Welke gadgets voor de zomer raad jij je medetweakers aan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:52
JunkieLimbo schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:27:
[...]

Welke koppelingen zitten hierbij? Dit lijkt mij ideaal om een sup mee op te blazen maar sups hebben een heel specifiek koppelstukje. Komt dit ding alleen met een autoventiel?
Auto, fiets en bal.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33
Ik zou toch de likebook Mars willen aanraden als ereader:
https://www.amazon.nl/Lik...id=pla-589374850786&psc=1

waarom
android, goed voor manga, groot scherm en snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:15
JunkieLimbo schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:27:
[...]

Welke koppelingen zitten hierbij? Dit lijkt mij ideaal om een sup mee op te blazen maar sups hebben een heel specifiek koppelstukje. Komt dit ding alleen met een autoventiel?
De aansluiting die standaard op het 'slangetje' zit is een autoventiel, maar je krijgt er 2 verloopjes bij. Een die je gebruikt voor het oppompen van bijvoorbeeld een voetbal (zo'n lange smalle pin) en eentje voor een fietsventiel. Ik heb er in ieder geval alle ventielen die ik heb mee kunnen gebruiken :) Maar geen idee wat een sup nodig heeft natuurlijk ;)

Zie Linkje trouwens

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Troubled schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:47:
[...]

Wie probeer je nou voor de gek te houden?
- Op de website van dit "nederlandse" product staat dat het een levertijd heeft van 12-17 dagen (Laat dit nou net de levertijd van Aliexpress zijn ;) )
- De website staat vol met neppe reviews (Allemaal Voornaam + eerste letter van achternaam)

Daarnaast is dit een bekend fenomeen genaamd dropshipping. Waarbij mensen dingen van Aliexpress te koop zetten maar dan voor 2x zo duur.

Tuurlijk, er worden dingen nagemaakt door mensen uit China. Maar hierbij is dit echt niet het geval.
Misschien even het vermelden waard https://nos.nl/l/2334730

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
caipirinha schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:27:
Een moderne (met pc connectiviteit) kloon van een klassieke HP RPN rekenmachine.
Een echt keyboard heeft wel degelijk voordelen boven een smartphone schermpje.
Er zijn zelfs een aantal modellen op creditcard formaat dus die kunnen zo mee op vakantie.
https://www.swissmicros.com/
Ik zie verschillende modellen. Welke zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Sando schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:18:
Zendure SuperTank 27000 mAh
https://www.amazon.com/Ze...ger-MacBook/dp/B07P7P2L75

De pricewatch: Zendure SuperTank 27000mAh with 100W USB-C Power Delivery is een mega-batterij van 27000 mAh waarmee je nog net het vliegtuig in mag, en hij kan gewoon met 100 Watt een laptop opladen.

[Afbeelding]

offtopic:
Originele reactie hieronder:

Een paar keer per jaar zit ik ergens in het buitenland een weekje te werken, en dan wil ik niet allemaal adapters meenemen. Ik gebruik vooral mijn laptop, smartphone en natuurlijk noise-cancelling headset extensief.

Afhankelijk van het seizoen werk ik binnen of buiten. Daarom zijn de volgende twee gadgets mijn beste aankoop van 2019 geweest. Ze horen eigenlijk een beetje bij elkaar, maar ze zijn ook prima individueel te gebruiken.De Zendure SuperPort is een mooie platte compacte 100 Watt adapter waarmee je met Power Delivery je laptop kunt opladen, en je telefoon met Quick Charge. En nog wat poorten voor standaard dingen als je headset.

