Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

8 jaar oud rig vervangen door een fris en fruitig tiepje.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Harulth
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-03 07:10
Beste tweakers,

Ik zou graag een beroep doen op de collectieve kennis welke in uw gezamelijke hivemind zit.
Mijn huidige PC is al een aardig oud beestje, namelijk een 8 jaar oude alienware Area 51.
Dit apparaatje heeft mij tot nog toe altijd trouw gediend, maar in de loop van de afgelopen 2 jaar heb ik steeds meer mijn display options terug moeten schroeven.

Sinds de aankoop van mijn Asus ROG XG35V beeldscherm ondervind ik hier steeds meer hinder van (lage framerates, lage resolutie, lage beeldkwaliteit).
Dit komt uiteraard omdat ik nu wel erg veel van Bessie begin te vragen.

Daarom heb ik het besluit genomen mijn holenmens bestaan achter mij te laten en mij weer bij de moderne mens te voegen.

Ik heb een PC samengesteld welke ik wil aan gaan schaffen. Ik hoop hiermee weer wat jaartjes voort te kunnen. Alhoewel ik mij ervan bewust ben dat ik mijn videokaart waarschijnlijk tussentijds zal moeten vervangen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De meest veeleisende taak welke ik van het systeem verwacht is gamen, we hebben het dan over games zoals 7DTD, Borderlands 3, The Witcher 3, Dishonored 2 en ik heb ook interesse in Metro exodus.
Verder wordt de PC gebruikt voor wat tekstbewerking, thuiswerken en de standaard andere lichte taken. Geen foto/videobewerking of streaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van pak hem beet €2000,- in gedachten, ik moet het ook nog kunnen verantwoorden aan de wederhelft namelijk. 8)7

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals toetsenbord muis headset en boxen heb ik al.
Ik heb 2 SSD's en 4 HDU's welke ik graag mee wil nemen, de SSD's sowieso, de HDU's zijn ook al >8 jaar dus kunnen evt vervangen worden als het anders niet gaat passen.
HDU's
2 x WDC WD10EALX-759BA1
2 x WDC 2500JS-75NCB3

SSD's
OCZ-Vertex3 MI
Crucial MX 500 (CT500MX500 SSD1)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zoek een systeem waar ik weer een jaar of 5 mee voort kan zonder dat ik al teveel hinder ondervindt van lag. ik hoef geen 12000 FPS te halen, zelf 144 is voor mij geen eis, een soepele game ervaring is voor mij voldoende.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb enkel voor de videokaart een voorkeur, dit moet er een van AMD zijn, mijn monitor heeft freesync en dat wil ik toch wel graag blijven gebruiken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een normale toren, geen kerstboom, bij voorkeur niet al te luidruchtig (hoewel alles beter zal zijn dan de huidige stofzuiger).
Geen eisen voor energie verbruik.

Ga je overklokken?
De mogelijkheid bestaat dat ik heel licht zal morrelen aan de instellingen, maar ik ga zeker geen grenzen opzoeken.

Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie graag wil weten is of de build die hieronder is uitgezet voldoet aan de het epistel met (nutteloze) informatie welke ik hierboven uiteen heb gezet.
Indien je een andere mening hebt zou ik graag willen weten wat een goed alternatief is en waarom deze verandering zoveel beter is.

Opstelling zoals uitgedacht:

Alvast bedankt voor het bekijken en de eventuele adviezen.

*EDIT* Op advies van Sypie

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 295,-€ 295,-
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 175,05€ 175,05
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 435,05€ 435,05
1BehuizingenNZXT H710 Zwart€ 144,50€ 144,50
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB€ 76,64€ 76,64
1VentilatorenCorsair Air Series AF120 LED (2018) White Triple Pack, 120mm€ 34,99€ 34,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 152,42€ 152,42
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 134,06€ 134,06
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 118,90€ 118,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.566,61

[ Voor 35% gewijzigd door Harulth op 06-05-2020 11:57 ]

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak even een boodschappenlijstje volgens deze handleiding (vinden mensen fijn hier): Handleiding Pricewatch

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:27
Je kan gerust voor 16GB geheugen gaan gaan, ruim voldoende voor gaming en makkelijk up te graden in de toekomst moest je ooit meer nodig hebben.

De Samsung SSD is ook veel te snel voor je usecase (0% meer performance), een Kingston A2000 is ruim voldoende (daar kan je zelf 1Tb verantwoorden)

Verder heeft je moederbord geen USB-C front panel connector, wat wel op je kast zit. Deze zit wel op bv de Gigabyte X570 Aurus Elite (wat trouwens een veel beter ontwikkeld bord is).

Je kast komt trouwens al met 4 fans (3 vooraan, 1 achteraan), dus het tripple corsair pack heb je niet nodig.
Ook is de AIO processorkoeler heel slecht leverbaar, en kan je met luchtkoeling gelijke prestaties behalen. Een Scythe Mugen 5 Rev B is ruim voldoende.

edit: vergeet ook niet een eventuele windows 10 licentie

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Ik zou ook de Samsung SSD vervangen maar dan voor een Crucial P1 1TB, deze is €20 goedkoper en je verliest 0,1% in performance.

Ik zou wel voor 32GB RAM gaan, 16GB is standaard op zelfs €600 PC's. 32GB RAM is niet meer bijzonder, ook niet als je alleen gamed, de nieuwste titels kunnen makkelijk 16GB+ aan RAM gebruiken en je wilt vast en zeker nog iets anders open hebben dan alleen je game. Je budget laat het toe, dus ik zou gewoon voor 32GB RAM gaan.

Het moederbord zou ik gaan voor het moederbord dat @DenHond aanraad.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik zou zelf voor crucial gaan, corsair en AMD zijn op dit moment geen vriendjes.
Zoals rest aangeeft, geen samsung evo, al zou ik voor de WD Blue gaan (TLC ).
Op dit moment zijn de prijzen van de corsair voedingen erg hoog :( Probeer de seasonic focus misschien ?)

windows 10 code pluk je voor eurootje of 20 van internet :)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:27
99ruud99 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:41:
Op dit moment zijn de prijzen van de corsair voedingen erg hoog :( Probeer de seasonic focus misschien ?)
650W is trouwens ook meer dan genoeg (550W zal wrs al volstaan).

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02 15:24
de 550w variant van jouw voeding voldoet prima voor deze build.

Zou trouwens eens kijken naar de sapphire of powercolor 5700 kaart i.p.v. de gigabyte

• Otto1990
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:20
Er zijn plenty verbeterpunten op je build.

Moederbord is te duur, 450 bordje is prima.
3600 ipv 3700x gebruiken omdat je alleen gaat gamen.
32G is niet nodig, hou het bij 16G RAM
550w voeding is zat. ;-)
Dure SSD? De ssd suggesties van andere tweakers zijn net zo goed voor jouw doel.
Waterkoeling + extra fans maar je gaat niet overklokken? Zonde van het geld. Een goede ~30 euro aftermarket airkoeler (mugen/bequiet) geeft al een stille build.

Kortom: goed nieuws voor je wederhelft! Je build is overdreven op bijna alle punten. Tandje terug en je krijgt dezelfde prestaties voor zowaar de helft van het geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Otto1990 op 05-05-2020 02:13 ]

• Harulth
Bedankt voor de tips.
Het moederbord was het mij niet opgevallen dat deze niet de front panel connector had voor USB-C.
Deze gaat aangepast worden naar de aorus elite.

Wat betreft de Evo 970, ik vond het wel een leuk concept, maar na de toch unaniem te noemen adviezen om mijn geld daar niet aan weg te gooien ga ik dit vervangen voor een leuke standaard SSD.

Mijn geheugen hoeveelheid is duidelijk meer dan genoeg, maar ga ik wel zo laten, een extra hoeveelheid memory heeft mij nooit kwaad gedaan.

Wat betreft de fans ben ik niet duidelijk geweest. Ik wil de originele casefans vervangen voor de andere fans omdat deze beter/still zouden zijn. Maar zoals ik het nu begrijp hoeven zelfs de originele niet vaak aan te staan bij deze build. Dus die gaan we niet doen.

Vloeistofkoeling is een beetje een hebbedingetje, zeker overkill, maar mocht ik toch wat overclocken voelt het wel zo veilig.

De voeding had ik zo groot gekozen omdat ik op een later tijdstip vast een nieuwe GPU moet plaatsen.
750 is daarentegen waarschijnlijk wel een beetje too much, dus die gaan we een tandje terug zetten.

Al met al toch nog zeker wat tweaks die het leven beter gaan maken.

