Synology DS212J windows 10 update perikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Alles werkte fijn totdat ikvandaag de laatst update van Win 10 heb geïnstalleerd.
Ik zie de Synology wel in mijn verkenner maar hij opent niet.
Alleen via de webpage maar dat is dus niet zo handig.
Hoe komt dit?
Kan het komen doordat mijn Horizon Box van Ziggo van slag is oid na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gokje, SMB op de Syno staat op verkeerde protocol-versie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MAX3400 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 00:49:
Gokje, SMB op de Syno staat op verkeerde protocol-versie?
Maar ik ben nooit op de Synology geweest, ik heb alleen de win 10 update uitgevoerd.
En waar en hoe zie ik dat?
Sorry maar dit is niet echt mijn "ding" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
https://www.google.com/search?q=smb+synology
Eerste hit: https://www.synology.com/...Center/file_winmacnfs_win

Beetje zelf zoeken kan geen kwaad, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 21-05-2018 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Nee zeker niet.
Maar het probleem is dat ik eigenlijk nooit precies weet "wat'' ik moet zoeken.
Duizenden hits zijn geen uitzondering en het blijft ook vaak veel te algemeen.
Zo ook helaas de links die je nu geeft, het is gewoon veel te algemeen en teveel leeswerk voor 1specifiek probleem welk spontaan is ontstaan.
Diagnose stellen is vele malen belangrijker en lastiger denk ik dan de uiteindelijke oplossing, die is meestal simpel
Ander punt is dat het heel vaak na dagen weer werkt en ben ik dus bang om teveel te gaan zitten wroeten.
Feit is wel dat (bijna) altijd na updates dit soort netwerk-blues optreedt.
Nu krijg ik dus de hele tijd een melding dat de netwerkmap niet gevonden kan worden maar het zou me niets verbazen als dat na een paar dagen weer wel zo is, ik begrijp het gewoonweg niet.
Nogmaals ik heb echt helemaal niets veranderd.
Ik hoopte eigenlijk dat iemand dit ook heeft ervaren na de update en even een simpele oplossing kan geven.
Ijdele hoop vrees ik ;)

Edit:
SMB was niets aan veranderd en staat standaard keurig zoals het hoort naar ik nu begrijp

[ Voor 21% gewijzigd door MatMich op 21-05-2018 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MatMich schreef op maandag 21 mei 2018 @ 01:20:
[...]
SMB was niets aan veranderd en staat standaard keurig zoals het hoort naar ik nu begrijp
Kijk, dus je hebt het al gevonden. Zelf zoeken = motivatie voor anderen om met jou mee te zoeken. Wel handig om erbij te zeggen op welke versie maximum en minimum SMB protocol nu staat.

@MAX3400 gokte daarop omdat SMB V1 sinds de laatste Windows-updates niet standaard aanwezig is.

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 21-05-2018 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Ik denk dat ze hierop doelen: https://support.microsoft...led-by-default-in-windows

Volg https://www.synology.com/...Center/file_winmacnfs_win
en zet SMB2 aan. Ik begrijp niet helemaal of je dat al gedaan hebt en het weer werkt uit je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Alles gedaan maar nog steeds geen netwerkmappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Bij mij waren ze ook uit de verkenner verdwenen onder "Netwerk" sinds de laatste W10 update (fijne update...). Nou was het wel op te lossen door directe netwerklocaties aan te maken, maar ik heb het zojuist n.a.v. dit topic weer 'goed' gekregen door op mijn 415Play en 416Play het maximaal SMB protocol op SMB3 te zetten. Max stond bij mij al op SMB2.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
FooLsKi schreef op maandag 21 mei 2018 @ 01:58:
Bij mij waren ze ook uit de verkenner verdwenen onder "Netwerk" sinds de laatste W10 update (fijne update...). Nou was het wel op te lossen door directe netwerklocaties aan te maken, maar ik heb het zojuist n.a.v. dit topic weer 'goed' gekregen door op mijn 415Play en 416Play het maximaal SMB protocol op SMB3 te zetten. Max stond bij mij al op SMB2.
Top!
Ga ik proberen
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:35
Indien dat niet helpt:
https://support.microsoft.com/sw-ke/help/4046019

