Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compatibiliteit onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thoek
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
mid end gamen, voornamelijk total war warhammer 2 en straks twwh3, Mount and blade bannerlord, doom2016 en doom eternal.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb een richprijs van 500 euro exclusief toetsenborden etc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed€ 108,90€ 108,90
1MoederbordenASRock A320M-HDV R4.0€ 47,-€ 47,-
1VideokaartenXFX RX 570 RS XXX Edition 8GB€ 157,58€ 157,58
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 37,35€ 37,35
1BehuizingenL-Link LEONIS€ 50,59€ 50,59
1Geheugen internCrucial CT2K8G4DFS8266€ 68,40€ 68,40
1Solid state drivesCrucial BX500 240GB€ 38,70€ 38,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 508,52

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het moet de eerder genoemde spellen redelijk kunnen draaien.

Ga je overklokken?
Heb ik eerder wel gedaan maar ben het niet van plan tenzij er veel uit te halen valt

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik ben er voornamelijk op uit om zo goedkoop mogelijk een redelijke game PC te bouwen, het lijstje wat ik heb is daarop gebaseerd. Mijn doel voor dit topic is om erachter te komen of alles bij elkaar past, of er niks in zit wat er niet in past, of de voeding goed genoeg is en of er geen idiote keuzes in zitten.

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:43
Je mist nog een goede voeding.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het is wellicht handiger om er gewoon een 1tb ssd in te zetten en die hdd weg te laten

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11 16:57
quote: thoek
of de voeding goed genoeg is en of er geen idiote keuzes in zitten.
De voeding lijkt genoeg vermogen te hebben, maar ziet er uit als een alsof ze hebben geprobeerd een knock-off te maken van de goedkoopste prut-voeding van de afgelopen 10 jaar. Sommigen zouden de vintage 90's look juist waarderen. Ik heb er niet zo veel vertrouwen in, maar wie weet is het 1 bonk kwaliteit. Hoe dan ook is die kast slecht leverbaar.
ik heb een richprijs van 500 euro exclusief toetsenborden etc.
Daar zit je nu al overheen. Als je met etc. ook nog een muis en monitor bedoelt, zul je je budget flink overschrijden. Wellicht moet je eens naar een tweedehands systeem kijken. Veel mensen maken de overstap naar 1440p gaming en doen prima systemen van de hand voor € 400,- tot € 500,-.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:46
Baardhaas schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:47:
[...]

De voeding lijkt genoeg vermogen te hebben, maar ziet er uit als een alsof ze hebben geprobeerd een knock-off te maken van de goedkoopste prut-voeding van de afgelopen 10 jaar. Sommigen zouden de vintage 90's look juist waarderen. Ik heb er niet zo veel vertrouwen in, maar wie weet is het 1 bonk kwaliteit. Hoe dan ook is die kast slecht leverbaar.
25A op de 12v lijn en dat noemen ze een 500w voeding. Dat ding is een bom. De behuizing waar het in zit komt ook niet degelijk over en de indeling is antiek met de voeding bovenin.

@thoek geheugen is een afrader. Traag voor Ryzen en een hele hoge latency. Dat nekt de prestaties van het systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 27-04-2020 22:02 ]

• thoek
Baardhaas schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:47:
[...]

[...]

Daar zit je nu al overheen. Als je met etc. ook nog een muis en monitor bedoelt, zul je je budget flink overschrijden. Wellicht moet je eens naar een tweedehands systeem kijken. Veel mensen maken de overstap naar 1440p gaming en doen prima systemen van de hand voor € 400,- tot € 500,-.
Ik heb nog een goed scherm staan, een toetsenbord en alle randapparatuur heb ik ook. Het enige wat ik nodig heb is de kast zelf.

• thoek
Uszka schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:02:
[...]

25A op de 12v lijn en dat noemen ze een 500w voeding. Dat ding is een bom. De behuizing waar het in zit komt ook niet degelijk over en de indeling is antiek met de voeding bovenin.

@thoek geheugen is een afrader. Traag voor Ryzen en een hele hoge latency. Dat nekt de prestaties van het systeem.
Wat zouden jullie hiervan zeggen, ik heb een alternatief voor die kast met voeding, en heb een ander ram stickje.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed€ 108,90€ 108,90
1MoederbordenASRock A320M-HDV R4.0€ 47,-€ 47,-
1VideokaartenXFX RX 570 RS XXX Edition 8GB€ 157,58€ 157,58
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 37,35€ 37,35
1BehuizingenLC-Power Pro-925B + 600W voeding€ 61,55€ 61,55
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3/16€ 77,78€ 77,78
1Solid state drivesCrucial BX500 240GB€ 38,70€ 38,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 528,86

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:46
Kast en voeding apart kopen. De voedingen die bij behuizingen geleverd worden is altijd troep.

Verwijderd

Je wilt in de toekomst Mount and Blade 2 : Bannerlord gaan spelen. De vraag is, of het systeem wat je nu samengesteld hebt, dat lekker kan draaien, kijkende naar de eisen die het spel stelt :

https://www.systemrequire...-blade-2-bannerlord/13723

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-11 16:57
Wat zouden jullie hiervan zeggen, ik heb een alternatief voor die kast met voeding, en heb een ander ram stickje.
Ram: pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
Sneller, dual channel en nog een paar € goedkoper ook. Werkt prima met Ryzen in mijn ervaring. Wel zul je in het Bios XMP aan moeten zetten of de snelheid handmatig instellen om je geheugen op 3200 mhz. te laten draaien.

Qua kast en voeding herhaal ik wat Uszka ook al zegt. Die kan je het beste apart kopen. De kwaliteit van de voedingen laat vaak te wensen over. Voor een kast is een slechte bouwkwaliteit nog te overzien. Met je voeding neem je liever geen risico.

Er is erg veel keuze in kasten en over smaak valt niet te twisten. Je zou bijvoorbeeld deze kunnen nemen:
pricewatch: Fractal Design Core 1100

deze wordt momenteel ook vaak aangeraden:
pricewatch: Cooler Master MasterBox Q300L

Voeding:
pricewatch: be quiet! System Power 9 400W

pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450

Je kan nog een iets goedkopere voeding nemen als je geen 80+ bronze certificering nodig hebt. Uiteindelijk betaal je het weer terug via je stroom rekening. 400 watt is minimaal nodig. Onder zware belasting verbruikt de RX570 tot bijna 200 watt, je cpu zal ook nog 100 tot 120 watt verbruiken (onder full load), tel daar nog wat bij op voor de andere componenten en je komt op een piekbelasting van ongeveer 350 watt.
Pagina: 1