Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-06-2024
Vorig maand mijn astro a40 mixamp terug gestuurd voor garantie had wat problemen na een week kreeg ik te horen dat ik mijn headsets mee moest sturen terwijl ik aangaf dat de probleem niet aan de headsets lag maarja what ever ook opgestuurd.

Een maand later krijg ik te horen dat ze het niet kunnen maken en dat ik gewoon geld terug krijg (shopcredits) maarja daar ik heb niks aan als die headsets niet meer leverbaar zijn.
Ik vroeg dus dat ik mijn spullen terug wil, maar ze willen het niet terug geven omdat ze het ''gerecycled'' hebben o.i.d na wat emailtjes sturen dat ik het niet netjes vond dat ze niks met mij besproken hebben, heb ik na 2 dagen emailen besloten om geld terug te krijgen op mn bank wat ik eigenlijk niet een goede oplossing vindt.

Enige wat ik wil is mijn spullen terug.

Wie heeft hier raad mee? ik heb in mijn hele leven nog nooit een product terug gestuurd voor garantie dus weet ik ook niet wat ik moet doen met deze situatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:39
default12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:55:
Vorig maand mijn astro a40 mixamp terug gestuurd voor garantie had wat problemen na een week kreeg ik te horen dat ik mijn headsets mee moest sturen terwijl ik aangaf dat de probleem niet aan de headsets lag maarja what ever ook opgestuurd.

Een maand later krijg ik te horen dat ze het niet kunnen maken en dat ik gewoon geld terug krijg (shopcredits) maarja daar ik heb niks aan als die headsets niet meer leverbaar zijn.
Ik vroeg dus dat ik mijn spullen terug wil, maar ze willen het niet terug geven omdat ze het ''gerecycled'' hebben o.i.d na wat emailtjes sturen dat ik het niet netjes vond dat ze niks met mij besproken hebben, heb ik na 2 dagen emailen besloten om geld terug te krijgen op mn bank wat ik eigenlijk niet een goede oplossing vindt.

Enige wat ik wil is mijn spullen terug.

Wie heeft hier raad mee? ik heb in mijn hele leven nog nooit een product terug gestuurd voor garantie dus weet ik ook niet wat ik moet doen met deze situatie
Jouw situatie is best uniek.

Want 9/10 mensen willen het aankoop bedrag terug ipv hun kapotte product. Zodat ze een nieuwe dan wel betere kunnen kopen. En de kans bestaat inderdaad dat fabrikant dan wel reparateur. Dat na niet meer kunnen repareren direct in de oud electra bak gaat.

Wat niet helemaal correct is dat ze shop tegoed geven. Dit moet gewoon op je rekening worden bijgeschreven zodat je misschien nog ergens kan kopen. (Ik zie er nog genoeg tekoop bij verschilende winkels.).

Mocht hij duurder zijn geworden zou je misschien nog een dekkings koop doen.
Maar daar zal CB niet zonder slag of stoot doen.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 10-05-2020 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:11:
[...]

Wat niet helemaal correct is dat ze shop tegoed geven. Dit moet gewoon op je rekening worden bijgeschreven zodat je misschien nog ergens kan kopen.
Dat heeft 'ie inmiddels ook al gekregen. Shoptegoed mag gewoon aangeboden worden, en als de klant daar niet mee akkoord gaat, dan hoeft er pas uitbetaald te worden. En dat is dus ook zo gebeurd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hahn schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Dat heeft 'ie inmiddels ook al gekregen. Shoptegoed mag gewoon aangeboden worden, en als de klant daar niet mee akkoord gaat, dan hoeft er pas uitbetaald te worden. En dat is dus ook zo gebeurd.
Oeps overheen gelezen👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:11:
[...]

Jouw situatie is best uniek.

Want 9/10 mensen willen het aankoop bedrag terug ipv hun kapotte product. Zodat ze een nieuwe dan wel betere kunnen kopen. En de kans bestaat inderdaad dat fabrikant dan wel reparateur. Dat na niet meer kunnen repareren direct in de oud electra bak gaat.

Wat niet helemaal correct is dat ze shop tegoed geven. Dit moet gewoon op je rekening worden bijgeschreven zodat je misschien nog ergens kan kopen. (Ik zie er nog genoeg tekoop bij verschilende winkels.).

Mocht hij duurder zijn geworden zou je misschien nog een dekkings koop doen.
Maar daar zal CB niet zonder slag of stoot doen.
Hij is duurder bij de andere shops, en voor de nieuwere generatie moet ik weer bij betalen.
Dus daarom heb ik liever mijn product gewoon terug dan heb ik tenminste headsets die het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Wat coolblue weer doet is het sturen naar de fabrikant (of aangeven repair bedrijf) dus Coolblue zal het in deze ook wel niet meer hebben die krijgen dan weer geld terug van de fabrikant.

Voor opgesteld jij hebt niks met de fabrikant te maken alleen de verkoper, het is zeker niet netjes dat de spullen niet meer terug willen/kunnen geven maar wat @loki504 ook zegt dit zal nooit echt voorkomen dat kopers hun defecte spullen terug willen.

Het zit wel jij hebt de verkoper aangesproken op defect verkoper moet dit oplossen en dit doen ze wel door geld retour (wat bij niet meer te repareren nooit omgezet mag worden in shop te goed) Koop ontbinden is ook geld terug, maar weer bij niet akkoord gaan van jou kant is er geen oplossing gemaakt en is het nog steeds jouw eigendom.

Je kan hameren op teruggave van de spullen maar ook geld pakken en tweedehandse zoeken of vervanger dat zou ik doen.

