Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
het verhaal:

- februari saldo = 0,00 euro
- maart schrijft hotel X uit ver-land ten onrechte een bedrag af, zeg 2300,- (usd) van credit card.
- direct in maart betwist, en hotel gebeld
- en na veel "gezeur' ..in Mei storten ze (hotel) 2300,- (usd) terug.
ps mocht je het afvragen de orginele rekening was al voldaan via een alternatieve route en ik kreeg hier ook bevestiging van mee .. vandaar dat in Mei ook geld terug is gestort.

Wegens de koerswissel tussen USD maart en Mei kom ik 180,- in de min te staan.
inmiddels heb ik al het hotel gebeld en screenshot gestuurd van hun transactie .. (waarin bovenstaande ook zichtbaar is.) en Credit card bedrijf ook een cc gestuurd van het contact met het hotel.

ik heb nu maar weer met het hotel gebeld en wederom aan mijn verplichtingen voldaan (in den beginsel al in mijn beleving..)

Hoe en op welke grond krijg ik een "schuld", aangemeten, immers in alle redelijkheid hadden ze het net zo goed bij jou af kunnen schrijven .. had jij (lezer) het zelfde probleem gehad .. 180,-

ik kan ook niet goed vinden hoe dit ingedekt is bij de creditcard bedrijf immers doordat het hotel terug betaald hebben ze schuld erkent, dus de valuta daling is ook het probleem van het hotel naar mijn idee.

[ Voor 86% gewijzigd door vso op 18-05-2020 19:15 ]

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat een warrig verhaal, ik snap er niet heel veel van. Wat is nu het probleem? Had je geen overeenkomst met het hotel en heeft de ANWB nu het geld? En op je vraag of dit normaal is met credit cards; nee. Dit lijkt meer een opstapeling van fouten/miscommunicatie (ook vanuit jou).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:45
Nooit meer hotels/auto's van dit soort bedragen voor de zaak betalen lijkt me een heel goed advies.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +24 Henk 'm!

Anoniem: 567735

vso schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:49:
is dit nu normaal voor creditcards ? ik wil echt nooit meer in een situatie komen waar bedrijf x.y.z ten onrechte geld af kan boeken zonder "approval" ..
Ja, als jij afwijkt van normale processen dan levert dat dit soort fouten op, die altijd wel weer recht getrokken worden. Je kunt in dit soort gevallen je baas beter om een voorschot vragen, of wat extra bijstorten op je kaart, limiet (tijdelijk) verhogen was ook nog een optie geweest.

Ik kan me overigens levendig voorstellen dat dit soort fouten jou overkomt. Jij communiceert zo ontzettend warrig, dat gaat geen enkel callcentre van ICS ('ANWB') of hotel volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik heb mijn cc nooit aan de frontdesk gegeven .. (zo ver ik me kan herrineren)
mijn bedrijf heeft betaald, (dit heeft ICS/ANWB ook gekregen) ..

@Anoniem: 567735 de vraag is:
1) hoe kan iemand van jou CC geld afboeken zonder "akkoord"
2) waarom kan ik niet "blokkeren/retourneren met een klik op de knop ? (of betwisten) ..

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jij hebt je creditcardgegevens aan het hotel gegeven, dus het lijkt me logisch dat het hotel zijn kosten van die creditcard afschrijft, zeker als jouw bedrijf de beloofde betaling niet voldoet.

Waar het verschil tussen de € 2300 aan gemaakte kosten en de € 2100 aan teruggeboekte kosten zit, weet alleen het hotel. Heeft jouw bedrijf maar € 2100 aan ze betaald? Dan heeft het hotel de missende € 200 alsnog van jouw tegoed afgehaald.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:04:
Jij hebt je creditcardgegevens aan het hotel gegeven, dus het lijkt me logisch dat het hotel zijn kosten van die creditcard afschrijft, zeker als jouw bedrijf de beloofde betaling niet voldoet.

Waar het verschil tussen de € 2300 aan gemaakte kosten en de € 2100 aan teruggeboekte kosten zit, weet alleen het hotel. Heeft jouw bedrijf maar € 2100 aan ze betaald? Dan heeft het hotel de missende € 200 alsnog van jouw tegoed afgehaald.
nee bedrijf heeft 1:1 betaald, (heb ik bewijs van, en dit heeft ook de Creditcard bedrijf gekregen) .
Reden is voor mij ook gissen ..

Ik ben echter van mening dat in dit geval, CC bedrijf dit maar met het hotel moet uitvechten .. dat ze te weinig hebben betaald niet mijn probleem ik heb bewijs en hotel heeft ook correctie gestuurd dus schuld is "bewezen" naar mijn idee

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is het dan niet veel makkelijker die €200,- te declareren ? Lijkt mij voor jou en je werkgever de minste moeite.

@vso

edit: als je je complete startpost aanpast dan klopt er van de meeste reacties niets meer.. neemt niet weg dat je nog steeds door je werkgever in deze situatie bent beland.

De CC maatschappij had gewoon de betaling ongedaan moeten maken tegen het zelfde bedrag. Eventuele verschillen in koerswissel moeten ze maar bij het Hotel verhalen. Immers, was de situatie omgekeerd geweest hadden ze er wat aan over gehouden en had je dat ook niet gekregen.

[ Voor 68% gewijzigd door DukeBox op 18-05-2020 20:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:08:
Is het dan niet veel makkelijker die €200,- te declareren ? Lijkt mij voor jou en je werkgever de minste moeite.
bij wat en waar en hoe ? ik snap hem denk ik niet

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

vso schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:03:
@Anoniem: 567735 de vraag is:
1) hoe kan iemand van jou CC geld afboeken zonder "akkoord"
2) waarom kan ik niet "blokkeren/retourneren met een klik op de knop ? (of betwisten) ..
1) Als je het CC-nummer hebt en de afloopdatum, is afboeken geen probleem (die heb je bijvoorbeeld bij het boeken opgegeven als garantie). Dat is waarom hotels 3% afdragen aan een kredietkaartmaatschappij en Belsimpel (ik noem maar wat) 0,5%, dat dekt die gevallen zoals deze waar we het nu over hebben.

Een geoefende (zaken)reiziger checkt zulke dingetjes altijd bij het vertrek, zeker als je een weekje ergens gezeten hebt. Ten eerst om de declaratie goed te kunnen indien, ten tweede voor de loyaliteitspunten :)

2) Omdat een chargeback inleiden een niet alledaagse actie is, die ze bij ICS niet in de normale interface gestopt hebben. Zo te zien moet het bij mijn kaarten ook allemaal via de telefoon (nog nooit gebruikt, 10+ jaar intensief gereisd voor het werk)

Het verschil van de € 200 is wellicht te verklaren uit wisselkoersverlies, of (als je in een Duitstalig land geweest bent) de aanname dat jouw werkgever geen kosten voor ontbijt of ander eten vergoedt. Dat is daar namelijk meestal gedekt voor een dagvergoeding en mág de werkgever het niet betalen. Dat is dan wellicht ook niet op de rekening gekomen die jouw werkgever betaald heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 10-05-2020 23:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:05

g0tanks

Moderator CSA
Ik sluit me aan bij de rest over dat het een warrig verhaal is, maar als ik het goed begrijp gaat het je nu om die €200 terugkrijgen.

Het hotel heeft helemaal niets meegekregen van het feit dat ICS bij jou €2300 heeft bijgeschreven en daarna weer heeft afgeschreven. Ik zou dus vragen waarom het hotel eerst €2300 heeft afgeschreven en daarna maar €2100 heeft bijgeschreven.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:28
ICS bellen en aangeven dat je niet akkoord gaat met de afboeking van €2300,- gezien het hotel nog geen volledig bedrag heeft teruggeboekt. Het zou kunnen zijn dat het hotel de rekening min chargeback fees heeft terugbetaald. 9% is helemaal geen gek bedrag (4% voor transaction fee, 5% penalty bijvoorbeeld). Dus het is de vraag waarom het hotel je niet alles heeft terugbetaald.

Mijn advies zou zijn om dit vooral met ANWB/ICS op te lossen. Het hotel zou ik er verder niet in betrekken gezien er gewoon is betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@Anoniem: 567735 nee was iets verder dan "duits" .. buiten de EU

Ik heb 14 dagen op hotel kamer x bij hotel Y geslapen .. 1 bedrag op de rekening .. dit bedrag is ook 1:1 betaald tot op de cent door mijn werkgever.

Dus waarom er een verschil is snap ik niet ..en koers wijzigingen lijkt me iets van 165,32 cent en niet een rond getal van 200,-
Op de kamer staat bv 180 per nacht x 14 dus geen 200-

@Remz thx ga ik ook doen, overgens zeg ik gewoon het "account" op en vraag een nieuwe CC aan .. (ergens anders wellicht) ... ik twijfel namelijk aan de kwaliteit van CC van ANWB .. en vraag me dus af of dit normaal is

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Heb je niet nog een andere uitgave gedaan waardoor de credit card afboeking hoger is?
Wat zei de ANWB/ ICS toen je ze belde?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:28
Ik zou dit eerst volledig afhandelen en dan je CC opzeggen, anders gaat het waarschijnlijk alleen maar ingewikkelder worden.

