Welk type zaag kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • Beste antwoord

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:28

MJV

Beun schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:30:
[...]

Verstek kan ik dan eventueel met de hand afmaken? Dat is voor mij geen probleem.
Kan inderdaad wel.

Maar zoals je zult merken zijn die balken die je wil gebruiken zwaar en lomp om te verwerken, dus houd er rekening mee dat je een onderstel bij je afkortzaag zou willen hebben, of daar zelf iets voor zou willen maken. Zodat de balken (liefst aan beide kanten) ondersteund worden tijdens het zagen. Ik had bij mijn afkortzaag een soort uitklapbaar raamwerk, voordat ik een onderstel kocht.

-edit- met onderstel bedoel ik dus hetzelfde als @sypie's "zaagtafel". Die onderstellen heb je ook universeel iets gunstiger geprijsd.

Dit was mijn zelfgebouwde variant, heb je meteen geeoefend voordat je met je overkapping aan de slag gaat :).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGRUAFlRUd7OoT7aj99WVakb-e4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Smxj17WBnj5uyqAinYrfWKaX.jpg?f=fotoalbum_large

Met een goede handcirkelzaag (en dat is de Bosch wel) en een speedsquare zou je ook alles moeten kunnen zagen. In de Amerikaanse houtskeletbouw zie je dat ze bijna alles met zo'n handcirkelzaag doen.

[ Voor 27% gewijzigd door MJV op 09-05-2020 08:45 ]

Pagina: 1