ADSL of Ethernet kabel trekken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Hoi allen,

Ik zit al tijdje met een klein probleem. Het ingangspunt van het internet is in de kledingkamer, maar ik wil em in de woonkamer hebben. Afstand is ongeveer 10-15 meter. Maar moet ik dan via mijn modem een ethernet kabel trekken en een nieuwe accespoint kopen? Of kan ik beter een DSL kabel trekken en dan mijn modem in de woonkamer zetten? Ik wil liever geen nieuwe apparaten kopen maar als dat de enige oplossing is begrijp ik het wel. En welke kabel moet ik dan kopen om te trekken?

(kpn doet het wel maar kost meteen veel, en budget is er nu niet naar)

Nu is er vanaf de plek waar de modem staat al een ziggo kabel tv getrokken door de vorige bewoner waarschijnlijk. Ik denk dat ik die kan gebruiken om de kabel naar de woonkamer te trekken.

}:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Elke meter extra DSL kabel verlaagt je maximale DSL snelheid, helemaal als de kabel niet dezelfde kwaliteit is als de kpn kabel en onderweg nog wat ruis oppikt. De beste oplossing is dus om je modem zo dicht mogelijk bij het punt te zetten waar de lijn je huis in komt en vanaf daar een utp kabel te leggen naar de plek waar je je acces point wilt hebben.
De kabel die je nodig hebt is een UTP kabel, die kun je op rol of op lengte kopen. Als je een UTP tang hebt (of iemand in de buurt ermee) is het het makkelijkste om een kabel te trekken en daarna de stekkers erop te knijpen. Alternatief is om een kant en klare kabel met stekkers eraan te leggen, maar dan heb je wel een groter gat nodig als je door een muur heen moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Overigens is een netwerk kabel ook voor telefonie bruikbaar. Als je dus een CAT 5e of CAT6 kabel legt, dan kan je beide kanten nog op.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Dan wordt het toch een UTP kabel. Moet dan helaas wel weer een wifi-accespointje halen mjah. Voor niets gaat de zon. Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Gaat je ze door buizen trekken of gewoon gaten boren in de muren / plafonds? Want er zijn wel wat dingen om rekening mee te houden in dat eerste geval. Lees je daarvoor eens in in dit topic:
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer