Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

backupdevice

Boeh!

Net in mijn eerste my team seizoen een verdiende 5e plek gehaald in Baku. Doordat ik als 11e gekwalificeerd had kon ik een gedurfde afwijkende banden strategie te nemen tov de concurrentie. Die gingen van start op Rood en ik nam de Gele band. Daardoor zou ik aan het begin van de race onder druk staan van de mannen met de Rode band , maar zou langer kunnen doorrijden en daarna eindigen op de rode band.

Startte als 11e en na de eerste twee bochten lag ik 9e. Eerste 2 ronden moest ik hard verdedigen maar daarna waren mijn banden warm en kon ik door slim de overtake button te gebruiken net buiten DRs blijven . Na 6 ronden merkte ik dat mijn rondetijden sneller werden als diegene op de rode band en kon dus van ze weg rijden. In ronde 9 ging iedereen voor mij naar binnen om te wisselen.

Ik heb daarna 8 ronden strakke tijden gereden maar werd op een gegeven moment wel ingehaald door Hamilton. Pitstop gemaakt en op Rood weer naar buiten . Kwam als 7e naar buiten en pakte een ronde daarna Albon doordat ik betere tractie had. Met nog 1 ronde te gaan ging Vettel kapot en pakte ik de 5e plek.

Ben op elke baan aan het vechten in de achterhoede maar Baku ligt mij wel. Mooi om te zien dat je niet de snelste hoeft te zijn of de AI laag te zetten om een goed resultaat te halen in je eerste seizoen . Heerlijk gereden , maar nu op naar Canada!

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 20-10-2020 20:37 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
backupdevice schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:34:
Net in mijn eerste my team seizoen een verdiende 5e plek gehaald in Baku. Doordat ik als 11e gekwalificeerd had kon ik een gedurfde afwijkende banden strategie te nemen tov de concurrentie. Die gingen van start op Rood en ik nam de Gele band. Daardoor zou ik aan het begin van de race onder druk staan van de mannen met de Rode band , maar zou langer kunnen doorrijden en daarna eindigen op de rode band.

Startte als 11e en na de eerste twee bochten lag ik 9e. Eerste 2 ronden moest ik hard verdedigen maar daarna waren mijn banden warm en kon ik door slim de overtake button te gebruiken net buiten DRs blijven . Na 6 ronden merkte ik dat mijn rondetijden sneller werden als diegene op de rode band en kon dus van ze weg rijden. In ronde 9 ging iedereen voor mij naar binnen om te wisselen.

Ik heb daarna 8 ronden strakke tijden gereden maar werd op een gegeven moment wel ingehaald door Hamilton. Pitstop gemaakt en op Rood weer naar buiten . Kwam als 7e naar buiten en pakte een ronde daarna Albon doordat ik betere tractie had. Met nog 1 ronde te gaan ging Vettel kapot en pakte ik de 5e plek.

Ben op elke baan aan het vechten in de achterhoede maar Baku ligt mij wel. Mooi om te zien dat je niet de snelste hoeft te zijn of de AI laag te zetten om een goed resultaat te halen in je eerste seizoen . Heerlijk gereden , maar nu op naar Canada!
Wat een gewaagde strategie dan soms voor verschil kan maken, ik vind dat je het netjes hebt gedaan met de 5e plek! :) Wat vind je tot nu toe van My Team?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ach , eigenlijk wil ik gewoon racen en vind ik dit allemaal maar te veel poespas . Het zit erin dus ik gebruik het. Maar als het er niet in zou zitten zou ik het niet missen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Inmiddels de eerste rondes gereden met mijn T300 RS GT + TM Wheel Add On stuur en wat maakt het, het spel al gelijk een stuk leuker. De FFB lijk je meer te vernemen en ook de rotaties ansich gaan fijner dan wanneer je het normale stuur gebruikt. Deze blijft echt feedback geven bij uiterste rotatie en dat was bij het ronde stuur niet zo. Uberhaupt een stuur dat echt de vorm van een racestuur heeft in de handen hebben is al gaaf met het F1 spel!

Kortom: na een half uur al blij met mijn aankoop. Zal er ongetwijfeld nog veel mee gaan oefenen en rijden in deze corona tijd. :)

[ Voor 10% gewijzigd door JoteW op 21-10-2020 16:28 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
It's time for Monaco oOo

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
Met het nieuwe stuurtje een nieuwe career begonnen met Williams. Helaas net Q1 niet door. AI stond op 90 en heb deze na de kwalificatie verhoogt naar 92. Dit zal ik per baan een beetje gaan verschuiven aangezien ik Melbourne het vaakst gereden heb.

Op naar de race! Tips voor AI zijn nog altijd welkom :). Qua realisme wil ik wel achteraan rijden overigens. De updates aan de auto moeten me sneller gaan maken, niet het verlagen van de AI!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPTPCkvNtIA6rJ2pjlVkwNgVi8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhRyPbIz7IrXCbPWvUskBv5k.jpg?f=fotoalbum_large

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Elke .2 van een seconde verschil met je teamgenoot is 1 punt AI omhoog of omlaag

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 22-10-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
backupdevice schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:08:
Elke .2 van een seconde verschil met je teamgenoot is 1 punt AI omhoog of omlaag
Wil je die nog iets uitgebreider toelichten? :)
Misschien leuk voor in het hoofdtopic :*)

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 22-10-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
De eerste race zit er inmiddels op. Je merkt toch met AI op 92 dat het in de race moeilijker word om aan te haken. Na later naar binnen te zijn gegaan heb ik nog 2 rondes rond P11 gereden maar uiteraard bleek de rest sneller. Naarmate het einde vd race inzicht kwam leek ik pas weer in te lopen richting P14. Terwijl ik ook wel weer uit liep op P16 doordat ik op mediums reed de 2e stint. Al met al veelal alleen gereden. Hopen op een leuke 2e race!

Qua AI zal het nog wel wat schommelen tussen de 88 en 95. In Melbourne ben ik beter dan bijvoorbeeld in China, een baan die mij minder ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVazsmnCGGbkwiCm6EwD9KC51HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62iNUhDqQkta6zR4UA3C198i.jpg?f=fotoalbum_large

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
backupdevice schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:08:
Ik weet het, maar toen ik dat tijdens het oefenen doorvoerde reed ik op 98 AI en kwam ik ineens 2 seconden achter Russell terecht... dus dan kan ik het ineens in quali niet bijbenen terwijl ik in de race dat evt wel makkelijker zou kunnen.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

G_Dragon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Wil je die nog iets uitgebreider toelichten? :)
Misschien leuk voor in het hoofdtopic :*)
Staat ergens in dit topic
JoteW schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Ik weet het, maar toen ik dat tijdens het oefenen doorvoerde reed ik op 98 AI en kwam ik ineens 2 seconden achter Russell terecht... dus dan kan ik het ineens in quali niet bijbenen terwijl ik in de race dat evt wel makkelijker zou kunnen.
Je moet die wijziging doen in de race . Dus P1 tot P3 en Q . Daarna AI aanpassen.

[ Voor 47% gewijzigd door backupdevice op 22-10-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
backupdevice schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Staat ergens in dit topic

[...]

