Ik heb een Lenovo show model laptop bij Media Markt voor €729,- gekocht , maar de pijl knop naar beneden, dat was stuk, dat heb ik later thuis ontdekt, ik bracht hem terug naar Media Markt voor reparatie, Ik heb een voorstel gekregen om te repareren en dat koste €639,- euro. ik heb gezegd dat ik voor die kosten niet wilde laten repareren, daarop heb ik gezegd, stuur de laptop maar terug. Tot mijn grote verbazing kwam ik erachter dat de accu van de laptop ontbreekt na ontvangst. wat kan ik doen ?
Warrig verhaal. Wat heb je wanneer gedaan, en wat heb je zelf al geprobeerd? Meest logische optie lijkt me contact opnemen met de Media Markt, en vanaf daar verder kijken.
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Waarom reparatie? Je had natuurlijk gewoon garantie.
Wat je kan doen?
Gewoon weer terug naar MediaMarkt en daar de situatie uitleggen.
Dit doe je vervolgens nog 6 keer en daarna is het opgelost. Welkom bij MediaMarkt.
Heb er in mijn studententijd gewerkt, mijn tip:
Koop NOOIT een showmodel bij deze winkel.
Desondanks heb je wel volledige garantie op je laptop. Daar moet je ze alleen soms aan herinneren.
Gewoon weer terug naar MediaMarkt en daar de situatie uitleggen.
Dit doe je vervolgens nog 6 keer en daarna is het opgelost. Welkom bij MediaMarkt.
Heb er in mijn studententijd gewerkt, mijn tip:
Koop NOOIT een showmodel bij deze winkel.
Desondanks heb je wel volledige garantie op je laptop. Daar moet je ze alleen soms aan herinneren.
[ Voor 16% gewijzigd door Wootism op 10-05-2020 13:49 ]
ik heb de laptop gekocht met een kapotte toets. dus wat doe ik , ik ga terug naar mediamarkt en het te laten repareren met garantie. daarna krijg ik ineens zo een hoge factuur en nu zonder accu terwijl die ook eerst erin zat. ik ben daarna terug gegaan en het uitgelegd, en hun zegge dat ze zulke fouten nooit maken en dat alles goed was met de laptop. daar in tegen hebben ze gezegd dat ze er niks aan kunnen doen, terwijl ik op dat moment een nieuwe laptop aan het eisen was.
Het is toch niet redelijk om een compleet nieuwe laptop te eisen als je weet dat je een showmodel koopt? die zijn goedkoop met een reden, daarmee zeg ik niet dat je geen garantie hebt uiteraard.Janon schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:50:
ik heb de laptop gekocht met een kapotte toets. dus wat doe ik , ik ga terug naar mediamarkt en het te laten repareren met garantie. daarna krijg ik ineens zo een hoge factuur en nu zonder accu terwijl die ook eerst erin zat. ik ben daarna terug gegaan en het uitgelegd, en hun zegge dat ze zulke fouten nooit maken en dat alles goed was met de laptop. daar in tegen hebben ze gezegd dat ze er niks aan kunnen doen, terwijl ik op dat moment een nieuwe laptop aan het eisen was.
Beetje slap verhaal van Mediamarkt.
Dit is de reden dat als ik iets bij de MediaMarkt koop het nooit een showmodel is, en ik open de verpakking net na betaling nog voor ik de winkel verlaat voor de zekerheid of alles klopt.
Sowieso is er fors wat meer mis met die laptop geweest als ze zoveel geld voor een toets reperatie vroegen, als het goed is had je in de winkel op papier (of per mail) kunnen vragen waarvoor ze zoveel willen vragen.
Sowieso vraag ik mij af waarom ze geld voor reparatie vragen, showmodellen worden ook met garantie (dan wel via hun zelf) verkocht, tenzij hun concluderen dat jij zelf schuldig voor de schade bent (en daarom moet je daar NOOIT een showmodel kopen)
Verder hoe weet jij dat de accu er werkelijk uit is, dat zei je niet.
je koopt een showmodel, je kan geen nieuwe laptop eisen omdat je zelf heel bewust voor een showmodel ging
En hun maken "nooit fouten", dat is gewoon puur onzin van hun kant, ze maken regelmatig fouten en sommige van hun blunders die ik heb meegemaakt waren ronduit triest.
Sowieso is er fors wat meer mis met die laptop geweest als ze zoveel geld voor een toets reperatie vroegen, als het goed is had je in de winkel op papier (of per mail) kunnen vragen waarvoor ze zoveel willen vragen.