[ Voor 6% gewijzigd door 42dpi op 10-05-2020 17:19 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even wat rechtzetten: je aankoop was een SYSTEEM, dwz een set met mixamp en een headset.
Als je je aankoop retour stuurt, moet je de hele aankoop retour sturen. Dat deed je in eerste instantie niet, dus de headset werd nagestuurd. So far so good.
Vervolgens gaat CB kijken wat ze voor je kunnen doen. Nieuw of vervangend blijkt niet meer leverbaar, reparatie ook niet (doen ze sowieso niet, kost logistiek meer dan het oplevert, consumptiemaatschappij). Laatste altyernatief: netjes geld terug geven.

Men had er ook voor kunnen kiezen je maar een deel terug te geven (want gebruikt), dat zie je ook nog wel eens. Dat doet CB niet, die geven het geheel en da's netjes.

Ik snap dat je een headset wilt die het gewoon doet, maar die bestaat niet. Alleen de set bestaat als artikel, en dat is niet meer leverbaar. En idd, het artikel dat jij retour had gestuurd is al lang weg. Want is als defect aangemerkt - het artikel was immers defect en daarmee de set als geheel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

The Eagle schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:19:
Even wat rechtzetten: je aankoop was een SYSTEEM, dwz een set met mixamp en een headset.
Als je je aankoop retour stuurt, moet je de hele aankoop retour sturen. Dat deed je in eerste instantie niet, dus de headset werd nagestuurd. So far so good.
Vervolgens gaat CB kijken wat ze voor je kunnen doen. Nieuw of vervangend blijkt niet meer leverbaar, reparatie ook niet (doen ze sowieso niet, kost logistiek meer dan het oplevert, consumptiemaatschappij). Laatste altyernatief: netjes geld terug geven.

Men had er ook voor kunnen kiezen je maar een deel terug te geven (want gebruikt), dat zie je ook nog wel eens. Dat doet CB niet, die geven het geheel en da's netjes.

Ik snap dat je een headset wilt die het gewoon doet, maar die bestaat niet. Alleen de set bestaat als artikel, en dat is niet meer leverbaar. En idd, het artikel dat jij retour had gestuurd is al lang weg. Want is als defect aangemerkt - het artikel was immers defect en daarmee de set als geheel.
Zonder dat TS akkoord gaat is het nog steeds zijn eigendom dus hij kan gewoon zeggen ''doe maar terug'' aanmelden voor defect wil niet zeggen ''hier nu van jullie doe maar wat'' TS wordt hier in zijn ogen nu slechter van.

(CB had sowieso kunnen zeggen ja ''1 jaar gebruikt XX% afschrijving we bieden dit resterend bedrag'' )

Lastig verhaal en ik denk dat CB ook wel achter de oren zitten te krabben van wat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
42dpi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Zonder dat TS akkoord gaat is het nog steeds zijn eigendom dus hij kan gewoon zeggen ''doe maar terug'' aanmelden voor defect wil niet zeggen ''hier nu van jullie doe maar wat'' TS wordt hier in zijn ogen nu slechter van.

(CB had sowieso kunnen zeggen ja ''1 jaar gebruikt XX% afschrijving we bieden dit resterend bedrag'' )

Lastig verhaal en ik denk dat CB ook wel achter de oren zitten te krabben van wat nu.
Ik heb gewoon het gevoel dat ik gewoon recht heb op mijn product toch? ik heb er voor betaald, oke hij is half defect ik kan hem sowieso gebruiken. dus ik snap niet waarom er niet gecommuniceerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

default12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:28:
[...]

Ik heb gewoon het gevoel dat ik gewoon recht heb op mijn product toch? ik heb er voor betaald, oke hij is half defect ik kan hem sowieso gebruiken. dus ik snap niet waarom er niet gecommuniceerd wordt.
Laten we die route opgaan en zeggen: Ja, dat recht heb je in theorie. Echter, in de praktijk is jouw product weg. Foetsie. Dus moet CB als aansprakelijke partij je schade vergoeden, en die schade kan met zo'n product praktisch nooit groter zijn dan de aanschafwaarde van datzelfde product. Tip: Kijk eens of je ergens 2e-hands zo'n setje op de kop kunt tikken. Grote kans dat je, in combinatie met het bedrag van CB, er nog wat centjes aan over houdt ook :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ze geven toch aan dat ze hem gerecycled hebben? Spul is er dus niet meer, ook niet te krijgen. SUre, had men beter even kunnen overleggen maar het is wat het is. Kun je iets terugwillen, maar als ze het niet hebben kunnen ze je het ook niet geven (geldt zowel voro oude spullen als evt nieuwe).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

default12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:28:
[...]

Omdat 99,999% een reparatie, vervanging of geld terug wil, situatie is uniek.

Onderzoek kosten en wachten op akkoord komt bij garantie niet echt voor product is defect en ze hoeven dan niet akkoord te wachten voor de oplossing die ze kunnen bieden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:19:
Dat 'moet' helemaal niet. Het enige dat 'moet' is dat CB de mixamp moest repareren, en dat kon prima zonder de headset.
Vervolgens gaat CB kijken wat ze voor je kunnen doen. Nieuw of vervangend blijkt niet meer leverbaar, reparatie ook niet (doen ze sowieso niet, kost logistiek meer dan het oplevert, consumptiemaatschappij). Laatste alternatief: netjes geld terug geven.
CB heeft niets te kiezen. TS kan kiezen voor reparatie of vervanging, en als dat niet lukt kan TS prima kiezen om zijn headset terug te krijgen en de overeenkomst gedeeltelijk te ontbinden zodat hij geld terug krijgt voor de mixamp.
The Eagle schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:32:
Ze geven toch aan dat ze hem gerecycled hebben? Spul is er dus niet meer, ook niet te krijgen. SUre, had men beter even kunnen overleggen maar het is wat het is. Kun je iets terugwillen, maar als ze het niet hebben kunnen ze je het ook niet geven (geldt zowel voro oude spullen als evt nieuwe).
Als die beslissing willens en wetens door CB is genomen, is er sprake van verduistering. Dat is een misdrijf.

@TS: om wat voor bedragen gaat het?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

GlowMouse schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:34:

Als die beslissing willens en wetens door CB is genomen, is er sprake van verduistering. Dat is een misdrijf.
:D Je kunt ook doorslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
GlowMouse schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:34:
[...]

Dat 'moet' helemaal niet. Het enige dat 'moet' is dat CB de mixamp moest repareren, en dat kon prima zonder de headset.

[...]

CB heeft niets te kiezen. TS kan kiezen voor reparatie of vervanging, en als dat niet lukt kan TS prima kiezen om zijn headset terug te krijgen en de overeenkomst gedeeltelijk te ontbinden zodat hij geld terug krijgt voor de mixamp.

[...]

@TS: om wat voor bedragen gaat het?
Headsets des tijds (vorig jaar) kosten toen 250 euro maar met CB's tweedekans heb ik er een voor 155 euro kunnen kopen zonder beschadiging (alleen doos geopend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

default12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Headsets des tijds (vorig jaar) kosten toen 250 euro maar met CB's tweedekans heb ik er een voor 155 euro kunnen kopen zonder beschadiging (alleen doos geopend)
Ah kijk ja, dat is dan het risico wat jij hebt gelopen dat had voordeel voor jou kunnen zijn op langere termijn maar dat is dus nu niet dat verschil van 95,- hoeft CB niet te compenseren daarvoor. Je hebt alleen recht op die 155,- en niks meer dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
default12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Ik denk dat je 250 euro van CB kunt lospeuteren, wat de anderen hier ook zeggen. Dat is nu immers je schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
42dpi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Ah kijk ja, dat is dan het risico wat jij hebt gelopen dat had voordeel voor jou kunnen zijn op langere termijn maar dat is dus nu niet dat verschil van 95,- hoeft CB niet te compenseren daarvoor. Je hebt alleen recht op die 155,- en niks meer dan dat.
Maar de koop kan CB niet zomaar ontbinden. En aangezien er nog genoeg shops hem verkopen is vervangen nog steeds een valide optie. Alleen niet de makkelijkste voor CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

GlowMouse schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Ik denk dat je 250 euro van CB kunt lospeuteren, wat de anderen hier ook zeggen. Dat is nu immers je schade.
Hoe dan? hij heeft 155,- betaald dan hoeft CB nooit niet 250,- te compenseren.. koop ontbinden is aankoop bedrag wat je toen hebt betaald.

Als het product nog gewoon op voorraad was had TS geluk gehad maar dat is het dus niet.
loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Maar de koop kan CB niet zomaar ontbinden. En aangezien er nog genoeg shops hem verkopen is vervangen nog steeds een valide optie. Alleen niet de makkelijkste voor CB.
Dat zeg ik ook niet TS staat in zijn recht dit te weigeren en zijn spullen terug te willen het is zijn eigendom nog steeds.

[ Voor 31% gewijzigd door 42dpi op 10-05-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:05
default12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:18:
[...]

Hij is duurder bij de andere shops, en voor de nieuwere generatie moet ik weer bij betalen.
Dus daarom heb ik liever mijn product gewoon terug dan heb ik tenminste headsets die het gewoon doen.
Je hebt je geld al terug gekregen. Doordat je je shopcredits al hebt omgezet in geld heb ik het idee dat je daardoor eigenlijk al akkoord bent gegaan met hun oplossing.

Los daarvan: begrijp ik nu dat je liever die 155 weer over maakt naar CB voor de headset met kapotte functie? Of verwacht je dat CB je de headset en de 155,- geeft?

Hier staat ie te koop met kleine optische schade met garantie voor 111,-.
Houdt je 44 over en heb je verder een werkend a40.
https://www.amazon.de/-/n...olp?ie=UTF8&condition=all

[ Voor 14% gewijzigd door Cyriel85 op 10-05-2020 17:59 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
GlowMouse schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:39:
[...]

Volgens mij leef jij in een compleet andere wereld dan de rest, in wat voor wereld denk jij realistisch 250 euro te kunnen los peuteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
kijk ik zal uitleggen wat het probleem was

De mixamp sprong af en toe naar mute wat irritant kan zijn tijdens het praten in chats. kon daar niks over vinden ik vond het ook niet echt heel erg ofzo. ik dacht gewoon dat ze het gewoon konden maken met hun software ofzo.

Of die nou 100euro was of 155 of 250 ik wil wil gewoon mijn product terug. ik hoef geen nieuwere generatie bijvoorbeeld, ik hoef geen duurdere andere merk bijvoorbeeld. het gaat er puur om dat ze zonder iets te zeggen mijn product ''recyclen''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
42dpi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Hoe dan? hij heeft 155,- betaald dan hoeft CB nooit niet 250,- te compenseren.. koop ontbinden is aankoop bedrag wat je toen hebt betaald.
TS wil de koop niet ontbinden, hij wil zijn schade vergoed hebben. De aankoopprijs is nu niet meer relevant, evenmin dat CB ooit de verkoper was. Als TS de headset ooit voor een euro had gekocht, aan de buurman heeft uitgeleend, en de buurman wil hem niet meer teruggeven. Komt de buurman er dan met een euro van af? Nee natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

GlowMouse schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:08:
[...]

TS wil de koop niet ontbinden, hij wil zijn schade vergoed hebben. De aankoopprijs is nu niet meer relevant, evenmin dat CB ooit de verkoper was. Als TS de headset ooit voor een euro had gekocht, aan de buurman heeft uitgeleend, en de buurman wil hem niet meer teruggeven. Komt de buurman er dan met een euro van af? Nee natuurlijk niet.
De schade is wat het product in dezelfde staat nu zou kosten. Tweedehands-markt dus even in de gaten houden, niet blindelings de nieuwprijs eisen die hoger ligt dan je aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
naitsoezn schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:12:
[...]

