Internet valt weg en gekraak mobiel netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-10 12:42
Sinds de werkzaamheden van Ziggo in maart hebben wij met ons vieren (Alle vier hebben we een provider van het T-Mopbile netwerk) last van een krakende verbinding met het mobiele netwerk en af en toe wegvallende verbinding zowel draadloos als bedraad. Het gekke is als wij ons modem uittrekken dan hebben we een goede mobiele verbinding over de telefoon en kunnen wij de andere goed verstaan en andersom ook. Maar als het modem insteekt dan horen we alleen maar gekraak.

Wat heb ik gedaan:
- Contact opgenomen met Ziggo zij kunnen ons alleen helpen met de wegvallende verbinding over de mobiele verbinding gaat Ziggo niet over. Ze kunnen ook niet uitleggen hoe het kan dat als het modem eruit is dat we dan wel fatsoenlijke mobiele verbinding hebben. We hebben bij Ziggo het modem naar fabrieksinstellingen gezet, zij hebben gekeken of zij iets raars zagen, niks gevonden voor de rest.

- Contact opgenomen met de provider Simpel. Zij hebben de logs bekeken van onze telefoongesprekken maar kunnen daar niks in vinden. Ze hebben een voorstel gedaan om kostenloos ons abonnement op te zeggen. Dit hebben we geaccepteerd.

- Andere provider gejoined genaamd Ben. Ook hier weer het probleem. Nog geen contact gehad met Ben.

Zou het dan toch aan de T-Mobile verbinding liggen? Of ligt het stiekem toch aan Ziggo? De klantenservice van Ziggo is trouwens om te huilen. Ze geloofden eerst dat T-Mobile van het KPN netwerk gebruik maakt.....

Iemand nog ideeën om wat te proberen? Iemand soortgelijk probleem gehad?

Mobielen betreft:
Xiaomi Mi A2
Samsung galaxy S6 en S9
Apple iPhone 11

We bellen niet over WiFi deze optie staat NIET aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeanke117 op 07-05-2020 14:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 16:55
Dat is een bijzonder probleem. Weet je zeker dat de mobiele telefoons niet via Wifi bellen als de Ziggo moden aan staat? Dat is zo gauw de enige optie die ik kan verzinnen waarbij de Ziggo modem invloed op je mobiele telefonie zou kunnen hebben.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:38
Dat zou je snel kunnen testen, zet VoWifi uit bij mobiel instellingen.
(of pak een mobieltje van voor +- 2015, als je die nog hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Jansen90 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:36:
Dat is een bijzonder probleem. Weet je zeker dat de mobiele telefoons niet via Wifi bellen als de Ziggo moden aan staat? Dat is zo gauw de enige optie die ik kan verzinnen waarbij de Ziggo modem invloed op je mobiele telefonie zou kunnen hebben.
Dat had Ziggo inderdaad ook gevraagd en deze optie staat NIET aan. Bedankt voor je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:38
Zou eigenlijk geen verandering moeten brengen: zet wifi op je modem uit, en kijk of dat helpt. Normaal zou dit niet met elkaar mogen interfereren, maar toch even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
Jeanke117 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:22:
Maar als het modem insteekt dan horen we alleen maar gekraak.
Bedoel je met het modem insteken, de stekker van de adapter in het stopcontact? En zo ja, begint het gekraak dan direct na insteken, of duurt dit enkele seconden/langer?

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:36
Toch geef je wel het volgende aan?

"last van een krakende verbinding met het mobiele netwerk en af en toe wegvallende verbinding zowel draadloos als bedraad"

Daarnaast is het wel heel vreemd, weet je zeker dat ook het wifi uit staat op de telefoon? ( daarmee kan je uitsluiten van hoe en wat )

[ Voor 8% gewijzigd door corporalnl op 07-05-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Wifi blijft aan staan op telefoon. Het is inderdaad als je de stekker insteekt en wanneer de lampjes van het modem weer aangaan dat dan de krakende verbinding opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
Jeanke117 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:50:
Wifi blijft aan staan op telefoon. Het is inderdaad als je de stekker insteekt en wanneer de lampjes van het modem weer aangaan dat dan de krakende verbinding opkomt.
Het is dus niet direct na het insteken van de stekker?

En als je de Wifi op de telefoon uit zet, is de verbinding dan goed?

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Jeanke117 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:50:
En wat als wifi uit is gezet op de telefoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:44
Jeanke117 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:22:
- Andere provider gejoined genaamd Ben. Ook hier weer het probleem. Nog geen contact gehad met Ben.