Sowieso vraag ik mij af waarom ze geld voor reparatie vragen, showmodellen worden ook met garantie (dan wel via hun zelf) verkocht, tenzij hun concluderen dat jij zelf schuldig voor de schade bent (en daarom moet je daar NOOIT een showmodel kopen)
Verder hoe weet jij dat de accu er werkelijk uit is, dat zei je niet.
je koopt een showmodel, je kan geen nieuwe laptop eisen omdat je zelf heel bewust voor een showmodel ging
En hun maken "nooit fouten", dat is gewoon puur onzin van hun kant, ze maken regelmatig fouten en sommige van hun blunders die ik heb meegemaakt waren ronduit triest.
[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 10-05-2020 14:06 ]
Gewoon aangeven dat de laptop gerepareerd moet worden onder garantie zonder kosten en uiteraard wil je er weer een accu bij zoals die er oorspronkelijk bij zat. Een nieuwe laptop eisen is natuurlijk geen optie, omdat dit een gebruikt exemplaar was met korting, daar was je je van bewust.
Als ze niet kunnen specificeren waar dat bedrag voor wordt gevraagd en niet gaan repareren zonder extra kosten zou ik aandringen op terugbetaling van het aankoopbedrag (wat nog wel eens lastig is bij MM) en lekker ergens anders een laptop kopen die niet is mishandeld door diverse klanten.
Als ze niet kunnen specificeren waar dat bedrag voor wordt gevraagd en niet gaan repareren zonder extra kosten zou ik aandringen op terugbetaling van het aankoopbedrag (wat nog wel eens lastig is bij MM) en lekker ergens anders een laptop kopen die niet is mishandeld door diverse klanten.
[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 10-05-2020 14:14 ]
Er zijn wat laptops waarvan de hele bottom cover vervangen moet worden. Vaak niet zo duur als dat bedrag, maar heb verschillende mensen om mij heen al gehoord dat reparatieprijzen bij de Mediamarkt idioot hoog zijn.sderooij schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:50:
639 euro voor een toets reparatie?
Mede een reden waarom ik nooit een laptop, pc, tv of wat dan ook bij de Mediamarkt koop, maar dat is verder off-topic.
[ Voor 14% gewijzigd door Luchtbakker op 10-05-2020 14:34 ]
*knip* Dit soort reacties voegen niets toe aan de discussie.
[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 12-05-2020 11:09 ]
maar om wat voor een Lenovo gaat het eigenlijk? Mijn ervaring met Lenovo is/was dat het altijd goed te maken valt..
Als je met dat soort uitspraken aan de balie stampij gaat maken, helpt helemaal niemand je natuurlijk. Ik snap je gevoel, maar probeer het hier en bij MM met wat minder emotie te brengen. Daar kom je verder mee.
Dus:
- laptop gekocht op <datum> voor <euro>
- thuis geconstateerd dat er een toets kapot is.
- laptop opgestuurd/afgegeven in winkel voor reparatie. (Track & trace bonnetje nog met het gewicht van het pakket? Bon van de balie waar op staat wat er is afgegeven?)
- reparatiekosten bijna gelijk aan aankoopbedrag, reparatie geweigerd door klant. (Vraag specificatie van wat er dan voor dat geld zou moeten gebeuren)
- laptop retour ontvangen, accu mist. Dat klopt niet met pakket gewicht/reparatiebon/?.
- vraag MM om een voorstel voor een redelijke oplossing (accu, reparatie, gelijkwaardige laptop, zoiets) of doe zelf een redelijk (!) voorstel.
Blijf netjes en beleefd, dan lopen mensen een stuk harder voor je dan als je herrie schopt aan een drukke balie.
[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 03-07-2020 22:50 . Reden: Quote vergeten te verwijderen. Deze is nu alsnog weg. ]
Zo scherp als een voetbal!
ik heb alles gedaan, maar die leptop is nog niet gerepareerd
ik ga vanaf nu nooit meer bij media mark alleen bij BCC,
Bij BCC ik heb nog geen problemen gehad, maar die winkel is wel beetje ver van mijn huis.
Bij BCC ik heb nog geen problemen gehad, maar die winkel is wel beetje ver van mijn huis.
Reptile209 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:59:
[...]
Als je met dat soort uitspraken aan de balie stampij gaat maken, helpt helemaal niemand je natuurlijk. Ik snap je gevoel, maar probeer het hier en bij MM met wat minder emotie te brengen. Daar kom je verder mee.
Dus:
- laptop gekocht op <datum> voor <euro>
- thuis geconstateerd dat er een toets kapot is.
- laptop opgestuurd/afgegeven in winkel voor reparatie. (Track & trace bonnetje nog met het gewicht van het pakket? Bon van de balie waar op staat wat er is afgegeven?)
- reparatiekosten bijna gelijk aan aankoopbedrag, reparatie geweigerd door klant. (Vraag specificatie van wat er dan voor dat geld zou moeten gebeuren)
- laptop retour ontvangen, accu mist. Dat klopt niet met pakket gewicht/reparatiebon/?.
- vraag MM om een voorstel voor een redelijke oplossing (accu, reparatie, gelijkwaardige laptop, zoiets) of doe zelf een redelijk (!) voorstel.
Blijf netjes en beleefd, dan lopen mensen een stuk harder voor je dan als je herrie schopt aan een drukke balie.
Vreemd, bcc.nl is voor iedereen bereikbaar en altijd dichtbijJanon schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:26:
ik heb alles gedaan, maar die leptop is nog niet gerepareerd![]()
![]()
[...]
Maar volgens mij heb je nog steeds geen laptop van de Mediamarkt. Het lijkt me echt stug dat de laptop "uit de showroom" voor 729 kapot is en je "erin trapt" dat je 639 moet betalen voor de reparatie. Want in essentie is het gewoon een laptop met enige gebruikerssporen en daar hoor namelijk gewoon garantie op te zitten.
Wat is daar de status nu van? Heb je je rechtsbijstand ernaar laten kijken?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat was een showmodel leptop. Die reparatie kost valt buiten de garantie (dat zeggen ze).
Ik heb weinig tijd, ik ben te lang bezig gewest met Media mark over deze leptop.
Ik heb weinig tijd, ik ben te lang bezig gewest met Media mark over deze leptop.
MAX3400 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:30:
[...]
Vreemd, bcc.nl is voor iedereen bereikbaar en altijd dichtbij
Maar volgens mij heb je nog steeds geen laptop van de Mediamarkt. Het lijkt me echt stug dat de laptop "uit de showroom" voor 729 kapot is en je "erin trapt" dat je 639 moet betalen voor de reparatie. Want in essentie is het gewoon een laptop met enige gebruikerssporen en daar hoor namelijk gewoon garantie op te zitten.
Wat is daar de status nu van? Heb je je rechtsbijstand ernaar laten kijken?
[ Voor 4% gewijzigd door Janon op 03-07-2020 17:39 ]
+Janon schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:33:
Dat was een showmodel leptop. Die reparatie kost valt buiten de garantie (dat zeggen ze).
Ik heb weinig tijd, maar dat gebruiken ze.
[...]
Komt bekend voor?Ik denk dat consumentenbond hier moeten na kijken. Die informatie kloppen niet meer hoe klanten verwachten en denken.
Dus, waarom koop je een "gebruikte" laptop als showmodel, van een bedrijf waarvan er toch wel met enige maat vragen worden gesteld over de garantie-afhandeling, en nu ja al bijna 2 maanden aan het lijntje wordt gehouden, maak je er geen werk van?
die leptop was de laste stuk, die prijs was 749, ik kreeg beetje korting. maar vanaf nu afscheid met Media Markt. Dus showmodel's hebben geen garantie en ook niet mogelijk om ruilen binnen 14 dagen, dat heb ik begrepen bij media markt.
Dus nooit meer bij Media Markt Showmodel kopen. dan krijgt jij spijt van

Dus nooit meer bij Media Markt Showmodel kopen. dan krijgt jij spijt van

MAX3400 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:39:
[...]
+
[...]
Komt bekend voor?
Dus, waarom koop je een "gebruikte" laptop als showmodel, van een bedrijf waarvan er toch wel met enige maat vragen worden gesteld over de garantie-afhandeling, en nu ja al bijna 2 maanden aan het lijntje wordt gehouden, maak je er geen werk van?
+Janon schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:46:
Dus showmodel's hebben geen garantie en ook niet mogelijk om ruilen binnen 14 dagen, dat heb ik begrepen bij media markt.
Dus je koopt een laptop (waarvan wij nog steeds denken dat er wel garantie op zit, maar oke) en dan duurt het minstens 14 dagen voordat je dat ding thuis aanzet / gebruikt en een "simpele" toets als pijltje test?Janon schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:40:
Ik heb een Lenovo show model laptop bij Media Markt voor €729,- gekocht , maar de pijl knop naar beneden, dat was stuk, dat heb ik later thuis ontdekt,
Stel dat dat waar is en je moet 639 Euro bijbetalen om te laten repareren; waarom heb je niet Lenovo gebeld om te vragen of het bij hun goedkoper kan? Want geen garantie, volgens jouw verhaal, bij de Mediamarkt dus het was je vrije keus geweest de laptop overal aan te melden voor een offerte & reparatie.
Over welke Lenovo gaat het? Welk type? Wat staat er exact op de factuur over garantie? Wat zegt je rechtsbijstand ervan? Waarom heb je de Consumentenbond nog niet erbij gehaald?
En wat heb je nu uiteindelijk gedaan? Gewoon betaald en heb je nu een laptop zonder accu? Ga je nog wat ondernemen?
Vaag verhaal en de gebrekkige zinsopbouw en spelfouten helpen ook niet mee helaas.