De schade is wat het product in dezelfde staat nu zou kosten. Tweedehands-markt dus even in de gaten houden, niet blindelings de nieuwprijs eisen die hoger ligt dan je aanschafprijs.
Eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

GlowMouse schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:08:
[...]

Uuh nee CB en TS hebben een koop overeenkomst er is hier geen sprake van schade gemaakt door CB verre van dat, TS en wie dan ook heeft geen recht op meer dan het aankoopbedrag!

TS heeft zelfs het product goedkoper gehad door een retourdeal op welke planeet zou CB nog verder het schip in moeten gaan het is niet de Buurman..

[ Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 10-05-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
42dpi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Uuh nee CB en TS hebben een koop overeenkomst er is hier geen sprake van schade gemaakt door CB verre van dat, TS en wie dan ook heeft geen recht op meer dan het aankoopbedrag!

TS heeft zelfs het product goedkoper gehad door een retourdeal op welke planeet zou CB nog verder het schip in moeten gaan het is niet de Buurman..
Uuh jawel. De schade is dat TS nu met 155 euro zit waar hij geeft headset meer van kan kopen. En misschien dat hij de eventuele euvel uiteindelijk wel voor lief had genomen. Ipv van nu bij moet betalen om op het zelfde uit te komen. En aangezien hij alleen bij CB tijdelijk niet leverbaar is. Zie ik geen reden voor CB om niet een nieuwe te geven. Dan wel deel ontbinding. Maar dat kan nu niet meer omdat CB het product niet meer heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 10-05-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:33:
[...]

Uuh jawel. De schade is dat TS nu met 155 euro zit waar hij geeft headset meer van kan kopen. En misschien dat hij de eventuele euvel uiteindelijk wel voor lief had genomen. Ipv van nu bij moet betalen om op het zelfde uit te komen. En aangezien hij alleen bij CB tijdelijk niet leverbaar is. Zie ik geen reden voor CB om niet een nieuwe te geven. Dan wel deel ontbinding. Maar dat kan nu niet meer omdat CB het product niet meer heeft.
Uuh nee, CB mag koop ontbinden aanbieden als deze niet meer geleverd kan krijgen van waar CB de inkopen doet, dat bol.com plaza (derde via bol.com) er nog een heeft of MAX ICT toevallig nergens eentje in magazijn heeft liggen. Dit zegt niks dat CB een nieuwe moet leveren.

Gevolgschade bestaan niet omdat ze nu duurder te krijgen zijn 155,- euro is de MAX en hoeft CB niet eens te vergoeden TS heeft het product in gebruik gehad en zal wel een paar jaar oud zijn (ik zie TS daar niks over zeggen) maar dit zal wel een paar jaar zijn gezien leeftijd wanneer het alles is uitgekomen. Dan heb je het product kunnen gebruiken en mag die afschrijving plaats vinden.

CB zegt NOOIT MEER LEVERBAAR https://www.coolblue.nl/p...-zwart-mixamp-pro-tr.html

https://www.coolblue.nl/p...rt-mixamp-pro-tr-ps4.html
Dat er een duurdere anders versie wel te leveren is zegt niks, koop overeenkomst is met oudere versie aangegaan niet de nieuwe.

[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 10-05-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk niet dat het uniek is dat ze zeggen dat het stuk is terwijl dat het niet is, maar een afweging van kosten.
Coolblue hoort terug te sturen als het niet defect is zoals jij waarneemt, doen ze ook als jij wel een defect waarneemt, maar zij niet :P

[ Voor 37% gewijzigd door Manke op 10-05-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
42dpi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:43:
[...]

Uuh nee, CB mag koop ontbinden aanbieden als deze niet meer geleverd kan krijgen van waar CB de inkopen doet, dat bol.com plaza (derde via bol.com) er nog een heeft of MAX ICT toevallig nergens eentje in magazijn heeft liggen. Dit zegt niks dat CB een nieuwe moet leveren.

Gevolgschade bestaan niet omdat ze nu duurder te krijgen zijn 155,- euro is de MAX en hoeft CB niet eens te vergoeden TS heeft het product in gebruik gehad en zal wel een paar jaar oud zijn (ik zie TS daar niks over zeggen) maar dit zal wel een paar jaar zijn gezien leeftijd wanneer het alles is uitgekomen. Dan heb je het product kunnen gebruiken en mag die afschrijving plaats vinden.
Zover ik weet maakt het niet uit of het nu hun leverancier is of bij random winkel. Hij is bij genoeg winkels nog te koop. Dus ik zie reden voor CB voor een dwingend ontbinding. Aanbieden is prima. Maar dan mag je hem ook weigeren. En hoor je gewoon veder in overleg te gaan. En gebruikers vergoeding is eerder uitzondering dan regel. En aangezien CB zonder morren het product voor garantie aan naam. Zal het niet ouder dan 2 jaar. En zal gebruikers vergoeding niet van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:09
42dpi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:43:
[...]

Uuh nee, CB mag koop ontbinden aanbieden als deze niet meer geleverd kan krijgen van waar CB de inkopen doet
In welk wetsartikel staat dat dan? Ik lees in BW7:22 dat de koper gerechtigd is om dan de overeenkomst te ontbinden. Voor de verkoper zie ik geen vergelijkbare bevoegdheid genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
ik heb de headsets in 2019 aangeschaft ze zijn net een jaar oud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Volgens wordt er veel eigen interpretatie gemaakt:

Product is defect binnen de verwachte levensduur dan zijn de opties voor de verkoper: 1. Reparatie 2. vervangen 3. geld terug: resterende waarde of koop ontbinden

1. Reparatie geeft CB aan niet meer mogelijk (kun je hoog of laag springen als ze zeggen dit kan niet kan het niet)
2. Vervangen: CB geeft aan nooit meer leverbaar (maakt geen reet uit dat die bij andere webshop wel te krijgen is)
3. resterende waarde of koop ontbinden (CB kan de eerste twee opties niet nakomen dan blijft dit de enige optie voor hun)

Dit zijn opties die CB moet nakomen en laatste daarvan is dus gedeeltelijk geld terug of geheel, Dat TS dit niet hoeft te accepteren is een tweede, CB hoeft niet meer te geven of verplicht een duurder vervangend product aan te bieden waarbij TS beter van wordt.
Tom-Z schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:59:
[...]