Zou het dan toch aan de T-Mobile verbinding liggen?
Het was misschien minder handig om een andere provider op hetzelfde netwerk te nemen; bij een andere maak je nog kans dat je een andere frequentieband gebruikt.
Contact opgenomen met Ziggo zij kunnen ons alleen helpen met de wegvallende verbinding over de mobiele verbinding gaat Ziggo niet over.
Prepaidsimmetje van Vodafone halen :+
Iemand nog ideeën om wat te proberen?
Op Android kun je (met bepaalde codes of apps) zien van welke frequentie je telefoon gebruikmaakt. Mogelijk kun je daar het een en ander mee uitsluiten icm. een prepaidsimkaartje van een andere provider.

Daarnaast zou je (als je de technische/hobbykant uit wilt) met een SDR kunnen kijken of er wat te zien valt in het spectrum op die frequenties als je het modem aanzet: [RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger

Ten tijde van de 4G-uitrol heeft Ziggo hard z'n best gedaan om interferentie van het mobiele netwerk op het kabelnetwerk binnenshuis tegen te gaan: andersom kan dat natuurlijk ook (al zou je modem niet als antenne moeten fungeren op die frequenties).
Jeanke117 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:05:
Heb ik net getest met wifi uit en blijft hetzelfde. Heb nu ook getest met de wifi uit op de telefoon en dan in het modem de wifi aan en uit gezet en als die aan het laden is om hem weer aan te zetten krijgt de verbinding opeens gekraak. Echt raar euvel dit. Nogmaals dubbel gecheckt maar op alle telefoons staat bellen over WiFi UIT!
Suggereer je hier niet mee dat WiFi uitzetten op het modem helpt? Dan zou ik dat nog een keer aandragen bij Ziggo. Misschien is het modem hardwarematig stuk en zendt hij wat meer uit dan enkel 2.4 GHz..

[ Voor 19% gewijzigd door Thralas op 07-05-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Heb ik net getest met wifi uit en blijft hetzelfde. Heb nu ook getest met de wifi uit op de telefoon en dan in het modem de wifi aan en uit gezet en als die aan het laden is om hem weer aan te zetten krijgt de verbinding opeens gekraak. Echt raar euvel dit. Nogmaals dubbel gecheckt maar op alle telefoons staat bellen over WiFi UIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
Wat voor modem van Ziggo heb je? Kan je toevallig de 2.4 en de 5GHz Wifi apart schakelen? Zo ja, welke van de twee geeft problemen?

Al eens aan eventuele directe buren gevraagd of zij dergelijke problemen ook hebben?

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Tegenwoordig hebben de providers ook 14 dagen bedenktijd en daar zit ik nog in. Heb met Ben gesproken en ze sturen me een nieuwe simkaart op (standaard proces bij hun als de klant slecht bereik heeft?) maar ik denkt dat dat niks helpt. Ik kan alsnog na die 14 dagen bedenktijd kostenloos weg, staat zwart op wit. inderdaad kijken naar een Tele2 of Vodafone.

Dekkingskaart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Yx5UdjxYFF208YA6M0P69nnk6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Abn9YvzgnprtAJ5j2eEmXFvj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Jansen90 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Wat voor modem van Ziggo heb je? Kan je toevallig de 2.4 en de 5GHz Wifi apart schakelen? Zo ja, welke van de twee geeft problemen?

Al eens aan eventuele directe buren gevraagd of zij dergelijke problemen ook hebben?
Kan ik op dit moment effe niet testen. heb de wifi-verbinding nu even nodig voor wat anders. Daarna zal ik weer gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Thralas schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Het was misschien minder handig om een andere provider op hetzelfde netwerk te nemen; bij een andere maak je nog kans dat je een andere frequentieband gebruikt.

[...]

Prepaidsimmetje van Vodafone halen :+

[...]

Op Android kun je (met bepaalde codes of apps) zien van welke frequentie je telefoon gebruikmaakt. Mogelijk kun je daar het een en ander mee uitsluiten icm. een prepaidsimkaartje van een andere provider.

Daarnaast zou je (als je de technische/hobbykant uit wilt) met een SDR kunnen kijken of er wat te zien valt in het spectrum op die frequenties als je het modem aanzet: [RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger

Ten tijde van de 4G-uitrol heeft Ziggo hard z'n best gedaan om interferentie van het mobiele netwerk op het kabelnetwerk binnenshuis tegen te gaan: andersom kan dat natuurlijk ook (al zou je modem niet als antenne moeten fungeren op die frequenties).

[...]