De MediaMarkt heeft algemene voorwaarden waarin duidelijk aangegeven wordt dat je ook op Outlet producten (wat tweedekans en showmodellen betreft) 24 maanden garantie hebt en je het binnen 100 dagen mag retourneren als je niet tevreden bent.
Ik ben echter bang dat je wellicht in de winkel niet duidelijk hebt aan kunnen geven wat je nu precies wilt. Dit kan enerzijds door een gebrek aan kennis over de procedure zijn en anderzijds doordat je de Nederlandse taal niet voldoende lijkt te beheersen en je daardoor niet duidelijk aan de MediaMarkt kunt overbrengen wat je precies wil.
Je geeft aan weinig tijd te hebben, maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Als je het probleem belangrijk genoeg vind, dan maak je er wel tijd voor lijkt mij zo.
Mogelijk kun je nog eens een poging wagen en iemand meenemen die het iets duidelijker weet te verwoorden. Maar het recht op retourneren zal wel bijna verstreken zijn ben ik bang.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar gezien andere topics hierover, lijkt het dat als het om rechten en garantie gaat, de andere partij je zelden bij het handje mee zal nemen. Je zal je rechten zelf duidelijk moeten maken en zelf moeten eisen waar je recht op hebt.
De MediaMarkt heeft algemene voorwaarden waarin duidelijk aangegeven wordt dat je ook op Outlet producten (wat tweedekans en showmodellen betreft) 24 maanden garantie hebt en je het binnen 100 dagen mag retourneren als je niet tevreden bent.
Ik ben echter bang dat je wellicht in de winkel niet duidelijk hebt aan kunnen geven wat je nu precies wilt. Dit kan enerzijds door een gebrek aan kennis over de procedure zijn en anderzijds doordat je de Nederlandse taal niet voldoende lijkt te beheersen en je daardoor niet duidelijk aan de MediaMarkt kunt overbrengen wat je precies wil.
Je geeft aan weinig tijd te hebben, maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Als je het probleem belangrijk genoeg vind, dan maak je er wel tijd voor lijkt mij zo.
Mogelijk kun je nog eens een poging wagen en iemand meenemen die het iets duidelijker weet te verwoorden. Maar het recht op retourneren zal wel bijna verstreken zijn ben ik bang.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar gezien andere topics hierover, lijkt het dat als het om rechten en garantie gaat, de andere partij je zelden bij het handje mee zal nemen. Je zal je rechten zelf duidelijk moeten maken en zelf moeten eisen waar je recht op hebt.
Now, als mij iemand niet verstaat, dan mag die persoon niet werken bij media markt.
ik heb deze pc binnen 6 dagen terug gebracht. en vertelde dat pil na beneden niet werkte, Ik wilde terug geven en nieuwe kopen, maar ze gaven aan dat niet mogen van Showmodel. Dan moet de MediaMarkt medewerker moet regels erste goed kennen.
Deze leptop naar reparatie gestuurd, maar die leptop komt terug kapote batter. dit is de kwaliteit van service.
Dit is was bij Media Markt Zaandam. Ik heb nu tegen hun gezegd, dat ze mag die leptop houden.
ik heb deze pc binnen 6 dagen terug gebracht. en vertelde dat pil na beneden niet werkte, Ik wilde terug geven en nieuwe kopen, maar ze gaven aan dat niet mogen van Showmodel. Dan moet de MediaMarkt medewerker moet regels erste goed kennen.
Deze leptop naar reparatie gestuurd, maar die leptop komt terug kapote batter. dit is de kwaliteit van service.
Dit is was bij Media Markt Zaandam. Ik heb nu tegen hun gezegd, dat ze mag die leptop houden.
LA-384 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:03:
Vaag verhaal en de gebrekkige zinsopbouw en spelfouten helpen ook niet mee helaas.
@Janon allicht is er een factor die ik niet ken, maar je spelling is wel een dingetje. Ook de samenhang van je verhaal en het voornamelijk niet antwoorden wat wij vragen, levert wat onduidelijkheid op in je verhaal.
Ga terug naar MediaMarkt en zeg dat je graag de laptop inruilt, omdat je 100 dagen zicht termijn hebt, ook op showmodellen.
Schrijf je laptop nu expres de hele tijd verkeerd ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik ga morgen vragen om te ruilen.
99ruud99 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:48:
Ga terug naar MediaMarkt en zeg dat je graag de laptop inruilt, omdat je 100 dagen zicht termijn hebt, ook op showmodellen.
Misschien is de TS niet in Nederland geboren .DukeBox schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:52:
Schrijf je laptop nu expres de hele tijd verkeerd ?
Zie wel meer mensen reageren het is soms eens tijd om eerst te denken voordat men schrijft .
Er zijn mensen in Nederland (ook Nederlanders) er niet zoveel aan kunnen doen dat ze niet perfekt spellen .
