Amazon.nl Prijsfouten, Annuleringen, Gehackte accounts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
Wat gaat er precies mis?
Ik heb bij Amazon een paar keer producten gekocht. Dit waren soms 2e hands producten en soms waren dit nieuwe producten in de aanbieding of ietsje goedkoper. Nooit heb ik iets ontvangen.

Voorbeeld Gehackte accounts:

Ik wilde een Sonos subwoofer kopen en was op marktplaats en tweakers op zoek voor rond de € 500 voor een 2e hands exemplaar.
Dan kom ik terecht op Amazon: https://www.amazon.de/-/n...mbc?ie=UTF8&condition=all

Wat opvalt is dat hij nieuw rond de € 699,- is en hier dus € 466,- Ik heb er meerdere besteld en elke keer werd de order gecanceld. Bij navraag bij de klantenservice is het altijd hetzelfde riedeltje. "Ja meneer, als het te goed klinkt om waar te zijn" en "we gaan de verkopers benaderen". Eigenlijk zijn het (vaak) gehackte accounts van bestaande winkels die via Amazon verkopen en dan populaire producten verkopen. Ik heb wel altijd na 2 weken mijn geld terug.

Paar andere voorbeelden van populaire artikelen waar dit gebeurd:

MSI 2080 ti Videokaart:
https://www.amazon.de/-/n...mbc?ie=UTF8&condition=all

Sonos playbar:
https://www.amazon.de/-/n...mbc?ie=UTF8&condition=all

Letop dat op het moment van schrijven dus daar "te goedkope aanbiedingen" zijn.
Bij de sonos sub zijn ze € 466,- en bij de 2080ti rond de € 500,- en bij de playbar rond de € 465,-
Opvallend is dat deze bedragen op de euro na vaak weer terug komen door andere "gehackte accounts".

Te goedkope aanbiedingen van Amazon zelf:

Veel mensen weten wel van de Western digital harddisks die voor 50% korting werden aangeboden.
Vervolgens maak je geld over, weken hoor je niets en vervolgens wordt de order gecanceld.

Zo ook bij voorbeeld bij Amazon.nl
Daar bieden ze geheugen aan voor 20% korting, ik bestel en betaal. Dan is het wekenlang radiostilte waar ik elke week bel. En vervolgens rotsmoesjes krijg en uiteindelijk wordt de order gecanceld.
Dan vraag ik wat we hieraan kunnen doen maar dat weten ze dan niet.

Wat zit hierachter?
Waarom hacken ze die accounts? Als namelijk een melding wordt gedaan van die accounts krijgen de verkopers helemaal geen geld.
Tevens word ik er ook een beetje ziek van dat alle deals daar gewoon super onbetrouwbaar worden.

Ik zou graag willen weten of er mensen met mij zijn die dit zo ervaren.
Opmerkingen als "if its too good to be trough it probably is" zit ik niet op te wachten want het zijn soms 2ehands dingen waar ik naar op zoek ben. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ApC_IcE schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:09:
Wat gaat er precies mis?

Wat zit hierachter?
Waarom hacken ze die accounts? Als namelijk een melding wordt gedaan van die accounts krijgen de verkopers helemaal geen geld.
Tevens word ik er ook een beetje ziek van dat alle deals daar gewoon super onbetrouwbaar worden.

Ik zou graag willen weten of er mensen met mij zijn die dit zo ervaren.
Opmerkingen als "if its too good to be trough it probably is" zit ik niet op te wachten want het zijn soms 2ehands dingen waar ik naar op zoek ben. 8)
Hoezo waarom hacken ze die accounts? Dat spreekt toch voor zich? En de deals zijn niet super onbetrouwbaar. Jij wil alleen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. En precies dat soort mensen zijn de oplichters naar op zoek.

Je wilt het niet horen maar het komt er toch op neer, gebruik je gezond verstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@ApC_IcE Ik zie het probleem eigenlijk niet zo... :/

Als iets voor de helft v.d. prijs wordt aangeboden, zouden er gelijk alarmbellen moeten afgaan in je hoofd.
Zeker als het NIET door Amazon zelf verkocht wordt.
En ja, je kunt soms mazzel hebben met een Warehouse Deal; maar dan nog wordt het door Amazon zelf verkocht. En loop je eigenlijk totaal geen risico.

En echt tweedehands zijn de Warehouse Deals eigenlijk niet eens. Vaak is alleen de verpakking beschadigd. Zo had ik laatst 2 simpele USB stickjes voor idd, de helft van de originele prijs.
Daar ging het maar om een paar euro.