In welk wetsartikel staat dat dan? Ik lees in BW7:22 dat de koper gerechtigd is om dan de overeenkomst te ontbinden. Voor de verkoper zie ik geen vergelijkbare bevoegdheid genoemd.
Hoe jij dit leest? Ik zeg nergens dat CB dit kan afdwingen alleen dat dit de enige optie voor hun nog is, en anders hoe TS het wil producten terug want er is dan geen oplossing.
1Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:

a.de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;

b.de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.

2De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.

3Voorzover daarvan in deze afdeling niet is afgeweken zijn op de in lid 1 onder b bedoelde bevoegdheid de bepalingen van afdeling 5 van titel 5 van Boek 6 omtrent ontbinding van een overeenkomst van overeenkomstige toepassing.

4De rechten en bevoegdheden genoemd in lid 1 en de artikelen 20 en 21 komen de koper toe onverminderd alle andere rechten en vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
42dpi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:33:
Volgens wordt er veel eigen interpretatie gemaakt:

Product is defect binnen de verwachte levensduur dan zijn de opties voor de verkoper: 1. Reparatie 2. vervangen 3. geld terug: resterende waarde of koop ontbinden

1. Reparatie geeft CB aan niet meer mogelijk (kun je hoog of laag springen als ze zeggen dit kan niet kan het niet)
2. Vervangen: CB geeft aan nooit meer leverbaar (maakt geen reet uit dat die bij andere webshop wel te krijgen is)
3. resterende waarde of koop ontbinden (CB kan de eerste twee opties niet nakomen dan blijft dit de enige optie voor hun)

Dit zijn opties die CB moet nakomen en laatste daarvan is dus gedeeltelijk geld terug of geheel, Dat TS dit niet hoeft te accepteren is een tweede, CB hoeft niet meer te geven of verplicht een duurder vervangend product aan te bieden waarbij TS beter van wordt.

[...]

Hoe jij dit leest? Ik zeg nergens dat CB dit kan afdwingen alleen dat dit de enige optie voor hun nog is, en anders hoe TS het wil producten terug want er is dan geen oplossing.

[...]
toon volledige bericht
Vervanging dan wel vervanging van een alternatief hebben ze nooit aangeboden. Ook deel ontbinding is nooit een optie geweest. Het was gewoon een this way or the highway. Zonder ook meer enkele vorm van overleg. En dat is wel erg makkelijk van je probleem af komen.

Maar goed dat is de huidige manier van handelen voor ondernemers vandaag de dag. De consument wordt gewoon als het nodig kwaad gezien om geld te verdienen. En als je er snel vanaf kan komen is dat het beste. Vooral niet voor die glimlach gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:07:
[...]

Vervanging dan wel vervanging van een alternatief hebben ze nooit aangeboden. Ook deel ontbinding is nooit een optie geweest. Het was gewoon een this way or the highway. Zonder ook meer enkele vorm van overleg. En dat is wel erg makkelijk van je probleem af komen.

Maar goed dat is de huidige manier van handelen voor ondernemers vandaag de dag. De consument wordt gewoon als het nodig kwaad gezien om geld te verdienen. En als je er snel vanaf kan komen is dat het beste. Vooral niet voor die glimlach gaan...
Er staat in de start post dit:
Dan neem ik aan dat TS te horen heeft gekregen dat vervangen voor zelfde product of reparatie niet mogelijk is.

Ze zijn niet verplicht een soort gelijk of betere type aan te bieden dit mag maar hoeft niet.

En geld verdienen high way dit en dat, basis economie hoe gunstig is het voor een bedrijf om het exacte aankoop bedrag naar een jaar terug te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
42dpi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:18:
[...]

[...]

Dan neem ik aan dat TS te horen heeft gekregen dat vervangen voor zelfde product of reparatie niet mogelijk is.

Ze zijn niet verplicht een soort gelijk of betere type aan te bieden dit mag maar hoeft niet.

En geld verdienen high way dit en dat, basis economie hoe gunstig is het voor een bedrijf om het exacte aankoop bedrag naar een jaar terug te geven?
toon volledige bericht
Maar ze mogen ook niet zomaar de koop ontbinden. Dat kan alleen als het echt niet anders meer kan. En de koper niet mee wil werken aan een oplossing. Nu is het anders om.

En het is voor CB gunstig omdat A: de euro iets minder waard is als(al is dat minimaal). En B: ze zijn van het gezeur af. CB vind na 1 jaar alsnog geen verkoper blijkbaar goedkoper en belangrijker als een tevreden klant. En moeite doen. Vroeger was de ondernemer om te ondernemen en hoorde een klant tevreden houden bij. Vandaag de dag willen ze zo snel mogelijk van hun problemen af komen. Dan maar geen geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
42dpi schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:18:
[...]

[...]

toon volledige bericht
ze boden mij de nieuwere generatie aan maar dan moest ik bijbetalen, maar ik gaf alweer aan dat dat allemaal niet hoeft ik wil alleen mijn product terug en blijkbaar is dat te veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Op het moment dat de koper met de terugbetaling akkoord is gegaan (zoals hier het geval is) is er geen koopovereenkomst meer en kunnen we discussie dus gewoon sluiten.