"Beautiful Clean Coal"
@leekers Van mij uit is het geen verwijt, maar het kan wel een belangrijke rol spelen in het uitblijven van een oplossing (omdat het onduidelijkheid geeft). En @DukeBox heeft zeker een punt, omdat het hier al diverse keren op de juiste manier is gepeld, zelfs door de ts zelf. Dus waarom het dan nog steeds consequent met een e geschreven wordt, is geen onwetendheid meer.
perfectleekers schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:02:
[...]
Misschien is de TS niet in Nederland geboren .
Zie wel meer mensen reageren het is soms eens tijd om eerst te denken voordat men schrijft .
Er zijn mensen in Nederland (ook Nederlanders) er niet zoveel aan kunnen doen dat ze niet perfekt spellen .
Als je op dezelfde manier Nederlands spreekt als dat je hier schrijft, dan kan je echt niet het personeel van de Mediamarkt kwalijk nemen dat ze je niet verstaan. Ik begrijp dat het frusterend is wanneer je niet goed begrepen wordt, maar kijk dan ook bij jezelf. Blijf rustig, ga niet van alles roepen en wordt vooral niet boos. Het helpt je niet, waarschijnlijk ben je als je boos bent nog slechter te verstaan waardoor de frustratie aan beide kanten toeneemt.Janon schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:41:
Now, als mij iemand niet verstaat, dan mag die persoon niet werken bij media markt.
Vraag anders of een vriend die wel goed Nederlands spreekt met je mee wilt gaan, dan kan die uitleggen wat je precies wilt.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Kom op, dit is best begrijpbaar. Janon doet echt wel zijn best. En als je als MediaMarkt-medewerker dit niet begrijpt:
Leptop gekocht. Showmodel.
Leptop toets werkt niet. Kijk. Tonen.
Waarom betalen. Garantie.
Batterij verdwenen. Geld terug. Dank u.
Dan zegt dat meer over Mediamarkt dan over Janon. Hoeveel Nederlanders ik op vakantie in Frankrijk en Spanje niet op bovenstaande manier bezig hoor... komt ook goed toch?
Ik vermoed eerder dat MM niet akkoord ging met garantie omdat ze vermoeden dat TS zelf wat stuk heeft gemaakt. Een water indicator die verkleurd is kan wel verwachten na een jaar in de winkel gestaan te hebben. Geen idee bij wie de bewijslast ligt de eerste 6 maanden maar vermoed ook hier gewoon bij MM.
Leptop gekocht. Showmodel.
Leptop toets werkt niet. Kijk. Tonen.
Waarom betalen. Garantie.
Batterij verdwenen. Geld terug. Dank u.
Dan zegt dat meer over Mediamarkt dan over Janon. Hoeveel Nederlanders ik op vakantie in Frankrijk en Spanje niet op bovenstaande manier bezig hoor... komt ook goed toch?
Ik vermoed eerder dat MM niet akkoord ging met garantie omdat ze vermoeden dat TS zelf wat stuk heeft gemaakt. Een water indicator die verkleurd is kan wel verwachten na een jaar in de winkel gestaan te hebben. Geen idee bij wie de bewijslast ligt de eerste 6 maanden maar vermoed ook hier gewoon bij MM.
Media Markt medewerkers begrijpen ze me wanneer ze supullen willen verkopen, maar als ik een probleem heb, begrijpen ze niet hahaha
yodeluxe schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:51:
[...]
Als je op dezelfde manier Nederlands spreekt als dat je hier schrijft, dan kan je echt niet het personeel van de Mediamarkt kwalijk nemen dat ze je niet verstaan. Ik begrijp dat het frusterend is wanneer je niet goed begrepen wordt, maar kijk dan ook bij jezelf. Blijf rustig, ga niet van alles roepen en wordt vooral niet boos. Het helpt je niet, waarschijnlijk ben je als je boos bent nog slechter te verstaan waardoor de frustratie aan beide kanten toeneemt.
Vraag anders of een vriend die wel goed Nederlands spreekt met je mee wilt gaan, dan kan die uitleggen wat je precies wilt.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Nou, eerlijk gezegd niet.WhiteDog schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:30:
Kom op, dit is best begrijpbaar.
Eerst is het "niet ruilen na 14 dagen" (volgens MM) dan is het "nee, defect gezien binnen 6 dagen" (volgens Janon), dan is het "ik heb gezegd dat ik voor die kosten niet wilde laten repareren, daarop heb ik gezegd, stuur de laptop maar terug.", daarna "ik ga terug naar mediamarkt en het te laten repareren met garantie. daarna krijg ik ineens zo een hoge factuur" en dan wordt er gister gepost (onder andere) "maar die leptop komt terug kapote batter", "ik heb alles gedaan, maar die leptop is nog niet gerepareerd " en "Ik ga morgen vragen om te ruilen.".