En let op, ICS is redelijk groot, ze verzorgen voor vele partijen de creditcards.
In het kort:
  • ING = eigen creditcard
  • Rabo = eigen creditcard
  • American Express = American Express (maar let op, je kan een flink andere ervaring krijgen met dekking/kosten vergeleken met Mastercard of Visa)
  • De rest (ASN, SNS, Knab) = ICS
Er zijn nog een hoop andere, zoals N26, maar dat is een heel ander topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55
Check anders je online overzicht eens?

Zou me niet verbazen als het hotel bij inchecken meteen het bedrag van de reservering heeft afgeboekt (of een authorisatie heeft gedaan, evt nog een extraatje mbt evt minibar etc).

Vervolgens heeft het hotel dan weer een tegenboeking gedaan nadat jij hebt aangegeven dat je werkgever deze hotelkosten zou gaan oppakken.

Vervolgens door de vertraging tussen het betalen met je CC en wanneer je CC factureert kom je daar nu pas achter en komt die tegenboeking volgende maand wel weer terug op rekening.

Dit kun je toch gewoon bij je CC provider inzien om duidelijkheid te krijgen?
Klinkt vooral als leergeld om ff een zakelijke CC te regelen en dat je werkgever het simpelweg wat professioneler moet aanpakken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
bombadil schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:28:
Heb je niet nog een andere uitgave gedaan waardoor de credit card afboeking hoger is?
Wat zei de ANWB/ ICS toen je ze belde?
ze zijn nu gesloten (duh) ik zie dit net pas .. (automagische mail)

En nee ik heb niks anders bij het hotel uitgegeven/meegenomen ofzo ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

vso schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:10:
[...]

bij wat en waar en hoe ? ik snap hem denk ik niet
Bij de werkgever.. laat die er maar verder achteraan gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2020 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 05:39
Wat zei het hotel toen je hen opbelde en aangaf dat je €200 mist op de terugbetaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:25
Ik snap niet zo wat ANWB hiermee te maken heeft? Je bent naar een hotel gegaan, hebt daar je CC laten zien en die gebruiken ze nu om hun geld te krijgen. Dat is precies waarvoor een CC is en zul je met elke CC krijgen. Veel 'approvals' zijn er niet nodig, veelal zelfs totaal geen.

Het lijkt er nu op dat het hotel te weinig heeft terug geboekt, dus ipv naar de ANWB te kijken zou ik de specificatie van het hotel zoeken/opvragen en uitzoeken waarom er een verschil is tussen wat er is betaald en wat je terug hebt gekregen. Klinkt nl. alsof dit niets met de CC te maken heeft, maar puur met de rekening zelf of met wat vervaldata waardoor je die correctie van 200 nog krijgt (maar dat moet je op het overzicht van je CC weer kunnen zien)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39

Yucon

*broem*

TereZz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:48:
Wat zei het hotel toen je hen opbelde en aangaf dat je €200 mist op de terugbetaling?
Dat klinkt inderdaad als een logische eerste stap. Alle andere dingen zijn reparaties voor problemen die er mogelijk niet eens zijn, en meestal maakt dat het er nog eens ingewikkelder op.

Als je weet waarom het hotel dit gedaan heeft heb je naar de andere partijen toe ook een duidelijker verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
vso schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:39:
[...]

ze zijn nu gesloten (duh) ik zie dit net pas .. (automagische mail)

En nee ik heb niks anders bij het hotel uitgegeven/meegenomen ofzo ..
In dat geval, wat zei je online creditcard overzicht? Verder geen (toekomstige) opboekingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:19

Theo

moederbord

Het is buiten de EU geef je aan. Heb je al gecontroleerd wat er is gebeurd in de originele valuta van dat land? Dus:
- Welke bedrag is hun valuta is er van jouw cc afgeschreven (bijv 3.000 AUD)
- Welke koers is hierin gebruikt?
- Welke datum is dit afgeschreven?
- Waren er nog additionele betaal/wisselkosten?

- Welk bedrag in hun valuta is er teruggestort?
- Welke koers is hiervoor gebruikt?
- Welke datum is dit gebeurd?
- Zijn er additionele wissel/betaalkoersen ingehouden?

- Als je online gaat zoeken, wat was de aankoop en verkoopkoers van de valuta op beide datums?

Als je alle bovenstaande vragen kan beantwoorden dan heb je waarschijnlijk je antwoord al gevonden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:49
vso schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:49:

ik word hier echt tureluurs van..
Dat gevoel had ik op dit punt in je verhaal ook, maar dat had meer te maken met een gebrek aan: interpunctie, hoofdletters en correcte grammatica. Het zou wel een stuk leesbaarder mogen als je advies wil krijgen.

On topic:

Je zegt ik heb nooit akkoord gegeven voor een transactie, maar dat lijkt me niet juist? Je hebt toch die CC gebruikt voor boeken/inchecken bij het hotel? Dat is nou juist waar een CC voor is,dat het hotel garantie heeft dat het linksom of rechtsom zijn geld krijgt. Verder goed kijken naar wat @Theo hierboven zegt; het zou zeker kunnen dat het verschil te maken heeft met wisselkoersen en opslagen.

[ Voor 37% gewijzigd door Citroentjuh op 11-05-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Niet zo lastig in te schatten als je buiten de EU zat. Er zal wel een flinke schommeling in de wisselkoers hebben gezeten en die krijg jij nu op je boterham.

Daar mag je werkgever voor opdraaien, dat is niet jou probleem.

Ik zou wel wat aan je grammatica en overzichtelijkheid doen want op het moment word niet alleen jij, maar iedereen die dit verhaal aan het ontleden is er tuureluurs van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
Anoniem: 472287 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:10:
Daar mag je werkgever voor opdraaien, dat is niet jou probleem.
Een goede werkgever zou het inderdaad zonder morren wel willen oppakken. Maar ben niet helemaal eens dat het niet het probleem van TS is. De afspraak was kennelijk dat hij het zou gaan voorschieten en de extra kosten zijn het gevolg van dat hij dit toch niet bleek te kunnen doen. Met de kapotte wasmachine van TS die ook even betaald moest worden met diezelfde CC (why?) heeft de werkgever op zich niets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19

Blokker_1999

Full steam ahead

Altijd gevaarlijk wanneer 2 partijen betrokken zijn bij de betaling. 1 van de reizen die ik regelmatig maak heb ik het ook meegemaakt. Bedrijf betaalde vooruit, betaling niet ontvangen op hotel, CC moeten gebruiken, hotel bevestigde bij vertrek dat de betaling van bedrijf ontvangen was en enkele dagen later zie ik het bedrag afgeschreven worden. Zowel ik als bedrijf vragen om terugbetaling, hotel zegt die uitgevoerd te hebben maar heb nooit een terugbetaling gezien.

Ik heb mijn kosten gewoon bij mijn werkgever gedeclareerd en die heeft mij netjes terugbetaald.

Het verschil kan door vele dingen komen. Het kan bijv. zijn dat het hotel belastingen is vergeten terug te storten of bijkomende kosten zoals maaltijden, minibar, ... . Het beste wat je kan doen is de factuur erbij nemen en gaan zoeken of er bedragen op staan die overeenkomen met het te weinig terug gestorte bedrag. Dan kan je het hotel daar op wijzen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aan de manier van schrijven te zien, ben je alles en iedereen 6 stappen voor, waardoor je alles in de war stuurt.

Naast wild om je heen slaan, kun je nu beter eerst informeren waar het verschil is ontstaan. Even informeren bij het hotel zou al een goed begin zijn. Misschien in een e-mail waarin je kort en bondig uitlegt wat er gaande is en met wat screenshots van betalingen/afrekeningen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:39
1. Wie heeft er nu het hotel betaald? Ik lees dat je baas de rekening ook niet heeft betaald.
2. Zorg dat het hotel het zelfde terug boekt als dat jij hebt betaald, als hier een valuta verlies uit voort komt dan is dat risico voor jou. Indien er kosten gemaakt zijn door dit gepruts dan zijn deze waarschijnlijk ook voor jou
3. CC maatschappij heeft er niet veel mee te maken met het verschil
4. Netjes dat jij je zorgen maakt om het hotel icm CC maar los dit de volgende keer achteraf op. Dan kan je of je CC tijdelijke laten verhogen (1000 euro er bij is meestal geen probleem) of geld er bij storten. Er begint van zelf iemand te piepen als het niet afgeschreven kan worden. Had het hotel maar een pre-authorization moeten doen
5. Begin aub een buffer aan te houden zodat je niet direct in paniek raakt van 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 13:32
Ja, men kan met je gegevens op ieder moment geld van je CC "afschrijven", dit is immers een soort krediet. Zonder jouw expliciete toestemming hebben ze echter geen been om op te staan.

