Welke Latex voor spuitwerk in bestaande woning gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vduuren
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
In Juni krijgen wij de sleutel van onze ‘nieuwe’ woning uit 2005. Het plan is om het plafond incl muren op te frissen met RAL9016.

Om de muren te behandelen ben ik sindskort in bezit van een Wagner W950 spuitmachine ( nog geen ervaring mee en ja, ik snap dat er heel veel moet worden afgeplakt ).

De latexen waar ik nu naar aan het kijken ben zijn ( op advies van verschillende kennissen )
1. sigmatex matt
2. hornbach meister polar plus

Mijn vraag:
Hebben jullie al ervaring met zo’n dergelijke klus met een verfspuit machine en/of deze latex of adviseren jullie andere latex? Het gaat er natuurlijk om dat het resultaat top moet zijn en niet moet liggen aan het materiaal.

Victor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ja, maar geen positieve ervaring - mijn studentenkamer is ermee gespoten. Als het geen perfect rechte gladde muren zijn kraag je gaten tijdens het drogen. Bij hoeken krijg je scheuren tijdens drogen.
Ik heb het zelf daarna met een roller gedaan - even snel en veel mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:01

Zenix

BOE!

Ja, ik heb dezelfde spuit. Hele huis gedaan met Flexa Powerdek met 15% verdunning zo'n 70L gespoten. In het begin even wennen, maar over het algemeen tevreden. Het afplakken is wel veel werk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vduuren
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbfAFX2S-HFUKipdt_EBywcwdiw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZCUixzmjxRnK4qGioHcpP4Mv.jpg?f=user_large FYI: dit is de structuur van muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 16:27

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

We hebben daar nét een topic over gehad:

Latex spuiten. Volstaat dan consumentenverf?

Ik heb afgelopen week dus gespoten met RAL 9010 / Flexa powerdek 10L standaard emmer + 10% verdund in een Wagner W995 (voorloper van de W950). Erg tevreden met het resultaat. zowel gipsplaten (oud/nieuw) stucewerk (oud/nieuw) en houten balken in 1x gespoten!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:01

Zenix

BOE!

@Sjoerdfoto Powerdek gaat idd prima. Ik zou wel gaan voor de 12,5L emmers, zijn meestal nog wat goedkoper per liter.

Ik heb alles twee keer gedaan, maar in mijn geval ging het ook om nieuwbouw muren (beton) als er wat op zit (wat wit is) dan zal één laag denk ik wel voldoen.
Pagina: 1