Onlangs heb ik mijn Mxstream ADSL modem gehacked, met het grote voordeel een permanente verbinding te hebben. Nu deelde ik vroeger altijd op mijn Windows 2000 Pro PC de Mxstream VPN verbinding met een andere computer op het lokale netwerk. Maar: na de hack bestaat die VPN verbinding natuurlijk niet meer.
Is het mogelijk om in Windows 2000 Pro een internet verbinding te delen die "er al is", oftewel: een verbinding die niet door Windows zelf gemaakt wordt?
Even een beknopt overzicht:
- PC1: Windows 2000 Pro, 2 netwerkkaartjes 1tje voor het ADSL modem, 1tje voor het lokale netwerk
- PC2: Windows 98 Se, 1 netwerkkaartje voor het lokale netwerk
Ik zou natuurlijk dankzij die hack gebruik kunnen maken van een hub, maar dan werk ik met NAT en ik heb niet zoveel zin om allerlei poorten te moeten forwarden (tenzij iemand hier een simpele oplossing voor heeft).
Iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?
Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is, zo niet: ik ben erg moe, sorry!
Is het mogelijk om in Windows 2000 Pro een internet verbinding te delen die "er al is", oftewel: een verbinding die niet door Windows zelf gemaakt wordt?
Even een beknopt overzicht:
- PC1: Windows 2000 Pro, 2 netwerkkaartjes 1tje voor het ADSL modem, 1tje voor het lokale netwerk
- PC2: Windows 98 Se, 1 netwerkkaartje voor het lokale netwerk
Ik zou natuurlijk dankzij die hack gebruik kunnen maken van een hub, maar dan werk ik met NAT en ik heb niet zoveel zin om allerlei poorten te moeten forwarden (tenzij iemand hier een simpele oplossing voor heeft).
Iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?
Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is, zo niet: ik ben erg moe, sorry!