Dus ongetwijfeld klinkt het simpel maar de tijdslijn, volgorde, actuele status van de laptop en de tegenstrijdige berichten, maken het er voor mij dan niet duidelijker op. Zeker als (nadruk als) MM zou hebben gezegd dat er niet zomaar geruild kan worden na 14 dagen na aankoop klinkt het semi als WKOA-bepaling.
Want als ik alles bij elkaar veeg en er in mijn optiek dus een status aan hang: Topicstarter heeft een werkende laptop (want de laptop is teruggestuurd met hoge rekening) alleen met/zonder werkende accu. En die wil hij/zij nu gaan "ruilen" hoe?
My 2 cents
@Janon allicht als je naar MM toegaat, laat ze even het bericht zien van LA-384 in "Ik heb een showmodel-laptop bij Media Markt gekocht, kapot" en/maar als ze je nog steeds niet willen helpen, vraag dan even of ze duidelijk vertellen waarom niet zodat je dit weer even kan posten hier?
[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 04-07-2020 10:41 ]
*knip* Eigen ervaringen delen is niet de bedoeling, gezien die TS niet verder helpen met zijn probleem.
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 04-07-2020 11:02 ]
Anoniem: 1031525
Mooi, dan is deze situatie kennelijk naar tevredenheid opgelost.Janon schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:41:
[...]
Maar daar staat ook: " Het product moet dan wel in dezelfde staat zijn zoals je hem kreeg. "LA-384 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:03:
Ik gok dat de MM ervanuit gaat dat TS de schade die hij heeft geconstateerd zelf heeft veroorzaakt.
Kan het zo niet even vinden maar in zo'n situatie krijg je dan doorgaans dat ze een afschrijving willen doen en dan zou TS alsnog zo goed als niets terug ontvangen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Denk het nietAnoniem: 1031525 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:41:
[...]
Mooi, dan is deze situatie kennelijk naar tevredenheid opgelost.
Sorry hoor maar daar zou ik zelf dus totaal niet meer akkoord gaan. Uiteraard zou ik gelijk de eerste dag al terug gaan met de laptop als de pijl toets "kapot" blijkt te zijn. Ook al ben ik kundig genoeg om deze te repareren, ik ga er toch wel vanuit dat een demo model gewoon 100% werkzaam is?JohanNL schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:51:
[...]
Maar daar staat ook: " Het product moet dan wel in dezelfde staat zijn zoals je hem kreeg. "
Ik gok dat de MM ervanuit gaat dat TS de schade die hij heeft geconstateerd zelf heeft veroorzaakt.
Kan het zo niet even vinden maar in zo'n situatie krijg je dan doorgaans dat ze een afschrijving willen doen en dan zou TS alsnog zo goed als niets terug ontvangen.
Enfin, krassen o.i.d. is te accepteren, daarom krijg je ook korting. Daarnaast snap ik ook niet dat TS postte dat hij het er maar bij laat zitten en MM de laptop laat houden

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Voor de mensen die dat roepen, de WKOA (en zijn opvolger) gaan over koop op afstand. Gaat dus niet op als je in de winkel iets koopt, dan heb je namelijk gelegenheid te onderzoeken wat je koopt. Desondanks bieden veel winkels alsnog de mogelijkheid binnen X dagen te ruilen, maar dat is geen wettelijk recht.
Dat TS recht heeft op een conform product lijkt me wel evident, dus dat zou MM gewoon in orde moeten maken. Het is aan hen de eerste 6 maanden om aan te tonen dat TS de laptop zelf stuk zou hebben gemaakt.
Dat TS recht heeft op een conform product lijkt me wel evident, dus dat zou MM gewoon in orde moeten maken. Het is aan hen de eerste 6 maanden om aan te tonen dat TS de laptop zelf stuk zou hebben gemaakt.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ja, maar aan deze " service " kunnen ze wel hun eigen regels verbinden.hollandnick schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:55:
[...]
Sorry hoor maar daar zou ik zelf dus totaal niet meer akkoord gaan. Uiteraard zou ik gelijk de eerste dag al terug gaan met de laptop als de pijl toets "kapot" blijkt te zijn. Ook al ben ik kundig genoeg om deze te repareren, ik ga er toch wel vanuit dat een demo model gewoon 100% werkzaam is?
Enfin, krassen o.i.d. is te accepteren, daarom krijg je ook korting. Daarnaast snap ik ook niet dat TS postte dat hij het er maar bij laat zitten en MM de laptop laat houdenvan €729..... Voor dat geld hoort hij gewoon een 100% werkend product te krijgen ( + 2 jaar garantie lijkt mij? )
Echter heb je volgens de wet recht op een deugdelijk product, dat staat buiten de garantie of andere extra " services " die ze erbij bieden.
Dit dus inderdaad.SeatRider schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:06:
Alleen moet TS dit dan wel kenbaar maken aan de MM.