Je moet die wijziging doen in de race . Dus P1 tot P3 en Q . Daarna AI aanpassen.
Ik had dus eigenlijk de AI met 5 punten omhoog moeten schroeven ipv naar 92.. haha.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Dat was Monaco, op naar Azerbaijian :) !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwbZ6qk3zot2MtyAn-tF613-0hc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AJET31eTX7aRZQVM0ULpjDN6.png?f=fotoalbum_large

Oeps my bad, wel een strakke save al zeg ik het zelf..

Waarom kreeg ik hier geen straftijd, maar kwam ik weg met een waarschuwing.
Was toch echt wel een grote fout van mij 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 23-10-2020 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
@G_Dragon welk seizoen zit je inmiddels?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Seizoen 3 van My Team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
En dan al strijden voor de podium plaatsen? Is dat wel realistisch? Zie mezelf met Williams bijvoorbeeld volgend seizoen nog niet met RP en Renault de strijd aan gaan haha.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
JoteW schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:31:
[...]

En dan al strijden voor de podium plaatsen? Is dat wel realistisch? Zie mezelf met Williams bijvoorbeeld volgend seizoen nog niet met RP en Renault de strijd aan gaan haha.
Ik heb de ai momenteel op 96% staan dus zeg het maar :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:20
G_Dragon schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Ik heb de ai momenteel op 96% staan dus zeg het maar :X
Aan je teamgenoot te zien, die op 0,7 seconde is gefinished, staat je difficulty wel prima.... Mits je niet extra pitstops of schade had. In seizoen 3 kan je auto al zóveel beter zijn als de rest... dat het inderdaad een walk in the park is tov de rest van het veld.

Kwa difficulty: In de quali kun je zien hoeveel sneller of langzamer je bent als je teamgenoot (die met gelijk materiaal rijd) elke 0.2 seconde verschil is 1 niveau omhoog/omlaag. Dus als je 1 seconde sneller bent, kan je de difficulty met 1/0.2=5 niveau's verhogen.

Tis geen exacte wetenschap, maar het geeft een goede indicatie.

Als er nog mensen (PC) het leuk lijkt om regelmatig aan een league mee te doen, zondagavond 20:30 is er nog plek.
belangrijkste settings:
  • Practice: none Qualifying: full Race distance: 50%
  • Equal car perfomance
  • Damage: full
  • Corner cutting: regular
Assists:
  • braking assist: off
  • Anti-lock: off/on
  • Traction Control: medium/off (misschien ook full, afhankelijk van aantal deelnemers. maar geeft in regen een enorm voordeel)
  • Racing line: Corners
  • Gearbox: Auto/manual
  • Pit release: off
  • ERS/DRS/Fuel: off

[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 23-10-2020 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Aan je teamgenoot te zien, die op 0,7 seconde is gefinished, staat je difficulty wel prima.... Mits je niet extra pitstops of schade had. In seizoen 3 kan je auto al zóveel beter zijn als de rest... dat het inderdaad een walk in the park is tov de rest van het veld.

Kwa difficulty: In de quali kun je zien hoeveel sneller of langzamer je bent als je teamgenoot (die met gelijk materiaal rijd) elke 0.2 seconde verschil is 1 niveau omhoog/omlaag. Dus als je 1 seconde sneller bent, kan je de difficulty met 1/0.2=5 niveau's verhogen.

Ik zal binnenkort wel even twee foto's plaatsen van hoever mijn ontwikkelingen zijn, ik sta inderdaad al dik voor en heb bij de Powertrain alle upgrades al. Ben blij om te horen dat mijn ai goed staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
Waah schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Ja deze vuistregel ken ik inderdaad. T is alleen zo jammer dat je bijvoorbeeld denkt dat 88 hoog genoeg is. En dan word je ineens P14 bij quali terwijl je qua realisme achteraan hoort te staan. Heb namelijk enkele testsaves gehad voor het oefenen en instellen AI.

Is er niet een bepaalde richtlijn na FP3 of schommelen de resultaten daarin nog te veel?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@JoteW het is al even geleden... Maar volgens mij als je de Quali sim draait in FP1-3 krijg je een verwachte snelste tijd. En ook je verwachte positie bij de race. Misschien dat je daar hetzelfde kan toepassen?

Sowieso blijft het lastig. Het ene circuit ben je nu eenmaal sneller dan een ander circuit. Monza is toch wat anders als de Red Bull Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
@Waah ja als ik het quali programma doe zit ik er altijd 1,5 a 2 sec onder... heb het idee dat je dan ineens belachelijke ronde tijden moet halen.. met dezelfde AI rij ik in Q1 bijv 16e op 0,5 van Russell met Williams, dus in dat opzicht zou die weer goed moeten staan :p Het is ook inderdaad een beetje bekijken per baan. Lastig is het wel in ieder geval haha.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:18

Pierre

Van nature lui!

Jammer dat er geen head tracking in zit. Dit is echt super in MS flight simulator https://www.inflightassistant.com/smoothtrack/
Of zit er wel head tracking in F1 2020 en weet ik het niet

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:31

Mef

Pierre schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:25:
Jammer dat er geen head tracking in zit. Dit is echt super in MS flight simulator https://www.inflightassistant.com/smoothtrack/
Of zit er wel head tracking in F1 2020 en weet ik het niet
Ik gebruikte voor F1 2018 trackhat (en voor ETS2). Ging vrij goed. F1 2019 heb ik nooit gekocht en door de hele work-from-home situatie en pc die elders in huis staat, is het er nog niet van gekomen om die trackhat terug te installeren dus ik speel F1 2020 voorlopig zonder, maar zou mij eerlijk gezegd verbazen dat het niet (meer) zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
@Waah @JoteW

Mijn upgrades
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzkJaAlzv3zGG3R58ybjH9Fo3bE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/95G4vtA1pZJG5HnhKpuVjjEl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CuzO3ASacsTcw3zALbbL9j-C4I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TkrhcuzZEivHfuU6fqtD6diA.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
Ja oke, dat zijn ook behoorlijk wat upgrades inderdaad, netjes!

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
https://www.twitch.tv/videos/781744497

Gisteren de race op Zandvoort mogen hosten voor de Stadian Racing Community. Was best leuk om een keer te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasdipje op 26-10-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ja en ben nu bezig met Canada in het 3e seizoen.
Ik doe alle vrije trainingen volledig en de kwalificatie ook :).
Die Resource points gaan dan wel erg hard :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Je pakt die punten dan met de banden, ERS , quali programs in de trainingen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
backupdevice schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:24:
Je pakt die punten dan met de banden, ERS , quali programs in de trainingen toch
Ja ik probeer alle opdrachten en trainingen te halen, soms lukt mij het niet om Fuel of die van de banden in het paars te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren moest ik de Grand Prix van Frankrijk rijden in My Team, de kwalificatie was in zware regenval en toen ik pole position reed besloot ik de tijd voor de eerste keer vooruit te spoelen. Iets waar ik direct spijt van kreeg en direct weer weet waarom ik dit nooit deed, het moment dat de kwalificatie afgelopen was stond ik 6e. Want blijkbaar was de regen minder geworden op het laatste moment van de kwalificatie en hebben er een paar mij natuurlijk verbeterd.

