Onmogelijk Synology d216j in Windows 10 te benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.228 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Wat ik ook doe, Firewall, windows defender uit, chrome cache wissen etc.
Mijn synology wordt niet gevonden in windows 10
Alleen als ik de stroom in mijn hele huis uitzet (letterlijk) zie ik daarna in de verkenner mijn Synology.
En ook Synology assistant zegt keer op keer geen server gevonden en komt dan steeds weer met firewall opmerkingen die ik volg maar dus geen enkel effect hebben.
En zo blijf ik maar in kringetjes draaien.
Weet iemand de oplossing?
Want de stroom in mijn hele huis uitzetten is een iets te radicale oplossing.
Btw geen enkele tip of oplossing die ik van Synology of op het web vind, werkt.
Windows 10 wil mijn Synology D216j niet! vinden.
Eerlijk gezegd word ik hier helemaal knetter van

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
Welke smb versie gebruik je op je synology? Windows 10 heeft Versie 1 uit staan bij default (wat goed is trouwens)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tsja. Beetje weinig info zo. Hoe is alles aangesloten bijvoorbeeld, welke apparatuur, DHCP instellingen (of juist niet), enz enz enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Smb geen idee
Dhcp geen idee
Ik heb geen info want ik kan er niet bij.
Alleen als ik de stroom uitzet dan kan ik via de verkenner bij de mappen op het apparaat, althans...eventjes.
Het werkte tot voor kort allemaal prima maar zelfs find my synology vindt niets meer en ook de assistant niet ik kan wel door het ip adres wat ik kon vinden via eigenschappen van het mediastation op de pagina komen maar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ah iets gevonden
Smb min 1 max 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
En op Synology dhcp server uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Helaas het lukt dus echt niet.
Alles op de Synology lijkt prima alle tests werken.
Maar windows is en blijft de irritante dwarsligger ik zie gewoonweg geen Synology.

[ Voor 9% gewijzigd door MatMich op 25-04-2020 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Je kan dus wel vanaf je pc via je browser naar je nas toe? heb je al geprobeerd om buiten de synology assistent een connectie te maken door bijvoorbeeld:

Netwerkverbinding maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtFGNaiKKwSGzsVHTvuCg6F17tE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/50Dw9TnIDDli3Q4QXcZTGed6.png?f=user_large

Of via cmd met
code:
1
 net use s: \\ipvandesyno
MatMich schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:27:
En op Synology dhcp server uitgeschakeld
Waarom stond deze aan? dhcp laat je toch regelen door je modem/router (meestal) zit de syno wel in hetzelfde netwerk als je eigen computer?

[ Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 25-04-2020 17:03 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ga ik proberen.
Overigens na opstarten van de Synology zie ik hem ineens weer wel in de verkenner maar de synology assistant geeft toch nog steeds de melding: kon geen Synology server vinden op het lokale netwerk.
Plus de zorg ervoor dat....Firewall antivirus etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ok bij net use zegt hij: kan het netwerkpad niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
MatMich schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:06:
Ga ik proberen.
Overigens na opstarten van de Synology zie ik hem ineens weer wel in de verkenner maar de synology assistant geeft toch nog steeds de melding: kon geen Synology server vinden op het lokale netwerk.
Plus de zorg ervoor dat....Firewall antivirus etc.
Post eens de netwerk gegevens van je synology (ip,subnet,gateway,dns) en die van je pc een ipconfig /all ik hebt het vermoeden dat daar toch iets niet lekker in gaat.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik moet nu even weg helaas maar ik ga dat allemaal even zoeken en dan zo snel mogelijk posten.
Alvast hartstikke bedankt zover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MatMich schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:04:
Eerlijk gezegd word ik hier helemaal knetter van
Thuisnetwerk na update onzichtbaar *

Gewoon weer overnieuw beginnen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Het enige wat het toen heeft opgelost was windows opnieuw installeren.
Dat wil ik dus niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ok ik heb letterlijk alles geprobeerd.
Firewall terug op standaardsettings
Stappenplannen van Synology gedaan
Smb's netbios in adapters alle netstats ipconfigs etc in cmd
Synology netwerk reset met button achterop apparaat.
Netwerk Adapters gereset
Op internet en fora heel erg veel gelijkwaardige problemen gelezen en oplossingen geprobeerd.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
In het beste geval zie ik 5 min. mijn synology en kan ik de mappen benaderen maar nadat ik mijn pc uit heb gezet begint de blues weer van voor af aan.
Voor alle duidelijkheid, dit is alleen op mijn eigen PC, op de pc en laptops van familieleden geen enkel probleem en ook op mijn android Samsung s7 geen enkel probleem met bv dsfile het is echt alleen bij mij op mijn Windows 10.
Ik heb dit vaker gehad en heel veel hulp en heel veel geen hulp en ook onbegrip gekregen van mensen die het "wel even" oplossen en mij verwijten dat ik het niet goed doe.
Dat zal best wel maar ik vind dat dit OS mij onredelijk het bos instuurt en keer op keer niets oplost voor mij.
Iedere keer lost het bij mij wel weer voor een tijd op als ik windows 10 vanaf scratch opnieuw installeer.
Ik weet dat dit een paardenmiddel is maar het helpt en bewijst voor mij eigenlijk iedere keer weer wat een onvoorstelbaar ontoegankelijk OS dit is op het moment dat er een probleem is.
Dank weer voor jullie meedenken maar opnieuw installeren hoe omslachtig ook is keer op keer tig sneller dan dagenlang oplossingen aangereikt krijgen die windows "niet wil"