Ik ben iets minder bekend met VISA, maar in principe zijn die niet anders dan MasterCard in hun regelgeving. MasterCard kent een non-face-2-face no authorization chargeback (jij zegt de transactie niet te hebben geautoriseerd, en de betaling was niet face to face). VISA kent volgens mij sowieso een "no authorization" chargeback. Zet daar op in en eis gelijkstelling in je budget. Een chargeback dispuut kent sowieso standaard workflows (chargeback en 2nd presentment) en kan daarna nog omgezet worden naar een arbitration waar VISA rechter gaat spelen, maar daar kunnen wel kosten aan verbonden zitten.

Je zou ook VISA eventueel nog kunnen bellen voor advies. Wel vervelend dat je bedrijf hier beetje tussenzit, maar onder de streep moet onterecht 2300 af ook 2300 bij zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:52
GrooV schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:36:

5. Begin aub een buffer aan te houden zodat je niet direct in paniek raakt van 200 euro
en een wasmachine met ideal kunt betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12

mwa

-

[ Voor 99% gewijzigd door mwa op 11-05-2020 10:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

t_captain schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:04:
en een wasmachine met ideal kunt betalen
Ik gebruik mijn CC ook vaak voor de extra garanties die je daar mee krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
DukeBox schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Ik gebruik mijn CC ook vaak voor de extra garanties die je daar mee krijgt.
Diefstal en verlies lijken mij niet van toepassing op een wasmachine :)

TS heeft verder de goedkoopste ANWB CC (gezien de limiet die bijna geraakt werd met 2300 euro) en deze heeft 180 dagen verzekering tegen schade. Schade aan de wasmachine wordt gewoon gedekt door de webshop als dit bij levering gebeurd en schade veroorzaakt door de wasmachine wordt gedekt door je inboedel verzekering.

Speciaal hier voor met je CC betalen lijkt mij overkill.

Tip voor @vso , neem een N26/Revolut creditcard, kost niks en kan alleen geld uitgegeven worden wat jij er op gestort hebt. Daarnaast krijg je direct een push melding als er activiteit op je rekening is. Kan je de ANWB CC bewaren voor noodgevallen. Revolut heeft ook nog een gunstige wisselkoersen

[ Voor 21% gewijzigd door GrooV op 11-05-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

GrooV schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:14:
Diefstal en verlies lijken mij niet van toepassing op een wasmachine :)
Je bent ook gedekt voor de (correcte) levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:50
Ik heb ook een ANWB ICS (VISA) CC en bij mij wordt echt niks automatische afgeschreven? Ik maak dit via de website of app over met een ideal betaling nadat ik een mail krijg van ANWB / ICS dat er een openstaande rekening klaar staat om betaald te worden? Het fijne hiervan was dat ik eerst al de kosten kon declareren bij me bedrijf en deze betaling kon afwachten en daarna pas de CC kon afbetalen.

daarnaast had ik ook mijn limiet laten verhogen (ging uiterst makkelijk via een mail) voordat ik deze ook zakelijk (voorschieten Hotels etc.) veel moest gaan gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Grono112 op 11-05-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is dit zo moeilijk?

Stuur een mail naar het hotel, CC in de CC (haha), en vraag ze waarom ze slechts 2100 van de 2300 terugboeken, en vermeldt richting je CC dat je dus niet akkoord bent met hun afboeking van 2300.

Toch geen hogere wiskunde dit. Dat bedrag van 2100 klopt niet, en moet 2300 zijn.

En ja, misschien moet je daar even achteraan. Dan had je de wasmachine met iDeal moeten betalen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
Grono112 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:34:
Ik heb ook een ANWB ICS (VISA) CC en bij mij wordt echt niks automatische afgeschreven? Ik maak dit via de website of app over met een ideal betaling nadat ik een mail krijg van ANWB / ICS dat er een openstaande rekening klaar staat om betaald te worden? Het fijne hiervan was dat ik eerst al de kosten kon declareren bij me bedrijf en deze betaling kon afwachten en daarna pas de CC kon afbetalen.
Dat is iets anders, dat gaat over hoe jij je schuld aan de CC-verstrekker voldoet. Overigens is langer wachten daarbij niet voordelig, dan gaat er namelijk een flinke rente lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Volgens mij heb je hier zelf een aantal fouten gemaakt:

- Je gaat naar het buitenland voor je werk én daarbij schiet je het hotel met eigen creditcard voor. Dat voorschieten met eigen creditcard zou ik al nooit doen, de baas wil dat je naar het buitenland gaat dus geeft je maar een creditcard of betaald het.
- Het voorschieten van 2000 euro gebeurt met een creditcard met bestedingslimiet van 2300 euro. Dat is wel héél close. Wat had je gedaan als je in het buitenland iets moest betalen wat niet met pin kon (sommige landen gebruiken dat minder) en over het limiet van je kaart ging?
- Je wasmachine brand af (wtf?) en dan bestel je een nieuwe op een creditcard die al op/over zijn limiet zit? Zou je dan niet eerst het limiet van de creditcard laten verhogen of die wasmachine op een andere manier betalen?
- Je vraagt toch aan je baas om het hotel voor te schieten. Het hotel heeft nu jouw creditcard gegevens en een betaling (hoe?) van het bedrijf? Daar gaan sowieso al twee dingen fout, er wordt afgeweken van twee procedures dus de kans op fouten neemt gigantisch toe.
- Vervolgens schrijft het hotel toch geld af en ga je communiceren met de creditcard maatschappij. Hierdoor wordt de situatie nog complexer omdat je een andere partij erbij betrekt. De creditcard maatschappij geeft je een voorschot en wilt dat uiteindelijk ook terug. Vervolgens laat je het hotel geld terug storten wat te weinig blijkt en de creditcard maatschappij neemt zijn geld terug.

Door de stappen die je zelf gezet hebt zit je nu in een complexere situatie en je verhaal hier is ook niet al te duidelijk. Het lijkt mij handig als je voor jezelf op een rijtje zet wat nu exact gebeurt is in chronologische volgorde en wie wat betaald heeft en moet betalen. Vervolgens kan je de betreffende personen bellen/mailen en vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:50
Citroentjuh schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Dat is iets anders, dat gaat over hoe jij je schuld aan de CC-verstrekker voldoet. Overigens is langer wachten daarbij niet voordelig, dan gaat er namelijk een flinke rente lopen.
Niet als je binnen de betalingstermijn (21 dagen) je openstaande bedrag betaald, dan zitten er nul kosten aan. Via de Ideal overboeking staat meestal direct op de ICS rekening. 8)

Maar dit had voor de TS veel gescheeld want dan was er dus niet direct dat grote bedrag van zijn rekening afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
- De declaraties ingediend bij het bedrijf staan binnen 2 a 3 dagen later weer gestort op je rekening (max een week) je wachter geen maand of langer op. Anders had ik het ook nooit gedaan.. dus je betaald, vliegt terug en dient je rekening in .. en stort dat naar je CC .

- Bedrijf claimt dat het belasting technisch als loon gezien word (Ofzo) en dat als ik voorschiet dit niet zo is :? vreemd verhaal.. dus hierom schieten de collega's van de afdeling geld voor.

Dit is ook een les voor mij, prive spullen niet zakelijk gebruiken <les 1>

De wasmachine anders betalen / limiet verhogen is allemaal mogelijk .. zie les 1

- Het chronologische verhaal staat onderaan de OP.

Maar dit is allemaal voorgeschiedenis/toedracht eigenlijk niet super relevant IMHO (was december)

3 maanden later in Maart,. schrijven ze geld af van de CC omdat hun(het hotel in dit geval) boekhouding niet in orde is .. moet ik nu opdraaien voor hun boekhouding / koers wijzigingen of andere meuk ?? lijkt mij niet.

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 11-05-2020 12:22 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-06 09:31
xh3adshotx schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:58:
Volgens mij heb je hier zelf een aantal fouten gemaakt:

- Je gaat naar het buitenland voor je werk én daarbij schiet je het hotel met eigen creditcard voor. Dat voorschieten met eigen creditcard zou ik al nooit doen, de baas wil dat je naar het buitenland gaat dus geeft je maar een creditcard of betaald het.
Niet ongebruikelijk dat je het zelf mag voorschieten.
Als het nu 2 tientjes kost, 500 euro of 2156,78. Dat bedrag krijg je dan exact terug van de werkgever IPV "hier een zak geld van 5k" en boek de rest achteraf terug.

Zij willen ook kwitanties zien voor de administratie en op zo'n manier terugboekingen regelen. Lijkt mij ook makkelijker.

Overigens worden de werknemers ook wat zuiniger op deze manier IPV met een gat in de hand geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
Ik snap het nog steeds niet:

Hoeveel geld mis je nu nog en waar zit dat (wisselkoers, dubbele afboeking, etc)?

