Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Finesse
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Mijn Nokia 4.2 (android versie 10 / niveau van beveiligingspatch:5) is nauwelijks bruikbaar voor wat betreft telefoongesprekken.
Tijdens de verbinding schakelen functies automatisch / spontaan aan.
Of de zaklamp word plots actief, of de vliegtuigmodus schakelt zichzelf in waardoor het gesprek automatisch beëindigd word.
Ook worden vaak verschillende tabbladen spontaan geopend.
Herkent iemand deze problemen? Wat is er fout? Wat is de oplossing?
Alvast bedankt voor antwoorden/reacties.

Beste antwoord (via rens-br op 19-04-2020 22:51)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Klinkt alsof de proximity sensor niet meer goed werkt. Op het moment dat je de telefoon bij het oor houd zou het scherm normaliter uitgeschakeld moeten worden. Dat dus door de proximity sensor die detecteert dat telefoon "is afgedekt". Doordat het scherm nu dus aan zal blijven zul je met het oor dus allemaal kliks doen met deze gevolgen.

Een kant en klare oplossing heb ik dus niet voor je, maar dit geeft je wel een richting om te zoeken op bv Google wat je hier aan kunt doen. Overigens zit de proximity sensor op de Nokia 4.2 boven het scherm. Ongeveer een centimeter rects van de (selfie)camera

Alle reacties

• Finesse
  • Niet online
Al zot gezocht via google, omdat ik daar geen antwoord kan vinden hier maar eens geprobeerd.

• Finesse
  • Niet online
Prima mensen, duidelijk. Hier kan/doe ik iets mee. Bedankt.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True