Herman Miller stoel, zie ik iets over het hoofd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:18
Aardig wat research gedaan maar en ben er denk uit. Ik wil een nieuwe bureaustoel en deze keer een echt goede. Wil er beste 1000+ euro aan uitgeven, aangezien ik er vaak op zit.

Ik denk dat ik voor de Herman Miller Aeron ga. Remastered versie. Ik denk dat ik C nodig heb ivm gewicht (105kg, 1.90). https://www.kantoorinrich...rman-miller-aeron-maat-c/

Op diverse sites komt deze als absolute winnaar naar voren. Een game bureaustoel wil ik zeker niet, door de looks.

Of moet ik toch naar een ander soort kijken? Lastig lastig. OF ander type van Herman Miller? Iemand een tip?

Ohja moet je dit soort stoelen nog ‘testen’? Of kan ik hem blind bestellen? Ivm Corona wil ik liever niet onnodig ergens heen.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 29-04-2020 19:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
(jarig!)
Zonder er eerst eens op proef te zitten een stoel bestellen van +1500 euro zou ik niet aan beginnen.
Ik vraag mij ook af of je met wat proberen wellicht voor minder dan de helft een goede stoel vind.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00
Je kan ook een B nemen, ik heb exact dezelfde "maten".
Ik heb de mijne voor 275,- op marktplaats gekocht 2 blokken verderop.
Dat is nu 3 jaar geleden en nooit omgekeken.

Bestellen en WKOA als het niet bevalt.
Heerlijke stoel en ik zit er makkelijk 8+ uur achter elkaar op. En alles is per element te vervangen.

doen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Bad Brains schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:30:
Je kan ook een B nemen, ik heb exact dezelfde "maten".
Ik heb de mijne voor 275,- op marktplaats gekocht 2 blokken verderop.
Dat is nu 3 jaar geleden en nooit omgekeken.

Bestellen en WKOA als het niet bevalt.
Heerlijke stoel en ik zit er makkelijk 8+ uur achter elkaar op. En alles is per element te vervangen.

doen.
Dat is ook een idee, eventueel terug sturen idd. Moet je hem zelf in elkaar zetten of alleen 2 delen oid? Oh dat weet je wss niet omdat je hem 2e hands kocht..

En is C niet ‘veiliger’? Ik zie dat er ook een luxury versie is, lijkt me dat die beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik kan niet in je portsemewallet kijken maar je koopt voor 500-600 een Alu tweedehandse op marktplaats.
Wil je dat niet doe dan wat ik eerder voorstelde, ik maak alleen gebruik van de lumbar. Geen hoofdsteun of andere nonsense.
Houd je "core" ook een beetje in training.
Als je niet zeker bent, ga langs. Denk dat er weinig mensen stoelen gaan proberen. Die gaan liever als klapvee in de rij staan bij de Ikea. NPI.

Luxury version lijkt me verkoop praat. Nog nooit van gehoord.

edit 3; als je denkt aan te komen, ga dan voor een C, of koop een B met een "rode" zitting.

[ Voor 15% gewijzigd door Bad Brains op 29-04-2020 19:41 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb jaren op zo'n ding "moeten" zitten, maar ik vond het helemaal niks. Als ik de kans had pakte ik wat anders. Ik zou dus zeker niet zoveel geld uitgeven zonder een of andere regeling dat hij na een maand terug kan ofzo als hij niet bevalt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Bad Brains schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:39:
Ik kan niet in je portsemewallet kijken maar je koopt voor 500-600 een Alu tweedehandse op marktplaats.
Wil je dat niet doe dan wat ik eerder voorstelde, ik maak alleen gebruik van de lumbar. Geen hoofdsteun of andere nonsense.
Houd je "core" ook een beetje in training.
Als je niet zeker bent, ga langs. Denk dat er weinig mensen stoelen gaan proberen. Die gaan liever als klapvee in de rij staan bij de Ikea. NPI.

