Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bruto verbruik meten icm zonnepanelen en Ferraris meter?

Pagina: 1
Acties:

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:04
Even een vraag, om serieus elektriciteit te besparen hebben mijn ouders zonnepanelen genomen. Nu loggen ze de opbrengst via de omvormer, maar ze willen ook graag weten wat ze verbruiken en per saldo dus aan het einde van de dag dus hebben verbruikt of teruggeleverd. Ze hebben een ferrarismeter die dus terugdraait en ik dacht dat dit met een youless wel te meten viel maar dat terugdraaien vanwege de zonnepanelen vind die youless niet zo leuk. Wat zou ik nou moeten doen om het verbruik goed inzichtelijk te maken? Ze gebruiken domoticz als basis nu dus met een ongebruikte youless.

ehhhh..HOI

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

krizzziz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 07:50:
Even een vraag, om serieus elektriciteit te besparen hebben mijn ouders zonnepanelen genomen. Nu loggen ze de opbrengst via de omvormer, maar ze willen ook graag weten wat ze verbruiken en per saldo dus aan het einde van de dag dus hebben verbruikt of teruggeleverd. Ze hebben een ferrarismeter die dus terugdraait en ik dacht dat dit met een youless wel te meten viel maar dat terugdraaien vanwege de zonnepanelen vind die youless niet zo leuk. Wat zou ik nou moeten doen om het verbruik goed inzichtelijk te maken? Ze gebruiken domoticz als basis nu dus met een ongebruikte youless.
Kunnen ze die panelen zelf niet uitlezen met een app? Dat zat er in al mijn offertes bij.

En dan vergelijken met je meter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• krizzziz
  • Laatst online: 14:04
Marzman schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:17:
[...]

Kunnen ze die panelen zelf niet uitlezen met een app? Dat zat er in al mijn offertes bij.

En dan vergelijken met je meter.
Jaja, app zit er bij. Dus ze weten exact wat de panelen opleveren. Maar ze zijn “oud” en de meterkast is nogal een stukje lopen. Ze willen dus ook het verbruik meten en uitlezen via domoticz. Maar de Ferraris meter uitlezen via een youless gaat dus niet vanwege het terugdraaien. Hoe kan ik het verbruik meten voordat de stroom teruggeleverd wordt?

ehhhh..HOI

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:40
Afgesplitst vanuit Serieus elektriciteit besparen gezien het daar niet echt past

Ik denk, dat zonder wijzigingen in de groepenkast, dit niet mogelijk is. De YouLess weet niet of de schijf vooruit of achteruit draait. Je zal een kWh-meter moeten laten plaatsen die het verbruik van alle groepen (minus die van de zonnepanelen) meet.

Of een slimme meter laten plaatsen (die hebben ze waarschijnlijk geweigerd vermoed ik, gezien je die normaal wel aangeboden krijgt als je zonnepanelen hebt). Als je daar dan de opwek van de panelen bij optelt (slimme meter kan ook negatief aangeven als je meer teruglevert dan je verbruikt op dat moment) heb je je bruto verbruik.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 29-04-2020 08:58 ]