Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mid/high end gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bassiq
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-11 13:15
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om voornamelijk te gaan gamen met het systeem. Het gaat om Paradox games (EU4, HOI4), Borderlands 3 en zou ook graag M&B2: Bannerlord willen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget zou rond de €1200,- zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten die ik mee wil nemen,

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe heb ik alles nodig voor een fatsoenlijke build. Randapparatuur hoeft niet meegenomen te worden. Het gaat mij specifiek om de PC.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet uit, ik heb ruimte genoeg om iets onder mijn bureau kwijt te kunnen. Het liefst niet al te luid en ik heb ook geen behoefte aan RGB LEDjes of andere poespas. Het liefste een strakke afwerking.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een built toegestuurd gekregen van een tweaker hier en ik vroeg me af wat jullie daar van vinden en of daar nog wat aan verbeterd/veranderd moet worden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 119,79€ 119,79
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 469,-€ 469,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 65,89€ 65,89
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 81,90€ 81,90
1VoedingenSeasonic Focus GX-550€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,91€ 129,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.121,39

Beste antwoord (via bassiq op 07-05-2020 11:14)

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 22:54
Voorgestelde build is OK.

- Het MAX-moederbord van MSI staat hier hoog aangeschreven. Je kan inderdaad € 20 besparen, maar aangezien je nog een stuk onder budget zit, zie ik daar niet meteen reden toe ...
- Een aftermarket CPU-koeler is een optie. Denk daarbij aan de Arctic Freezer eSports Duo zoals voorgesteld of een Gelid Tranquillo. Beiden erg capabel voor weinig geld.
- De case is kwalitatief voor een mooie prijs. Die Focus G-kasten doen me weinig ...
- Voeding is OK voor de prijs. Zelf ben ik fan van de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W. Daarmee haal je topkwaliteit in huis.
- Ik verkies zelf MSI-videokaarten boven Gigabyte. De Gaming X-series zijn zeker kwalitatief. Een alternatief van Sapphire kan ook interessant zijn.
- De 3700X heeft in jouw geval denk ik weinig meerwaarde. Laat die 3600 maar mooi zo.
- In de behuizing past perfect een ATX-bordje.
- Verander het geheugen door een Crucial-set op 3200Mhz. Die zijn beter qua compatibiliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door 2.DIE.4 op 07-05-2020 10:00 ]

Alle reacties

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Ik zou 1 ding aanpassen, het moederbord. Een MAX series moederbord is niet meer nodig, bijna alle B450 moederhebben een BIOS uit 2020 of laat 2019, deze kunnen dus allemaal een Ryzen 3xxx aan. Je kan op je moederbord makkelijk €20 besparen.

Verder zou ik niks aanpassen.

• Noos
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-02 02:45
Je kunt misschien wat extra geld uitgeven aan de https://tweakers.net/pric...ports-duo-zwart-rood.html, Deze is best goedkoop met lage temperaturen.

Ook is de https://tweakers.net/pric...cus-g-mini/specificaties/ een goedkopere keuze voor de case.

Voeding heb ik betere dingen over gehoord bij de https://tweakers.net/pric...orsair-tx550m-v2/reviews/. Deze is ook maar een heel klein beetje duurder.

Als je 1080p speelt, is de https://tweakers.net/pric...5700-xt-gaming-oc-8g.html meestal beter, en als deze niet beter is dan is het verschil maar ongeveer 2 fps, voor 30 euro minder.

Als je de Gigabyte GPU hebt gekozen, heb je misschien nog geld over voor de https://tweakers.net/pric...-ryzen-7-3700x-boxed.html, maar het verschil is niet erg groot voor een veel duurdere prijs.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Als je die case wilt moet je wel uATX bord pakken IPV een gewone ATX. Natuurlijk is dat wel een optie, vooral omdat die iets goedkoper zijn.
Als je andere voeding wilt zou ik ben quiet 11 pakken. Die raadt uzska ook aan (en ik vertrouw hem, hij lijkt mij veel kennis van zaken te hebben).

Acties:
  • Beste antwoord

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 22:54
Voorgestelde build is OK.

- Het MAX-moederbord van MSI staat hier hoog aangeschreven. Je kan inderdaad € 20 besparen, maar aangezien je nog een stuk onder budget zit, zie ik daar niet meteen reden toe ...
- Een aftermarket CPU-koeler is een optie. Denk daarbij aan de Arctic Freezer eSports Duo zoals voorgesteld of een Gelid Tranquillo. Beiden erg capabel voor weinig geld.
- De case is kwalitatief voor een mooie prijs. Die Focus G-kasten doen me weinig ...
- Voeding is OK voor de prijs. Zelf ben ik fan van de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W. Daarmee haal je topkwaliteit in huis.
- Ik verkies zelf MSI-videokaarten boven Gigabyte. De Gaming X-series zijn zeker kwalitatief. Een alternatief van Sapphire kan ook interessant zijn.
- De 3700X heeft in jouw geval denk ik weinig meerwaarde. Laat die 3600 maar mooi zo.
- In de behuizing past perfect een ATX-bordje.
- Verander het geheugen door een Crucial-set op 3200Mhz. Die zijn beter qua compatibiliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door 2.DIE.4 op 07-05-2020 10:00 ]