Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In de eerste plaats thuis werken. Dat wil zeggen code compileren en test systemen (VMs) draaien. Hoe minder ik daarbij op IO of CPU moet wachten, hoe beter. Werken doe ik onder Linux.
Als er na de uren ook eens een game op kan gespeeld worden, is dat een mooie extra. Even Windows opstarten, is hier het best voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben op zoek naar de sweet spot waarbij extra kost niet meer evenredig extra performantie geeft (bvb: 2080 super ipv Ti).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel is dit mijn lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had graag een 2TB Samsung 980 Pro gehad, wegens goeie ervaringen met die reeks, maar die is er helaas nog niet. Vandaar de 1TB MP600 nu. Ik plan die naar het 2e M2 slot te verhuizen wanneer de Samsung effectief beschikbaar is. Op dat moment kunnen de oude SATA drives er uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte! Tijdens het werken zo stil mogelijk. Als er gegamed wordt, mag ik wel iets horen.
Een sobere gesloten kast. Ik heb momenteel de Fractal Define R4 en wil liefst iets soortgelijks.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Algemene opinies. En ik heb ook een aantal concrete vragen:
In de eerste plaats thuis werken. Dat wil zeggen code compileren en test systemen (VMs) draaien. Hoe minder ik daarbij op IO of CPU moet wachten, hoe beter. Werken doe ik onder Linux.
Als er na de uren ook eens een game op kan gespeeld worden, is dat een mooie extra. Even Windows opstarten, is hier het best voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben op zoek naar de sweet spot waarbij extra kost niet meer evenredig extra performantie geeft (bvb: 2080 super ipv Ti).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 4K display: G27UK850
- (tijdelijk) oude Sata SSD & HD voor niet performantie kritische opslag
Momenteel is dit mijn lijst.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G (rev. 2.0) | € 759,- | € 759,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 148,44 | € 148,44 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI | € 104,98 | € 104,98 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 182,24 | € 182,24 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 95,90 | € 95,90 |
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP600 1TB | € 223,90 | € 223,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.183,36 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had graag een 2TB Samsung 980 Pro gehad, wegens goeie ervaringen met die reeks, maar die is er helaas nog niet. Vandaar de 1TB MP600 nu. Ik plan die naar het 2e M2 slot te verhuizen wanneer de Samsung effectief beschikbaar is. Op dat moment kunnen de oude SATA drives er uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte! Tijdens het werken zo stil mogelijk. Als er gegamed wordt, mag ik wel iets horen.
Een sobere gesloten kast. Ik heb momenteel de Fractal Define R4 en wil liefst iets soortgelijks.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Algemene opinies. En ik heb ook een aantal concrete vragen:
- Past dit wat samen? Is de voeding goed gedimensioneerd? Is dit het gepaste geheugen?
- Zijn er nutteloos dure componenten in deze lijst? Of is er nog winst te halen mits een redelijke extra kost?
- Is de meegeleverde Wraith Prism stil genoeg of koop ik toch best een andere cooler? En zo ja: welke?
- Is er een kleinere kast dan de R7 die even stil & stijlvol is?