Dus toen de race beginnen van 6e plek, bij de start pakte ik bij de eerste bocht gelijk de eerste plek weer terug van mijn teammaat en reed 5 ronden vooraan. In ronde 4 begon het wat te druppelen en in ronde 5 werd het iets meer maar mijn team bleef aangeven dat DRY de beste keuze waren, het moment dat ik in ronde 6 de pit inging zat ik heel erg te twijfelen of ik hun advies moest aanhouden of toch naar Intermediates moest gaan. Uiteindelijk koos ik ervoor om naar mijn team te luisteren en reed met Mediums de pit uit, na 2 ronden kreeg ik veel spijt in mijn keus want iedereen was inmiddels overgegaan op intermediates en ik maakte geen schijn van kans.

Ik moest dus noodgedwongen een 2e pitsstop maken, met het gevolg dat ik als 15e terugkwam in de race en ik aan een inhaalrace kon gaan beginnen. Ben uiteindelijk na een spannende race als 6e geëindigd en mijn teammaat is 1ste geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
Wat doen jullie altijd met de setup? Ik zelf heb weinig tot geen kennis mbt afstelling van de auto namelijk. Echt 0,0 technische achtergrond of ervaring. Opzich geen schande om een lekker potje te racen, maar ik wil wel het uiterste eruit halen.

Wat doen jullie altijd? Setups downloaden oid? Wat zijn goede sites daarvoor? Waar moet je naar kijken? Veranderen jullie tijdens de race nog iets aan de rembalans etc?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Hallo,

Ik ben al een jaartje of wat aan het racen, echter heeft mijn Bonus kind ook ontdekt dat zij het leuk vindt om te racen. het vervelende is dat zij mij gelijk voorbij aan het rijden was. 8)7

Ik speel het spel op een game PC
Mijn vraag is hoe kan ik er voor zorgen dat zij haar eigen omgeving krijgt zonder dat mijn instellingen behouden blijven en zij haar eigen instellingen kan doen
Ik het spel heb ik het niet kunnen vinden.
En als ik op de PC een extra gebruiker aan maak en steam opstart vraag hij of ze het spel wil lenen. Maar dan moet ik toestemming geven.....hoe.

Dus ik wil voor haar een eigen omgeving. Hoe doe ik dat?

Ik hoor het graag

Robert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Hallo allemaal,

Ik speel al een jaar F1 (PS4) en vind het steeds leuker worden! Ik zou wel meer circuits willen, ik vind het vooral leuk in time trials te rijden en te proberen mn tijden steeds te verbeteren...maar snap uiteraard dat dat beperkt is tot de daadwerkelijke F1 circuits.
Ik schakel zelf, maar heb wel nog brake assist laag en traction control.
Wat betreft circuits, aanvankelijk vond ik Monaco bijvoorbeeld niet leuk, maar nu ik het rijden steeds beter beheers, vind ik dat wel een hele gave track waar ik nog veel tijdwinst kan behalen...(nu 1.13.347). Oostenrijk bijvoorbeeld zit ik denk ik al zowat op mn limiet, maar ook die kan nog beter (nu 1.04.698)
Mijn eerste seizoen in MyTeams zit er ook bijna op..
Anyway ik lurk hier al een tijdje mee dus ik dacht laat ik ook eens een bericht achterlaten. En nu ga ik weer eens verder spelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Qj6YKiyAEJdiUttSACFhEnMxyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBr5acoIjzMNReGEGIs0oWUi.jpg?f=fotoalbum_large

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyLoco88
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-01-2022
Hoi allemaal,

even een vraagje, hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen. Ik speel momenteel ‘myteam’ op de PS4. Tijdens de race zie ik linksboven maar een beperkte tussenstand van de race. M’n eigen positie en van een aantal rijders die voor je rijden. Is het mogelijk om een volledige tussenstand zichtbaar te krijgen tijdens de race? Van de nummer 1 tot 22 met verschil in tijden?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-06 17:04
@JohnnyLoco88 Nee, dat gaat helaas niet op console. Alleen tijdens spectator mode zie je de gehele lijst. Op pc zou je via een overlay met bijvoorbeeld een programma als simhub het wel voor elkaar kunnen krijgen.

@Ali Baba 1001 Imho zit je vrij ver af van je scherm. 1.04 Oostenrijk is al aardig snel. Ik heb een 1.03.7

[ Voor 34% gewijzigd door Rizn op 20-11-2020 10:00 ]

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 15:54
Ik heb gisteren een G920 voor de Xbox gekocht. Ik merk dat ik sommige bochten niet haal, met name scherpe bochten. Ik heb dan het gevoel dat ondanks dat ik wel stuur de auto niet reageert. Ik heb al verschillende kalibratie settings aangepast, zoals bijvoorbeeld de lineairty maar dat lijkt niet te helpen. Iemand tips hiervoor?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:26
MJ23 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:49:
Ik heb gisteren een G920 voor de Xbox gekocht. Ik merk dat ik sommige bochten niet haal, met name scherpe bochten. Ik heb dan het gevoel dat ondanks dat ik wel stuur de auto niet reageert. Ik heb al verschillende kalibratie settings aangepast, zoals bijvoorbeeld de lineairty maar dat lijkt niet te helpen. Iemand tips hiervoor?
Rotatie van het stuur lager instellen? Ik speel zelf op de xbox met een thrustmaster tx en heb de rotatie op 360 staan. De enigste bocht in de game waar ik veel moeite mee heb is de hairpin op monaco.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Zit pas in het 1e seizoen en dan nog maar Hongarije . Tot nu gaaf, maar toch een paar min puntjes..

4e race achter elkaar dat het tijdens de race regent. Hoort erbij maar tja... zou dat toch uit willen zetten in season.

AI is ok maar soms ook het dom. Tijdens trainingen je eraf knallen enzo.

Maar ja, nog steeds gaaf met mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Soms snap ik de game niet helemaal als het een simulatie moet zijn van de F1, ik begin de race op de Gele band ( medium ) en moet al in ronde 5 naar binnen voor een normale pitstop zonder dat ik schade heb en mijn banden nog maar 10% belast zijn. De rest van het veld rijdt op de Rode band ( soft ) en die beginnen nu ook aan hun pitsstop, sommige rijden 1 ronde door en gaan dan pitten.

Is het niet vrij normaal te noemen dat je op de medium veel later hoort te stoppen dan op de soft zoals in het echt? :Y een simulatiespel zou dit toch wel correct moeten hebben :F

Mijn teammaat zit bijna elke kwalificatie op een paar honderste achter mij met de difficiculty op 99% en bijna alle assist uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhvEpm673KlWKlQFQUbOgnY8qSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1k3ESsHQKpufMzCXQCR579AJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
@G_Dragon Ze zeggen dat de AI moeilijkheidsgraad goed staat als jij en je teamgenoot enkele tienden van elkaar afrijden..

Mbt je pitstops, mee eens. Hoe het kan? Geen idee

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:45
robnieuw schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:47:
Hallo,

Ik ben al een jaartje of wat aan het racen, echter heeft mijn Bonus kind ook ontdekt dat zij het leuk vindt om te racen. het vervelende is dat zij mij gelijk voorbij aan het rijden was. 8)7

Ik speel het spel op een game PC
Mijn vraag is hoe kan ik er voor zorgen dat zij haar eigen omgeving krijgt zonder dat mijn instellingen behouden blijven en zij haar eigen instellingen kan doen
Ik het spel heb ik het niet kunnen vinden.
En als ik op de PC een extra gebruiker aan maak en steam opstart vraag hij of ze het spel wil lenen. Maar dan moet ik toestemming geven.....hoe.

