Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoeveel watt voeding heb ik nodig voor deze desktopbuild??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Strepsils
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04 17:09
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ben van plan om hierop te gaan gamen ter vervanging van mijn XBOX ONE X en mijn huidige desktop (10 12jaar oud). Daarnaast wil ik deze desktop ook gebruiken voor school-activiteiten en als laatste wil ik hiermee ook future-proof zijn (5-10jaar).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Onder de 3000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik wil alles gaan vervangen dus ook mijn oude monitor. Daarvoor in de plaats heb ik een LG27GLB850 ingedachte.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik zit dus nog met een vraag hoeveel Watt voeding ik moet nemen, zelf had ik een 650w of zelfs 750w ingedachte van be quiet Dark Power Pro 11 maar dit weet ik niet 100% zeker.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het liefst zo stil mogelijke desktop.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ben wel van plan om wat te gaan overclocken (niet heel extreem ofzo), denk hierbij aan de CPU en de GPU. Daarom ook mijn vraag omtrent hoeveel watt voeding ik nodig moet hebben.

Dit is mijn build die ik in gedachten heb:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 456,55€ 456,55
1MoederbordenAsus ROG Strix X570-E Gaming€ 295,-€ 295,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 839,-€ 839,-
1Interne harde schijvenWD Black (2017), 4TB (256MB cache)€ 194,05€ 194,05
1Behuizingenbe quiet! Dark Base 700 Zwart€ 165,27€ 165,27
1WaterkoelingNZXT Kraken X73€ 174,95€ 174,95
1Ventilatorenbe quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 140mm€ 20,30€ 20,30
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC€ 203,26€ 203,26
1Solid state drivesGigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 1TB€ 241,89€ 241,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.590,27

Zoals jullie kunnen zien mis ik alleen nog de voeding, mijn vraag is hoeveel watt zal ik nodig moeten hebben? (rekening houdend dat ik mijn CPU en mijn GPU ook wil gaan overclocken)

Tot slot, wat vinden jullie van deze build? Of zijn er misschien nog dingen die anders kunnen, let me know! :)

[ Voor 44% gewijzigd door Strepsils op 01-05-2020 19:59 ]

Ik

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:48
650w is genoeg en pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 650W is een stuk goedkoper dan Dark Power Pro en de kwaliteit en prestaties vergelijkbaar. Dark Power Pro 11 is al bijna 5 jaar oud.

Verder zou ik zeggen: maak van je onderdelen met Handleiding Pricewatch een lijstje en copy/paste de RML in je topic zodat je advies kunt vragen over je build want hier en daar valt er nog wel wat te optimaliseren.

• Strepsils
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04 17:09
Uszka schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:49:
650w is genoeg en pricewatch: be quiet! Straight Power 11 Platinum 650W is een stuk goedkoper dan Dark Power Pro en de kwaliteit en prestaties vergelijkbaar. Dark Power Pro 11 is al bijna 5 jaar oud.

Verder zou ik zeggen: maak van je onderdelen met Handleiding Pricewatch een lijstje en copy/paste de RML in je topic zodat je advies kunt vragen over je build want hier en daar valt er nog wel wat te optimaliseren.
Bedankt voor uw reactie, ik heb het meteen aangepast dit is meteen overzichtelijker. Om terug te komen op uw antwoordt, de Straight Power Pro is dus beter omdat het een nieuw product is?

Ik

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:48
Ik zeg niet dat die beter is. De Straight Power biedt hetzelfde voor een lagere prijs. De Dark Power Pro 11 is bijna 5 jaar op de markt en stond in die tijd een flink eind boven de Straight Power 10. De Straight Power 11 heeft echter een enorme kwaliteitsslag gemaakt zodat het verschil met de duurdere DPP 11 nihil is.

• Laco
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09-2023
Uszka schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:06:
Ik zeg niet dat die beter is. De Straight Power biedt hetzelfde voor een lagere prijs. De Dark Power Pro 11 is bijna 5 jaar op de markt en stond in die tijd een flink eind boven de Straight Power 10. De Straight Power 11 heeft echter een enorme kwaliteitsslag gemaakt zodat het verschil met de duurdere DPP 11 nihil is.
Sorry verkeerde post

[ Voor 19% gewijzigd door Laco op 01-05-2020 20:34 ]