Suggereer je hier niet mee dat WiFi uitzetten op het modem helpt? Dan zou ik dat nog een keer aandragen bij Ziggo. Misschien is het modem hardwarematig stuk en zendt hij wat meer uit dan enkel 2.4 GHz..
Dat laatste kan ik inderdaad proberen. Zal ik doen als ik heb getest op welke frequentie die problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Dus als ik het goed begrijp heb je het probleem ook als je het wifi uit heb staan op je telefoon? ( ik heb het dan niet over bellen over wifi )

Als dat zo is moet er iets niet goed zijn met dat modem. Normaal zit 2,4GHz en 5GHz ruim buiten het GSM netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
corporalnl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:25:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je het probleem ook als je het wifi uit heb staan op je telefoon? ( ik heb het dan niet over bellen over wifi )

Als dat zo is moet er iets niet goed zijn met dat modem. Normaal zit 2,4GHz en 5GHz ruim buiten het GSM netwerk.
Klopt inderdaad. Als ik wifi op telefoon uit heb, is het gekraak ook aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansen90
Ja, eens met @corporalnl
Zoals het nu klinkt is er iets mis met dat modem. Zou via Ziggo klantenservice om een nieuw modem vragen om te zien of dat het oplost, lijkt me een zinvoller dan nog meer andere mobiele abonnementen afsluiten.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Jansen90 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:50:
Ja, eens met @corporalnl
Zoals het nu klinkt is er iets mis met dat modem. Zou via Ziggo klantenservice om een nieuw modem vragen om te zien of dat het oplost, lijkt me een zinvoller dan nog meer andere mobiele abonnementen afsluiten.
Net gechat met Ziggo, het probleem alweer uitgelegd (kennen daar geen dossier?) "Daar kunnen wij geen nieuw modem voor sturen. U kunt mij vertrouwen dat het niet aan het modem ligt" Dus heb gedreigd met opzeggen, meneer deed niet moeilijk en gaf me het nummer om op te zeggen. Misschien via de klantenservice op de telefoon krijg ik het wel geregeld. Als ik klaar ben dadelijk even bellen met die mensen. Wat kost zo'n modem nu inkoop? 5 euro?

Wij zijn al sinds 2008 klant bij hun en bij zoiets willen ze ons niet helpen. Monteur langs laten komen doen ze ook niet (snap ik wel met Corona) ben sterk aan het overwegen naar andere leveranciers. Maar we kunnen sowieso nog een andere mobiele provider proberen voordat we overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Jeanke117 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:24:
[...]

Net gechat met Ziggo, het probleem alweer uitgelegd (kennen daar geen dossier?) "Daar kunnen wij geen nieuw modem voor sturen. U kunt mij vertrouwen dat het niet aan het modem ligt" Dus heb gedreigd met opzeggen, meneer deed niet moeilijk en gaf me het nummer om op te zeggen. Misschien via de klantenservice op de telefoon krijg ik het wel geregeld. Als ik klaar ben dadelijk even bellen met die mensen. Wat kost zo'n modem nu inkoop? 5 euro?

Wij zijn al sinds 2008 klant bij hun en bij zoiets willen ze ons niet helpen. Monteur langs laten komen doen ze ook niet (snap ik wel met Corona) ben sterk aan het overwegen naar andere leveranciers. Maar we kunnen sowieso nog een andere mobiele provider proberen voordat we overstappen.
Overstappen van mobiele provider verwacht ik niet dat dit gaat helpen.

Ziggo voert werkzaamheden uit, probleem komt voor sinds werkzaamheden Ziggo.
Probleem ligt dus bij Ziggo.

Als je toch wil checken of het aan mobiel leverancier is, kan je het makkelijkst iemand vragen om langs te komen. En anders prepaid kaartje van vodafone/kpn.

[ Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 07-05-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
corporalnl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:28:
[...]

Overstappen van mobiele provider verwacht ik niet dat dit gaat helpen.

Ziggo voert werkzaamheden uit, probleem komt voor sinds werkzaamheden Ziggo.
Probleem ligt dus bij Ziggo.

Als je toch wil checken of het aan mobiel leverancier is, kan je het makkelijkst iemand vragen om langs te komen. En anders prepaid kaartje van vodafone/kpn.
Hahaha ze wimpelen het gewoon af bij Ziggo...

Iemand laten langskomen wordt moeilijk ivm Corona...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
Jeanke117 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:24:
[...]

Zou idd even bellen en dan het probleem simpel houden. Ik neem aan dat je ook wifi problemen hebt met andere apparaten? Laat het mobiel bellen verhaal even achterwegen. Zeg dat je Wifi niet goed werkt, op verschillende apparaten en dat modem resetten helpt om de wifi weer werkend te krijgen. Vraag dan nogmaals om nieuw modem.