[ Voor 11% gewijzigd door MatMich op 26-04-2020 02:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Je noemt maar "dingen" die je geprobeerd hebt. Zonder er ook maar enig vorm van kennis van te hebben.
Vervolgens wijs je de vinger naar Windows omdat je zelf niet instaat bent een relatief eenvoudig probleem op te lossen. Synology draait prima onder Windows 10. Het klinkt als een netwerk probleem.

Ik mis hier alle nuttige informatie die tot een oplossing kan leiden.

DSM?
WINVER?
Netwerkomgeving? --> Na aanleiding van de gegeven informatie-->Gebruik jij een vaste kabel en de andere werkende laptops en telefoons WiFi ---> Dus volg die kabel--> Welke apparaten zitten ertussen? (kom met model nummers).

Of als dat te ingewikkeld wordt ga eens op hetzelfde WiFi als de andere apparaten die het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Spierenburg schreef op zondag 26 april 2020 @ 03:04:
Je noemt maar "dingen" die je geprobeerd hebt. Zonder er ook maar enig vorm van kennis van te hebben.
Vervolgens wijs je de vinger naar Windows omdat je zelf niet instaat bent een relatief eenvoudig probleem op te lossen. Synology draait prima onder Windows 10. Het klinkt als een netwerk probleem.

Ik mis hier alle nuttige informatie die tot een oplossing kan leiden.

DSM?
WINVER?
Netwerkomgeving? --> Na aanleiding van de gegeven informatie-->Gebruik jij een vaste kabel en de andere werkende laptops en telefoons WiFi ---> Dus volg die kabel--> Welke apparaten zitten ertussen? (kom met model nummers).

Of als dat te ingewikkeld wordt ga eens op hetzelfde WiFi als de andere apparaten die het wel doen.
Dus je kan alleen proberen als je kennis hebt?
En ja Synology draait inderdaad prima onder windows alleen niet meer op mijn config.
Je roept een hoop aannames zonder enig inzicht te geven in een probleem waar ik al heel lang mee bezig ben, en vervolgens ga je heel erg arrogant roepen dat het een relatief simpel probleem is.
Jij bent dus een van die velen die roept dat ik het niet goed doe maar je komt met niets behalve verwijten.
Ik begrijp best dat je geïrriteerd bent maar dat ben ik ook en jou opmerking maakt dat niet beter.
Ik daag je uit om op het internet een thread te zoeken waar een oplossing staat die werkt, die is er dus niet, althans ik heb hem nog steeds niet gevonden.
En nee...niet weer dat smb verhaal want dat lost het bij mij niet op.
Wie zegt dat de anderen wifi gebruiken?
Niemand gebruikt wifi bij mij thuis.
Alleen mijn S7 en die doet jet trouwens prima.

Please probeer niet de professional uit te hangen en alleen maar terminologie uit te braken.
Ik kan daar niets mee en het helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
MatMich schreef op zondag 26 april 2020 @ 03:19:
[...]

En ja Synology draait inderdaad prima onder windows alleen niet meer op mijn config.
Je roept een hoop aannames zonder enig inzicht te geven in een probleem waar ik al heel lang mee bezig ben, en vervolgens ga je heel erg arrogant roepen dat het een relatief simpel probleem is.
Jij bent dus een van die velen die roept dat ik het niet goed doe maar je komt met niets behalve verwijten.
Ik begrijp best dat je geïrriteerd bent maar dat ben ik ook en jou opmerking maakt dat niet beter.
Ik daag je uit om op het internet een thread te zoeken waar een oplossing staat die werkt, die is er dus niet, althans ik heb hem nog steeds niet gevonden.