Als het wisselkoer is, ga dan naar je werkgever dat ze dat nog moeten terugbetalen aan je.
Dubbele afboeking, overleg dat met het Hotel/CC agency.

[ Voor 4% gewijzigd door Basekid op 11-05-2020 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Basekid schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:24:
Ik snap het nog steeds niet:

Hoeveel geld mis je nu nog en waar zit dat (wisselkoers, dubbele afboeking, etc)?

Als het wisselkoer is, ga dan naar je werkgever dat ze dat nog moeten terugbetalen aan je.
Dubbele afboeking, overleg dat met het Hotel/CC agency.
nee vso in "Geschil credit card (hotel boekt onrechtmatig af) en nu ?" al gezegd dat het 3 maanden na dato is ..

Werkgever heeft betaald en dus handen (terecht :? ) ervanaf getrokken.

Stel dat het wisselkoers is, en bedrag toen is nu met lagere koers in mijn nadeel terug betaald .. waarom moet ik dan het verschil terug betalen ? vergeet niet 3 maanden na dato ..

Dit lijkt me 100% gevecht tussen CC en hotel .

edit:
en met wisselkoersen wil ik al helemaal niet rekening houden .. als werkgever 1:1 terug betaald dien ik de CC rekening in, niet hotel zelf wisselkoers verschil is al helemaal zo 1999

[ Voor 12% gewijzigd door vso op 11-05-2020 15:18 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:16:
[...]

nee vso in "Geschil credit card (hotel boekt onrechtmatig af) en nu ?" al gezegd dat het 3 maanden na dato is ..

Werkgever heeft betaald en dus handen (terecht :? ) ervanaf getrokken.

Stel dat het wisselkoers is, en bedrag toen is nu met lagere koers in mijn nadeel terug betaald .. waarom moet ik dan het verschil terug betalen ? vergeet niet 3 maanden na dato ..

Dit lijkt me 100% gevecht tussen CC en hotel .

edit:
en met wisselkoersen wil ik al helemaal niet rekening houden .. als werkgever 1:1 terug betaald dien ik de CC rekening in, niet hotel zelf wisselkoers verschil is al helemaal zo 1999
Zou je er niet mee beginnen om te kijken waar dat verschil vandaan komt. Dus wat heeft het hotel in eerste instantie van je CC afgeschreven en wat hebben ze daarna terug gestort (rekening/bon met specificatie).
Want nu is het een hoop gespeculeer zonder dat je weet wat er nu daadwerkelijk is gedaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
redwing schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:20:
[...]

Zou je er niet mee beginnen om te kijken waar dat verschil vandaan komt. Dus wat heeft het hotel in eerste instantie van je CC afgeschreven en wat hebben ze daarna terug gestort (rekening/bon met specificatie).
Want nu is het een hoop gespeculeer zonder dat je weet wat er nu daadwerkelijk is gedaan.
Waarom zou ik hier tijd/moeite in stopen ??

- fout is erkend er is geld terug gestort.

Dat dit het risico is van slechte boekhouding / hotel business = niet mijn issue ..

Tja vanalles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:29:
[...]

Dat dit het risico is van slechte boekhouding / hotel business = niet mijn issue ..
Tja, je opent hier een topic om advies te vragen over wat je moet doen en voor advies moet je toch echt eerst weten wat er aan de hand is. We kunnen hier natuurlijk heel veel gokken van wat er aan de hand is, maar het hotel is de enige die weet wat er ingehouden en daarna teruggestort is en waar het verschil vandaan komt.

Maar als je al besloten hebt om er verder niets meer mee te doen vraag ik me af waar dit topic dan voor is?

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
[...]

Nouja, niet helemaal want jij mist geld. Het hotel zal niet uit zichzelf meer geld gaan terug boeken dus ik vrees dat dit wél jouw issue is tenzij je het erbij laat zitten. Hoeveel heeft het hotel in eerste instantie van je creditcard afgeschreven en welk valuta was dat? Was er iets als een annuleringsboete? Ben je toevallig op de verkeerde manier terugbetaald? Ging het hotel ervan uit dat het een annulering was i.p.v. dubbele betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Maar... heb je het hotel al gevraagd waarom er 2100 terug geboekt is ipv 2300? Misschien is het wel een onschuldig foutje?

Overigens, ik vind het verhaal prima te lezen en begrijpen, het mag van mij allemaal wel wat minder met alle kritiek daarop

[ Voor 13% gewijzigd door 42erik op 11-05-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Gewoon even een mail naar het hotel sturen en de situatie voorleggen dus, wat ook in de voorwaarden van je creditcard staat dat je het eerst moet proberen op te lossen met de andere partij.

En als je niks met wisselkoersen te maken wil hebben moet je in EUR afrekenen

[ Voor 17% gewijzigd door GrooV op 11-05-2020 16:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 310408

[...]
Omdat jij bij ons komt klagen dat je 200 euro kwijt bent en advies vraagt? Had je verwacht dat iemand hier een oplossing zou kunnen bieden die je geen tijd/moeite kost? Soort magische oplossing?

Als jij er geen tijd in wilt stoppen kan niemand je dwingen. Prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:59
Anoniem: 310408 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:28:
[...]

Omdat jij bij ons komt klagen dat je 200 euro kwijt bent en advies vraagt? Had je verwacht dat iemand hier een oplossing zou kunnen bieden die je geen tijd/moeite kost? Soort magische oplossing?

Als jij er geen tijd in wilt stoppen kan niemand je dwingen. Prima.
Het lijkt anders verdacht veel op een ongeautoriseerde afschrijving. Dat zou de CC maatschappij imo inderdaad moeten rechtzetten. Zij lijken mij de verantwoordelijke en juiste partij om aan te spreken en niet het hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
bszz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:39:
[...]
Het lijkt anders verdacht veel op een ongeautoriseerde afschrijving. Dat zou de CC maatschappij imo inderdaad moeten rechtzetten. Zij lijken mij de verantwoordelijke en juiste partij om aan te spreken en niet het hotel.
Normaal wordt bij CC transacties de transactie zelf teruggedraaid door het hotel en niet het terugstorten als nieuwe transactie. Vandaar ook dat het er op lijkt dat er wat meer aan de hand is, maar daarvoor moet je weten wat het hotel precies heeft gedaan en waar het verschil vandaan komt. Dus wat ik al eerder zei, we kunnen wel blijven gokken wat er aan de hand is, maar de waarheid moet van het hotel komen en daar wil TS geen tijd/moeite in steken.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:36

Kheos

FP ProMod
[...]
dus je opent een topic en verwacht dat wij hier wel tijd/moeite in gaan stoppen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 16:32
[...]

Je beseft je dat dit ook niet de issue is van mensen op Tweakers? Die stoppen hier toch ook tijd/moeite in? Waarom zouden ze? Ik zou zeggen, neem de goede adviezen van je medetweakers aan, onderzoek even iets, en krijg daarmee uitsluitsel. Als het dat niet blijkt te zijn ben je weer een stap verder. Dat is geen tijdverspilling, dat is opheldering van de situatie.

&

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Weltschmerz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:11:
[...]

Je beseft je dat dit ook niet de issue is van mensen op Tweakers? Die stoppen hier toch ook tijd/moeite in? Waarom zouden ze? Ik zou zeggen, neem de goede adviezen van je medetweakers aan, onderzoek even iets, en krijg daarmee uitsluitsel. Als het dat niet blijkt te zijn ben je weer een stap verder. Dat is geen tijdverspilling, dat is opheldering van de situatie.
ik moet ook wel met het advies wat kunnen en eindeloos repetiete maakt het niet een beter advies ..

Wil niet zeggen dat ik ondankbaar ben ofzo . heb er alleen weinig aan..

Mensen die opmerkten dat het wisselkoers of iets anders kon zijn .. tja ik kan het helaas niet bevestigen / ontkrachten .. telefoontje naar ANWB leerde dat ik gewoon even geduld moet hebben .. niet alsof ze kunnen toveren .. (de opheldering waar je naar verwijst)

voor mij is het gewoon alsof een bedrijf 200,- afboekt voor een dienst die ik nooit heb afgenomen (foutje in hun boekhouding) .. dat dit verbloemt word door bedrag x af te boeken en vervolgens bedrag Y weer terug te storten (al dan niet volgens een wisselkoers) zal me nogmaals niet echt intresseren ..

dit blijft naar mijn mening "stelen"

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 11-05-2020 17:32 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:30:
[...]

ik moet ook wel met het advies wat kunnen en eindeloos repetiete maakt het niet een beter advies ..

Wil niet zeggen dat ik ondankbaar ben ofzo . heb er alleen weinig aan..