Kan me overigens al helemaal moeilijk voorstellen dat het iets te maken heeft met de uitgevoerde werkzaamheden. Daardoor kan niets veranderd zijn aan jouw Wifi.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Jansen90 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:34:
[...]

Zou idd even bellen en dan het probleem simpel houden. Ik neem aan dat je ook wifi problemen hebt met andere apparaten? Laat het mobiel bellen verhaal even achterwegen. Zeg dat je Wifi niet goed werkt, op verschillende apparaten en dat modem resetten helpt om de wifi weer werkend te krijgen. Vraag dan nogmaals om nieuw modem.

Kan me overigens al helemaal moeilijk voorstellen dat het iets te maken heeft met de uitgevoerde werkzaamheden. Daardoor kan niets veranderd zijn aan jouw Wifi.
Behalve dat de modem een klap gekregen heeft via de kabel. ( zelf 1x ervaren )

@Jeanke117 https://groeimeenaar4g.vodafone.nl/prepaid/details/25754 dat een optie om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
corporalnl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Daarmee blaas je wellicht het analoge front end van de modem op, maar de (pci) wifi kaartjes die erop zitten zo toetakelen dat ze volledig naast hun spectrum gaan staan? Erg onwaarschijnlijk.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Jansen90 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Daarmee blaas je wellicht het analoge front end van de modem op, maar de (pci) wifi kaartjes die erop zitten zo toetakelen dat ze volledig naast hun spectrum gaan staan? Erg onwaarschijnlijk.
Eens, dat zou heel vreemd zijn.

Maar het probleem van TS is daarin tegen ook heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
corporalnl schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:35:
[...]

@Jeanke117 https://groeimeenaar4g.vodafone.nl/prepaid/details/25754 dat een optie om te testen?
Ik ga dit kaartje bestellen en testen of het hiermee beter gaat op alle toestellen. Thanks voor de link!

Net de verschillende frequenties getest. Bij 5gHz is niks mis mee, maar toen ik ging klooien met de 2.4gHz frequentie begon die mij toch te kraken. Ik had de 2.4gHz uitgezet en weer aangezet. Dit kraken gebeurde toen ik deze weer aanzette. Bij 5gHz merkte ik geen (nadrukkelijk) verschil.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeanke117 op 07-05-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je misschien een andere voeding waar het modem op aangesloten zou kunnen worden? Of een ander apparaat wat met dezelfde voeding gevoed kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
sypie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:52:
Heb je misschien een andere voeding waar het modem op aangesloten zou kunnen worden? Of een ander apparaat wat met dezelfde voeding gevoed kan worden?
Voeding is gewoon ingebouwd in dat Ziggo ding. We hebben de connectbox trouwens. Die werkt alleen maar met een kabel wat je erin moet steken en het ander uiteinde in het stopcontact. Andere kabel hebben we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen90
Jeanke117 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:47:
[...]

Ik ga dit kaartje bestellen en testen of het hiermee beter gaat op alle toestellen. Thanks voor de link!

Net de verschillende frequenties getest. Bij 5gHz is niks mis mee, maar toen ik ging klooien met de 2.4gHz frequentie begon die mij toch te kraken. Ik had de 2.4gHz uitgezet en weer aangezet. Dit kraken gebeurde toen ik deze weer aanzette. Bij 5gHz merkte ik geen (nadrukkelijk) verschil.
Viel opzich te verwachten, de 2.4ghz zit relatief gezien nog aardig dicht bij sommige frequenties voor mobiel netwerk. Helpt het nog om een ander kanaal te kiezen binnen de 2.4Ghz band? Of wat spelen met andere opties als je die hebt.
Nog meer bewijs dat er iets mis is met het modem en dan specifiek de 2.4Ghz wifi hardware die erin zit.

12x400WP West Fronius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Jansen90 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:56:
[...]

Viel opzich te verwachten, de 2.4ghz zit relatief gezien nog aardig dicht bij sommige frequenties voor mobiel netwerk. Helpt het nog om een ander kanaal te kiezen binnen de 2.4Ghz band? Of wat spelen met andere opties als je die hebt.
Nog meer bewijs dat er iets mis is met het modem en dan specifiek de 2.4Ghz wifi hardware die erin zit.
Het kanaal staat standaard op kanaal 11. We hadden nog geprobeerd samen met een andere Ziggo medewerker om andere kanalen te kiezen, maar dit hielp niet. Bij kanaal 2 hield het 1 minuut vol en begon daarna weer te kraken. De andere kanalen gaven geen verschil.
Pagina: 1