Bedankt voor de adviezen.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 13:36
Harulth schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:35:
Mijn geheugen hoeveelheid is duidelijk meer dan genoeg, maar ga ik wel zo laten, een extra hoeveelheid memory heeft mij nooit kwaad gedaan.
Als je dan toch die 32GB nodig denkt te hebben, ga dan in ieder geval voor een "set van 4 x 8GB". Met twee keer 16GB benut je niet alle kanalen, en dus performance.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi Fractal setje:
pricewatch: Fractal Design Meshify S2 Black – Dark TG
pricewatch: Fractal Design Celsius S24 Blackout
pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum
Kast met goede airflow en USB-C front
Platinum voeding die voldoende wattage levert
Goede waterkoeler(lucht kan ook prima)

dn nog aan te raden stabiel ram pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K16G30C15U4B 3000MT/s, maar in xmp profiel hoger te clocken(3466)

@Saeverix Nee, beter is 2x16GB op dual channel.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 05-05-2020 22:58 . Reden: Typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 13:36
Hackus schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:49:
@Saeverix Nee, beter is 2x16GB op dual channel.
Serieus? Heb ik dat al die tijd verkeerd gehad?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:51
AM4 is dual channel platform, dan is 2x16 beter. Doorgaans hebben moederborden minder moeite wanneer niet alle geheugenbankjessloten gebruikt worden.

Als je kijkt naar HEDT platform (TR4 bijvoorbeeld) dan heb je quad channel geheugen en heb je dus wel profijt van 4x8 t.o.v. 2x16 (hoewel je dan eerder zal kijken naar 4x16).

WoT stats

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Saeverix schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:51:
[...]

Serieus? Heb ik dat al die tijd verkeerd gehad?
4 DIMMS is ook dualchannel, maar beperk je je tot upgrade ram, want alles is dan bezet. Voor veel games is 16GB voldoende, maar als je nu geld hebt voor 32GB zit je zeker Safe.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 07:06
Saeverix schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:47:
[...]

Als je dan toch die 32GB nodig denkt te hebben, ga dan in ieder geval voor een "set van 4 x 8GB". Met twee keer 16GB benut je niet alle kanalen, en dus performance.
Ik zie bij de RAM ondersteuning van de Ryzen CPU's in de Qualified Vendor List wel vaak dat het ram bij 4 ipv 2 reepjes regelmatig in snelheid terugvalt. Van bijvoorbeeld 3200MHz naar 2600MHz. Gezien Ryzen baat heeft bij vlot geheugen heb ik de afgelopen builds juist set van 2 gebruikt..

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16

ikt

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb enkel voor de videokaart een voorkeur, dit moet er een van AMD zijn, mijn monitor heeft freesync en dat wil ik toch wel graag blijven gebruiken.
Nvidia kaarten kunnen tegenwoordig ook prima met Freesync-panelen omgaan. Ik zou eerst even kijken naar de driversituatie, blijkbaar heeft AMD recentelijk nogal brakke drivers opgeleverd en de problemen zijn nog niet voorbij, maak ik op uit de laatste berichten.

• Lapa
  • Laatst online: 21-11 17:01
[...]
De voeding had ik zo groot gekozen omdat ik op een later tijdstip vast een nieuwe GPU moet plaatsen.
750 is daarentegen waarschijnlijk wel een beetje too much, dus die gaan we een tandje terug zetten.
Dat argument komt hier vaker voorbij als mensen hun lijstjes posten, maar een nieuwe GPU in de toekomst zal waarschijnlijk eerder zuiniger zijn dan meer gebruiken. En als het toch meer is, zal het niet veel schelen. Dus beter een goede 550W nemen, dat is ruim voldoende* en kan je jaren mee vooruit.

Tenzij je er een GPU bij gaat plaatsen in SLI of zo, maar dat doet volgens mij niemand meer.

Wat je monitor en gsync betreft, het is al gezegd maar google even of deze werkt met gsync. Mijn freesync monitor doet het perfect in sync met een NVIDIA kaart. Dan kan je natuurlijk nog steeds voor AMD kiezen, maar dan beperk je je keuze niet op verkeerde grond.

* edit ter aanvulling: ik draai zelf een systeem met een CPU die iets meer gebruikt en een GPU die iets zuiniger is dan in jouw lijstje, met een PSU van 400W, zonder enig probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Lapa op 05-05-2020 17:28 ]

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43
Harulth schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:17:
Ik heb 2 SSD's en 4 HDU's welke ik graag mee wil nemen, de SSD's sowieso, de HDU's zijn ook al >8 jaar dus kunnen evt vervangen worden als het anders niet gaat passen.
HDU's
2 x WDC WD10EALX-759BA1
2 x WDC 2500JS-75NCB3

SSD's
OCZ-Vertex3 MI
Crucial MX 500 (CT500MX500 SSD1)
Ik ken de verdeling en gebruik van je HDD's niet, maar als je door eerdergenoemde besparingen wat budget over hebt, laat dan aub ook die bejaarde dingen voor wat ze zijn.

Die 2*1TB + 2*250GB mss vervangen door een model van 4 TB? Of 2*3TB.