Please probeer niet de professional uit te hangen en alleen maar terminologie uit te braken.
Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:26
MatMich schreef op zondag 26 april 2020 @ 03:19:
[...]

heb je wel een legitieme versie van windows
zo niet krijg je ook problemen met netwerkverbindingen

ps. aangezien je vind dat je OS helemaal niet zo goed werkt..

waarom stap je niet over op ubuntu
er is nu een hele mooie nieuwe LTS verschenen

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 26-04-2020 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
boyette schreef op zondag 26 april 2020 @ 03:32:
[...]

heb je wel een legitieme versie van windows
zo niet krijg je ook problemen met netwerkverbindingen
Bestaan er niet-legitieme versies van Windows 10? :? Het enige kan zijn dat ie niet geactiveerd is, maar dat levert echt geen netwerkproblemen op.

offtopic:
Of stel je geen vraag? Je posts lezen nogal onduidelijk, zo zonder interpunctie. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 26-04-2020 03:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:26
Room42 schreef op zondag 26 april 2020 @ 03:34:
[...]

Bestaan er niet-legitieme versies van Windows 10? :? Het enige kan zijn dat ie niet geactiveerd is, maar dat levert echt geen netwerkproblemen op.

offtopic:
Of stel je geen vraag? Je posts lezen nogal onduidelijk, zo zonder interpunctie.
ik dacht toch van wel gezien beperkingen in de synchronisatieservices
maar goed.. misschien is dat in het geheel niet aan de orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Laatst online: 11-10 16:43
Werkt het in, windows veilige modus met netwerk, wel?

Aangezien het opnieuw installeren van windows volgens jou zou helpen is het waarschijnlijk een stukje software of een service wat draait wat je zelf geïnstalleerd hebt mogelijk de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Post nou eens je netwerk gegevens van je synology en van je pc

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

rjong5

?

HKLM_ schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:10:
Post nou eens je netwerk gegevens van je synology en van je pc
dat dus.. random dingen proberen gaat je geen snelle oplossing geven.
dingen uitsluiten wel.

kijk eerst naar de basis, zitten de syno en je pc in hetzelfde netwerk? kan je vanaf de pc de syno pingen?

krijg je verbinding als je het ip van de syno in je browser typt?

probeer de synology assistant te downloaden, kan die hem wel vinden?

ga naar find.synology.com, die zoekt ook intern of er synology apparaten beschikbaar zijn.

vanaf daar verder kijken waarom je geen netwerkverbinding kan maken.

[ Voor 20% gewijzigd door rjong5 op 26-04-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
[quote]rjong5 schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:24:
[...]

dat dus.. random dingen proberen gaat je geen snelle oplossing geven.
dingen uitsluiten wel.

kijk eerst naar de basis, zitten de syno en je pc in hetzelfde netwerk? kan je vanaf de pc de syno pingen?

krijg je verbinding als je het ip van de syno in je browser typt?

probeer de synology assistant te downloaden, kan die hem wel vinden?

ga naar find.synology.com, die zoekt ook intern of er synology apparaten beschikbaar zijn.

vanaf daar verder kijken waarom je geen netwerkverbinding kan maken.
[/quote

Volgens mij zijn deze zaken allemaal al voorbij gekomen.
ja, zelfde netwerk
ja verbinding als ik ip in browser intyp
Nee, Assistant kan hem niet vinden (maar heel soms ook wel)
Find.synology.com vindt niets en adviseert firewall en virusbescherming uit te zetten maar dat helpt ook niet.
Stappenplan van Synology zelf overheen gegooid met alle voorgestelde instellingen en helpt ook niet.
Legitime windows 10
Modem arris van Ziggo
Alles binnen hetzelfde netwerk
DHCP Syno. uit
Cache browser gewist
SMB 1min 3max allemaal settings aangeraden door Synology zelf.
Gereset:netwerk windows,firewall, Synology 4sec. 5sec 15sec. etc.
Default settings Synology terug geprobeerd.
Vele tips van jullie geprobeerd.
Pc werkt ondanks dit allemaal nog steeds prima, internet adapter etc. geen problemen.
Synology pagina alles in orde hd’s in orde geen meldingen behalve een dagelijkse back-up die ook prima werkt.
Kortom...alles werkt uitstekend behalve!... het zichtbaar maken van de Synology in de windows verkenner.
Soms werkt dat even maar meestal niet en als het een keer werkt is het weer verdwenen na opnieuw opstarten.
Andere Pc’s allemaal in hetzelfde netwerk, ik heb thuis maar 1 netwerk! geven geen enkel probleem.
Apparaten over wifi, smartphone, iPad ook niet.
Volgens mij heb ik nu ook wel ongeveer alle hardware benoemt waar dit over gaat en alles geprobeerd.
Nogmaals als ik op zoek ga kom ik dit probleem vaak tegen in fora en op de Synology fora.
Daar worden vele suggesties gedaan en oplossingen geboden.
Maar evenzoveel reacties waar het net als bij mij niets oplost.
Ik praat geen poep, het werkt gewoonweg niet lekker en zoals eerder gezegd lijkt de enige oplossing helaas weer het besturingssysteem opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
@MatMich Je negeert doelbewust onze hulp ofzo? en zit alleen maar the bashen op windows en iedereen die je wilt helpen. Ik ben out je zoek het maar uit met je probleem als je eigenlijk geen echte hulp wilt.