De Zendure SuperTank is een mega-batterij van 27000 mAh, het absolute maximum waarmee je nog net het vliegtuig in mag. Vorig jaar raadde ik nog de Xiaomi Mi Powerbank 2 van 10000 mAh aan, maar dat is meer voor je telefoon op vakantie en dan vier dagen zonder stopcontact. Met deze Zendure SuperTank is mijn onophoudelijke zoektocht naar de beste battery pack dan eindelijk afgelopen, want hij kan gewoon met 100 Watt een laptop opladen!!1 _/-\o_

Vanwege Corona zit ik niet meer in het buitenland. Maar met dit lenteweer wel af en toe bij een collega in de tuin, op flinke afstand. En dan is die battery pack ideaal. Want mijn Lenovo ThinkPad X1 Yoga laptop gaat maar 4 uur mee op een volle batterij. Ook al staat er 15 uur op de doos. :')

Ik heb ze tijdens de crowdfunding campagne samen gekocht voor ongeveer 170 dollar. Ze zullen nu voor een euro of 120 per stuk los van elkaar verkocht worden. Het is even zoeken voor de beste prijs. Maar de SuperTank staat bijvoorbeeld voor $129.99 op Amazon.com.
Amazon lijkt niet naar Nederland te versturen. Weet je nog een andere plek waar hij te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18
WoutF schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Amazon lijkt niet naar Nederland te versturen. Weet je nog een andere plek waar hij te koop is?
Amazon Spanje (of Frankrijk)

[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 23-05-2020 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Niet zo zeer een gadget, maar ik raad iedereen een set kettlebells aan. Je kan er vele oefeningen mee doen waardoor je toch kan blijven trainen nu de sportscholen nog dicht zijn (m.u.v. de sportscholen die buiten sporten aanbieden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 09:28
USB-C hub met HDMI (geen 4k 60hz), RJ45 gigabit, USB 3.0 size A en USB-C PD (ca 15 euro)

https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Een USB-C hubje uit China, ideaal voor het thuis werken/studeren. Het opladen heb ik nog niet aangedurfd om te proberen maar de andere functionaliteiten werken perfect. Al zijn er ook versies die alleen 100Mbps ethernet en USB2.0 ondersteunen, dus wel de beschrijving en reviews goed lezen.

Je kan natuurlijk ook voor een iets beter bekend staand merk gaan:
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

[ Voor 0% gewijzigd door mannte op 23-05-2020 10:54 . Reden: Eerste linkje ook even naar de Engelse pagina gewijzigd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
DigitalExorcist schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:44:

En uiteraard een Leatherman Multitool, ongeacht welk model heb je altijd 25 jaar garantie.
Welke zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

WoutF schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Sowieso bij Zendure zelf, maar dan is ie wel een stukje duurder.

En (thanks @ZiSE) er is nog voorraad bij amazon.es en amazon.fr. (Ook bij amazon.de, zelfde aanbieder, maar daar staat dat ze niet naar Nederland sturen. Vreemd.)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
WoutF schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Welke zou je aanraden?
Ligt eraan wat je wil. De Wave voor algemeen gebruik, een Squirt ES4 als zakmesje (heeft een striptang ingebouwd!), een Signal voor het survivallen...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

WoutF schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:20:
[...]

Ik zie verschillende modellen. Welke zou je aanraden?
De creditcardmodellen zijn functioneel gelijk aan de grotere modellen.
de DM10 als je een collectors item wilt, is een wetenschappelijke machine met gelimiteerde mogelijkheden
de DM11 en DM15 als wetenschappelijke machine, de DM15 is uitgebreider
de DM16 is een computer science model met hex en bin conversies
de DM12 is een financiele machine
Dit zijn programmeerbare machines maar geoptimaliseerd voor werken met één programma

de DM41 is een buitenbeentje aangezien dit een nieuw model is met de functionaliteit van de HP41
De 41 is een multi programma model. Binnenkort komt ook de DM41X uit die een exacte kopie op portrait formaat van de 41 is. Ben je een 41 liefhebber dan is dit het model.
de DM42 valt in dezelfde categorie en is een kopie van de HP42 maar met extreme precisie

Ik denk dat voor de gemiddelde tweaker de DM15(L), DM16(L) en DM42 de meest interessante zijn.
Er zitten geen uitgebreide handleidingen bij want die kun je als originele HP handleidingen downloaden op bijvoorbeeld https://www.hpmuseum.org/
Machines zijn functioneel identiek met en paar extras bijv voor de USB functie

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

macdushi schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:29:
Xiaomi Mi Draagbare Luchtpomp
@macdushi @FunkyBro wat is jullie truuk om hem snel van je autoband af te halen? Als je met pijn en moeite je band volpompt, dan ontsnapt er een hoop lucht tijdens het losdraaien. Krijg bijna het gevoel dat je er 15 bar bij moet pompen omdat deze lucht weer ontsnapt tijdens het losdraaien van de slang.

