Toon posts:

Bestaan er hifi installaties met Android?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoi! Ik heb vandeweek een Android autoradio gekocht maar deze eerst even in de keuken aangesloten met een omvormer naar 12 er tussen...

Maar ik moet zeggen het bevalt me wel ook voor in huis....
Dus ik dacht ik ga is kijken of er ook hifi installaties bestaan met touchscreen en Android OS...
Maar ik heb Google al helemaal doorgespit... Maar geen kunnen vinden...
Wellicht weten jullie wel of zoiets überhaupt bestaat of een andere oplossing?
Ik zou evt nog zown radio kunnen kopen en dan 12 trafo er tussen en kastje eromheen bouwen etc... Maar dat is natuurlijk best omslachtig...
Graag jullie ideeën..

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Een installatie zoeken die met een app bediend kan worden?

Een hifi set gaat vrij lang mee, Android zal sneller verouderen. Ik denk niet dat je dat in 1 apparaat moet willen.

[ Voor 50% gewijzigd door guido66 op 27-04-2020 18:46 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
guido66 schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:43:
Een installatie zoeken die met een app bediend kan worden?

Een hifi set gaat vrij lang mee, Android zal sneller verouderen. Ik denk niet dat je dat in 1 apparaat moet willen.
Zat ik ook al aan te denken maar dan moet je hem weer met je telefoon bedienen en ik wil het dus eigenlijk gescheiden houden van m'n eigen mobiel... Ivm batterij verbruik etc...

Android zal verouderen idd maar dat kan je dan weer updaten uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Dat is niet zo vanzelfsprekend, fabrikanten zijn meestal erg laks op dat gebied, denk jij op je autoradio wel nieuwere Android versies te krijgen? Daar hebben die kleine fabrikanten helemaal de capaciteit niet voor. Je mag al blij zijn als ze bugs oplossen...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat wil je precies? Dat je je hifi-installatie kan bedienen vanaf je telefoon? Voldoet het als je er via bluetooth muziek naar kan streamen?

[ Voor 113% gewijzigd door TBTL op 27-04-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
guido66 schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:05:
Dat is niet zo vanzelfsprekend, fabrikanten zijn meestal erg laks op dat gebied, denk jij op je autoradio wel nieuwere Android versies te krijgen? Daar hebben die kleine fabrikanten helemaal de capaciteit niet voor. Je mag al blij zijn als ze bugs oplossen...
Haha dat kan ik zeker heb deze autoradio al gejailbraked of hoe je 't schrijft en ben op dit moment al een andere Android versie aan het downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TBTL schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:07:
Wat wil je precies? Dat je je hifi-installatie kan bedienen vanaf je telefoon? Voldoet het als je er via bluetooth muziek naar kan streamen?
Ik wil eigenlijk een stand alone Android touchscreen hebben minimaal 7 inch groot met ingebouwde versterker...

Zodat ik YouTube play lists kan draaien
Maar ook spotivy en internet radio en bepaalde apps met geluidsdiensten... Zoals bijv tune-in
En podcasts etc....

Nu kan je dat allemaal met je telefoon of tablet en deze verbinden met je versterker via of Bluetooth of koptelefoonaansluiting etc...
Maar dan gaat dit ten koste van je batterij van je telefoon en van me telefoon vind ik 't scherm te klein...

En ik vind 't gewoon apart dat er wel autoradio's bestaan met Android besturing maar geen gewone huis hifi....
Andere kant begrijp ik wel dat je bijvoorbeeld Google maps niet zal gebruiken op je radio in de keuken :p
Maar toch Android besturing maakt toch een hele hoop verschillende audiobronnen via internet en diverse apps op een makkelijke manier lijkt me...
Dus snap eigenlijk niet dat zoiets voor zover ik en Google weten niet bestaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er is wel een NAD M10 streamer / versterker met display.
https://hifi.nl/artikel/2...eft-het-niet-te-zijn.html
Die speelt wel diverse audio diensten maar youtube zit er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:56:
Zat ik ook al aan te denken maar dan moet je hem weer met je telefoon bedienen en ik wil het dus eigenlijk gescheiden houden van m'n eigen mobiel... Ivm batterij verbruik etc...
Als je via Google Cast streamt dan loopt de stream direct op het apparaat waarop je streamt (dus niet eerst nog via je telefoon). De telefoon is puur voor de bediening. Dus als je een playlist aanzet en dan het scherm van je telefoon uitzet lijkt het batterijverbruik me nihil.

edit: zie nu dat het om HiFi gaat en niet om home theater. Als je geen HDMI hebt kan je natuurlijk geen Google Cast gebruiken, maar misschien wel Spotify Connect of evt. iets van Sonos. Ik denk dat die volgens hetzelfde principe werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Lrrr op 27-04-2020 20:58 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 17:55

Nibbz

Postmaster General

Een reciever met touch lijkt me niet handig. De reciever staat immers bij de tv. Dan moet je eerst van de bank af om het touchscreen te bedienen. (in de auto is de reciever/touch scherm altijd in hand bereik)

Casten lijkt me ook beter, telefoon heb je bij de hand. En zoals hierboven aangegeven word, zodra je een cast aanzet, heb je de telefoon niet meer nodig. Dus word daar ook geen onnodig energie verbruikt.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 11:55
Voor de reacties hierboven, ik lees niet uit de OP dat dit perse de centrale receiver in het huis moet zijn. Lijkt me eerder iets voor erbij? Maar correct me if i'm wrong, TS.

Zelfbouw is niet eens zo heel lastig lijkt me.

-Android telefoon
-Kleine versterker: https://www.amazon.de/Ver...usb&qid=1588077350&sr=8-4 (ik noem maar wat)
-Luidsprekers inbouwen

En het geheel een beetje mooi afwerken. Wellicht kan je hier wat ideeën opdoen: Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 20], alleen is jouw versie geen radio maar een Android telefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door Malfoi op 28-04-2020 14:40 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een Android tablet werkt ook wel makkelijk, dat heeft al snel een groter scherm en kan regelmatig aan de oplader hangen desnoods met een langer kabeltje. Het geluid kan via bluetooth naar een versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Met @bouwfraude. Wij gebruiken hier een Android (GO edition) tablet met wall mount die permanent aan de lader (en de muur :+) hangt.
Audio gaat via Chromecast of naar een portable bluetooth speaker.

Ik kan wel tablets met amps vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 28-04-2020 15:51 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon een streamer kopen die Spotify ondersteund. Die bedien je met je telefoon, maar je hoeft je telefoon niet aan te laten staan omdat je die alleen gebruikt om Spotify te besturen.

Draai anders eens de webversie van Spotify op je pc en bestuur die met je telefoon, dan snap je wat ik bedoel.
Pagina: 1