Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Optimalisatie van Ryzen 5 2600

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

• Ambition
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hey allen,

Vanuit een vorige post werd mij geadviseerd om naar het specifieke 'Ryzen' gedeelte van dit forum te gaan voor meer specifiek advies over mijn Ryzen 5 2600 processor. Ik zit namelijk met het probleem dat ik een erg CPU heavy game speel (CS:GO) en ik na een re-install van Windows 10 (drivers allemaal wel opnieuw geinstalleerd) en alles nu op fabrieksinstellingen heb staan, erg weinig FPS krijg. Een recente hardware upgrade heeft ook weinig resultaat laten zien.

Voorheen had ik met deze build nog een zeer oude GPU, een 760GTX als ik het me goed herinner. Deze heb ik 2 maanden geleden vervangen met een GTX 1660 OC 6GB. Echter merk ik weinig verschil in performance, terwijl ik dacht dat mijn oude GPU wel voor een bottleneck zou zorgen.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet veel wijzer ben geworden na zoekresultaten over AMD Ryzen Master, alsook dat ik geen idee heb ik of Game Boost (in BIOS) nou aan of uit moet zetten. Ik lees erg veel tegenstrijdige verhalen. Daarom vroeg ik me af of iemand hier op het forum toevallig weet waar ik als eerste mee kan beginnen en welke stappen ik kan doorlopen om te 'checken', al dan niet verbeteren, van de prestaties van mijn CPU. Voor zo ver zijn de temps van mijn gehele PC erg laag under load (CPU: 58 - GPU: 48).

Zie andere forumpost waarnaar ik refereer: Optimalisatie CPU en wellicht meer?

Zie onderstaande lijst voor mijn complete build:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 121,92€ 121,92
1MoederbordenMSI B450M Mortar€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 260,05€ 260,05
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 51,-€ 51,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 0,-€ 0,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial BX500 240GB€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,92

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Laten we voorkomen dat zaken herhaald worden. Je vraag kan prima verder in Optimalisatie CPU en wellicht meer?.

Mocht je het idee hebben dat je probleem vooral door de hardware komt en dat overklokken het probleem niet gaat oplossen, dan kan je natuurlijk wel je hele topic laten verplaatsen. Maak daarvoor dan even een topicreport aan, dan kan een locale mod hem hierheen verplaatsen.

[ Voor 57% gewijzigd door br00ky op 08-05-2020 21:55 ]

Dit topic is gesloten.