Luxury version lijkt me verkoop praat. Nog nooit van gehoord.

edit 3; als je denkt aan te komen, ga dan voor een C, of koop een B met een "rode" zitting.
Wat bedoel je met lumbar? Neem aan ding onderaan vd stoel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TweakerVincent schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:00:

Ik denk dat ik voor de Herman Miller Aeron ga. Remastered versie. Ik denk dat ik C nodig heb ivm gewicht (105kg, 1.90). https://www.kantoorinrich...rman-miller-aeron-maat-c/
Voor de maat vind je hier een Size-Fit Reference: https://www.hermanmiller....ron-chairs/pro-resources/

Jij zou zowel B als C kunnen kiezen. Ergens uitproberen is wel ideaal natuurlijk als je zo'n dure stoel kiest. De juiste stoel is natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak. Niet iedereen denkt hetzelfde over comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
sig69 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:43:
Ik heb jaren op zo'n ding "moeten" zitten, maar ik vond het helemaal niks. Als ik de kans had pakte ik wat anders. Ik zou dus zeker niet zoveel geld uitgeven zonder een of andere regeling dat hij na een maand terug kan ofzo als hij niet bevalt.
Dit is fantastische info als je kan zeggen waarom het k*t was en wat je dan wel goed vind om op te zitten.
Zo is het .. niet heel nuttig.
TweakerVincent schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:44:
[...]

Wat bedoel je met lumbar? Neem aan ding onderaan vd stoel?
In je rug ja.

[ Voor 17% gewijzigd door Bad Brains op 29-04-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:08

BCC

Ik zou ze zeker eerst proberen - ik vind ze ook niet fijn omdat m’n rug teveel steun krijgt en daardoor vast gaat zitten. Ik heb nu een hag capisco en daar heb ik totaal geen last.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BCC schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:49:
Ik zou ze zeker eerst proberen - ik vind ze ook niet fijn omdat m’n rug teveel steun krijgt en daardoor vast gaat zitten. Ik heb nu een hag capisco en daar heb ik totaal geen last.
Denk dat het misschien toch wel verstandig is, nav reacties hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Bad Brains schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:46:
[...]

Dit is fantastische info als je kan zeggen waarom het k*t was en wat je dan wel goed vind om op te zitten.
Zo is het .. niet heel nuttig.
Tsja, geen idee. Heb een beetje een lastige rug denk ik. Ik zit nu op een stoel die toevallig in het kantoor stond toen ik het huurde. Ziet er cheap uit en is zo te zien dik 20 jaar oud, maar zelfs dat gaat beter. Waarom? Geen idee.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-07 14:27
Gewoon gaan proefzitten. Kunnen ze je gelijk uitleg geven en de stoel goed voor je afstellen. Mag wel voor zo'n bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:42
Ik ken dit merk niet, maar heb wel een opmerking...

Sinds 2011 heb ik ervaring met bureaustoelen die niet met leder oid bekleed zijn, maar waar zo'n netstructuur opzit. Waar je dwars doorheen kijkt.

Het was bij ons prima te zien wie er wel eens achter zijn bureau at, want kruimels die achter het net komen gaan er niet meer uit. Geldt ook voor stofvlokjes en dergelijke. Stofzuiger op de netstructuur zetten heeft weinig zin, omdat het kruimeltje inmiddels uitgedroogd is, en dus keihard. Mijn baas heeft meerdere keren met een breinaald alle rare dingen zie zich binnen de netstructuur verzameld hadden geprobeerd 'er doorheen te drukken'. Daarbij zijn sommige netgaatjes uitgelubberd.