Maar ook een Synology DS414 ooit als Warehouse Deal gekocht. Fors afgeprijsd en tot op de dag vandaag werkt 'ie prima.

En hoezo maak je vantevoren geld over bij Amazon? Dat doe ik nooit... :? Ben al >8 jaar klant bij Amazon en dit soort zaken heb ik zelf nog nooit 'last' van gehad.
Het is en blijft een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Op alle online en offline verkooppunten! :Y Daarop is Amazon geen negatieve uitzondering. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 10-05-2020 10:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:08
ehtweak schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:30:
Toch zie ik persoonlijk wel een probleem, namelijk dat Amazone.nl zich in deze eerste twee profileert als een onbetrouwbare website.

Ik had verwacht dat ze beter zouden zijn dan bol.com aangezien het een internationaal bedrijf is... Maar ik vind het maar schimmig... Hoge verzendkosten welke er in het proces ineens bijkomen (bol.com is daar een stuk transparanter in) en dus ook dagelijks meerdere 'prijsfouten', 'verkeerde omschrijvingen', etc.

Een erg teleurstellend begin als je het mij vraagt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
@President maar TS linkt 3 keer naar Amazon.de alleen in de titel staat Amazon.nl

Dus ook .de heeft hier flink last van.

Nu koop ik zelf bijna nooit 2de hands producten als ik niet duidelijke foto's heb van het product zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Hoezo waarom hacken ze die accounts? Dat spreekt toch voor zich? En de deals zijn niet super onbetrouwbaar. Jij wil alleen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. En precies dat soort mensen zijn de oplichters naar op zoek.

Je wilt het niet horen maar het komt er toch op neer, gebruik je gezond verstand.
Nou niet helemaal. Aangezien dus Amazon.nl of de elke keer het bedrag terugboekt. En mij verzekerd dat er dus ook niets naar de "verkopers" gaat.
Ik vind je opmerking wel een beetje storend. Een Sonos Sub wordt heel vaak rond de € 500,- aangeboden dus 2ehands voor € 466,- is helemaal niet zo gek. Hetzelfde geld voor heel veel 2e hands spullen ook op tweakers. Ik vind soms best leuke deals waar ik weer wat mee maak. Leuk dat je een one-liner wilt toepassen maar dat gaat hier niet echt op.
ehtweak schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:30:

Als iets voor de helft v.d. prijs wordt aangeboden, zouden er gelijk alarmbellen moeten afgaan in je hoofd.
Zeker als het NIET door Amazon zelf verkocht wordt.
En ja, je kunt soms mazzel hebben met een Warehouse Deal; maar dan nog wordt het door Amazon zelf verkocht. En loop je eigenlijk totaal geen risico.

En echt tweedehands zijn de Warehouse Deals eigenlijk niet eens. Vaak is alleen de verpakking beschadigd. Zo had ik laatst 2 simpele USB stickjes voor idd, de helft van de originele prijs.
Daar ging het maar om een paar euro.

Maar ook een Synology DS414 ooit als Warehouse Deal gekocht. Fors afgeprijsd en tot op de dag vandaag werkt 'ie prima.

En hoezo maak je vantevoren geld over bij Amazon? Dat doe ik nooit... :? Ben al >8 jaar klant bij Amazon en dit soort zaken heb ik zelf nog nooit 'last' van gehad.
Het is en blijft een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Op alle online en offline verkooppunten! :Y Daarop is Amazon geen negatieve uitzondering. ;)
Welke optie gebruik jij bij het betalen dan?
Ik heb credit card en ideal opties. Maar achteraf zie ik over het hoofd?
Maar zo zie je maar het is niet altijd 100% herkenbaar dat iets malafide is. Maar door deze praktijken is het al helemaal onduidelijk.
President schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Toch zie ik persoonlijk wel een probleem, namelijk dat Amazone.nl zich in deze eerste twee profileert als een onbetrouwbare website.

Ik had verwacht dat ze beter zouden zijn dan bol.com aangezien het een internationaal bedrijf is... Maar ik vind het maar schimmig... Hoge verzendkosten welke er in het proces ineens bijkomen (bol.com is daar een stuk transparanter in) en dus ook dagelijks meerdere 'prijsfouten', 'verkeerde omschrijvingen', etc.