Eventueel zou je ook een NAS kunnen overwegen en je data centraal opslaan, makkelijk benaderbaar vanaf andere device. Games draai je mooi vanaf je nieuwe SSD.

Verwijderd

Je kan zonder enig probleem met een 450 voeding in dit systeem. 750 is absoluut overkill.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Persoonlijk zou ik dus absoluut wél voor 2x 16GB RAM gaan. Puur met het oog op de toekomst. Een lading nieuwe features in Windows of zelfs een nieuwe Windows over een paar jaar, zware games die je RAM goed benutten, een aantal Chrome tabs, misschien wil je gaan streamen, etc.

Als je nu voor 2x 8GB gaat dan zal je zien dat je op termijn tóch wil upgraden, en dan zit je met iets raars als 2x 8GB en 2x 16GB? Ik zou er niet meer over willen nadenken en gewoon direct gaan voor iets wat future-proof is.

Je M.2 SSD zou ik misschien wel terugschroeven naar 256GB, en daar je OS opzetten. Een secundaire SSD van 500GB of zelfs 1TB volstaat daarna prima voor de nabije toekomst.

Waterkoeling: Niet doen. Maakt meer herrie van een Scythe Mugen, is duurder, en is lastiger in te bouwen door al die slangen. Ik heb 't ook en ik heb er spijt van.

• Otto1990

Vloeistofkoeling is een beetje een hebbedingetje, zeker overkill, maar mocht ik toch wat overclocken voelt het wel zo veilig.
Heb je al gezien dat de de fans van de door jouw gekozen waterkoeling een hoop herrie maken? Zie de reviews van andere tweakers. Lijkt mij storend, zo'n net niet hebbedingetje...

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Blue-eagle schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:48:
Je M.2 SSD zou ik misschien wel terugschroeven naar 256GB, en daar je OS opzetten. Een secundaire SSD van 500GB of zelfs 1TB volstaat daarna prima voor de nabije toekomst.
Dat gaat niet veel uitmaken.

https://tweakers.net/soli...WpKRA1xUpW0SZmZoY6ICK2FgA

Een relatief goedkope NVMe SSD kost €0,128 per G.
Een relatief goedkope SATA SSD kost €0,101 per G.

Het scheelt 30% voor een stuk meer performance en omdat je met 1 toe kunt, is de investering alsnog lager dan als je 2 SSD's aan schaft. Ik zou, met dat relatief kleine prijsverschil, voor een NVMe gaan.

In € heb je het dan over het verschil tussen €121 voor bijvoorbeel deze NVMe bij Azerty:
pricewatch: Crucial P1 1TB

En €111 voor deze SATA SSD bij Azerty:
pricewatch: Samsung 860 QVO 1TB

(Ik heb bewust even voor Azerty gekozen en niet voor een Crucial SATA SSD, die is duurder dan de m.2 NVMe. Ook heb ik puur gekeken naar prijs.)

[ Voor 23% gewijzigd door unezra op 06-05-2020 08:15 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Harulth
unezra schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:10:
[...]

Dat gaat niet veel uitmaken.

https://tweakers.net/soli...WpKRA1xUpW0SZmZoY6ICK2FgA

Een relatief goedkope NVMe SSD kost €0,128 per G.
Een relatief goedkope SATA SSD kost €0,101 per G.

Het scheelt 30% voor een stuk meer performance en omdat je met 1 toe kunt, is de investering alsnog lager dan als je 2 SSD's aan schaft. Ik zou, met dat relatief kleine prijsverschil, voor een NVMe gaan.

In € heb je het dan over het verschil tussen €121 voor bijvoorbeel deze NVMe bij Azerty:
pricewatch: Crucial P1 1TB

En €111 voor deze SATA SSD bij Azerty:
pricewatch: Samsung 860 QVO 1TB

(Ik heb bewust even voor Azerty gekozen en niet voor een Crucial SATA SSD, die is duurder dan de m.2 NVMe. Ook heb ik puur gekeken naar prijs.)
Dank voor de feedback, Ik heb inmiddels besloten deze NVMe SSD te laten voor wat het is. Deze schijf is leuk, maar niet noodzakelijjk. En ik kan hem altijd nog op een later tijdstip erbij prikken.

Dus ga ik verder met mijn huidige 2 SSD's ( hoewel de OCZ vertex waarschijnlijk achterblijft in mijn oude PC, deze kan op een later tijdstip misschien nog bij een ander projectje gebruikt worden oid).
Mijn Crucial MX500 is pas een paar maanden oud, deze gaat dus wel mee naar de nieuwe build en zal vast prima functioneren als station voor het OS.
Otto1990 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:42:
[...]

