Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paut
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 09:45
Op internet las ik dat de stroomtarieven dalen door de (gevolgen van de) coronacrisis. Dat kan ik echter niet terugvinden in het nieuwe tarief dat mijn leverancier mij vandaag voorstelde (een verhoging van circa 19 naar ruim 22 cent per kWh groene stroom), noch in de tarieven van andere elektriciteitsleveranciers. Dalen de stroomprijzen werkelijk?

Wat de vergelijking bemoeilijkt, is dat veel leveranciers adverteren met prijzen tussen 20 en 23 cent/kWh, maar dat er op mijn nota per kWh 0,05370 als piektarief en 0,04220 als daltarierf staat. Hoe verhouden zich die prijzen tot advertenties met bijvoorbeeld 22 cent/kWh? Waar vind je de beste vaste prijs bij een contract van 3 tot 5 jaar? Groene stroom.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Check even Overstappen naar een nieuwe energieleverancier of een vergelijkingssite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
www.gaslicht.com - verbruik in vullen en dan ken je zelf kijken hoeveel je extra kwijt wil zijn aan groen stroom of écht groene stroom. Daarnaast is VandeBron volgens mij niet op vergelijkingssites terug te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Deveon op 08-05-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paut
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 09:45
Ach, er was al een topic over dit onderwerp! Mooi dat je me daar zo vriendelijk op hebt gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07

CyBeRSPiN

sinds 2001

En sowieso elk jaar overstappen om de welkomstbonus steeds te cashen, alleen al daarmee kun je soms tot wel zo'n 250 euro/jaar besparen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-05-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:03
Olie wordt goedkoper door de crisis, dus groene energie niet perse.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:48
De kale stroomtarieven zijn inderdaad gedaald maar daar staat tegenover dat belastingen, leveringstarieven e.d. over het algemeen zijn verhoogd. Het kan dus best zijn dat je leverancier en prima aanbod heeft gedaan maar dat zou je even moeten vergelijken via de sites uit de berichten hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Stroom kost 4 tot 7 cent, plus ongeveer 7 voor transport en nog zo'n bedrag voor belastingen (REW, BTW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Omdat dit prima in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier besproken kan worden, gaat deze op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.