Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik heb hulp nodig bij het bouwen van een computer!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Roubos
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-09-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben mijn hele leven een console gamer geweest maar ik wil toch eindelijk de stap maken om een pc te bouwen omdat ik dat al jaren van vrienden wordt aangeraden :) het liefst speel ik games zoals; Warzone maar ook single-player games zoals Metro Exodus

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum bedrag dat ik kan uitgeven is €1500, het liefst zitten hier ook verzend kosten bij als dit niet mogelijk is kan het ook nog tussen de 1500/1600 inzitten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenboord,muis en monitor (HDMI) (1ms) wil ik later vernieuwen want die heb ik al staan. Voor de rest niks.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben opzoek naar een build die het meeste uit mijn budget haalt en waar ik gewoon de meeste nieuwe games kan runnen, dat is het belangerijkste :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf weinig verstand van computers, ik heb wel rond gezocht op de forums en ben ik iemand tegen gekomen die eingelijk ook de overstap maakte van console naar computer, ik heb dit opgeslagen maar ik ben benieuwd of dit nog steeds een goede build is!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 295,-€ 295,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Super Windforce 8G€ 778,01€ 778,01
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 47,90€ 47,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 28,95€ 28,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4R€ 101,67€ 101,67
1VoedingenSeasonic Focus GX-550€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 114,45€ 114,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.524,78

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het kan zou het natuurlijk fijn zijn als de computer niet te veel geluid maakt maar een beetje mag, ik heb toch voornamelijk mijn headset op haha! De grote van de kast maakt niet uit.

Ga je overklokken?
Ik heb even rondgestruind wat het betekent maar ik ga er van uit van niet.

Wat verwacht je van ons?
Zoals ik al aangaf heb ik zelf niet echt verstand van computers 8)7 ik heb een paar vrienden die hier en daar wel wat weten maar niet alles! Daarom vraag ik jullie om hulp ik weet dat er zeker mensen hier zijn die er veel verstand er van hebben dus die vraag ik graag op hulp met het zoeken van de beste build voor mijn geld.

Als er meer informatie nodig is wil ik dat altijd leveren! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alle reacties

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 20:27
Welke resolutie heeft je monitor? En weet je toevallig de refresh rate 60/120/144/...Hz?

Voor het geheugen kan je gerust iets goedkoper gaan zonder in te boeten aan snelheid.

Verder is dat moederbord niet out of the box ryzen 3000 compatibel, de bios moet eerst geupdatet worden (en daarvoor moet je een 2000-series cpu hebben). Je kijkt dan ook beter naar de MSI B450 max borden, bv deze (deze kunnen meteen met ryzen 3000 aan de slag).
edit: een deeltje doorstreept :)

[ Voor 7% gewijzigd door DenHond op 04-05-2020 23:29 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DenHond schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:56:
Welke resolutie heeft je monitor? En weet je toevallig de refresh rate 60/120/144/...Hz?

Voor het geheugen kan je gerust iets goedkoper gaan zonder in te boeten aan snelheid.

Verder is dat moederbord niet out of the box ryzen 3000 compatibel, de bios moet eerst geupdatet worden (en daarvoor moet je een 2000-series cpu hebben). Je kijkt dan ook beter naar de MSI B450 max borden, bv deze (deze kunnen meteen met ryzen 3000 aan de slag).
Hoe kom je daarbij ?
Bios is al van juli 2019, en alle borden die na die tijd zijn uitgeleverd zijn dus geschikt. Verder is het bij Corsair maar afwachten welke versie per type je krijgt.
(verschillende chips/dies per type)Wat vaak onstabiel is icm Ryzen 3000.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Hackus schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:04:
[...]

Hoe kom je daarbij ?
Bios is al van juli 2019, en alle borden die na die tijd zijn uitgeleverd zijn dus geschikt. Verder is het bij Corsair maar afwachten welke versie per type je krijgt.
(verschillende chips/dies per type)Wat vaak onstabiel is icm Ryzen 3000.
Eens met @Hackus , bord zal gewoon werken. Ik zou Crucial geheugen aanraden, die werken maar met 1 type chips.

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Ik zou behalve de aanrading van de mensen hierboven de CPU cooler wegdoen. De stock Ryzen 7 cooler is goed genoeg voor stock snelheden en is helemaal niet zo luid. Ik zou het geld besparen.

Het moederbord is trouwens gewoon compatible.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 20:27
Buiten het feit dat ik in de mist ging met het moederbord, zou ik toch nog willen hameren op wat zijn huidige monitor is, daar we bijna €800 gooien naar een RTX 2080S, zonder te weten wat dat ding moet aansturen...
Heb je trouwens al een windows 10 licentie?

[ Voor 9% gewijzigd door DenHond op 04-05-2020 23:34 ]

Verwijderd

SuperToine123 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:27:
Ik zou behalve de aanrading van de mensen hierboven de CPU cooler wegdoen. De stock Ryzen 7 cooler is goed genoeg voor stock snelheden en is helemaal niet zo luid. Ik zou het geld besparen.

Het moederbord is trouwens gewoon compatible.
Waarom niet, de koeler ziet er een stuk beter uit en koelt ook nog eens een stuk beter, voor het geld hoef je het niet te laten, het is nu niet bepaald een super besparing.
DenHond schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:30:
Buiten het feit dat ik in de mist ging met het moederbord, zou ik toch nog willen hameren op wat zijn huidige monitor is, daar we bijna €800 gooien naar een RTX 2080S, zonder te weten wat dat ding moet aansturen...
Heb je trouwens al een windows 10 licentie?
Dat zou inderdaad leuk zijn om te weten. Aangezien het HDMI is, ga ik uit van FHD of QHD. Windows 10 licentie hoeft niet duur te zijn, voor € 20,00 heb ik een Win 10 Pro licentie en niet van een vaag adres...

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-11 16:49

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:37:
[...]

Waarom niet, de koeler ziet er een stuk beter uit en koelt ook nog eens een stuk beter, voor het geld hoef je het niet te laten, het is nu niet bepaald een super besparing.
Waarom wel als je het niet nodig hebt? Prestaties van de stock cooler zijn prima aangezien TS aangeeft niet te gaan overclocken. De Wraith-koeler is zeker ook niet lelijk, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Verwijderd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:37:
Windows 10 licentie hoeft niet duur te zijn, voor € 20,00 heb ik een Win 10 Pro licentie en niet van een vaag adres...
Dat het geen vaag adres is maakt het nog niet legaal.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

g0tanks schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:43:
[...]

Waarom wel als je het niet nodig hebt? Prestaties van de stock cooler zijn prima aangezien TS aangeeft niet te gaan overclocken. De Wraith-koeler is zeker ook niet lelijk, maar dat is persoonlijke voorkeur.

[...]

Dat het geen vaag adres is maakt het nog niet legaal.
Ik zeg ook niet dat die niet goed is, maar ik heb liever een plafond als het om temperaturen gaat. Misschien gaat TS nu niet overclocken, maar dat kan over een jaar wel veranderen en dan zou ik blij zijn dat ik dan niet alsnog een andere koeler moet kopen.

Deze licentie's zijn zeker wel legaal, maar goed, er moet weer wat negatiefs gezegd worden. Ik hou het adres dus wel voor mezelf.
Pagina: 1