Toon posts:

Cookie muur niet toegestaan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.059 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Europese toezichthouders: cookiemuur is niet toegestaan dan mag de cookie muur hier toch ook weg? die er nog altijd is? als je een ''nieuwe bezoeker ben''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De standpunten van het AP en het Europese overheidsorgaan hebben geen kracht van wet, maar zijn interpretaties van de wet. Bedrijven die het er niet mee eens zijn, kunnen naar de rechter stappen om te laten toetsen of die het met de uitleg van de toezichthouder eens is. Rechters volgen niet altijd het standpunt van toezichthouders.
Zolang er niemand via een rechter (die de wettekst die van toepassing is, zal interpreteren) toe gedwongen wordt om de cookiewall te verwijderen, zullen ze helaas nog even blijven. Tweakers is (helaas?) eigendom van DPG Media, en die hebben nu eenmaal schijt lak aan het feit dat bijna alle Tweakers (inclusief de mensen van Tweakers zelf) liever die muur weg zien...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2020 21:25 . Reden: kwoot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22
@arnoudwokke
Sites moeten een manier moeten inbouwen om de site te bezoeken zonder het accepteren van cookies en andere manieren waarop sites bezoekers over het internet kunnen volgen.
Deze zin loopt niet helemaal lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessegeerts
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 04:56
Jammer dat er wel cookies worden geplaatst als je de site voor de eerste keer bezoekt...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rPbcqHo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 15:18
Sites moeten een manier moeten inbouwen om de site te bezoeken zonder het accepteren van cookies

denk ook niet helemaal lekker nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
@arnoudwokke

De Europese koepelorganisatie van nationale autoriteiten voor gegevensbescherming hebben gezegd dat cookiemuren niet zijn toegestaan.

-> heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier wordt het ook besproken:
Hoe is de stand van zaken mbt Cookie Wall op Tweakers?

Niet geheel onbelangrijk: De redactie heeft niets te zeggen over het cookiebeleid.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

anandus schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:22:
[...]
De redactie heeft niets te zeggen over het cookiebeleid.
Ik verwacht daarom ook weinig input van tweakers zelf. Maar ben de cookiewall wel zat... dus ik zal eens met DPG online gaan mailen. Haalt waarschijnlijk niets uit, maar he, het is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
jessegeerts schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:39:
Jammer dat er wel cookies worden geplaatst als je de site voor de eerste keer bezoekt...
[Afbeelding]
Het plaatsen van functionele cookies mag dan ook zonder toestemming.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:46

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Zoals anderen hierboven ook al zeiden, en zoals meerdere redacteuren en onze hoofdredacteur al vaker hebben gezegd zijn we hierin helaas afhankelijk van het beleid van onze uitgever, DPG Media. Die heeft allerlei redenen om de harde cookiewall te houden. Voor zover ik het weet interpreteren de juristen van DPG de Telecomwet en de AVG anders dan de toezichthouder(s), maar ik weet niet van de hoed en de rand.

Tweakers heeft er dus helaas niets over te zeggen, laat staan alleen de redactie van Tweakers.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TijsZonderH schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:50:
Zoals anderen hierboven ook al zeiden, en zoals meerdere redacteuren en onze hoofdredacteur al vaker hebben gezegd zijn we hierin helaas afhankelijk van het beleid van onze uitgever, DPG Media. Die heeft allerlei redenen om de harde cookiewall te houden. Voor zover ik het weet interpreteren de juristen van DPG de Telecomwet en de AVG anders dan de toezichthouder(s), maar ik weet niet van de hoed en de rand.

Tweakers heeft er dus helaas niets over te zeggen, laat staan alleen de redactie van Tweakers.
Hoe staat het er nu., 2 jaar na dit bericht, voor met de cookiewall, @TijsZonderH ?

Maar zoals ik al dacht is het dus jullie werkgever DPG die er voor kiest zich niet aan de wet te houden? Het is DPG die van tweakers ( de grootste techsite van Nederland) nu het lachertje van de digitale gemeenschap maakt.

Ik kan wel zeggen dat de overname van tweakers door DPG jullie geen goed heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De actuele discussie loopt in Cookiebalk met voorkeuren! Oh, blijkt een test... en bovendien gaat de redactie, zoals eerder gezegd, hier niet over. Ik sluit dit topic dus om de discussie centraal te houden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.