Een "knijper" in plaats van een schroefdraad die precies op deze slang past zou erg handig zijn!

Dat tussenstukje voor de fiets is ook erg matig. Bij ieder gebruik beschadigt het schroefdraad weer iets meer, en hij lekt veel tijdens het pompen. Je moet hem tijdens het pompen stevig aandrukken. Ook hier zou een fiets-compatibele "knijper" handig zijn.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vandaag deze besteld, ideaal i.c.m. thuiswerken ;)

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqSeTPKzGywvZVShOMcUZdDXFPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U84pXTKJ7Rh8ladsIdNoAirO.jpg?f=fotoalbum_large

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51
Sando schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:17:
[...]

@macdushi @FunkyBro wat is jullie truuk om hem snel van je autoband af te halen? Als je met pijn en moeite je band volpompt, dan ontsnapt er een hoop lucht tijdens het losdraaien. Krijg bijna het gevoel dat je er 15 bar bij moet pompen omdat deze lucht weer ontsnapt tijdens het losdraaien van de slang.
Heb 'm vandaag ook binnengekregen, ben wel benieuwd hoe jullie dit doen. Fietsband loopt ook weer stukje leeg op deze manier.

Frans ventiel oppompen lukt maar tot +/- 3 bar, daarna loopt er meer lucht uit dan dat er bijkomt. Eerste indruk valt dus nogal tegen.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
sfinx schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Heb 'm vandaag ook binnengekregen, ben wel benieuwd hoe jullie dit doen. Fietsband loopt ook weer stukje leeg op deze manier.

Frans ventiel oppompen lukt maar tot +/- 3 bar, daarna loopt er meer lucht uit dan dat er bijkomt. Eerste indruk valt dus nogal tegen.
Bij mijn autobanden heb ik geen probleem met leeglopen als ik ze eraf draai. Er komt echt amper iets uit bij het afhalen. Helaas lukt het opblazen van mijn sup met een koppelstukje niet. Op de een of andere manier lekt er meer lucht dan er in gaat. Ik heb dat ook met sommige fietsbanden maar vaak betekent dat wel dat er een koppelstukje toch niet goed genoeg zit. Uiteindelijk heb ik al mijn fiets banden en racefietsbanden tot max kunnen oppompen met dit apparaat.

Bij de racefiets merkte ik wel dat je het ventiel niet tever moet opendraaien vooraf. Bij handpompen draai ik het ventiel altijd veel verder open voor het pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Xiaomi luchtpomp/compressor inmiddels ook ontvangen. Doet het prima, handig ding! Nog een tip: de aansluitingen/schroefdraad is universeel. Je kan dus ook verloopjes voor luchtbedden e.d. kopen. Zojuist setje binnen via bol.com en past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sando schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Een "knijper" in plaats van een schroefdraad die precies op deze slang past zou erg handig zijn!

Dat tussenstukje voor de fiets is ook erg matig. Bij ieder gebruik beschadigt het schroefdraad weer iets meer, en hij lekt veel tijdens het pompen. Je moet hem tijdens het pompen stevig aandrukken. Ook hier zou een fiets-compatibele "knijper" handig zijn.
Het schroefdraad lijkt kunststof en is (erg) fragiel. In eerste instantie had ik niet eens door dat er schroefdraad aanwezig was. Het loopt stroef.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

Voor de mensen met een Intex zwembad:

https://www.toppy.nl/prod...=0298ae696400313131383301

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1 2 Laatste