Een erg teleurstellend begin als je het mij vraagt!
Dank je. Veel dingen die momenteel dus fout gaan hier en nu wordt het meer een zooitje dan het was.
loki504 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:24:
@President maar TS linkt 3 keer naar Amazon.de alleen in de titel staat Amazon.nl

Dus ook .de heeft hier flink last van.

Nu koop ik zelf bijna nooit 2de hands producten als ik niet duidelijke foto's heb van het product zelf.
.de en .nl hebben er allebei last van.
Maar ik ben het met de meesten wel eens. Maar het is gewoon storend en onnodig frustrerend dat je een bepaald item zoekt, ook vind, en dan constant achterdochtig moet zijn:

- Is het een goede deal?
- of is ie net 'te' goed?
- betrouwbare verkoper met 20.000 positieve reviews?
- of is ie toch gehackt?

Ik vind dat Amazon hier aan wat moet doen.
Heb het ze ook al verschillende keren vermeld maar verder dan "geef de namen van de shops en dan kijken we er naar" krijg ik niet. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

Illusion

(the art of)

ApC_IcE schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:35:
[...]

Nou niet helemaal. Aangezien dus Amazon.nl of de elke keer het bedrag terugboekt. En mij verzekerd dat er dus ook niets naar de "verkopers" gaat.
Ik vind je opmerking wel een beetje storend. Een Sonos Sub wordt heel vaak rond de € 500,- aangeboden dus 2ehands voor € 466,- is helemaal niet zo gek. Hetzelfde geld voor heel veel 2e hands spullen ook op tweakers. Ik vind soms best leuke deals waar ik weer wat mee maak. Leuk dat je een one-liner wilt toepassen maar dat gaat hier niet echt op.

[...]

Welke optie gebruik jij bij het betalen dan?
Ik heb credit card en ideal opties. Maar achteraf zie ik over het hoofd?
Maar zo zie je maar het is niet altijd 100% herkenbaar dat iets malafide is. Maar door deze praktijken is het al helemaal onduidelijk.

[...]

Dank je. Veel dingen die momenteel dus fout gaan hier en nu wordt het meer een zooitje dan het was.

[...]

.de en .nl hebben er allebei last van.
Maar ik ben het met de meesten wel eens. Maar het is gewoon storend en onnodig frustrerend dat je een bepaald item zoekt, ook vind, en dan constant achterdochtig moet zijn:

- Is het een goede deal?
- of is ie net 'te' goed?
- betrouwbare verkoper met 20.000 positieve reviews?
- of is ie toch gehackt?

Ik vind dat Amazon hier aan wat moet doen.
Heb het ze ook al verschillende keren vermeld maar verder dan "geef de namen van de shops en dan kijken we er naar" krijg ik niet. :')
Bij 99% van die gehackte accounts zie je op de pagina van de verkoper iets als “neem voor bestellen contact met ons op op email:...”

Die willen je dus buiten amazon om oplichten.

Als dat er niet staat, gaat het (in mijn ervaring) gewoon goed.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:00
eh, er zijn maar een paar third party winkels op amazon die ik vertrouw. Alleen voor die maak ik een uitzondering op "bestel alleen bij amazon zelf", want als het te mooi is om waar te zijn, is dat het 90% van gevallen ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom eigenwijs op amazon blijven bestellen dan? Doe niet moeilijk en zoek een andere winkel, als het echt allemaal zo slecht is als je beweert gaat het vanzelf failliet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt. Maar ik bestel het liefste gewoon bij amazon zelf ipv wedeverkopers. En anders kijk ik of die aanbieder zelf ook een webshop heeft, en hoe de prijzen en reviews daar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
Nou dat is het,
Ik was een beetje teleurgesteld dat de deals natuurlijk niet doorgingen en er zitten leuke deals bij maar goed.
De slechte verpestten het een beetje voor de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-indoboy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 00:21
*knip* Dit heeft niets met prijsfouten, annuleringen en gehackte accounts te maken. Dit past beter in een Shopreview.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 12-06-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-indoboy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 00:21
@Yorinn Even ter verificatie, het gaat in feite toch om een geannuleerde bestelling door Amazon die ik beschrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

d-indoboy schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:00:
@Yorinn Even ter verificatie, het gaat in feite toch om een geannuleerde bestelling door Amazon die ik beschrijf?
En alsnog is dat het doel van dit topic niet. Dit gaat/ging over annuleringen bij prijsfouten, niet bij 'verkeerd' gereserveerde bedragen. Tevens horen ervaringen altijd al in de shop-/productreviews gedeeld te worden, zoals ook in Shopping Forum - Beleid vermeld staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1