Daarnaast heb ik een collega die de stoelen er van verdenkt kledingvernielers te zijn. Doordat de druk op een dun lijntje komt, is de belasting per mm2 een factor 100 of 1000 hoger dan bij een gesloten zitting. En veel mensen die dit soort stoelen hebben kennen vast wel dat bij het opstaan zo'n spijkerbroek knoopje blijft haken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Update, zojuist een Herman Miller C business gekocht voor 1160 euro. Wil hem nieuw hebben en wil er best wat voor betalen. Thanks voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Kleine *bump*; ik was benieuwd naar je ervaringen Vincent, kan je daar iets over vertellen? Ik dezelfde stoel op het oog, waar heb je 'm voor die prijs kunnen kopen? :)

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Emerge schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:36:
Kleine *bump*; ik was benieuwd naar je ervaringen Vincent, kan je daar iets over vertellen? Ik dezelfde stoel op het oog, waar heb je 'm voor die prijs kunnen kopen? :)
Ja top stoel maar mag ook voor dat bedrag :D. Ik wil gewoon echt een kwaliteit stoel en niet zo gare game stoel. Bevalt erg goed tot nu toe.

Ik heb bij Loyalbrand gekocht, C versie.

12 jr garantie is ook wel mooi :). 1200+ euro lijkt veel geld maar ik gebruik hem echt vrijwel dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

TweakerVincent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Ja top stoel maar mag ook voor dat bedrag :D. Ik wil gewoon echt een kwaliteit stoel en niet zo gare game stoel. Bevalt erg goed tot nu toe.

12 jr garantie is ook wel mooi :). 1200+ euro lijkt veel geld maar ik gebruik hem echt vrijwel dagelijks.
Top dankjewel :)

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
ik zie dat je hem al gekocht hebt.

[ Voor 95% gewijzigd door taurus0205 op 09-09-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-07 00:14
TweakerVincent schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Inmiddels ben je al ruim 1,5 jaar verder. Nog tips of opmerkingen over de stoel?
Ik heb er namelijk ook interesse in maar het is nogal lastig om ze nu te bekijken in een winkel. Lees er goede verhalen over.

Voorheen (jaartje of 8/10) heb ik op een eiken keukenstoel gezeten met een hoge leuning van +/- 30 jaar oud toen die de geest gaf. Nooit geen klachten gehad maar nu met het vele thuiswerken en een afdank stoeltje van de ikea wel opzoek naar iets fatsoenlijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
M.Koers schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:51:
[...]

Inmiddels ben je al ruim 1,5 jaar verder. Nog tips of opmerkingen over de stoel?
Ik heb er namelijk ook interesse in maar het is nogal lastig om ze nu te bekijken in een winkel. Lees er goede verhalen over.

Voorheen (jaartje of 8/10) heb ik op een eiken keukenstoel gezeten met een hoge leuning van +/- 30 jaar oud toen die de geest gaf. Nooit geen klachten gehad maar nu met het vele thuiswerken en een afdank stoeltje van de ikea wel opzoek naar iets fatsoenlijks.
is een top stoel. super kwaliteit dus zou hem zeker aanraden. kijk wel even welke grootte je nodig hebt. ik ben 1.90 en heb de C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Koers
TweakerVincent schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:03:
[...]

is een top stoel. super kwaliteit dus zou hem zeker aanraden. kijk wel even welke grootte je nodig hebt. ik ben 1.90 en heb de C
Da's nog eens een vlotte reactie :o
Thx, denk dat ik maar ergens ga bestellen online en dan ga ik het meemaken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

M.Koers schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:13:
[...]

Da's nog eens een vlotte reactie :o
Thx, denk dat ik maar ergens ga bestellen online en dan ga ik het meemaken _/-\o_
Hier kun je nog meer ervaringen in opzoeken: Bureaustoel 8 uur per dag

Waaronder de mijne: True in "Bureaustoel 8 uur per dag"

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
True schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:15:
[...]

Hier kun je nog meer ervaringen in opzoeken: Bureaustoel 8 uur per dag

Waaronder de mijne: True in "Bureaustoel 8 uur per dag"