Gedeelde bestanden/mappen pleite->winroute

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Het probleem is als volgt: Voor de installatie van winroute pro kon ik overal via m'n netwerk op de gedeelde files/dirs komen. Ook op die van de 'server' (die overigens niks meer doet dan internet doorlussen). Na de installatie van winroute:
1 de server vind zichzelf niet meer in netwerkomgeving.
2 de server verschijnt zo nu en dan ook niet in netwerkomgeving andere pc's.
3 áls de server daarin verschijnt kan ik niet in de gedeelde mappen komen (een not-found foutmelding)
4 ik heb er ondertussen ook netbeui naast geinstalled. Nu kan ik via start\uitvoeren\ \[ipserver] wel op de shares komen maar dan belt ie in naar internet terwijl ik dat helemaal niet wil.
5 Ja, ik heb de search geraadpleegd, maar ik kon daar niet echt iets vinden wat mij kan helpen.

Weet iemand wat ik hiermee aanmoet? Of een linkie naar een topic/zeit waar het antwoord staat?

PS: als ik de winroute engine stop, zijn de problemen de wereld uit. Ik heb zo'n idee dat het aan de vuurmuur van winroute ligt... :?

• bart1234
Dus de vraag: hoe die f*cking vuurmuur uit te schakelen? Van de zeits van winroute en tinysoft word ik ook niet veel wijzer...
HELLUP alzjeblief....? ;(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, nee het lijkt me sterk dat dit iets met de firewall van winroute te maken heeft want die kan er natuurlijk niet voor zorgen dat de server zichzelf in de netwerk omgeving niet meer ziet.

Bovendien is winroute gemaakt voor netwerken dus zou het wel heel raar zijn als winroute er voor zorgt dat je hele netwerkomgeving overhoop ligt. Dit klinkt meer als gare protocollen of fout ingestelde winroute.

Misschien is het het beste om winroute even te on-installeren, alle netwerkdrivers en protocollen weg te gooien, opnieuw te installeren, winroute opnieuw installeren, en dan instellen volgends deze topic.

• bart1234
Maw: winroute heeft m'n protocollen gemold!? :( Daarvoor was alles immers perfect!!! :9~

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 18:29 schreef bart1234 het volgende:
Maw: winroute heeft m'n protocollen gemold!? :( Daarvoor was alles immers perfect!!! :9~
Euhm, het zou kunnen zijn dat er tijdens de installatie van winroute iets mis is gegaan ofzo? Hier loopt alles mét winroute namelijk ook perfect ;)

• bart1234
Tja... zou ook kunnen natuurlijk!
Onthoud wel dat ik ISDN heb, maargoed. Ik ga het maares proberen:
kaartje verwijderen in apparatenbeheer
protocollen etc verwijderen in netwerkeigenschappen
winroute verwijderen
rebooten
alles weer overnieuw instellen/installen

daar gaat m'n avond....

• bart1234
Oh Keehj... Daar zijn we weer. Ffies geduurt: pc is gecrashed: alles moeten copieren naar andere pc (juist ja, hdd eruit en omhangen) en toen weer windhoos opnieuw erop (lang leve de recovery disk van HP!!! :9 ).

Maar: de problemen bestaan nogsteeds, op alle (!) pc's de drivers en protocollen verwijderd en opnieuw geinstalled. En nog kan ik slechts via een omweg bij de shares van de server, die zichzelf trouwens ook nog niet ziet. En nu?

edit:

Ja, ook winroute heb ik overnieuw geinstalled en geconfigd...

• bart1234
Ik zat zonet is te denken: zou het kunnen komen omdat ik een Teles ISDN modem gebruik voor m'n internetverbinding? Windhoos ziet dat ding namelijk als netwerkkaart, winroute als dail-up device (wat het ook is natuurlijk). En anders: ......... is mijn verstand op....

• bart1234
Goed, in een kwade bui heb ik dat hele topic waar negotiator naar gelinkt had uitgeprint, en helemaal doorgewerkt. En nog kan ik niet via netwerkomgeving op m'n server komen. Nu ga ik NT4(server) op een oude p1 75mhz installen en winroute erop, zien of ie het doet. Qua shares dan. Maar ik geloof dat je dan ook een domain moet aanmaken of niet? Om bij die shares op nt4(server) te kunnen komen...???

Of hebben mensen nog andere ideeën? :?

edit:

allemachtig zeg... 4 eigen posts onder elkaar....

Verwijderd

Uhm heb je NetBEUI geinstalleerd op alle pc's :?

• bart1234
yup
en tcp/ip
en ipx/spx
en alle combinaties...
Pagina: 1