Als je het product terug wil, moet je dus NIET akkoord gaan en wachten op wat de firma je aan kan bieden. Dat punt is nu voorbij.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 310408 op 10-05-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
Anoniem: 310408 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:30:
Op het moment dat de koper met de terugbetaling akkoord is gegaan is er geen koopovereenkomst meer en kunnen we discussie dus gewoon sluiten.
Ja maar dan zit ik nogsteeds met de vraag van hoezo krijg ik mijn headsets niet? waarom wordt mijn recht ontnomen? waarom zo slecht gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
Anoniem: 310408 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:30:

Als je het product terug wil, moet je dus NIET akkoord gaan en wachten op wat de firma je aan kan bieden. Dat punt is nu voorbij.
ik heb 2 dagen lang gevraagd of ik mijn headsets terug kan krijgen en elke keer wordt er nee gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
default12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:32:
[...]

Ja maar dan zit ik nogsteeds met de vraag van hoezo krijg ik mijn headsets niet? waarom wordt mijn recht ontnomen? waarom zo slecht gecommuniceerd?
Omdat hoe meer hun moeten communiceren hoe meer geld je kost. En vandaag de dag is verdienen belangrijker als een tevreden klant.

En hoeveel moest je bijbetalen als ik vragen mag? Was dat een simpele 155+ 120 zodat je weer op 275 euro uitkwam? Of was het meer een de oude kosten 250 de nieuwe 275 dus betaal 25 euro en het is prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:39:
[...]

Omdat hoe meer hun moeten communiceren hoe meer geld je kost. En vandaag de dag is verdienen belangrijker als een tevreden klant.

En hoeveel moest je bijbetalen als ik vragen mag? Was dat een simpele 155+ 120 zodat je weer op 275 euro uitkwam? Of was het meer een de oude kosten 250 de nieuwe 275 dus betaal 25 euro en het is prima?
nee het was zegmaar 155 is de mijne en 250 is de nieuwe en dan wouden ze maar de helft vergoeding dus 50 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@default12 heb je ook een ps4 of mag het ook de xbox variant zijn(gezien je nu een gamepc hebt). Anders zou je 2de kans
https://www.coolblue.nl/p...xamp-pro-tr-xbox-one.html nog kunnen overwegen. En als je het via twitter/facebook speelt. Mogelijk nog kostenloos meekrijgt. Die is immers ook de 50 euro korting die ze willen geven.

Misschien niet de oplossing die je hoopte. Maar wel 1 zonder al te veel hoofdpijn.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 10-05-2020 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• default12
loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:52:
@default12 heb je ook een ps4 of mag het ook de xbox variant zijn(gezien je nu een gamepc hebt). Anders zou je 2de kans
https://www.coolblue.nl/p...xamp-pro-tr-xbox-one.html nog kunnen overwegen. En als je het via twitter/facebook speelt. Mogelijk nog kostenloos meekrijgt. Die is immers ook de 50 euro korting die ze willen geven.

Misschien niet de oplossing die je hoopte. Maar wel 1 zonder al te veel hoofdpijn.
Ik heb zelf een pc dus die zou kunnen maar ik wil eerlijk gezegd wil ik niet meer geld gaan strooien, had vorige week bij CB een steelserie apex pro gekocht en daarvoor nog een 1tb SSD dus daarom wil ik eventje geen extra geld besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:33:
[...]

Uuh jawel. De schade is dat TS nu met 155 euro zit waar hij geeft headset meer van kan kopen.
Alleen vergeet je even dat TS een tweedekansje heeft gekocht. Oftewel officieel een tweedehands artikel. Daarbij is ruilen voor een verglijkbaar artikel altijd lastig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
Anoniem: 454358 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:11:
[...]

Alleen vergeet je even dat TS een tweedekansje heeft gekocht. Oftewel officieel een tweedehands artikel. Daarbij is ruilen voor een verglijkbaar artikel altijd lastig,
Ik ben geen moeilijke jongen, als het aan mij ligt sturen ze gewoon mijn oude op en klaar geen gezeik.
Maar officieel als ze mijn headsets gewoon op voorraad zouden hebben had ik ''denk'' ik gewoon nieuwe gekregen en dan zouden ze niet kijken of het een tweedekansje is.
Ik denk dat je daar fout zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26

reaL_G

G

default12 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:42:
[...]

nee het was zegmaar 155 is de mijne en 250 is de nieuwe en dan wouden ze maar de helft vergoeding dus 50 euro ofzo.
Dus je heb destijds een tweedehandsje gekocht voor 155€ (was origineel 250€).
En nu vergoeden ze je het totale aankoopbedrag + nog 50% van het verschil tov van de nieuwprijs (50€).

Dus voor een nwe set (van 250) zou he dus nog 50e moeten betalen. Dat lijkt mij geen slechte deal.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
reaL_G schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:24:
[...]

En nu vergoeden ze je het totale aankoopbedrag + nog 50% van het verschil tov van de nieuwprijs (50€).

Dus voor een nwe set (van 250) zou he dus nog 50e moeten betalen. Dat lijkt mij geen slechte deal.
Kost mij weer onnodig centjes. daarom heb ik de bod afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
reaL_G schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:24:
[...]

Ik vind 50 euro voor een nieuwe doos best veel geld. Want alleen de doos was beschadigt bij zijn model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26

reaL_G

G

loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:37:
[...]

Ik vind 50 euro voor een nieuwe doos best veel geld. Want alleen de doos was beschadigt bij zijn model.
Ze geven hem tenminste nog iets toe, los daarvan.

Destijds 155€ betalen voor een item waar alleen de doos wat beschadigd is terwijl het normaliter 250€ kost. lijkt te goed om waar te zijn.

Zulke deals kom ik niet tegen bij cb bij de tweedehandsjes.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
reaL_G schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:08:
[...]

Ze geven hem tenminste nog iets toe, los daarvan.

Destijds 155€ betalen voor een item waar alleen de doos wat beschadigd is terwijl het normaliter 250€ kost. lijkt te goed om waar te zijn.