Dus ik wil voor haar een eigen omgeving. Hoe doe ik dat?

Ik hoor het graag

Robert
Op je eigen account:
Steam>Settings>Family>Authorize Library sharing on this computer
JoteW schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:08:
Wat doen jullie altijd met de setup? Ik zelf heb weinig tot geen kennis mbt afstelling van de auto namelijk. Echt 0,0 technische achtergrond of ervaring. Opzich geen schande om een lekker potje te racen, maar ik wil wel het uiterste eruit halen.

Wat doen jullie altijd? Setups downloaden oid? Wat zijn goede sites daarvoor? Waar moet je naar kijken? Veranderen jullie tijdens de race nog iets aan de rembalans etc?
Time trial kun je setups vinden :).

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 02-12-2020 01:17 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:35:
Soms snap ik de game niet helemaal als het een simulatie moet zijn van de F1, ik begin de race op de Gele band ( medium ) en moet al in ronde 5 naar binnen voor een normale pitstop zonder dat ik schade heb en mijn banden nog maar 10% belast zijn. De rest van het veld rijdt op de Rode band ( soft ) en die beginnen nu ook aan hun pitsstop, sommige rijden 1 ronde door en gaan dan pitten.

Is het niet vrij normaal te noemen dat je op de medium veel later hoort te stoppen dan op de soft zoals in het echt? :Y een simulatiespel zou dit toch wel correct moeten hebben :F

Mijn teammaat zit bijna elke kwalificatie op een paar honderste achter mij met de difficiculty op 99% en bijna alle assist uit.
[Afbeelding]
Als je minder lange races rijd (25% gok ik?) zal je eerder naar binnen moeten. Het verschil in wanneer de pitstop komt zal ook een stuk lager zijn daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:43
Na al 30 jaar racespellen te spelen ben ik afgelopen weekend F1 2020 gaan spelen, wat voor mij de 1e kennismaking met F1 games is sinds F1 1997 op de PsOne.

Eerste feit dat ik niet kon en eigenlijk niet kan geloven is dat er in de menu's geen muisondersteuning is. wtf.
Dus moet ik schijnbaar tijdens het rijden nog met keyboard door een of ander MFD moet navigeren. Waanzin en voor mij niet te doen. AAngezien ik dit niet tijdens het pauze menu kan doen ( en dat begrijp ik) moet ik dus mijn stuur loslaten en met handen tijdens het rijden mijn toetsenbord gaan bedienen? Dan maar geen alternatieve pitstopstrategie of radiocontact.
Ook kan ik pauzeren wegens gemapte knop op stuur. maar het pauze menu weer verlaten om race verder te zetten moet via escape.... dubbel waanzin.Wellicht mis ik hier iets?

Daarnaast is het een stuk moeilijker dan ik gedacht had. Het vinden van de juiste rempunten en goede apexen te rijden is (iig op AUS) erg lastig. Tot mijn schaamte heb ik AI nu op 30 gezet en automatisch schakelen aan.
Was anders alleen maar bezig met niet op mijn voorganger te crashen in de bocht, en als een malle die flippers te bedienen zonder op het rijden te focussen. Ook flashbacks maar eens aangezet en nu proberen een race in australie af te maken zonder uit te vallen wegens spin/crash. 1e ervaring is dan stuk leuker. later, als ik meer aan physics gewend ben zal ik eea wel weer "realistischer" maken.

Dan zien we wel weer verder :)

[ Voor 0% gewijzigd door Shao Kahn op 02-12-2020 20:34 . Reden: 1e zin iets meer begrijpelijk gemaakt. Iets. :) ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:10
Shao Kahn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:59:
Na al 30 race af en aan racespellen te spelen ben ik afgelopen weekend F1 2020 gaan spelen, wat voro mij de 1e kennismaking met F1 games is sinds F1 1997 op de PsOne.

Eerste feit dat ik niet kon en eigenlijk niet kan geloven is dat er in de menu's geen muisondersteuning is. wtf.
Dus moet ik schijnbaar tijdens het rijden nog met keyboard door een of ander MFD moet navigeren. Waanzin en voor mij niet te doen. AAngezien ik dit niet tijdens het pauze menu kan doen ( en dat begrijp ik) moet ik dus mijn stuur loslaten en met handen tijdens het rijden mijn toetsenbord gaan bedienen? Dan maar geen alternatieve pitstopstrategie of radiocontact.
Ook kan ik pauzeren wegens gemapte knop op stuur. maar het pauze menu weer verlaten om race verder te zetten moet via escape.... dubbel waanzin.Wellicht mis ik hier iets?

Daarnaast is het een stuk moeilijker dan ik gedacht had. Het vinden van de juiste rempunten en goede apexen te rijden is (iig op AUS) erg lastig. Tot mijn schaamte heb ik AI nu op 30 gezet en automatisch schakelen aan.
Was anders alleen maar bezig met niet op mijn voorganger te crashen in de bocht, en als een malle die flippers te bedienen zonder op het rijden te focussen. Ook flashbacks maar eens aangezet en nu proberen een race in australie af te maken zonder uit te vallen wegens spin/crash. 1e ervaring is dan stuk leuker. later, als ik meer aan physics gewend ben zal ik eea wel weer "realistischer" maken.

Dan zien we wel weer verder :)
Welkom terug dan! F1 2020 is zeker een goeie game en bied genoeg mogelijkheden voor newbie's (;)) zoals jij om er weer in te komen! Allereerst kan ik je van harte aanraden om de racing line (evt. braking only) aan te zetten, dan heb je goede referentie punten wanneer je moet remmen en hoe je de bocht aansnijdt. Voor de rest zou ik gewoon voor nu ABS, TC en automatisch schakelen gewoon nog even aanlaten en eerst maar eens op het rijden concentreren. Zou wel al het helpen bij remmen en sturen uitzetten, beter om dat meteen onder de knie te krijgen dan later die hulp weer te moeten afleren.

Ik weet niet welk stuurtje je gebruikt maar de meeste sturen hebben wel een D-pad oid om menu's mee te bedienen, in het menu kun je zo'n beetje iedere denkbare actie wel aan een knop toewijzen. Het toetsenbord raak ik zelf vrijwel niet aan met F1.

Mocht je nog vragen hebben, schroom niet om ze hier te stellen. Veel raceplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
Pyr0_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:52:
[...]

Welkom terug dan! F1 2020 is zeker een goeie game en bied genoeg mogelijkheden voor newbie's (;)) zoals jij om er weer in te komen! Allereerst kan ik je van harte aanraden om de racing line (evt. braking only) aan te zetten, dan heb je goede referentie punten wanneer je moet remmen en hoe je de bocht aansnijdt. Voor de rest zou ik gewoon voor nu ABS, TC en automatisch schakelen gewoon nog even aanlaten en eerst maar eens op het rijden concentreren. Zou wel al het helpen bij remmen en sturen uitzetten, beter om dat meteen onder de knie te krijgen dan later die hulp weer te moeten afleren.

Ik weet niet welk stuurtje je gebruikt maar de meeste sturen hebben wel een D-pad oid om menu's mee te bedienen, in het menu kun je zo'n beetje iedere denkbare actie wel aan een knop toewijzen. Het toetsenbord raak ik zelf vrijwel niet aan met F1.

