probleem met nieuwe (additionele) HD

Pagina: 1
Acties:

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:07

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe hd gekocht, die ik als slave wilde aansluiten. Ik krijg hem echter onder windows niet aan de praat.
In de bios staat hij wel, maar in windows krijg ik hem niet te zien. Wel is bij apparatenbeheer deze schijf te zien. Maar ik kan er geen stationstoewijziging aan geven.
Ik zit nou al een tijdje met dit probleem en ik krijg het maar niet opgelost :?
Ik kan toch gewoon de master schijf op ide1 aansluiten en de slave (de nieuwe) door laten koppelen via IDE! naar de cd-rom?
Ik heb al zitten klooien met die 'jumpertjes' maar die staan volgens mij goed, want als ik ze verander zie ik de hd ook niet meer in de bios..
Heeft het iets met Raid te maken en zo ja hoe krijg ik dit in godsnaam voor elkaar.. (zie ook eerdere posting over no array assigned)
oja, euhh :+ hoe het simpel want ik ben euhh *proest* newbie
tnx

Basement Bios ---- Exo-S

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
heb je een raidcontroller dan?

heb je je HD gepartitioneerd en geformateerd?

Als je een raidcontroller hebt en je HD's in raid wil laten draaien dan moeten beide HD's even groot zijn en liefst van hetzelfde merk.

IK geloof ook dat je bij het maken van een raid array alle data kwijt bent op de HD die nu als master staat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

heb je in de bios wel de juiste keuze gemaakt van de 3 opties die je krijgt als je de hd laat detecteren...?...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 14:21 schreef Tampie2000 het volgende:
heb je een raidcontroller dan?

Ik heb een raidcontroller, maar heb er verder niets aan, want ik heb 2 verschillende schijven. Mijn oude wil ik als master houden en de nieuwe als slave...

heb je je HD gepartitioneerd en geformateerd?

De hd is niet te zien in windows/dos, dus hoe kan ik hem dan formateren

Als je een raidcontroller hebt en je HD's in raid wil laten draaien dan moeten beide HD's even groot zijn en liefst van hetzelfde merk.

IK geloof ook dat je bij het maken van een raid array alle data kwijt bent op de HD die nu als master staat.
Tijdens het opstarten krijg ik de melding no array assigned en kan ik een menuutje opstarten. Echter in dit menuutje komt de melding dat de hd niet is aangesloten of geen stroom krijgt... Maar ik heb hem helemaal niet als raid of iets dergelijk opgegeven (niet dat ik weet tenminste...)

euhh zijn we wat wijzer? :)

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 14:23 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
heb je in de bios wel de juiste keuze gemaakt van de 3 opties die je krijgt als je de hd laat detecteren...?...
euhhh, volgens mij heb ik geen 3 opties gezien? :? of zie ik iets over het hoofd ;(

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Zorg ervoor dat in de bios de hdd detectie op auto staat.
Voor Ide 1 jumper de harde schijven als master en slave en hang ze zo ook aan de kabel.
Ide2 blijft dus gelijk.
Anders kan je altijd de nieuwe hd aan ide2 als master hanegen en de cdrom als slave

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 15:42 schreef BigRonnyV het volgende:
Zorg ervoor dat in de bios de hdd detectie op auto staat.

CHECK: DONE

Voor Ide 1 jumper de harde schijven als master en slave en hang ze zo ook aan de kabel.

CHECK: DONE

Ide2 blijft dus gelijk.
Anders kan je altijd de nieuwe hd aan ide2 als master hanegen en de cdrom als slave

CHECK: OOK GEPROBEERD...
MISSCH *oeps caps uit* ien toch een vergissingkje met jumpers :7 ,maar als de jumpers fout staan kan het dan wel zo zijn dat de bios toch de hd detecteert :?

Basement Bios ---- Exo-S

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op maandag 06 augustus 2001 14:44 schreef Mystikal het volgende:
[..]
quote ff normaal SVP... is nogal lastig zo.

maar FDISK werkt dus ook niet?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Fdisk werkt wel, maar ik krijg daar niet mijn nieuwe hd (als slave) te zien.. ik begin inmiddels een beetje desperado te worden... :? Ik zit erover te denken om maar gewoon mijn nieuwe hd als master te gebruiken en mijn oude als slave (als dat wel werkt....?) en in het ergste geval gewoon 1 hd gebruiken.... |:( Klote!

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

btw...wat staat er dan in apparatenbeheer eigenlijk bij die HD...?>...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Gewoon dat het een HD is. Ik kan dma aanzetten (heb ik ook gedaan). Maar ik zie bij app. beheer ook geen letter (vb f:)
:?

suggesties, want ik heb dit bord nu al 4 weken, en heb dus al 4 weken niet kunnen gamen...and that's KILLING ME |:(

heeft het te maken met hd controller? Hoe moet ik die dan instellen?

Basement Bios ---- Exo-S

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Moet je in windows 2000 niet eerst zelf die drive toevoegen in "Computer Management"??
Of heb je geen w2k..??

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Probeer eens om de nieuwe schijf aan de tweede IDE port te hangen zonder CD-rom.
De Hd NIET jumperen !

S6

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 14:41 schreef Ook het volgende:
Moet je in windows 2000 niet eerst zelf die drive toevoegen in "Computer Management"??
Of heb je geen w2k..??
nee win98 gebruik ik....

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:14 schreef Mystikal het volgende:

[..]

nee win98 gebruik ik....
kan ik proberen, dus de mijn hd op de ide2 aansluiten als master. En de cdrom op ide1 aansluiten als slave? toch :?

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Nee, alleen de Hdd er even aanhangen en kijken of deze aan de praat te krijgen is.
Pagina: 1