Zulke deals kom ik niet tegen bij cb bij de tweedehandsjes.
Geloof me je zag voor 225 met krasjes en 200 zonder bijvoorbeeld.
destijds had je een stuk of 7/8 van de tweedekansjes van die headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:44
voor verder advies lijkt het me zinvol als TS even duidelijk aangeeft of hij nu inmiddels een shoptegoed geaccepteerd heeft.

Indien ja, dan houdt de discussie volgens mij op (tenzij iemand met gedegen juridische kennis een idee heeft hoe je onder zo'n 'akkoord' uit zou kunnen komen).

Indien nee, dan zou je kunnen stellen dat CB 'schade' heeft veroorzaakt door zonder jouw akkoord je spullen te vernietigen. Hoe groot die schade is, lijkt me voer voor juristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Interessant vind ik wel dat iemand als 42dpi hier allerlei totale onzin mag verkondigen.

Ik vind het wel een wat rare gang van zaken dat de shop zomaar beslist het product niet terug te (kunnen) geven. Defect of niet, het is en blijft eigendom van TS. De verkoper is niet beschikkingsbevoegd, zij hebben dus ook niet het recht eenzijdig over te gaan tot ontbinding en terugbetaling of iets als vernietiging/recycling of wat dan ook.

In die zin zou je dus niet beperkt zijn tot enkel het principe van het afhandelen van een gevalletje garantie. Men heeft klaarblijkelijk iemands eigendom vernietigt, kwijt gemaakt of iets van zulks.
Je kunt ze dan ook aansprakelijk stellen voor de schade. Als je dus enkel 2e hands modellen voor 1000 euro kunt kopen, zou je dat als schade kunnen opvoeren. De koopprijs is niet per definitie leidend, er zijn verschillende manieren om schade te bepalen.

Iemand anders hier vond een shoptegoed netjes. Nou nee, ook als verkoper hier meent de koop te ontbinden is dat niet netjes. Dan dient er gewoon terugbetaald te worden. Je hoeft niet akkoord te gaan met een shoptegoed.

Als laatste: als het product elders nog wel te koop is kan verkoper zich er in beginsel ook niet op beroepen dat het niet meer leverbaar is. Immers is het dan evident wél leverbaar. Dat het mogelijk meer kost.... ja ach precies dat is nu het risico van ondernemen. Maar ook dan geldt nog steeds het regresrecht op hun leverancier, dus in principe nog steeds niet het probleem van de verkoper zelf. Dat ze die verhaalmogelijkheden in de praktijk vaker niet dan wel toepassen is de TS niet aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De vraag is, was het een set, of waren het twee losse producten die samen zijn gekocht?
Indien het laatste, dan mag CB de mixamp fiancieel vergoeden en moet de headset terug naar TS.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Paulus0013 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 04:15:
Interessant vind ik wel dat iemand als 42dpi hier allerlei totale onzin mag verkondigen.

Ik vind het wel een wat rare gang van zaken dat de shop zomaar beslist het product niet terug te (kunnen) geven. Defect of niet, het is en blijft eigendom van TS. De verkoper is niet beschikkingsbevoegd, zij hebben dus ook niet het recht eenzijdig over te gaan tot ontbinding en terugbetaling of iets als vernietiging/recycling of wat dan ook.

In die zin zou je dus niet beperkt zijn tot enkel het principe van het afhandelen van een gevalletje garantie. Men heeft klaarblijkelijk iemands eigendom vernietigt, kwijt gemaakt of iets van zulks.
Je kunt ze dan ook aansprakelijk stellen voor de schade. Als je dus enkel 2e hands modellen voor 1000 euro kunt kopen, zou je dat als schade kunnen opvoeren. De koopprijs is niet per definitie leidend, er zijn verschillende manieren om schade te bepalen.

Iemand anders hier vond een shoptegoed netjes. Nou nee, ook als verkoper hier meent de koop te ontbinden is dat niet netjes. Dan dient er gewoon terugbetaald te worden. Je hoeft niet akkoord te gaan met een shoptegoed.

Als laatste: als het product elders nog wel te koop is kan verkoper zich er in beginsel ook niet op beroepen dat het niet meer leverbaar is. Immers is het dan evident wél leverbaar. Dat het mogelijk meer kost.... ja ach precies dat is nu het risico van ondernemen. Maar ook dan geldt nog steeds het regresrecht op hun leverancier, dus in principe nog steeds niet het probleem van de verkoper zelf. Dat ze die verhaalmogelijkheden in de praktijk vaker niet dan wel toepassen is de TS niet aan te rekenen.
toon volledige bericht
de vraag is ook hoe oud het product was

coolblue heeft deze policy bij hun uitgebreide garantie plan
daar heb je dan zelf voor gekozen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

boyette schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 05:06:
[...]

de vraag is ook hoe oud het product was

coolblue heeft deze policy bij hun uitgebreide garantie plan
daar heb je dan zelf voor gekozen..
En hoe is de leeftijd relevant als er sprake is van een onrechtmatige daad?
Schade kan bv worden vastgesteld op basis van wat vervanging kost. De aanschafprijs is een gegeven, maar zeker niet per definitie het uitgangspunt als het op schade aankomt.

Ik zie verder bij 2e kans geen andere voorwaarden dan bij aanschaf van een "1e kans"-product. Gewoon garantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Paulus0013 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 05:14:
[...]

En hoe is de leeftijd relevant als er sprake is van een onrechtmatige daad?
Schade kan bv worden vastgesteld op basis van wat vervanging kost. De aanschafprijs is een gegeven, maar zeker niet per definitie het uitgangspunt als het op schade aankomt.

