Mijn vraag
Mijn nieuwe Ryzen build boot niet. Ik ben al vrij lang bezig met troubleshooten, maar kom niet achter het euvel. Ik maak graag gebruik van de ervaring van mijn mede-tweakers.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens de standaard troubleshootmethode heb ik het mobo uit de kast gehaald en deze op een non-conductive oppervlakte gelegd (buiten de kast). Dat biedt echter geen soelaas.
Wat zijn jullie gedachten? Is het mobo DOA?
P.S. Ik weet dat oudere mobo's voor een Ryzen 3 3200G een BIOS-update nodig hebben. Echter, op de verpakking van het mobo staat vermeld: "AMD Ryzen 3000 Ready". Ik ga er dus vanuit dat mijn mobo géén BIOS-update nodig heeft. Is mijn aanname verkeerd?
P.S 2 Ik heb de mobo speaker aangesloten, maar ik krijg geen beeps bij het booten. Ik vraag me dus af of het mobo überhaupt wel functioneert. Wat zijn jullie gedachten hierbij?
Mijn nieuwe Ryzen build boot niet. Ik ben al vrij lang bezig met troubleshooten, maar kom niet achter het euvel. Ik maak graag gebruik van de ervaring van mijn mede-tweakers.
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 88,50 | € 88,50 |
1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Behuizingen | Sharkoon VS4-S | € 36,04 | € 36,04 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/8 | € 48,15 | € 48,15 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 42,99 | € 42,99 |
1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 38,70 | € 38,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 304,28 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Juiste (aantal) afstandsbusjes gebruikt
- 24 pin en 4 pin voedingskabels aangesloten op moederbord
- Ryzen 3200G is juist in de socket geplaatst en de koeler (standaard Wraith-koeler) is juist gemonteerd
- Geprobeerd met en zonder RAM. Tevens een ander RAM-latje (ander merk en andere kloksnelheid) geprobeerd
Volgens de standaard troubleshootmethode heb ik het mobo uit de kast gehaald en deze op een non-conductive oppervlakte gelegd (buiten de kast). Dat biedt echter geen soelaas.
Wat zijn jullie gedachten? Is het mobo DOA?
P.S. Ik weet dat oudere mobo's voor een Ryzen 3 3200G een BIOS-update nodig hebben. Echter, op de verpakking van het mobo staat vermeld: "AMD Ryzen 3000 Ready". Ik ga er dus vanuit dat mijn mobo géén BIOS-update nodig heeft. Is mijn aanname verkeerd?
P.S 2 Ik heb de mobo speaker aangesloten, maar ik krijg geen beeps bij het booten. Ik vraag me dus af of het mobo überhaupt wel functioneert. Wat zijn jullie gedachten hierbij?