Mocht je nog vragen hebben, schroom niet om ze hier te stellen. Veel raceplezier!
Dank.
-Stuurhulp en remhulp staan uit.
-ABS medium ( of "aan" even niet zeker wat de opties waren).
-TC medium.

Gisteren eindelijk mijn 1e race (AUS, MyTeam) een keer weten uit te rijden, 2e geworden. Dat kan natuurlijk nooit :)
Dus in toevoeging bovenstaande:

- Schade nu op realistisch
- off-track surfaces nu veel trickier
- moeilijkheisgraad naar 40.
- warninglevel naar medium oid..

Nu zo langzaam opbouwen totdat ik a) leuke races rijd maar wel b) realistisch resultaat behaal.
Merkte ook dat er bij 2 of 3 keer iemand van achteren aantikken niet eens een melding kwam, dus ook dat even iets scherper gezet.

[ Voor 1% gewijzigd door Shao Kahn op 03-12-2020 09:37 . Reden: laatste zin klopte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:48:
[...]

Als je minder lange races rijd (25% gok ik?) zal je eerder naar binnen moeten. Het verschil in wanneer de pitstop komt zal ook een stuk lager zijn daardoor.
Ja rij rij 25% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Shao Kahn je maakt het wel moeilijk voor jezelf denk ik. De meeste mensen gaan éérst de tracks leren kennen, met wat meer hulp en minder realisme, maar een hogere moeilijkheidsgraad. Vervolgens als ze goed en consistent kunnen rijden gaan er steeds meer hulpmiddelen uit .

Met moeilijkheid op 40 is de tegenstander heel traag.... Terwijl je zelf waarschijnlijk, als je netjes rijd, veel sneller bent. Dat maakt het niet heel realistisch en maakt inhalen heel makkelijk.

Ieder zijn ding natuurlijk. Plezier is het belangrijkst. Maar je geeft zelf al aan: eindelijk mijn eerste race uitgereden.... Da's niet helemaal de bedoeling ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shao Kahn
Waah schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:58:
@Shao Kahn je maakt het wel moeilijk voor jezelf denk ik. De meeste mensen gaan éérst de tracks leren kennen, met wat meer hulp en minder realisme, maar een hogere moeilijkheidsgraad. Vervolgens als ze goed en consistent kunnen rijden gaan er steeds meer hulpmiddelen uit .

Met moeilijkheid op 40 is de tegenstander heel traag.... Terwijl je zelf waarschijnlijk, als je netjes rijd, veel sneller bent. Dat maakt het niet heel realistisch en maakt inhalen heel makkelijk.

Ieder zijn ding natuurlijk. Plezier is het belangrijkst. Maar je geeft zelf al aan: eindelijk mijn eerste race uitgereden.... Da's niet helemaal de bedoeling ;-)
Je hebt zeker een punt, maar ik verkies ervoor om idd via deze weg de sweetspot te vinden. ik wil niet te lang wennen aan hulpmiddelen etc. De moeilijkheidsgraag ga ik wel omhoog bijstellen totdat ik een niveau vind waarop ik denk dat ik hoor te rijden, mits ik foutloos rijd.

Zo doe ik dat bij alle racegames, ook bij AC bijvoorbeeld, maar hier is het toch en ander verhaal, waarschijnlijk omdat je veel meer close racet dan bij meeste ander racespellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Yes de game laat je nu naar de pit rijden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
JoteW schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:08:

Ik zelf rij altijd met Custom setups, heb toen een site gevonden waar de beste setups per baan op staan.
Heb toen alles toegevoegd ingame op volgorde van het 2020 seizoen, merk echt duidelijk verschil.

Volgens mij heb ik ze hier weg:
Setups Dry And Wet

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 04-12-2020 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:37:
[...]

Ik zelf rij altijd met Custom setups, heb toen een site gevonden waar de beste setups per baan op staan.
Heb toen alles toegevoegd ingame op volgorde van het 2020 seizoen, merk echt duidelijk verschil.

Volgens mij heb ik ze hier weg:
Setups Dry And Wet
Die setups zijn te gebruiken voor alle wagens? Ook voor MyTeam? Daar ga ik namelijk een eerste game mee starten vandaag!💪

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
JoteW schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:02:
[...]

Die setups zijn te gebruiken voor alle wagens? Ook voor MyTeam? Daar ga ik namelijk een eerste game mee starten vandaag!💪
Ja hoor dat werkt prima. Gebruik die site ook altijd. Wellicht dat je voor timetrial beter setups uit de leaderboards kunt plukken, maar die werken vaak niet voor races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik ga denk ik iets nieuws proberen, om te kijken of ik nog beter kan worden.
Mijn AI Niveau ga ik denk ik naar 60 zetten en dan zet ik de laatste assists uit, kijken waar ik dan rij.
En dan langzaam het niveau van de AI weer opschroeven :) !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:10:
Ik ga denk ik iets nieuws proberen, om te kijken of ik nog beter kan worden.
Mijn AI Niveau ga ik denk ik naar 60 zetten en dan zet ik de laatste assists uit, kijken waar ik dan rij.
En dan langzaam het niveau van de AI weer opschroeven :) !
Met welke assists rij je nog?

Had zelf de kwalificatie in de regen tijdens Melbourne seizoen 1 My Team.

Eindigde in Q1 als 22e op 2 sec afstand van teamgenoot. In de regen rijden gaat me echt zo ontzettend beroerd af😂😂

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
JoteW schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:39:
[...]

Met welke assists rij je nog?

Had zelf de kwalificatie in de regen tijdens Melbourne seizoen 1 My Team.

Eindigde in Q1 als 22e op 2 sec afstand van teamgenoot. In de regen rijden gaat me echt zo ontzettend beroerd af😂😂
Huidige Assists
  • Braking Assist: Off
  • Anti-lock Brakes: On
  • Traction Control: Medium
  • Dynamic Racing Line: Corner
  • GearBox: Automatic
  • Pit Assist: Off
  • Pit Release Assist: Off
  • ERS Assist: Off
  • DRS Assist: Off
  • Fuel Assist: Off
  • AI: 99%
En de bedoeling is om nu te gaan leren om Handmatig te gaan schakelen, wat er natuurlijk voor gaat zorgen dat je veel opnieuw moet leren of anders gaat rijden. Daarom denk ik dat het verstandig is om de AI even wat terug te schroeven :P !

EDIT: In de regen past ik de assists vaak nog wel wat aan, want dan word het wel een stuk moeilijker :P

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 07-12-2020 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Alleen al Traction Control naar Off zal je de AI wel terug moeten schroeven ;-) laat staan nog anti-lock brakes, geen racing line en manual gearbox XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:09:
Alleen al Traction Control naar Off zal je de AI wel terug moeten schroeven ;-) laat staan nog anti-lock brakes, geen racing line en manual gearbox XD
Haha heb nog een lange weg te gaan dus, maar zolang het eindresultaat maar vol verbeteringen zit! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:17:
[...]

Haha heb nog een lange weg te gaan dus, maar zolang het eindresultaat maar vol verbeteringen zit! :)
Och het was zeker niet vervelend bedoeld _/-\o_
Het is een uitdaging O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:20:
[...]