Heb je al gezien dat de de fans van de door jouw gekozen waterkoeling een hoop herrie maken? Zie de reviews van andere tweakers. Lijkt mij storend, zo'n net niet hebbedingetje...
Thanks, ik heb de reviews nog even goed bekeken en dat is inderdaad niet unaniem positief. Ik weet dat je al hebt gezegd dat het overdone is.
En daar heb je ook gelijk ik. Maar being larger than life is wel mijn ding.

Ik ben dus benieuwd, als je een vloeistofkoeling uit zou moeten kiezen, welke jij dan zou kiezen?
wooshx schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 01:32:
de 550w variant van jouw voeding voldoet prima voor deze build.

Zou trouwens eens kijken naar de sapphire of powercolor 5700 kaart i.p.v. de gigabyte
Ik heb de types bekeken die je hebt voorgesteld en de Gigabyte vervangen voor https://tweakers.net/pric...rx-5700-xt/specificaties/

Ik heb de opmerkingen gezien de drivers gezien, helaas heb ik ook al op meerdere fronten gezien dat gebruik van een Nvidia kaart bij mijn monitor een hit&miss situatie is. De een doet het wel de ander heeft problemen. Een beetje een catch 22 dus.

Dan heb ik nog een algemene vraag, wat betreft de PSU. De 750W had ik niet uit de lucht gegrepen, deze had ik gebaseerd op het invoeren van gegevens in een PSU calculator.
Deze geven Load wattage 506W aan en een minimum voeding van 556W op basis hiervan worden 650/750W voedingen geadviseerd.

Ik heb hiervoor een PSU calculator gebruikt welke niet was ontwikkeld door een PSU producent.

Mijn vraag is, hoe berekenen jullie hoeveel Watt een voeding nodig heeft ? Is daar een specifieke approach voor ?

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02 15:24
Geen idee hoe dit precies berekend wordt, ik heb me ook maar laten adviseren door tweakers haha. Wel duidelijk geworden dat de kwaliteit van de voeding ook belangrijk is, die corsair RX series zijn van goede kwaliteit.

Van wat ik hier in meerdere topics heb gelezen is dat als je een 3600/3700 processor met een 5700xt of 2070 super neemt dat je voldoende hebt aan een 550w. Heb zelf een 3700x met een 5700xt en heb ook een 550w voeding ;)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:07

Thomg

Aww yiss

Thomg schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:38:
Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Zelf zoek ik een CPU review op en pak ik daar het verbruik van, daarna combineer ik dat met het verbruik die gemeten wordt door TPU en voila.
Dus voor een 3600+5700XT.
https://tpucdn.com/review...0/images/power-stress.png
(TPU)
https://tpucdn.com/review...ges/power-gaming-peak.png
(Tpu)
Let op dat de CPU verbruik aan de muur gemeten is van een volledig systeem, dus ook inc verliezen en verbruik van niet CPU.
139+253=392W
Sprinkel er nog even een marge overheen, bijv 15%.
392*1.15=451W.
Dus als het minimaal 450W is zit je ruim voldoende :+

[ Voor 48% gewijzigd door Thomg op 06-05-2020 11:05 ]

• Otto1990
Harulth schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:08:
[...]
Thanks, ik heb de reviews nog even goed bekeken en dat is inderdaad niet unaniem positief. Ik weet dat je al hebt gezegd dat het overdone is.
En daar heb je ook gelijk ik. Maar being larger than life is wel mijn ding.

Ik ben dus benieuwd, als je een vloeistofkoeling uit zou moeten kiezen, welke jij dan zou kiezen?
Van wat ik door de jaren heen lees begrijp ik dat de laag en midden segment waterkoeling systemen gericht zijn op de doelgroep: mensen die van hebbedingetjes/aesthetics genieten O+ Dit moet ook wel omdat ze qua prijs/prestatie niet met luchtkoelers concurreren. De fabrikanten zetten daarom in op looks. Stoer sleek design met RGB kermis lichtjes. In het gros van de reviews van deze productengroep staan klachten over de geluidsproductie, brakke software of installatieproblematiek. Ik zou me er niet aan branden maar dat is inmiddels wel duidelijk :z

Met pistool op mijn hoofd zou ik een NZXT AIO kopen. Deze. Review

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:07

Thomg

Aww yiss

Recent heeft gamersnexus een review gedaan van de Liquid Freezer II 240.
pricewatch: Arctic Liquid Freezer II 240

Deze outperformed de x62 voor veel minder geld.

Ik heb nu een x62, maar als ik het nieuw zou moeten kopen...

Edit: Err, GN heeft de 280 variant gereviewed, de 240 zal wat slechter performen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 06-05-2020 14:44 ]

Pagina: 1