Mensen die opmerkten dat het wisselkoers of iets anders kon zijn .. tja ik kan het helaas niet bevestigen / ontkrachten .. telefoontje naar ANWB leerde dat ik gewoon even geduld moet hebben .. niet alsof ze kunnen toveren .. (de opheldering waar je naar verwijst)

voor mij is het gewoon alsof een bedrijf 200,- afboekt voor een dienst die ik nooit heb afgenomen (foutje in hun boekhouding) .. dat dit verbloemt word door bedrag x af te boeken en vervolgens bedrag Y weer terug te storten (al dan niet volgens een wisselkoers) zal me nogmaals niet echt intresseren ..

dit blijft naar mijn mening "stelen"
maar heb je het nu al aan het hotel zelf gevraagd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53

DataGhost

iPL dev

42erik schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:55:
[...]

maar heb je het nu al aan het hotel zelf gevraagd?
Precies, misschien hebben ze een tikfout gemaakt.
En @vso, om het iets duidelijker te krijgen wat er aan de hand is zou het fijn zijn als je even post:
- Welk bedrag (in centen nauwkeurig) is afgeboekt, in welke valuta en hoeveel Euro dat is (zou alledrie letterlijk op je afschrift moeten staan)
- Welk bedrag (in centen nauwkeurig) is bijgeboekt, in welke valuta en hoeveel Euro dat is (zou alledrie letterlijk op je afschrift moeten staan)
Dus niet "2100" en "2300" tenzij het daadwerkelijk om 2100,00 en 2300,00 euro gaat, wat me enorm onwaarschijnlijk lijkt als dit vanuit een niet-Eurovaluta is gebeurd.
Dan wordt al snel duidelijker of er iets met wisselkoers aan de hand is, er misschien een tikfout gemaakt is of verschillende charges zijn ingehouden. Maar het snelste heb je antwoord van het hotel denk ik. Ongeacht hun antwoord kan je je probleem verder oplossen, namelijk of zij hebben een fout gemaakt en herstellen die, of ze weigeren mee te werken waarna je dat aan je CC-maatschappij kan melden die je dan schadeloos horen te stellen. Maar daar moet je toch zelf wat voor doen.

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 11-05-2020 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 05:39
[...]

Je bent serieus vaag in je communicatie. Wie, wat, waar, waarom?
Heb je al contact opgenomen met het hotel? Begrijp ik het nou goed dat je missende €200 door het hotel terug gestort is? Dan kunnen we weer slapen vanavond O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:01:
Precies, misschien hebben ze een tikfout gemaakt.
En @vso, om het iets duidelijker te krijgen wat er aan de hand is zou het fijn zijn als je even post:
- Welk bedrag (in centen nauwkeurig) is afgeboekt, in welke valuta en hoeveel Euro dat is (zou alledrie letterlijk op je afschrift moeten staan)
- Welk bedrag (in centen nauwkeurig) is bijgeboekt, in welke valuta en hoeveel Euro dat is (zou alledrie letterlijk op je afschrift moeten staan)
Dat kan ik pas herleiden als ik meer gegevens heb dan nu, welke ik niet heb .. er staat + 2100 euro + de naam van het hotel.

Maar het land gebruikt 2 of 3 valuta soorten (nationaal, USD, en euro hoewel de laatste "zelden" is ..
Dus niet "2100" en "2300" tenzij het daadwerkelijk om 2100,00 en 2300,00 euro gaat, wat me enorm onwaarschijnlijk lijkt als dit vanuit een niet-Eurovaluta is gebeurd.
Dan wordt al snel duidelijker of er iets met wisselkoers aan de hand is, er misschien een tikfout gemaakt is of verschillende charges zijn ingehouden. Maar het snelste heb je antwoord van het hotel denk ik. Ongeacht hun antwoord kan je je probleem verder oplossen, namelijk of zij hebben een fout gemaakt en herstellen die, of ze weigeren mee te werken waarna je dat aan je CC-maatschappij kan melden die je dan schadeloos horen te stellen. Maar daar moet je toch zelf wat voor doen.
Alles is mogelijk, en nee hotel bellen ben je een rondje aan het maken .. dus dat kost meer tijd/geld dan het oplevert ..

ik wacht in dit geval liever op CC bedrijf die is wat rapper, en ik moet ze wel wat tijd gunnen ..

Maar goed als de koers van valuta x gedaald is, als het een valuta issue is .. dan nog moet ik ervoor opdraaien ? .. het is niet alsof ik de rechtsbijstand kan zeggen --> go go gadget fetch the bad guys ..
Die stap kan ik beter doen als visa weigert schadeloos te stellen .. kleine kans acht ik .

Ik denk/hoop dat "visa" gewoon glashard zegt .. erhm beste hotel .. jullie hebben ten onrechte bedrag x afgeboekt en welliswaar het bedrag terug geboekt (deels of volledig) maar hierdoor hebben je wel je klant benadeeld door jullie boekhouding graag bedrag x extra overmaken zodat de klant schadeloos gesteld kan worden..

Mijn vorige ervaring zegt al dat mijn bedrijf / ik zelf / jurist uit NL weinig indruk maken .. en nadat visa actie ondernam letterlijk binnen enkele uren de correctie nota was gedaan ..

maar goed ik wacht even af ..

ps de reden van posten hier is meer de vraag .."hoe voorkom ik dit geneuzel" (prive) dat een bedrijf later nog geld afschrijft .. wegens bizare boekhouding ..

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:36:

Alles is mogelijk, en nee hotel bellen ben je een rondje aan het maken .. dus dat kost meer tijd/geld dan het oplevert ..
[...]

ps de reden van posten hier is meer de vraag .."hoe voorkom ik dit geneuzel" (prive) dat een bedrijf later nog geld afschrijft .. wegens bizare boekhouding ..
En zo hebben weer een topic waar we al 3 pagina's verder zijn waarbij 1 van de 3 hoofdrolspelers nog niet eens weet dat er een issue is...

Wie zegt dat het hotel een bizarre boekhouding heeft, misschien was het gewoon een tikfout, misschien een menselijk fout... die ze zo oplossen als ze het weten, maar ja, dat doen ze nu niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1) Geen probleem dat je het bedrijf moet voorschieten. Dit is de manier om ervoor te zorgen dat jij de boel netjes declareert
2) Goed dat je de wasmachine hebt gekocht met credit card, veel meer bescherming.
3) 2300 euro limiet? Misschien genoeg, maar je had gewoon naar de bank kunnen bellen om deze tijdelijk naar 5000 te verhogen.
4) Vraag een gedetaileerd statement van de initiale boeking
5) Vraag een gedetaileerd statement van de refund
6) Vergelijk?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
42erik schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:44:
[...]

En zo hebben weer een topic waar we al 3 pagina's verder zijn waarbij 1 van de 3 hoofdrolspelers nog niet eens weet dat er een issue is...

Wie zegt dat het hotel een bizarre boekhouding heeft, misschien was het gewoon een tikfout, misschien een menselijk fout... die ze zo oplossen als ze het weten, maar ja, dat doen ze nu niet.
nu ja ik heb geen mail/briefje gehad van "we hebben het geld terug gestort" .. excuses voor het ongemak (had wel prettig geweest)

Anders had ik dit ook wel zsm terug gestuurd met Credit card company in CC van joh ..ik heb teweinig terug gekregen .. want je schrijft x af in euro dus ik wil x ook in euro op de rekening terug ..

Andere kant snap ik ook wel dat ze niet 200 extra overmaken of ALS het wisselkoers issue zou zijn ofzo ..

Gezien het mensenwerk is verwacht ik dat de Credit card bedrijf ff het hotel bericht zo van hey jullie hebben een (groot) gedeelte terug gestort maar niet alles .. schuif ff bedrag x nog ff over de boeg .. (en had mij niet lastig gevallen) . maar blijkbaar sliep iemand daar ofzo

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53

DataGhost

iPL dev

vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:36:
[...]

Dat kan ik pas herleiden als ik meer gegevens heb dan nu, welke ik niet heb .. er staat + 2100 euro + de naam van het hotel.
Dat lijkt me erg stug. Kijk je in een app of op een website? Kan je op de transactie klikken? Bij mij staat er bijvoorbeeld "Af € 8,64" en als ik daarop klik verschijnt er "NZD 14,60". Bij een andere CC staat er zelfs de wisselkoers nog bij op 9 cijfers achter de komma. Staat er +2100 euro, of staat er een ander bedrag, zoals +2103,45 euro? Is dat bij de originele boeking ook zo (rond bedrag op de cent precies een honderdvoud)? Vermoeiend dat je het niet even met 2 cijfers achter de komma kan copy/pasten...
Maar het land gebruikt 2 of 3 valuta soorten (nationaal, USD, en euro hoewel de laatste "zelden" is ..
Dat hoort gewoon op je afschrift te staan. Als de bedragen daadwerkelijk precies rond 2100,00 en 2300,00 zijn en er geen vermelding van andere valuta te vinden is, kan het bijna niet anders dan dat de boekingen in Euro's zijn gedaan, en dan kom je inderdaad precies 200 tekort die zij terug horen te boeken. Kan alsnog door een tikfout komen. Dat dien je zelf met je hotel uit te zoeken. Je weigert gewoon ronduit contact met ze op te nemen, of dat lijk ik uit je posts op te maken. Je CC-maatschappij zal niet enorm blij met je zijn als het dat blijkt te zijn en je zoiets simpels niet met het hotel wenste uit te zoeken. Dat laten ze misschien niet direct merken, moet je zelf weten verder.

ik wacht in dit geval liever op CC bedrijf die is wat rapper, en ik moet ze wel wat tijd gunnen ..
Ja dan kan dit topic wel dicht toch?
Door je CC op te zeggen en/of contact te zoeken met de partij die al dan niet opzettelijk een fout heeft gemaakt. In ieder geval niet met je bizarre houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:01:
[...]

Dat lijkt me erg stug. Kijk je in een app of op een website? Kan je op de transactie klikken? Bij mij staat er bijvoorbeeld "Af € 8,64" en als ik daarop klik verschijnt er "NZD 14,60". Bij een andere CC staat er zelfs de wisselkoers nog bij op 9 cijfers achter de komma. Staat er +2100 euro, of staat er een ander bedrag, zoals +2103,45 euro? Is dat bij de originele boeking ook zo (rond bedrag op de cent precies een honderdvoud)? Vermoeiend dat je het niet even met 2 cijfers achter de komma kan copy/pasten...

[...]

Dat hoort gewoon op je afschrift te staan. Als de bedragen daadwerkelijk precies rond 2100,00 en 2300,00 zijn en er geen vermelding van andere valuta te vinden is, kan het bijna niet anders dan dat de boekingen in Euro's zijn gedaan, en dan kom je inderdaad precies 200 tekort die zij terug horen te boeken. Kan alsnog door een tikfout komen. Dat dien je zelf met je hotel uit te zoeken. Je weigert gewoon ronduit contact met ze op te nemen, of dat lijk ik uit je posts op te maken. Je CC-maatschappij zal niet enorm blij met je zijn als het dat blijkt te zijn en je zoiets simpels niet met het hotel wenste uit te zoeken. Dat laten ze misschien niet direct merken, moet je zelf weten verder.

[...]

Ja dan kan dit topic wel dicht toch?

[...]

Door je CC op te zeggen en/of contact te zoeken met de partij die al dan niet opzettelijk een fout heeft gemaakt.
Of je begrijpt het niet of je verdraait woorden .. het is A of B

Ik weiger niet met het hotel te bellen, sterker nog na 10 uur ben ik het beu .. tja mijn werkgever had zelf maar hotel moeten bekostigen ipv werknemers "voor laten schieten" .. minibar/voedsel of andere verbruik voor mij rekening (lees dag vergoeding ofzo .. dat is hier nu niet relevant) kortom dak boven me hoofd bed om te slapen ..
Dat het hem meer kost aan verloren werktijd + telefoon kosten is ook niet mijn probleem ..

en wat schiet men ermee op om het bedrag tot op de komma te weten, zonder tijd/datum en koersen of andere achtergrond informatie gaat niemand hier kaas van maken .. dus valuta geven is net zo handig .. (niet) ..

ps de rekening is ook niet ter discussie .. ik was daar, het is betaald aldus gespecificeerd ..

Dus de eventueel ervaren "gegokte" (lees in mijn optiek plausibele verklaringen) zijn het beste wat ik tot nu toe heb gekregen .. en voldoen ook ..

koers wijzing .. kan maar niet mijn probleem of wel ?? ik heb nog geen oplossing hiervoor gezien .. teminste ik verwacht dat het hotel dit moet ophoesten ja/nee

reken of tik fout idem als de koerswijziging ook hier verwachtig --> hotel

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:22:
[...]
koers wijzing .. kan maar niet mijn probleem of wel ?? ik heb nog geen oplossing hiervoor gezien .. teminste ik verwacht dat het hotel dit moet ophoesten ja/nee
Tja, het hotel boekt 20.000 Roebel bij je af, en stort ook 20.000 Roebel weer retour op je kaart. Dan hebben ze toch prima aan hun verplichting voldaan? Had jij ze ook € 200 terug gestort als het ten voordele van jou was geweeest?
(blijft natuurlijk raden als je man en paard niet noemen wilt)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:22:
[...]minibar/voedsel of andere verbruik voor mij rekening (lees dag vergoeding ofzo .. dat is hier nu niet relevant)
Ik denk niet dat het irrelevant is dat je ook nog eens gebruik hebt gemaakt van de minibar en roomservice, en dat je werkgever daar een losse dagvergoeding voor heeft overgemaakt tezamen met je salaris, terwijl het hotel die kosten in rekening heeft gebracht bij je creditcard.

Maar weet je, dit hele verhaal is zeg maar als een afgesloten kamer. Jij bevindt je in die kamer, jij weet precies wat er aan de hand is. En met jouw woorden laat je ons door het sleutelgat kijken. Jouw beschrijvingen zijn dermate vaag dat niemand een volledig beeld heeft van wat er zich in die kamer afspeelt. Dus dit topic gaat op deze manier voor niemand een bevredigend einde krijgen.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrooV
Ik kan echt niet volgen hoe jij nu aan het redeneren bent maar goed, waarom open je dan een topic als je alles zo goed weet?

Een van de eerste regels van je ANWB kaart https://www.icscards.nl/a...gheid/onterechte-betaling
Heeft u een betaling met uw creditcard gedaan en komt de verkoper zijn belofte niet na? Neem dan contact op met de verkoper om samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u de transactie betwisten.
Hoop dat anderen die dit topic vinden zien hoe het wel moet.

Heb al heel wat jaren een CC, nog nooit contact op hoeven nemen met de servicedesk om mijn geld terug te krijgen, meestal is het een misverstand en staat het geld de volgende dag weer op mijn rekening met excuus.

Daarnaast kosten CC charges en helemaal refunds gewoon geld, en als dit door jou komt kan een hotel dit inderdaad in rekening brengen. Buiten de EU hebben ze nu eenmaal andere regels

[ Voor 26% gewijzigd door GrooV op 11-05-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Anoniem: 567735 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:39:
[...]

Tja, het hotel boekt 20.000 Roebel bij je af, en stort ook 20.000 Roebel weer retour op je kaart. Dan hebben ze toch prima aan hun verplichting voldaan? Had jij ze ook € 200 terug gestort als het ten voordele van jou was geweeest?
(blijft natuurlijk raden als je man en paard niet noemen wilt)
Stelen blijft stelen ..... Dus ja als ze 200,- te veel storten maak ik ze er wel attent op. ik hoef niet rijk te worden over het ontslag van iemand die een tikfout maakt ..

ik koop nu een playstation 4 voor 300,- en een maand later staat hij voor 200,- tja dan heb ik pech ..terecht dat jullie dan zeggen "gevalletje jammer"

Stel dat het een valluta dingetje is, en 10.000 roebel zou 2.250,00 euro zijn ..

3 maanden later word je opeens opnieuw berekend voor je hotel .. dus hup 4.500 euro van je CC af ..
en nadat je het hotel belt .. <corona happens> 1 week later is die roebel 50% minder waard .. maar ze betalen je in roebel terug .. en dus storten ze 20.00 roebel (in euro is dit 2.250 terug) .. word jij dan een happy persoon ?

je bedrijf zegt al .. ja vriend je hebt al 20.000 roebel gedeclareerd, dus nu is het jou probleem

Dan denk ik dat jij ook zegt .. erhm schuif nog ff 2.250 .. tegen dat hotel of niet ??

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 11-05-2020 20:20 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Maar je weet helemaal niet of het de koers is, want je weigert contact op te nemen... God, er is hier al meer getikt dan een simpel mailtje aan het hotel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Laatst online: 00:01
We zijn bijna 24 uur verder, je had dat hotel al lang kunnen mailen, des noods bellen.
Lijkt me een goed punt om te beginnen, daar lijkt de fout te liggen, en ze zullen het daar nu niet echt druk hebben ofzo...

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:18:
[...]
Dan denk ik dat jij ook zegt .. erhm schuif nog ff 2.250 .. tegen dat hotel of niet ??
Jij blaast het nu op tot 50% van de hoofdsom, we spreken hier over minder dan 10%. Dan zijn geen ongewone afwijkingen in wisselkoersen, en die heb ik wel eens genomen ja, positief en negatief.

In sommige landen mag sowieso niet anders dan in de eigen valuta afgerekend worden, en om dan een 10% bonus te verlangen als het ongeveer een maandsalaris is vind ik ook wat te schunnig (ik schiet ook altijd voor, om de punten mee te nemen).

Voor de rest verwijs ik naar mijn antwoorden eerder in deze thread en verzoek ik je nogmaals vriendelijk om man en paard te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:38
vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:18:
[...]

Stelen blijft stelen ..... Dus ja als ze 200,- te veel storten maak ik ze er wel attent op. ik hoef niet rijk te worden over het ontslag van iemand die een tikfout maakt ..

ik koop nu een playstation 4 voor 300,- en een maand later staat hij voor 200,- tja dan heb ik pech ..terecht dat jullie dan zeggen "gevalletje jammer"

Stel dat het een valluta dingetje is, en 10.000 roebel zou 2.250,00 euro zijn ..

3 maanden later word je opeens opnieuw berekend voor je hotel .. dus hup 4.500 euro van je CC af ..
en nadat je het hotel belt .. <corona happens> 1 week later is die roebel 50% minder waard .. maar ze betalen je in roebel terug .. en dus storten ze 20.00 roebel (in euro is dit 2.250 terug) .. word jij dan een happy persoon ?

je bedrijf zegt al .. ja vriend je hebt al 20.000 roebel gedeclareerd, dus nu is het jou probleem

Stelen ? Hotel betaal je altijd in lokale valuta. Dus jij betaald 10.000 Zimbabwaanse dollars dan krijg je er ook 10.000 retour en geen 10.500 omdat euro Z-dollar koers veranderd is.

Dus ja. Theoretisch kan een reservering dubbel zo duur uitvallen door valuta schommelingen.

Ps. Zorg voor wat cash op de rekening zodat een wasmachine geen financiële problemen oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door Len020 op 11-05-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 109% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neuzelaar schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:52:
Is wellicht gewoon iemand bij het hotel die probeert 200 euro achterover te drukken in de hoop dat je het niet merkt. Ken landen genoeg waar dit schering en inslag is, hotel en restaurant rekeningen waar ‘per ongeluk’ fouten gemaakt worden.
Verder veel tegenstrijdigheden van TS, dus denk dat we het hele verhaal inderdaad ook niet kennen.
Neen, gewoon een valutawijziging.

Wat hier ook kan meespelen is de extra kosten bovenop de valutas. (Soms tot 2.5%), die maken het verschil groter.

Daarom heb ik een creditcard die geen extra kosten rekent op vreemde valutas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@Snake ik begin steeds meer te neigen naar "valuta" inderdaad .. en die omrekenkoers + kosten maak het niet makkelijker..

@Anoniem: 567735 beetje vreemde reactie als je zelf een valuta voorbeeld noemt, ik trek het in extremen om een punt te maken en jij wuift het weg .. tja erhm .. hoe ga je het anders begrijpen ..

jij stelt vast dat het hotel 20k roebel ten onrechte eraf haalt .. nu word je tijd later ten gecompenseerd door het hotel met 20k roebel wegens wisselkoers zou je blijkbaar je mond houden als je financieel er beter van word ??? ..

in beide gevallen zou ik toch iemand waarschuwen dat de bedragen niet kloppen jij niet dan ?

In ieder geval dat kon de mederwerker die ik aan de lijn had niet bevestigen/ontkrachten wat nu de oorzaak was.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 109% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:07:
@Snake ik begin steeds meer te neigen naar "valuta" inderdaad .. en die omrekenkoers + kosten maak het niet makkelijker..

@Anoniem: 567735 beetje vreemde reactie als je zelf een valuta voorbeeld noemt, ik trek het in extremen om een punt te maken en jij wuift het weg .. tja erhm .. hoe ga je het anders begrijpen ..

jij stelt vast dat het hotel 20k roebel ten onrechte eraf haalt .. nu word je tijd later ten gecompenseerd door het hotel met 20k roebel wegens wisselkoers zou je blijkbaar je mond houden als je financieel er beter van word ??? ..

in beide gevallen zou ik toch iemand waarschuwen dat de bedragen niet kloppen jij niet dan ?

In ieder geval dat kon de mederwerker die ik aan de lijn had niet bevestigen/ontkrachten wat nu de oorzaak was.
Stop even met 'onterecht'.

Laten we eerst zoeken wat er is geboekt en teruggeboekt.

1) Screenshot van je eerste statement, met daarop de regel van het hotel, in EURO.
2) Hierbij hoort een regel, soms staat ie beneden op je statement, met daarop de KOSTEN, wijzend naar 1)
3) Zelfde voor refund
4) Zelfde voor kosten van refund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuRYJ1PFbBdmbRrLhJPcrMutgNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1EYGxvBPEXplkeTVdRHzTKj3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eioq4-i0OX5DX1GIwGv6MH1Dpa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2tMDyCSJHmVicv82dQRJP1IS.png?f=fotoalbum_large

Wegens valuta gaan 1 en 3 verschillen.

En de kosten van 2 en 4, ja dat wordt een gevecht wie hier verantwoordelijk voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[qu

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

beetje vreemde reactie als je zelf een valuta voorbeeld noemt, ik trek het in extremen om een punt te maken en jij wuift het weg .. tja erhm .. hoe ga je het anders begrijpen ..

Tja, in jouw geval gaat het toch om ongeveer 10%? Ik zal het nog even toelichten, ik zie het nooit zwart-wit, maar zoiets:

CHF of NOK: ik schreeuw moord en brand vanwege 10% afwijking
AED, NIS, of USD: toch maar even achteraan bellen om te kijken of er wat te roggelen valt, desnoods in punten
RUB, INR of TRY: laat maar zitten, dat is mij de moeite niet waard, you win some, you lose some

Aangezien jij (en dat zeg ik nu geloof ik voor de derde keer) niet wenst te noemen om welk land en valuta het gaat, kan ik geen antwoord geven op de vraag die jij mij stelt. Dat is geen onwil of wegwuiven, maar ik wéét gewoon niet hoe ik zou handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Waarom?? Dit kun je simpel controleren door naar de site van je CC te gaan en de bij/afschrijving na te kijken. Daar staat originele valutawisselkoers altijd bij.
......
Als je een medewerker aan de lijn hebt gehad, heb je hem dan ook om de factuur gevraagd? (van zowel de kosten als wat ze teruggeboekt hebben). Want al met al weet je die basis nog niet eens. En als je dat niet hebt is alle rest speculatie. Dan kan het de koers zijn, kosten die het hotel heeft ingehouden, kosten die je in de bar gemaakt hebt die je bedrijf niet heeft betaald of wat dan ook.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@Verwijderd1 en @Anoniem: 567735 jij boekt met bij het hotel met kaart A
nu reden x.y. z reken je af met kaart B ...

3 maanden na dato word je alsnog op kaart A aangeslagen door het hotel

je belt met het hotel .. sorry sorry sorry .. en ze storten het terug .. (1 week later) .. door koers verschil ben je 300,- armer

hoe moeilijk is dit ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:39:
je belt met het hotel .. sorry sorry sorry .. en ze storten het terug .. (1 week later) .. door koers verschil ben je 300,- armer
De casus is mij duidelijk. Helaas ontbreekt het mij aan verdere informatie om er een oordeel over te vellen. Jammer genoeg geef je geen antwoorden op herhaaldelijke verzoeken van verschillende GoT-leden om deze informatie te verstrekken.

Verdere zinvolle discussie lijkt me niet mogelijk totdat deze informatie op tafel komt.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 11-05-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Anoniem: 567735 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:44:
[...]

De casus is mij duidelijk. Over welk land gaat dit?
isreal

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat is nou het doel van dit topic, een probleem oplossen of frustratie uiten? Er komen de hele tijd beschuldigingen over diefstal en misbruik van wisselkoersen, maar gewoon even een mailtje naar het hotel om te vragen wat ze nou gedaan hebben, of ze een fout hebben gemaakt en of dat rechtgezet kan worden kan er niet vanaf.

En ja, bij een CC moet je doorgaans éérst het probleem op proberen te lossen direct bij de partij die geld af heeft geschreven. Een CC-maatschappij wordt er ook niet blij van als ze simpele administratieve fouten met hun eigen geld moeten gaan corrigeren, terwijl die correctie niet nodig zou zijn als de klant gewoon even contact opneemt met degene die de fout heeft gemaakt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
bwerg schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:48:
En ja, bij een CC moet je doorgaans éérst het probleem op proberen te lossen direct bij de partij die geld af heeft geschreven. Een CC-maatschappij wordt er ook niet blij van als ze simpele administratieve fouten met hun eigen geld moeten gaan corrigeren, terwijl die correctie niet nodig zou zijn als de klant gewoon even contact opneemt met degene die de fout heeft gemaakt.
het helpt als je leest, voorbij het "zelf' oplossen (stap 1) ben ik al kilometers verder

Tja vanalles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Heb je nou al op het overzicht van je creditcard gekeken naar de wisselkoersen? Want als ik de koers van de Israëlische shekel bekijk, is die begin maart van 27 naar 25 eurocent gekelderd, een verlies van, jawel, 10%, waardoor je dus 10% minder euro's zou terugkrijgen ten opzichte van een betaling van twee weken eerder.
vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:50:
[...]

het helpt als je leest, voorbij het "zelf' oplossen (stap 1) ben ik al kilometers verder
Je mag mensen niet betichten van niet lezen als je zelf niet duidelijk opschrijft wat er nou allemaal aan de hand is, mensen moeten uit tientallen posts stukjes informatie bij elkaar plukken die bij elkaar nog steeds geen volledig verhaal vertellen.

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 11-05-2020 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:50:
[...]

Ik lees dat je geen contact over die missende 200 euro opneemt en intussen wel drie keer klaagt over diefstal.

Verder geef je geen antwoord op de vraag wat nou het doel van dit topic is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[quote][b][mes

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:05

g0tanks

Moderator CSA
vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:19:
3 maanden later in Maart,. schrijven ze geld af van de CC omdat hun(het hotel in dit geval) boekhouding niet in orde is .. moet ik nu opdraaien voor hun boekhouding / koers wijzigingen of andere meuk ?? lijkt mij niet.
Hmm, toeval?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLP2zgEgszTrPCfCTbWeLlf3IcI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Ck9ldQ7vbHMjr7wrPbGueYN.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, dan zie je wat ik zou doen, maar ik geef je niet veel kans als het niet bij een grote keten was. Ze zijn meestal niet zo toegeverig daar, niet in het verkeer, niet in de politiek, en zeker niet in het zakendoen. Mazzeltov!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48
Uh, ja. :)

Als ik op mijn afschriften zie:
-20k roebel
+20k roebel

Dan is dat hotel er niets slechter van geworden en dan voel ik geheel geen behoefte om daar iemand over aan te spreken hoor.

Maar gaat het bij jou wel om valutaverschillen? Dat levert je nooit een verschil van exact €200,00 op en je lijkt wel doelbewust vaag te reageren als mensen hier naar vragen? :?

Het hotel had eigenlijk de transactie ongedaan moeten maken, in plaats van het bedrag terug moeten storten. Dan had je dergelijke verschillen niet gehad en was het voor jou alsof er niets gebeurd is.
Wat insinueer je hiermee? Dat die transactie van @vso invloed heeft gehad op de koersen? :P Of dat het hotel de betaling bewust heeft gedaan toen de koers hoog stond ofzo? Daar schieten zij niets mee op hè, ze krijgen er op ieder willekeurig moment evenveel shekels voor. De enige die hier mogelijk van profiteert is de creditcardmaatschappij.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
CodeCaster schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:51:
[...]

Heb je nou al op het overzicht van je creditcard gekeken naar de wisselkoersen? Want als ik de koers van de Israëlische shekel bekijk, is die begin maart van 27 naar 25 eurocent gekelderd, een verlies van, jawel, 10%, waardoor je dus 10% minder euro's zou terugkrijgen ten opzichte van een betaling van twee weken eerder.
En dit is juist het hele issue .. waarom moet ik voor die 10% koers verlies opdraaien (als zou het de shekel zijn)

het kan overgens net zo goed Euro en USD zijn IK WEET DAT GEWOON WEG NIET .. punt uit ..

CC website geeft niet meer info, en CC bedrijf is er nog niet aan toe gekomen .. hoe vaak moet ik dit nog herhalen .. magic globe = stuk

@g0tanks lol had ik maar op de piek gekregen had ik minder "gezeur" gehad .. en had ik het verschil terug kunnen betalen ..

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 11-05-2020 23:11 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Verwijderd1 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:53:
[...]

Je betaalt met jouw credit card in euro's. Met die euro's koop je roebels tegen een wisselkoers en met die roebels wordt het hotel betaald. Als je terugbetaald wordt gaan er roebels van het hotel naar jouw credit card. De credit card maatschappij verkoopt die roebels voor euro's en die gaan naar jouw rekening. Jouw probleem is dat de roebels die je nog tegoed hebt van het hotel in de tussentijd minder waard geworden zijn.

Bovenstaande is hoe valutarisico er ongeveer uitziet. Of dat hier het geval is weet ik niet, en het zijn blijkbaar ook geen roebels, maar van diefstal is waarschijnlijk geen sprake. ;)
vso in "Geschil credit card (hotel boekt onrechtmatig af) en nu ?"

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:59
1. Waarom zijn de valutakoersen zo interessant? Hotel heeft 2300 euro afgeboekt en dient 2300 euro terug te betalen. Het koersverlies hoort voor het hotel of CC maatschappij te zijn, in ieder geval niet voor TS.
2. Ik doe even de aanname dat het een ongeautoriseerde betaling is geweest. Die is dus onterecht niet geautoriseerd door de CC maatschappij. Ik begrijp nog steeds niet dat TS niet van CC zou mogen vragen dit op te lossen.....

[ Voor 4% gewijzigd door bszz op 11-05-2020 23:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ik weet niet of ik nu een bak popcorn moet pakken bij dit topic of er verdrietig van moet worden...?

Hoe wordt er opeens zo zeker geweten dat het uit koerswijzigingen komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Xander schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:08:
Het hotel had eigenlijk de transactie ongedaan moeten maken, in plaats van het bedrag terug moeten storten. Dan had je dergelijke verschillen niet gehad en was het voor jou alsof er niets gebeurd is.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ HELD

Als dit daadwerkelijk kan/had gekunt ben ik klaar .. begrijp me goed maar dit is het "antwoord' wat ik min of meer zocht ..

misschien heel domme vraag is dat nog een mogelijkheid denk je ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
bszz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:13:
1. Waarom zijn de valutakoersen zo interessant? Hotel heeft 2300 euro afgeboekt en dient 2300 euro terug te betalen. Het koersverlies hoort voor het hotel of CC maatschappij te zijn, in ieder geval niet voor TS.
2. Ik doe even de aanname dat het een ongeautoriseerde betaling is geweest. Die is dus onterecht niet geautoriseerd door de CC maatschappij. Ik begrijp nog steeds niet dat TS niet van CC zou mogen vragen dit op te lossen.....
de 2 de die het begrijpt na @Xander
42erik schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:15:
ik weet niet of ik nu een bak popcorn moet pakken bij dit topic of er verdrietig van moet worden...?

Hoe wordt er opeens zo zeker geweten dat het uit koerswijzigingen komt?
ik zou bak popcorn pakken .. negatieve energie is het niet waard :+ maar traantje wegpinken mag best

op zich is het best een veilige aanname .. en eerlijk gezegd ik ben vaag met bedragen omdat zoals eerder gezegd door mij koers,valuta datum tijd is erg lastig te pinpointen .. wil niet zeggen dat het niet de meest plausible verklaring is .. zeker omdat ik geen extra kosten in het hotel heb gemaakt
ik heb nog geen extra dingetje uit het hotel mee genomen .. zelfs de dagelijkse zeepjes zijn daar gebleven)

[ Voor 17% gewijzigd door vso op 11-05-2020 23:20 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:48
Snake schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:26:
[...]

Stop even met 'onterecht'.

Laten we eerst zoeken wat er is geboekt en teruggeboekt.

1) Screenshot van je eerste statement, met daarop de regel van het hotel, in EURO.
2) Hierbij hoort een regel, soms staat ie beneden op je statement, met daarop de KOSTEN, wijzend naar 1)
3) Zelfde voor refund
4) Zelfde voor kosten van refund.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wegens valuta gaan 1 en 3 verschillen.

En de kosten van 2 en 4, ja dat wordt een gevecht wie hier verantwoordelijk voor is.
Zo uitgebreid is het overzicht bij de ANWB card helaas niet. Maar vreemde valuta staan er wel op.

Damn, ik moest bijna 3 jaar terug scrollen om een betaling in vreemde valuta te vinden. 8)7

Dit zie je direct na de transactie in het online overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXza-odUj2_HuxmzFwt1m1tYX68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aA4d3JMrtaPbFFpg8pVXiYY9.png?f=fotoalbum_large

Voor meer details moet je wachten op het afschrift, dit is pas na het einde van een periode beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Slk_rpCyUpYHbioA0f9G5A3qCYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wFUusMBKNq278MBTAYq351yN.png?f=fotoalbum_large
vso schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:18:
op zich is het best een veilige aanname .. en eerlijk gezegd ik ben vaag met bedragen omdat zoals eerder gezegd door mij koers,valuta datum tijd is erg lastig te pinpointen .. wil niet zeggen dat het niet de meest plausible verklaring is .. zeker omdat ik geen extra kosten in het hotel heb gemaakt
ik heb nog geen extra dingetje uit het hotel mee genomen .. zelfs de dagelijkse zeepjes zijn daar gebleven)
Dat is helemaal niet lastig pinpointen, een paar screenshots zoals die eerste van mij vertellen volgens mij alles wat iemand maar zou willen weten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 11-05-2020 23:24 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Mag ik iedereen er op wijzen vriendelijk te blijven?

Tevens, @vso, je verhaal is idd warrig en je reageert aanvallend. Svp beiden niet doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Ardana op 11-05-2020 23:24 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Het is hier geen HK. Graag even nadenken voor je op ‘verstuur’ klikt - en vriendelijk blijven.