Och het was zeker niet vervelend bedoeld _/-\o_
Het is een uitdaging O-)
Oh ik zag het ook zeker niet als vervelend, zie het eerder als een uitdaging om beter te worden! oOo oOo oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
Zelfs als je net begint met f1 is het wellicht beter om meteen alle assists etc uit te zetten. Denk dat je leercurve dan het snelste gaat als je doel is om uiteindelijk in de Elite modus te rijden.

Het geeft uiteraard wel veel frustratie de eerste dagen/weken maar je zal snel zien dat het beter gaat en dan is de voldoening des te groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 10:16
Ik heb nu 2 maand een play Seat challenge + g29 stuur. Ik begon eerst met de instellingen vrij makkelijk. Nu 1 week alle hulp instellingen uit en ik vermaak me nu echt met het spel. Haal er zoveel meer voldoening uit het is even een knop om zetten en veel teleurstelling, maar zoveel leuker word het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Monza is best nog wel een pittig baantje. Seizoen - van my team. Sector 1 & 2 kan ik wel meekomen maar sector 3 verlies ik gewoon .7 tov de andere. Heb best veel overstuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Te leuk om niet te laten zien: Max in de sneeuw:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
@G_Dragon is dat filmpje wat je plaatste met die lekke achterband op een console of pc dat dat een gedownloade modification is?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldinho
50% korting op Steam t/m 5 jan. 2021 19.00 uur. Van €54,99 voor €27,49 (geen deluxe Schumacher edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
Heeft hij datzelfde niet een keer gedaan tegen een ski’er? Zag overigens vanmiddag nog een compilatie van Red Bull Racing van de 5 ‘gekste’ dingen die ze met een F1 wagen hebben gedaan! O.a. op die hoge toren donuts draaien etc! Leuk om eens te kijken

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
JoteW schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:19:
@G_Dragon is dat filmpje wat je plaatste met die lekke achterband op een console of pc dat dat een gedownloade modification is?
Dat was op de Xbox One X zonder mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnewind
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-12-2020
Hallo weet iemand hoe je warmronde in kan stellen? Speel in mijn team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 19:46
Dag mede raceliefhebbers, ik zou graag mijn huidige race setup wat willen upgraden en ben daarvoor mijn opties aan het bekijken. Ik wil graag de kwaliteit en de realisme van het racen verbeteren. Ik vroeg me af welke upgrade jullie zouden doen.

Huidige setup:
- Playseat Challange
- Thrustmaster T300 incl de std pedalen (support PC/PS)
- Laptop met Nvidia Quadro R3000 (later ook PS5)
- Oude plasma TV 42"

Games:
- F1 (speel het meest)
- Dirt 4
- Project Cars
- Misschien in de toekomst iRacing

Ik zit zelf te kijken om de pedalen te upgraden naar Thrustmaster T-LCM Pedals, maar ik kijk ook naar opties voor evt een ander stuur. En naar andere merken als Fanatec om wellicht over te stappen naar een ander ecosysteem.

Eisen:
- moet een goede upgrade zijn
- support voor PC + PS

Ik heb mijn post verplaatst naar het topic racesturen. Excuus

[ Voor 7% gewijzigd door wolverine3141 op 29-12-2020 08:56 ]

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
Hoezo kan een YouTuber die op een Xbox speelt wel andere logo's gebruiken dan wij? Zo jammer dat je in MyTeam alleen maar die goedkoop ogende standaard eentonige logo's kan gebruiken :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CiaWb2n.png

Ik snap dat ze met licenties etc zitten hoor, en op PC geloof ik dat je van alles eenvoudig kan toevoegen maar kijkend naar bovenstaand screenshot lijkt me dat een Xbox?

Is het mogelijk op zulke dingen ook toe te voegen op een PS4? :P

[ Voor 11% gewijzigd door JoteW op 29-12-2020 11:33 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:25
JoteW schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:33:
Hoezo kan een YouTuber die op een Xbox speelt wel andere logo's gebruiken dan wij? Zo jammer dat je in MyTeam alleen maar die goedkoop ogende standaard eentonige logo's kan gebruiken :P

[Afbeelding]

Ik snap dat ze met licenties etc zitten hoor, en op PC geloof ik dat je van alles eenvoudig kan toevoegen maar kijkend naar bovenstaand screenshot lijkt me dat een Xbox?

Is het mogelijk op zulke dingen ook toe te voegen op een PS4? :P
Ik vermoed dat het deze is:
https://www.racedepartmen...20-sponsorship-mod.34922/

Vermoedelijk op PC met Xbox controller/stuur, dit gaat op console niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Nu online
Eeuwig zonde dat ze met dat soort dingen geen opties hebben op een PS4 of PS5. Zou het spel gelijk een stuk leuker maken :P @dutchgio

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Dunnewind schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:06:
Hallo weet iemand hoe je warmronde in kan stellen? Speel in mijn team
Warm ronde?
Bedoel je misschien de formation lap? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
En wat dacht je van de brandstofmodus arm en rijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:53
Ik heb f1 2020 in de kerstvakantie weer even afgestoft om nu eens een Formule 2 seizoen (2020) te doen. Qua racen beviel me dat eigenlijk beter dan de MyTeam modus: omdat de wagens gelijk zijn erg veel mooie gevechten en spannende inhaalraces gehad. Uiteindelijk wel royaal kampioen geworden omdat het veld zo dicht bij elkaar zit en m'n naaste belagers heel erg inconsistent waren in de 2e helft van het seizoen.

Wel heb ik me echt behoorlijk zitten ergeren aan het commentaar. Nu is het Nederlandse commentaar van Olav Mol & co in de MyTeam modus al niet geweldig maar het F2 commentaar slaat echt helemaal nergens op. Dieptepunt is de Nederlandse interpretatie van oud F2 coureur Davide Valsecchi die als co-commentator optreedt... echt cringeworthy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Paar leuke clips van de laatste race van het Seizoen in My Team.

Deze was mijn eigen fout, iets te vroeg willen insturen is geen goed idee.

Wat hier gebeurde? Een crash tussen 2 anderen waardoor er niemand meer langs kon :p .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:04
Ik speel F1 2020 op PS4. Zit nu in het 3e seizoen van My Team en mijn camera blijft nu steeds op cockpit standpunt staan. Het lukt me niet om via options op TV-camera te zetten.
Iemand een idee hoe dit kan en of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Zag net dat je eindelijk kan kiezen welke taal de commentators spreken, alleen valt me op dat er geen verschil zit in tekst tussen Olaf en de engelse commentator...

Net de eerste race van het 4e seizoen achter de rug :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FToJPh8jxCnFR2wze2xJ2G_noBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuf3dnOBk6rqUDzOO5EaZLMf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door G_Dragon op 11-01-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 20:21
Had gelezen dat ze zeiden van koop de Resource points upgrade niet want na x seizoenen ga je met een overschot zitten. Zal wel kloppen zeker?

Ook als er dan een reglementswijziging aankomt dan bats ff 20000 RP er tegen aan gooien bv. en klaar, dan is er toch niets meer leuks aan na 4 seizoenen?

