Welke flatground trampoline?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
We willen graag een flatground trampoline hebben. €700 is toch wel het maximale. Echter lees ik veel over het luchtverplaatsingsprobleem bij dit type trampolines: de lucht kan niet weg, waardoor je weerstand krijgt bij elke sprong. Dat wil je natuurlijk juist niet, dus een aantal fabrikanten hebben een oplossing bedacht: of een extra luchtdoorlatende springmat, of de lucht kan ontsnappen tussen de beschermrand en de mat door een hoogteverschil.

Ik zit te kijken naar Salta (meest goedkope merk), Exit (ietsje duurder), MAgic Circle of anders de duurdere merken (Akrobat heeft er één die nog wel in het budget past). Echter prijzen variëren van 450,- tot 730,-.

Uitproberen of zelfs bekijken is niet mogelijk ivm de coronacrisis. Ervaringen of recensies: NERGENS TE VINDEN (dat is nog wel het meest vreemde van het verhaal.. Iemand een verklaring?!)

Mijn vraag: wie heeft ervaringen en kan iets adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 08:40

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik heb 3 weken geleden een 3.66m in ground Salta gekocht en ben al twee weken bezig om het onderdeel waar een productiefout in zit (geen gaten voor het doek) om te ruilen. So far reageren ze best traag en kan ik nog niet springen. Wat wel opvalt is dat in ground stiekem nog best een stukje (20cm) boven de grond zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:32
Ik weet niet hoeveel je je tuin gaat slopen met ingraven maar een goedkope oplossing:
Koop een paar stukken rioolbuis, laat die in het gat uitkomen en het andere uiteinde ergens in de planten met een roostertje oid erop. Dan kan je daarop "ontluchten" en hoef je geen dure trampoline te kopen.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:05
ybos schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:05:
Ik weet niet hoeveel je je tuin gaat slopen met ingraven maar een goedkope oplossing:
Koop een paar stukken rioolbuis, laat die in het gat uitkomen en het andere uiteinde ergens in de planten met een roostertje oid erop. Dan kan je daarop "ontluchten" en hoef je geen dure trampoline te kopen.
Ja, en dan een debietmeter erin doen met een ESP eraan. Springstats uploaden naar een dashboard dingetje en als ze 3 kuub lucht hebben verplaatst krijgen ze een koekje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:32
leecher schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Ja, en dan een debietmeter erin doen met een ESP eraan. Springstats uploaden naar een dashboard dingetje en als ze 3 kuub lucht hebben verplaatst krijgen ze een koekje.
:+ maarre, 3 kuub lucht heb je 5x springen verplaatst denk ik, mag je de nodige grootverpakkingen koekjes inslaan ;)
Of koppelen aan de ventilatie in huis, gratis ventileren. Wel minimaal een uur per dag fanatiek springen, anders geen zakgeld 8)

[ Voor 11% gewijzigd door ybos op 06-05-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Haha maar ik zat serieus aan zoiets te denken. Niet een rioolbuis, maar één of meerdere ventilatiebuizen. Zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:07
Wij hebben een BERG flatground Champion 330. Niet goedkoop, iets boven 700. Je kunt vaak nog wel wat korting krijgen of bijv een gratis afdekhoes ofzo als je er om vraagt. Prima ding; goede kwaliteit, stil (geen klapperende randen!) en geen problemen met luchtverplaatsing. Indertijd kunnen proefspringen op verschillende modellen; verschil met andere (goedkopere) merken is zeer merkbaar! Onderdelen zijn ook los te verkrijgen als er bijv iets kapot is.

Let op; er komt zo'n 5 kuub zand uit het gat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:36
dft2 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:09:
Wij hebben een BERG flatground Champion 330. Niet goedkoop, iets boven 700. Je kunt vaak nog wel wat korting krijgen of bijv een gratis afdekhoes ofzo als je er om vraagt. Prima ding; goede kwaliteit, stil (geen klapperende randen!) en geen problemen met luchtverplaatsing. Indertijd kunnen proefspringen op verschillende modellen; verschil met andere (goedkopere) merken is zeer merkbaar! Onderdelen zijn ook los te verkrijgen als er bijv iets kapot is.

Let op; er komt zo'n 5 kuub zand uit het gat!
Of van die vette zware klei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-04 11:37
Ja die dikke blauwe klei kwam er bij mij uit....gelukkig wel in de bak van een minigraver. Ik heb hier ook een berg. Volgens mij is ie 380 cm. Supertevreden over, kan er zelf ook goed op springen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:52
tbenschop2 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:40:
Haha maar ik zat serieus aan zoiets te denken. Niet een rioolbuis, maar één of meerdere ventilatiebuizen. Zou gewoon moeten werken.
Vergeet dan het roostertje niet, het zou jammer zijn als er een keer een eekhoorn o.i.d. in zou kruipen en er niet meer uit komt :/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nieknikey schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:24:
[...]

Vergeet dan het roostertje niet, het zou jammer zijn als er een keer een eekhoorn o.i.d. in zou kruipen en er niet meer uit komt :/
Zorgt de luchtverplaatsing daar niet voor dan ?

Of kijk ik teveel TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:52
FreshMaker schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:28:
[...]

Zorgt de luchtverplaatsing daar niet voor dan ?

Of kijk ik teveel TV ?
Ohjee, zie je ze al vliegen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-04 08:26
Ik wil het ook serieus met zo'n buis gaan maken. Iemand daar inmiddels ervaring mee? En welke doorsnede heb ik nodig om debiet af te voeren van trampoline van 4,3m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-Nick123
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Zal die luchtverplaatsing je spring comfort zo erg beïnvloeden? Mits je op hoog niveau gaat springen zal jij als leek dit niet echt merken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 22:31

siemenz

Koetje

Schopje op topic.

Iemand slechte ervaringen met ander merken ?

Berg is goed maar de duurste. Is de rest echt slechter ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37

EiT

Gewoon een goede kopen, kinderen gebruiken het tot ze 15+ zijn. Dus ook al kost het 600 euro en hij wordt 10 jaar gebruikt / gaat 10 jaar mee dan zit je toch goed?
Berg heb je overigens ook in verschillende prijs klasse.

Wij hebben een BERG Favorit InGround - 330 cm, zeer tevreden over. Kost op het moment rond de 500 euro.
Was overigens 400 euro 2 jaar terug ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Pagina: 1