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 26-04-2020 10:59 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Klinkt een beetje als een IP conflict tussen je Syno en een ander apparaat. Dan krijg je inderdaad zo'n situatie waarbij het soms wel werkt en soms niet. Gooi alles eens van je netwerk behalve je PC en de Syno en geef ons de IP adressen eens door?

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 26-04-2020 11:10 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
HKLM_ schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:59:
@MatMich Je negeert doelbewust onze hulp ofzo? en zit alleen maar the bashen op windows en iedereen die je wilt helpen. Ik ben out je zoek het maar uit met je probleem als je eigenlijk geen echte hulp wilt.
Heb je mijn reacties wel gelezen?
En trouwens ik heb jou tips toch ook geprobeerd?
Ik snap werkelijk niet waar je dit vandaan haalt.
Ik heb zojuist een half boekwerk gepost met uitleg, verklaringen en info

[ Voor 5% gewijzigd door MatMich op 26-04-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Microkid schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:03:
Klinkt een beetje als een IP conflict tussen je Syno en een ander apparaat. Dan krijg je inderdaad zo'n situatie waarbij het soms wel werkt en soms niet. Gooi alles eens van je netwerk behalve je PC en de Syno en geef ons de IP adressen eens door?
Goede tip, zat ik ook al aan te denken om te proberen.
Laat het straks weten.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MatMich schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:27:
[...]
Ik heb zojuist een half boekwerk gepost met uitleg, verklaringen en info
Nee, je geeft geen info. Je verteld wel veel, maar er wordt al een paar keer gevraagd om bijv. hoe je netwerk er uit ziet, specs van je PC, IP adressen enz. Maar die informatie geef je steeds niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Microkid schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:31:
[...]

Nee, je geeft geen info. Je verteld wel veel, maar er wordt al een paar keer gevraagd om bijv. hoe je netwerk er uit ziet, specs van je PC, IP adressen enz. Maar die informatie geef je steeds niet.
ja, ik geef wel info, maar volgens mij heb je geen zin om te lezen als het niet in een excel-achtige vorm staat.
En waar jij om vraagt gaat meer om zoeken wat ik nog net niet heb gezegd om mij te kunnen bashen en aan te kunnen tonen dat je me een lul vind dan om met relevante tips te komen.
Jij hebt vast al heel erg veel tijd gestoken op dit forum om te kijken waar je mij op kan pakken.
Je mag ook niet reageren hoor ipv aureooltjes kweken.

[ Voor 27% gewijzigd door MatMich op 26-04-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

Ga je nou zelfs modjes schofferen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
SeatRider schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:40:
Ga je nou zelfs modjes schofferen?
Ik schoffeer helemaal niet.
mods zijn toch ook gewone mensen die het mis kunnen hebben?
of moet ik nu ook nog gaan kijken tegen wie ik wat mag zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MatMich schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:33:
[...]

ja, ik geef wel info, maar volgens mij heb je geen zin om te lezen als het niet in een excel-achtige vorm staat.
En waar jij om vraagt gaat meer om zoeken wat ik nog net niet heb gezegd om mij te kunnen bashen en aan te kunnen tonen dat je me een lul vind dan om met relevante tips te komen.
Jij hebt vast al heel erg veel tijd gestoken op dit forum om te kijken waar je mij op kan pakken.
Je mag ook niet reageren hoor ipv aureooltjes kweken.
En hier trek ik de lijn. Wil je alsjeblieft jezelf enigszins beheersen hier in het topic?

Dit topic gaat op slot. Probeer het eens opnieuw:

• Met een duidelijke probleemomschrijving, zie ook Het algemeen beleid #quickstart.
• Met een topology van je netwerk, welk IP adres gebruikt wel apparaat (Je PC/Synology/Router etc.etc.).
• Met de uitwerkingen van *ALLE* tips welke je in dit topic al hebt gekregen.
• Met normaal taalgebruik zonder op de man te spelen en zonder anderen proberen te aan te vallen.

Problemen met deze reactie? Stuur mij een DM en ik leg het je haarfijn uit.

[ Voor 10% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-04-2020 11:55 ]

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.