Denk dat het een bekende youtuber was Aarava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Nieuwe patch versienummer 1.15
  • Added the ability to enable equal performance in Time Trial
  • Marcus Armstrong now has the correct nationality
  • Addressed an issue where Artem Markelov would be quicker than intended
  • Pedro Piquet now has the correct number on the rear wing
  • Addressed an issue where sponsor boards and garage textures were missing on Bahrain for F2 2020
  • Users will no longer incorrectly receive a warning when changing components between Practice and Qualifying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Hoeveel seizoenen zal het duren voordat de rest van het veld weer bij is met R&D in My Team?
Ik sta namelijk behoorlijk voor, zal vanavond even een screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik ben er nog niet achter gekomen om 2 functies te kunnen mappen middels buttons op mijn stuur. Als ik bv. in het hoofdmenu ben en ik wil naar bv. [Solo] of [theater], dan lukt dat alleen met de functietoetsen F5 en F6.
Dit zelfde geldt voor submenu's waar ik alleen met F7 en F8 kan switchen.
Weet iemand de benaming in het instellingen menu waar je bepaalde acties kan toewijzen aan een button?
Ik heb wel de Nederlandse taal, maar als je de Engelse benaming voor me hebt is dat ook prima.

Ik ben er inmiddels achter gekomen hoe het heet:
Linker-bumper=in de menu's naar links
Rechter bumper=in de menu's naar rechts
Linker trigger=in de submenu's naar links
Rechter trigger=in de submenu's naar rechts

Zal allemaal wel weer een vreemde vertaling zijn van hoe het in de Engelse taal heet ;) 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door ronaldinho op 29-01-2021 01:49 . Reden: Antwoord gegeven op mijn eigen vragen. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Gisteravond begon ik na een lange zware kwalificatie aan de race op het Hanoi Street Circuit (Vietnam), een baan waar ik een hekel aan heb. Vind hem nog erger dan Monaco om te rijden en over Monaco heb ik een aantal jaar over gedaan tot ik hem zonder gevloek kon rijden, maargoed weer terug naar de race!

Ik begon als 2e op de startopstelling, mijn teammaat kon ik op 0,020 niet verslaan in de kwalificatie.
Bij de start lukte het mij om direct de eerste plaats veilig te stellen, want mijn teammaat Leclerc had een slechte start. De race was daarna een groot gevecht voor eerste plek, ik heb moeten battelen met Leclerc, Sainz en Verstappen. Wat er zelfs voor zorgde dat ik mijn voorvleugel licht beschadigde bij het verdedigen in de bocht, bij de pitsstop besloot ik om niet voor een nieuwe voorvleugel te gaan want dit zou mij teveel tijd en de 1ste plaats in de race kosten.

2 of 4 laps na mijn pitsstop kreeg ik opeens de volgende melding in beeld "Ocon have been disqualified" , dit is een melding die ik nog nooit eerder heb gehad tijdens een race. Dat terwijl ik al sinds 2015 de Formule 1 games speel, gelijk na het bericht kwam er een gele vlag en safetycar! Na 3 rondes ging de safetycar weer naar binnen en waren de laatste 2 laps een geweldig gevecht voor eerste plaats, met een wiel aan wiel finish ( wel 1ste geworden).

De Crash: Ocon was bij een inhaalactie in de slip geraakt en in de muur gegaan waardoor hij zijn voorvleugel verloor, toen wachte Ocon netjes tot de meeste voorbij gingen. Maar niet lang genoeg want hij besloot achteruit de baan op te rijden met als gevolg dat er 2 volledig in zijn zijkant reden.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2021 19:24 ]

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Wat een race gisteravond, wat een strijd om de eerste plaats op Circuit de Catalunya .
Mijn teammaat is momenteel op zo'n niveau dat ik wel scherp moet blijven, 1 foutje en ik lig 2e.
Hierdoor word ik wel extra getriggerd om op niveau te blijven racen.

Helaas viel eerst mijn kwalificatie helemaal in het water door regen, ik moest op een dry setup rijden aangezien er bij de race geen regen was en door deze wet setup in de regen werd ik 4e in de kwalificatie :)

Toen de lichten uitgingen en we van start mochten gaan kreeg ik het voor elkaar om bij de eerste bocht 1ste te staan, er was ook maar net genoeg ruimte om de nummer 3 en 2 in te halen. Had zover ik nog weet aan me rechterzijde Verstappen in de Ferrari en aan me linkerzijde Ricciardo in de Red Bull ( kijk dit thuis nog even na), ik wist mij tussen hun beide door naar de 2e plek te rijden waardoor ik gelijk zonder snelheid te verliezen de aanval op mijn teammaat kon openen. Door de auto er goed naast te zetten dwong ik mijn teammaat tot een rem fout, waardoor ik de 1ste plaats kon veroveren.

Verder was de hele race een strijd met mijn Teammaat en de Red Bull, echt een top 3 gevecht om de 1ste plek. Toen ik over de finish kwam moest ik wel even bijkomen, want de focus was erg hoog O-) !

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 25-02-2021 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Wat een teleurstelling gisteravond op de baan van Azerbeidzjan, ik begon na een sterke kwalificatie op polo positie. Toen de lichten uitgingen kwam ik de eerste bocht goed wiel aan wiel door, al vrij snel bij bocht 2 kregen we een gele vlag en een safetycar want er waren 2 auto's met elkaar in botsing gekomen.

Na de safety car was het direct een gevecht tussen mij en mijn teammaat, meerdere malen wiel aan wiel door de bochten waar het maar afwachten was hoelang het allemaal goed ging. Uiteindelijk slaagde ik er na de pitsstop in om ruimte te krijgen tussen ons, gelijk het gas flink ingetrapt zodat er uiteindelijk 8 seconden tussen de nummer 2 en mij zaten.

Helaas viel dit avontuur snel in het water door een eigen fout, ik nam de laatste bocht voor de finish iets te ruim waardoor ik in lap 11 van de 13 laps een lekke achterband kreeg en de pit in moest rijden. Dit zijn van die momenten in games dat je rustig moet blijven en boosmaken of balen geen zin heeft want het is al gebeurd, in de pit zag ik de een na de andere voorbij rijden op het scorebord. Kwam uiteindelijk als 19e weer op de baan met nog 2 rondes op de teller, ik wist dat mijn race voorbij was maar toch vol gas en kijken hoe hoog ik nog kon komen.

Mijn race eindigde uiteindelijk op de 14e plek... -O- ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InO8eS4KnCK0DF6kFGD7of-lH7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FSXu7X7gqh8vTRpHxB4IKgfQ.png?f=fotoalbum_large

Over deze race valt ook weer genoeg te vertellen, het begon met de kwalificatie waarbij het helemaal fout ging door een remfout en ik niet meer op tijd mee kon doen voor een snelle goede tijd. Door de reparaties moest ik noodgedwongen vanaf de 18e plek starten.

Toen de lichten uitgingen begon er een grote inhaal race, waarbij ik besloot om bij ronde 7 een pitstop te maken. Ik wist dat mijn teammaat die op de 1ste plek reed ergens in ronde 9 zijn stop zou maken, dus ik wou een gok wagen om hem misschien op deze manier te kunnen pakken met de rest van het veld. Na mijn pitsstop reed ik 20ste en heb mijn fuel op Rich gezet en ben ronde na ronde sneller gaan rijden, het ene lap record na de ander.

Tot ik in ronde 9 het bericht krijg dat mijn teammaat de pit in is, dus nu maar hopen of ik in de buurt kom. En ja! Er zaten nog maar 3 autos tussen hem en mij, dus gas erop en gaan toch niks te verliezen. Uiteindelijk na een paar snelle rondes kwam ik aan zijn staart en kon het gevecht om de eerste plaats beginnen, in de ene laatste ronde slaagde ik er uiteindelijk in om de 1ste plek te pakken.