Ik zie verder bij 2e kans geen andere voorwaarden dan bij aanschaf van een "1e kans"-product. Gewoon garantie etc.
dat komt omdat je zo maar wat rondsurft en geen idee hebt van de verschillende overeenkomsten die coolblue biedt .. kennelijk

deze vitale info ontbreekt ook in het topic

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 21-05-2020 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

boyette schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 05:21:
[...]

dat komt omdat je zo maar wat rondsurft en geen idee hebt van de verschillende overeenkomsten die coolblue biedt .. kennelijk

deze vitale info ontbreekt ook in het topic
Dat is jouw opvatting.
In hoeverre acht jij het verder relevant? Zoals ik het lees heeft CB zonder vooraf iets kenbaar te maken gehandeld zodat TS nu zijn product kwijt is. Ik zie niet in welke voorwaarden dat anders hadden gemaakt of hen überhaupt dat recht kan geven. Op hun website vind ik er ook niets over terug dat dit rechtvaardigt. Zij zijn gewoonweg niet beschikkingsbevoegd omdat ze geen eigenaar van het product van TS zijn. TS zal dus zelf ergens in dit proces aan hebben moeten geven dat deze gang van zaken prima was. Nochtans blijkt daar weinig van.

Zou wat worden zeg als zulke dingen zomaar kunnen. Ik heb zelf onlangs ook iets bij een shop ter reparatie aangeboden, niet daar gekocht. Zou een mooie boel worden als zij straks gewoon kunnen zeggen: "sorry meneer niet meer te maken, we hebben uw product maar weggegooid". Dat is in feite wat er nu bij TS ook is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

naitsoezn schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Laten we die route opgaan en zeggen: Ja, dat recht heb je in theorie. Echter, in de praktijk is jouw product weg. Foetsie. Dus moet CB als aansprakelijke partij je schade vergoeden, en die schade kan met zo'n product praktisch nooit groter zijn dan de aanschafwaarde van datzelfde product. Tip: Kijk eens of je ergens 2e-hands zo'n setje op de kop kunt tikken. Grote kans dat je, in combinatie met het bedrag van CB, er nog wat centjes aan over houdt ook :P
Dat is maar de vraag. Aankoopbedrag van een 2e hands is 1 ding. Hoe zit het met garantie op een 2e hands product? Een garantie die hij anders nog enkele tijd wél gehad zou hebben via CB.
Koop je zo'n 2e hands, houd je wat centjes in je zak en gaat ie na een paar maanden stuk. En dan?
Het blijft dus ook maar de vraag of je er wel zoveel wijzer op wordt op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Paulus0013 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 05:35:
[...]

Dat is jouw opvatting.
In hoeverre acht jij het verder relevant? Zoals ik het lees heeft CB zonder vooraf iets kenbaar te maken gehandeld zodat TS nu zijn product kwijt is. Ik zie niet in welke voorwaarden dat anders hadden gemaakt of hen überhaupt dat recht kan geven. Op hun website vind ik er ook niets over terug dat dit rechtvaardigt. Zij zijn gewoonweg niet beschikkingsbevoegd omdat ze geen eigenaar van het product van TS zijn. TS zal dus zelf ergens in dit proces aan hebben moeten geven dat deze gang van zaken prima was. Nochtans blijkt daar weinig van.

Zou wat worden zeg als zulke dingen zomaar kunnen. Ik heb zelf onlangs ook iets bij een shop ter reparatie aangeboden, niet daar gekocht. Zou een mooie boel worden als zij straks gewoon kunnen zeggen: "sorry meneer niet meer te maken, we hebben uw product maar weggegooid". Dat is in feite wat er nu bij TS ook is gebeurd.
zij zijn niet beschikkingsbevoegd?

Er is een koopovereenkomst.

De verkopende partij blijft in gebreke doordat het product defect is en niet gerepareerd kan worden.

De verkopende partij stelt de koper schadeloos.

Er is geen andere mogelijkheid

Koper stuurt product zelf op ter reparatie dan is het weer defect terugsturen geen optie want daarmee blijft verkoper in gebreke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Overigens is zomaar opnieuw bestellen ook niet altijd een optie voor CB. Dat hangt af van de service afspraken die ze hebben met de leverancier. Als die zeggen dat het geld terug is indien het niet te repareren is dan is dat gewoon zo. Jij verwacht dan dat CB er zelf ook nog even 100,- tegenaan gooit om jou een nieuwe te leveren (los van de vraag of het nog leverbaar is en eventuele minimum bestelhoeveelheden).

Geld terug is in veel gevallen geen probleem, omdat je dan of hetzelfde product weer kan kopen of als die niet meer leverbaar is kan je een ander nieuwer product kopen (of gewoon je voorkeur uitgaat naar wat anders).

Je hebt nu een jaar lang gratis een headset mogen gebruiken, lijkt mij een prima deal.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 27-05-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbrand
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik zag deze discussie nu pas.
Ik heb een soortgelijk probleem bij CB.
Ik heb in mei 2019 4 laptop's gekocht. Voor een cursus die ik regelmatig geef, 4 dezelfde Laptops, om makkelijk te resetten e.d.
1 Laptop maakte wat meer geluid, binnen de 2 jaar garantietermijn, na afloop laatste cursus in april opgestuurd.
Ik hoor lange tijd niets, en na +/- 4 weken vraag ik het na
Dan blijkt mijn laptop plotseling niet te repareren te zijn en wordt geld aangeboden om een nieuwe te kopen (die vanwege chipprijzen 50% duurder is geworden)

Ik antwoord dat ik mijn laptop terug wil zoals hij was, meer geluid is acceptabel en menen we zelf makkelijk te kunnen repareren.

Ik zit nu al 6 weken te corresponderen met CB. Ik heb het gevoel dat de laptop al in mei kwijt is geraakt bij CB of hun reparateur, maar ze draaien er maar om heen.

Herbrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topickaping is niet de bedoeling op Tweakers. Dit topic gaat dan ook op slot.

Wil je hulp met een eigen probleem, kan dit in een nieuw topic die aan het Shopping Forum Beleid voldoet.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.