Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Mijn Nokia 4.2 (android versie 10 / niveau van beveiligingspatch:5) is nauwelijks bruikbaar voor wat betreft telefoongesprekken.
Tijdens de verbinding schakelen functies automatisch / spontaan aan.
Of de zaklamp word plots actief, of de vliegtuigmodus schakelt zichzelf in waardoor het gesprek automatisch beëindigd word.
Ook worden vaak verschillende tabbladen spontaan geopend.
Herkent iemand deze problemen? Wat is er fout? Wat is de oplossing?
Alvast bedankt voor antwoorden/reacties.

Beste antwoord (via rens-br op 19-04-2020 22:51)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:52
Klinkt alsof de proximity sensor niet meer goed werkt. Op het moment dat je de telefoon bij het oor houd zou het scherm normaliter uitgeschakeld moeten worden. Dat dus door de proximity sensor die detecteert dat telefoon "is afgedekt". Doordat het scherm nu dus aan zal blijven zul je met het oor dus allemaal kliks doen met deze gevolgen.

Een kant en klare oplossing heb ik dus niet voor je, maar dit geeft je wel een richting om te zoeken op bv Google wat je hier aan kunt doen. Overigens zit de proximity sensor op de Nokia 4.2 boven het scherm. Ongeveer een centimeter rects van de (selfie)camera

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
druk het scherm eens uit als je gaat bellen

dat krijg je met low budget toestellen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
Klinkt alsof de proximity sensor niet meer goed werkt. Op het moment dat je de telefoon bij het oor houd zou het scherm normaliter uitgeschakeld moeten worden. Dat dus door de proximity sensor die detecteert dat telefoon "is afgedekt". Doordat het scherm nu dus aan zal blijven zul je met het oor dus allemaal kliks doen met deze gevolgen.

Een kant en klare oplossing heb ik dus niet voor je, maar dit geeft je wel een richting om te zoeken op bv Google wat je hier aan kunt doen. Overigens zit de proximity sensor op de Nokia 4.2 boven het scherm. Ongeveer een centimeter rects van de (selfie)camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Al zot gezocht via google, omdat ik daar geen antwoord kan vinden hier maar eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Finesse schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:44:
Al zot gezocht via google, omdat ik daar geen antwoord kan vinden hier maar eens geprobeerd.
En dan krijg je zomaar het juiste antwoord van @RobertMe (en bevestiging van mij er gratis bij) :)

Oplossing is je toestel laten repareren wanneer je er nog garantie op hebt. Anders kun je als workaround een headset gebruiken en je toestel in je hand houden tijdens het bellen, zodat je oor niet je scherm aanraakt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Prima mensen, duidelijk. Hier kan/doe ik iets mee. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
FooLsKi schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:49:
[...]

En dan krijg je zomaar het juiste antwoord van @RobertMe (en bevestiging van mij er gratis bij) :)

Oplossing is je toestel laten repareren wanneer je er nog garantie op hebt. Anders kun je als workaround een headset gebruiken en je toestel in je hand houden tijdens het bellen, zodat je oor niet je scherm aanraakt.
of het scherm gewoon handmatig uitzetten als je gaat bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:06:
[...]

of het scherm gewoon handmatig uitzetten als je gaat bellen?
Kan ook, moet je dan niet vergeten :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1