Wat een race, wat een prestatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AF5NVjCkSTNOgaj1UJR0zvH5Sl8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fg2CpcpcOS569mqbcHCIBgj2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzvkF73rJkOs-gOVauEsnXTtqT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pi3pfEKBsugLMKLOMFvxaSMb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Bugs3 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:54:
Ik speel F1 2020 op PS4. Zit nu in het 3e seizoen van My Team en mijn camera blijft nu steeds op cockpit standpunt staan. Het lukt me niet om via options op TV-camera te zetten.
Iemand een idee hoe dit kan en of dit op te lossen is?
Eerlijk gezegd geen idee, als ik tijdens een vrije training, kwalificatie of race op pauze druk kan ik daar mijn camera kiezen en dat onthoud hij dan ook voor de volgende vrije training of race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Astratuner schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:55:
Had gelezen dat ze zeiden van koop de Resource points upgrade niet want na x seizoenen ga je met een overschot zitten. Zal wel kloppen zeker?

Ook als er dan een reglementswijziging aankomt dan bats ff 20000 RP er tegen aan gooien bv. en klaar, dan is er toch niets meer leuks aan na 4 seizoenen?

Denk dat het een bekende youtuber was Aarava.
Momenteel heb ik alle facilities 100% geupgraded en sta met de R&D behoorlijk voor op de rest. Dus heb gekozen om eerst niks meer te upgraden, zodat de rest van het veld weer gelijk aan mij is. Maar merk inderdaad dat je best snel Resource Points krijgt :), heb er zelf geen moeite mee! Lekker sparen :)

Bij zo'n reglementwijziging heb ik geen 2000 resourcepoints, dat zijn er wel mega veel om eerlijk te zijn! Zit denk ik nu op 850 en heb 12 races niet meer uitgegeven. Dus vraag me af hoe hij aan zoveel, zo snel komt :)

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 07-03-2021 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb sinds kort een race rig en aangezien ik (getuige ook m'n avatar :P ) groot F1 fan ben kan deze game natuurlijk niet ontbreken. Ik moet alleen van ver komen en helemaal het zonder assists rijden vind ik bijzonder lastig.

Ik ben inmiddels zo ver dat ik zonder ABS of TC redelijk goed de rondjes vol kan maken. De volgende stap zou zijn de dynamic race line weg en het schakelen manual doen. Heb geprobeerd dat tegelijk te doen maar dat is echt een brug te ver. Wat zouden jullie adviseren? Eerst het schakelen op manual leren of eerst de race line skippen?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Als redelijke n00b ben ik in Augustus begonnen met alles uit behalve racelijn en heb vorige week die uitgezet. Ik wou dat ik meteen vanaf scratch alles had uitgezet.

Elke aanpassing die je nu doet met je alles weer opnieuw leren . Beter alles uitzetten en zonder assist gaan rijden , dan ben je meteen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren was er weer een update :)
Weinig nieuws voor My team en career :

F1® 2020 PATCH NOTES - v1.17
Patch 1.17 is out now on PC, Xbox, PS4 and coming very soon to Google Stadia - and you can check out the notes below:
  • Addressed an issue where tyre temperature could be at absolute zero after re-joining a session.
  • Addressed an issue starting the game with a steering wheel plugged in.
  • Addressed an issue with countback and declaring a winner when finish a world championship on the same points as another driver.
  • Addressed an issue where the incorrect message could be displayed when overtaken in the safety car queue.
  • Parc Ferme rules are now correctly retained in Leagues after using split-weekends.
  • Lap counter will now show the correct lap in Spectator after a formation lap.
  • Addressed a crash when viewing replays of F2™ races after completing the F2™ portion of a career.
  • Addressed an issue where players were unable to join a Private League with an access code.
  • Addressed an issue where blue flags could be shown to all players if someone quit and re-joined on the formation lap.
  • Addressed an issue where the yellow flag message could persist after the Safety Car had gone on after a player had quit and re-joined a session.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-06 11:38
Hebben jullie ook altijd last dat als je in de tijdrit een nieuw record rijdt het spel bij het uploaden van dat record even 0,5 sec vastloopt (korte lag) en dan weer verder gaat bij start/finish? Ik vind dit eigenlijk wel heel irritant, kan daar wat aan gedaan worden? Mijn internet is 100-135 Mbps.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-06 11:38
backupdevice schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:10:
Als redelijke n00b ben ik in Augustus begonnen met alles uit behalve racelijn en heb vorige week die uitgezet. Ik wou dat ik meteen vanaf scratch alles had uitgezet.

Elke aanpassing die je nu doet met je alles weer opnieuw leren . Beter alles uitzetten en zonder assist gaan rijden , dan ben je meteen klaar.
Heb ik meteen al gedaan, ik rijdt zonder assists en dat is veel leuker!

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 19:44

Oxigeon

En zo is dat!

Nu zie ik hier verschillende filmpjes voorbij komen. Zijn die allemaal gejat vanuit het filmpje van de hoogtepunten na het einde van de race (theater)? Of hoe maken jullie bijvoorbeeld filmpjes van andere rijders? Een hele race slaat hij niet op toch?

Namelijk mooi als we met vrienden racen wat mooi hang en trekwerk te uploaden

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Je kan je gameplay gewoon opnemen op je PS4. Ook heeft de ps4 de optie om dit dan weer te uploaden naar Twitch of YouTube.

Druk eens op de share toets. Ga naar instellingen en zet je videoduur op een uur. Mocht 1 uur aaneengesloten opname niet lang genoeg zijn kan je altijd nog livestreamen naar 1 van bovenstaande opties.

Echter heeft dit niets met F1 te maken en werkt dat in alle games zo.

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Oxigeon schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:41:
Nu zie ik hier verschillende filmpjes voorbij komen. Zijn die allemaal gejat vanuit het filmpje van de hoogtepunten na het einde van de race (theater)? Of hoe maken jullie bijvoorbeeld filmpjes van andere rijders? Een hele race slaat hij niet op toch?

Namelijk mooi als we met vrienden racen wat mooi hang en trekwerk te uploaden
De filmpjes die ik heb geupload zijn gemaakt via de replay functie tijdens de race of aan het einde van de race.
Vaak kijk ik even terug waarom er een gele vlag kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 19:44

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:13:
[...]

De filmpjes die ik heb geupload zijn gemaakt via de replay functie tijdens de race of aan het einde van de race.
Vaak kijk ik even terug waarom er een gele vlag kwam.
Klopt. Maar bij de replay functie pakt hij bij mij niet de complete race. Hoe de share knop werkt weet ik wel op de ps5. Maar krijg geen herhaling van een volle race. Maar enkel hoogtepunten.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Oxigeon schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:53:
[...]

Klopt. Maar bij de replay functie pakt hij bij mij niet de complete race. Hoe de share knop werkt weet ik wel op de ps5. Maar krijg geen herhaling van een volle race. Maar enkel hoogtepunten.
Dan klik je na de race op View Highlights en niet op View Replay, die staan onder elkaar.
Zie hieronder :) ( heb even snel afbeelding van Google afgehaald )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWM7hJVu4Ne9-hSSTmTrcEOx8Vo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lxNUtccubRs0U2fXPbHceNNz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 06-04-2021 12:56 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste