Geen probleem omschrijving.
Ik heb eindeloze leessessie's hier en op het internet ondernomen maar iedere keer het enige wat helpt is de update terugdraaien.
Ook nu weer.
Hier is niets van te maken.
Wat heb je zitten lezen? Het probleem is nog niet duidelijk. Alhoewel het erop lijkt dat het verwijderen van
een update (die krengen hebben een (uniek) nummer om een reden) iets oplost.
Alle MS oplossingen ten spijt is dit wederom het enige wat mijn Synology weer zichtbaar maakt.
Na in de eerste regel melding te maken van "mijn netwerk" is het nu "mijn Synology". Ik lees verder nog steeds geen probleemomschrijving of foutmeldingen.
Geen resets geen probleemoplossers geen proxy's of firewall instellingen etc.
Alleen het terugdraaien van de update.
Dat is toch raar?
Nog een paar halve zinnen die niets toevoegen.
Maar dat is een wereld van verschil. Onder 'niet zichtbaar' versta ik: Mijn PC('s) kunnen de NAS niet meer vinden. Bij 'niet benaderbaar' verwacht ik (iets met ervaring) dat je een foutmelding krijgt op het moment dat je een netwerkmap op die NAS wil aanklikken.
En het is alleen mijn Nas (Synology)
Gelukkig heeft Synology maar een model/type gemaakt... en is er al jaren niets aan de firmware veranderd. Anders zou je natuurlijk (naast je Windows-versie en de frustrerende patch) wel het model en de firmware-versie genoemd hebben

Geen idee welk protocol, ik kan me niet herinneren dat dat een probleem was, apparaat staat gewoon altijd standaard en dat werkt ook altijd (if it ain’t broke don’t etc.)
Dit topic lezend, heb ik niet het idee dat "if it ain't broken, don't fix it" hier echt van toepassing is...
Smb1 was ook vorige keer het verhaal maar echt niet het issue.
Lees anders nog een keer mijn starttopic daar staat precies de probleemstelling.
Alle smb en protocolverhalen zijn niet de oplossing.
Voor de duidelijkheid de updates zijn steeds de meest recente.
Er was dus een vorige keer. Misschien was het handig geweest om een samevatting te maken van probleem, oplossing en waarom dat nu niet (meer) werkt. Gewoon, om te voorkomen dat er informatie en tips dubbel wordt gegeven. Enne... die startpost is niet duidelijk voor iemand die hem niet heeft geschreven (vandaar dat ik hem hierboven al door de mangel haal)
Het probleem is dat na iedere update mijn nas wel zichtbaar is maar niet meer benaderbaar.
Zie boven...
Er staan op het internet en op MS fora letterlijk duizenden gelijksoortige problemen maar er is nooit een oplossing voorhanden.
Nogmaals jouw stellingen zijn allemaal veelvuldig voorbij gekomen en bieden geen oplossing. (niet lullig bedoeld)
Enorme hoeveelheden gegevens aandragen ook niet, als je het niet weet is het zinloos om weer helemaal van voor af aan te beginnen.
Dit is je tweede post in dit topic. AL je posts in dit topic zijn (nog steeds) in een zin samen te vatten: "
Na een update van Windows is mijn Synology-NAS niet meer te benaderen, als ik de update terugdraai, kan ik mijn NAS wel weer benaderen."
Ik hoopte hier eigenlijk iemand te vinden die dit zelfde probleem ook ervaart en een werkende oplossing heeft gevonden.
Dit is een probleem van verkeerde instellingen veroorzaakt door updates die keer op keer een niet werkend thuisnetwerk creëeren.
Ik zie verder nog steeds niets waarop ik zou kunnen troubleshooten of meedenken. En als je die informatie niet kunt leveren, dan is een werkende oplossing ook ver weg.