Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus77
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-04-2020
Mijn vraag
Mijn s10 verbreekt ongevraagd de verbinding tijdens een gesprek. Mijn provider is simyo (daar heb ik eerder nooit problemen mee ervaren). Vaak gebeurt dit meteen aan het begin van het gesprek, als ik het toestel tegen mijn oor houd. Als ik bel via de luidspreker doet het probleem zich niet voor.
Ik weet even niet of het zowel bij inkomende als uitgaande gesprekken voorkomt maar ik dacht bij beide.
Is iemand bekend met dit probleem en hoe dit opgelost kan worden want dit is echt niet te doen zo. Snap het ook niet, bij zo'n high-end toestel had ik dat niet verwacht.

Alvast bedankt voor de hulp!
Mark

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:11

Prx

Als je zegt "begin van het gesprek", bedoel je dan echt op het exacte moment dat je dat ding tegen je oor aan drukt?

Even verifiëren dat je toestel niet gewoon traag is met het beeld blokkeren en jij gewoon met je oor standaard op 'ophangen' drukt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
maximus77 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:48:
Mijn vraag
Mijn s10 verbreekt ongevraagd de verbinding tijdens een gesprek. Mijn provider is simyo (daar heb ik eerder nooit problemen mee ervaren). Vaak gebeurt dit meteen aan het begin van het gesprek, als ik het toestel tegen mijn oor houd. Als ik bel via de luidspreker doet het probleem zich niet voor.
Ik weet even niet of het zowel bij inkomende als uitgaande gesprekken voorkomt maar ik dacht bij beide.
Is iemand bekend met dit probleem en hoe dit opgelost kan worden want dit is echt niet te doen zo. Snap het ook niet, bij zo'n high-end toestel had ik dat niet verwacht.

Alvast bedankt voor de hulp!
Mark

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
lees dit topic maar eens door:

[Nokia 4.2] Problemen met bellen
Klinkt alsof de proximity sensor niet meer goed werkt. Op het moment dat je de telefoon bij het oor houd zou het scherm normaliter uitgeschakeld moeten worden. Dat dus door de proximity sensor die detecteert dat telefoon "is afgedekt". Doordat het scherm nu dus aan zal blijven zul je met het oor dus allemaal kliks doen met deze gevolgen.

Een kant en klare oplossing heb ik dus niet voor je, maar dit geeft je wel een richting om te zoeken op bv Google wat je hier aan kunt doen.

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 28-04-2020 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check eens met je hand of je scherm wel uitgaat als je je hand in de buurt van de telefoon houdt. Als dat niet zo is, is je proximity sensor misschien kapot of afgedekt. Dat kun je testen met een app uit de store.

En je zit niet aan knopjes op het moment dat je dit doet? Misschien de aan/uit-knop ingesteld op gesprek beëindigen?

Als je niemand in de buurt hebt, kun je het makkelijkst even experimenteren met de voicemail, die oordeelt niet als je onverwacht de verbinding verbreekt. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 28-04-2020 22:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:59
Leg je vinger tijdens het bellen eens over de gehele de bovenste bezelrand van je toestel, gaat het scherm dan uit?

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 28-04-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Room42 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:07:
Check eens met je hand of je scherm wel uitgaat als je je hand in de buurt van de telefoon houdt. Als dat niet zo is, is je proximity sensor misschien kapot of afgedekt. Dat kun je testen met een app uit de store.

En je zit niet aan knopjes op het moment dat je dit doet? Misschien de aan/uit-knop ingesteld op gesprek beëindigen?

Als je niemand in de buurt hebt, kun je het makkelijkst even experimenteren met de voicemail, die oordeelt niet als je onverwacht de verbinding verbreekt. :P
dat dus
Pagina: 1