdens de werkdag werk ik in Linux, Ik werk met VMs en containers en wil zo min mogelijk wachten op compilen.
's avonds dus casual gamen, daarom ook Windows op de machine. Met casual bedoel ik dat ik geen VR wil gaan doen, of hoge FPS verwacht of alles uit mijn 4K scherm wil halen, maar als er een nieuw spel uit komt wil ik het wel graag kunnen spelen.
Wat heb ik al
Randapparatuur als muis, toetsenbord en twee 4K schermen.
Wensen / voorkeuren
Geheugen minimaal 32GB, in verband met het draaien van VMs.
Een kast die liever stil is dan mooie lichtjes heeft.
Ik dacht dat ik een Intel i9 processor wilde, omdat ik dat gewoon van naam ken en dacht dat het goed was, en dacht dat AMD altijd budget was. Maar na een tijdje inlezen ben ik daar niet zo zeker meer van. Ik heb nu een AMD Ryzen 7 in mijn lijst staan met het idee dat ik iets minder performance krijg voor een
hoop minder geld.
Wat snap ik niet
Het meeste
Mijn lijst
Dit is samengesteld aan de hand van BBGs, andere forum posts en reviews. Maar ik heb geen idee of het eigenlijk wel samen gaat. En ook, of ik als ik dit allemaal bestel een compleet systeem heb.
Mijn lijstje komt een stuk goedkoper uit dan wat ik mezelf als budget gegeven heb, maar het geld hoeft natuurlijk niet op en ik weet niet wat verbeterpunten zijn die ik gelijk ga merken in m'n workflow of gamen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 295,- | € 295,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 97,60 | € 97,60 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Super Armor OC | € 489,29 | € 489,29 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 85,40 | € 85,40 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 181,- | € 181,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.388,96 | ||
Lijst na feedback:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 458,- | € 458,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime X570-PRO | € 245,05 | € 245,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Super Armor OC | € 489,29 | € 489,29 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 173,50 | € 173,50 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-550 | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 116,92 | € 116,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.698,43 | ||
[ Voor 21% gewijzigd door Skaddict op 13-05-2020 10:05 ]