Ik heb daar echter niet zoveel vertrouwen in dat hij dit goed weet uit te leggen en dat de MM hier dan gebruik/misbruik van gaat maken, waardoor er opnieuw niets gaat gebeuren.
Dat klopt maar wat jij zegt (en wij) komt niet overeen met de (vermeende) tijdslijn en uitspraken van beide partijen. MM zegt dat de klant keihard 14 dagen in Janon in "Ik heb een showmodel-laptop bij Media Ma...". Dat klinkt dus als een WKOA-bepaling. Maar jij en ik waren er niet bij dus moeten we ervanuit gaan dat het in de winkel gekocht is omdat topicstarter dat zegt.SeatRider schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:06:
Voor de mensen die dat roepen, de WKOA (en zijn opvolger) gaan over koop op afstand. Gaat dus niet op als je in de winkel iets koopt,
Ik heb 3 april lebtop gekocht, ik heb 6 april terug gebracht (dat pil niet werkte). toe zei Media Markt dat showmodel mogen niet ruilen, maar alleen kan gerepareerd worden. Toen naar reparatie verstuurd, Toen kreeg ik mail dat ik hoge bedrag moeten betalen, Toe zei ik dat ik duur vond, ongerepareerd terug willen ontvangen.
toen kreeg ik terug, bij starten van lebtop, lebtop gaf aan dat batter niet in zit. hoe kan dit?
weer terug gebracht, weer het zelfde email ontvangen dat ik hoge bedrag moeten betalen om te repareren.
Dit is bij Media Markt Zaandam.
toen kreeg ik terug, bij starten van lebtop, lebtop gaf aan dat batter niet in zit. hoe kan dit?
weer terug gebracht, weer het zelfde email ontvangen dat ik hoge bedrag moeten betalen om te repareren.
MAX3400 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:23:
[...]
Dat klopt maar wat jij zegt (en wij) komt niet overeen met de (vermeende) tijdslijn en uitspraken van beide partijen. MM zegt dat de klant keihard 14 dagen in Janon in "Ik heb een showmodel-laptop bij Media Ma...". Dat klinkt dus als een WKOA-bepaling. Maar jij en ik waren er niet bij dus moeten we ervanuit gaan dat het in de winkel gekocht is omdat topicstarter dat zegt.
Kan je het gat tussen 3 april en vandaag verklaren ? Is de laptop al die tijd bij MM geweest ter reparatie ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Anoniem: 1031525
Ik heb niet de indruk dat TS van plan iets te doen met de adviezen die hij hier krijgt, en als ik zijn reacties lees krijg ik ook de indruk dat hij de laptob (hebben we alle varianten nu gehad?) al lang niet meer in bezit heeft, maar dat ie hem bij MediaMarkt heeft achtergelaten. Dan is het toch goed zo?
Dat ze een showroommodel niet omruilen voor een nieuwe kan ik wel begrijpen. De reparatiekosten hoef je echter niet te betalen, tenzij bij het showroommodel duidelijk stond aangegeven dat de pijl niet werkte.Janon schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:35:
Ik heb 3 april lebtop gekocht, ik heb 6 april terug gebracht (dat pil niet werkte). toe zei Media Markt dat showmodel mogen niet ruilen, maar alleen kan gerepareerd worden. Toen naar reparatie verstuurd, Toen kreeg ik mail dat ik hoge bedrag moeten betalen, Toe zei ik dat ik duur vond, ongerepareerd terug willen ontvangen.
[...]
Ik heb dat opgehaald. Het werkt helemaal niet meer. De beste reparatie bedrijf die achter Media Markt zit.
Nu wordt totolos verklaard. Maar ik heb al klacht ingedient bij Comsumentenbond. Ik moet alle papier opsturen naar comsumentenbond.. Ik ga dat sturen. dan ga ik wachten.
Nu wordt totolos verklaard. Maar ik heb al klacht ingedient bij Comsumentenbond. Ik moet alle papier opsturen naar comsumentenbond.. Ik ga dat sturen. dan ga ik wachten.
Gijsje22 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:48:
Maar je zou vandaag nog terug gaan om te ruilen. Al een nieuwe poging gedaan?
*knip* Zie modbreak hierboven.
[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 04-07-2020 19:36 ]
Ja precies, daarom had ik 2 jaar garantie ook tussen haakjes staan. Wel een wake-up call dit trouwens....Heb al een aantal keer leuke producten bij de MM uit de outlet gehaald. Maar toen wist ik niet dat ze zonder garantie komenJohanNL schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:20:
[...]
Ja, maar aan deze " service " kunnen ze wel hun eigen regels verbinden.
Echter heb je volgens de wet recht op een deugdelijk product, dat staat buiten de garantie of andere extra " services " die ze erbij bieden.

Maar @Janon, Wat is precies het probleem met de laptop? Ja de pijl werkt niet, maar wat werkt er niet? Ik bedoel als de reparatie simpelweg een nieuw toetsenbord kost of een nieuwe pijltjestoets, dan zou ik bijna zeggen laat MM links liggen en repareer de laptop zelf even ( of een vriend ). Ben je voor een paar 10tjes af van het gezeik
[ Voor 23% gewijzigd door hollandnick op 04-07-2020 20:02 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Na reparatie, lebtop totolos verklaard. werkt helemaal niet meer,
hollandnick schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:00:
[...]
Ja precies, daarom had ik 2 jaar garantie ook tussen haakjes staan. Wel een wake-up call dit trouwens....Heb al een aantal keer leuke producten bij de MM uit de outlet gehaald. Maar toen wist ik niet dat ze zonder garantie komen
Maar @Janon, Wat is precies het probleem met de laptop? Ja de pijl werkt niet, maar wat werkt er niet? Ik bedoel als de reparatie simpelweg een nieuw toetsenbord kost of een nieuwe pijltjestoets, dan zou ik bijna zeggen laat MM links liggen en repareer de laptop zelf even ( of een vriend ). Ben je voor een paar 10tjes af van het gezeik
https://outlet.mediamarkt.nl/over-media-markt-outlethollandnick schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:00:
[...]
Ja precies, daarom had ik 2 jaar garantie ook tussen haakjes staan. Wel een wake-up call dit trouwens....Heb al een aantal keer leuke producten bij de MM uit de outlet gehaald. Maar toen wist ik niet dat ze zonder garantie komen
Er zit gewoon garantie op Outlet items, ik snap niet waarom je zomaar iets aanneemt... Ik vraag mij sowieso in dit topic wel af of dit een serieus topic is, of dat dit gewoon een MediaMarkt bash is.
Daarbij ook vooral de verbazing dat het in dit geval ineens wel weer oké is om de naam van de winkel (meerdere keren) te gebruiken...
[ Voor 3% gewijzigd door President op 04-07-2020 21:30 ]
*knip* Discussie over taalfouten is hier, nog steeds, offtopic.
[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 04-07-2020 22:34 ]
Dat vind ik dus ook nogal raar aangezien dat normaal gesproken gelijk weggemod wordt. Het enige wat MM met dit soort produkten doet is niet gelijk omruilen, iets wat ze met andere produkten meestal wel doen. En dat is natuurlijk logisch aangezien het niet voor niets goedkoper wordt verkocht. Het zou dan raar zijn als je voor het minste al zou kunnen omruilen om een echt nieuwe te krijgen.President schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:56:
[...]
https://outlet.mediamarkt.nl/over-media-markt-outlet
Er zit gewoon garantie op Outlet items, ik snap niet waarom je zomaar iets aanneemt... Ik vraag mij sowieso in dit topic wel af of dit een serieus topic is, of dat dit gewoon een MediaMarkt bash is.
Daarbij ook vooral de verbazing dat het in dit geval ineens wel weer oké is om de naam van de winkel (meerdere keren) te gebruiken...
Daarnaast is het verhaal ook nogal wazig, we missen dagen/weken/maanden en het probleem is van een kapotte pijl naar een laptop gegaan die niets meer doet. Het lijkt me dat hier toch meer aan de hand is, b.v. die accu die zou missen is een kwestie van teruggaan. Die moeten ze of kunnen vinden en anders een vervanger geven. Die verdwijnt niet zomaar in het niets waarna je het zelf mag uitzoeken.
Ik heb het idee dat het probleem hier iig niet volledig bij de MM ligt maar dat er hier meer speelt.
[removed]
Dat is inderdaad een raadsel, hoe kan een laptop zonder batterij überhaupt starten, laat staan dat je dan een melding krijgt dat de batterij ontbreektJanon schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:35:
bij starten van lebtop, lebtop gaf aan dat batter niet in zit. hoe kan dit?
Ik heb nooit een laptop gehad, maar het lijkt me dat wanneer de energiebron ontbreekt, de laptop precies niets doet.
Buiten de vraag of het garantie zou zijn of niet :
Waar komt die hoge herstelprijs vandaan ?? De gemiddelde lenovo Top-Cover qwerty kost rond de 100€. Lenovo rekent voor dit soort herstellingen 50-60€ max.. Tel daar zelfs nog 2 X 20€ transport bij, dan kom je MAXIMAAL aan 200€.
500€ Is totaal absurd dus. Dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Waar komt die hoge herstelprijs vandaan ?? De gemiddelde lenovo Top-Cover qwerty kost rond de 100€. Lenovo rekent voor dit soort herstellingen 50-60€ max.. Tel daar zelfs nog 2 X 20€ transport bij, dan kom je MAXIMAAL aan 200€.
500€ Is totaal absurd dus. Dit verhaal rammelt aan alle kanten.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.