Insecure guest access staat sinds de update op disabled. Aanzetten verhelpt het probleem. Je kan ook je referenties van de NAS ingeven bij windows referenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Helaas, allemaal helemaal niets.
Zoeken op internet levert letterlijk duizenden zelfde problemen op met evenzoveel oplossingen en workarounds.
Soms werkt het, vaker niet.
Het is allemaal weer zeldzaam MS vaag.
Toch maar eens naar Apple? want dit soort problemen zijn een al letterlijk jarenlang verschijnsel.
Ik begrijp dat deze klacht natuurlijk niet helpt maar helaas alle adviezen en oplossingen dus ook niet.
Microsoft is net Ziggo, er wordt beweerd dat er van alles mis is en je wordt met een enorme hoop werk opgezadelt om het op te lossen wat niets helpt.
Om er vervolgens achter te komen dat het na een paar dagen/weken ineens zomaar weer wel werkt (waarschijnlijk) door een stille update op de achtergrond waar geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven ivm claims.
Moe nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Euh, @MatMich ik heb hier 6 machines met de allerlaatste updates van Windows 10 en allen kunnen via SMB & iSCSI naar mijn DS414.

Heb dus geen herkenning in jouw laatste post/rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Welke dsm versie staat op je 212j ? Er zijn nogal wat updates geweest m.b.t. smb.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MAX3400 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:04:
Euh, @MatMich ik heb hier 6 machines met de allerlaatste updates van Windows 10 en allen kunnen via SMB & iSCSI naar mijn DS414.

Heb dus geen herkenning in jouw laatste post/rant.
Dat maakt het helaas niet minder waar en zoals gezegd "ontelbare" wel herkenningen op het internet bij zoekactie's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
DukeBox schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:09:
Welke dsm versie staat op je 212j ? Er zijn nogal wat updates geweest m.b.t. smb.
6.1.6.-15266 update 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Voor iedereen die die zich niet herkent in mijn probleem en suggereert dat het toch echt aan mij ligt hieronder even een stukje wat er random uitrolt na de eerste zoekpoging en dus exact mijn probleem omschrijft.
Even om de "post/rant een soort van te rechtvaardigen

Quote:
"Did Windows 10 April Update break network discovery and Samba support?

It seems Window's network discovery / name resolution doesn't work anymore on computers freshly reset with the new April update for Windows 10 (Build 1803). (Computers that were merely updated don't seem to be affected.)

My local network consists of a modern NAS drive using samba for sharing, plus a couple other Windows 10 computers (in addition to the one I'm typing on). All computers have the network configured as a private network.

Before the April 1803 update, going to File Explorer -> Network would show a list of windows computers, including the NAS. I could then browse the NAS, mount it as a network drive, etc.

This "network discovery" behavior still works on computers that were merely updated to 1803, however resetting the computer to a fresh 1803 install seems to break network discovery. On reset computers, going to File Explorer --> Network results in Nothing. Nada. No name resolution. No network discovery. Nothing shows up.

When I try to manually connect to \\AS5002T or \192.168.1.46 (my NAS) on the updated 1803 computers, it works (I can browse the NAS files). But on the reset 1803 computers, connecting doesn't work anymore at all. In the best case, I just get "Network Path not Found".

Googling "network discovery Windows 1803" shows I'm not the only one having problems. Some people have observed certain "Function Discovery" services not running, and on the reset computer I noticed that SMB 1.0 features are disabled by default.

Anyone know if this is a recognized issue? What fixes there may be? Perhaps people don't know about this issue because it only affects computers reset with 1803?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 21:12
MatMich schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:41:
Voor iedereen die die zich niet herkent in mijn probleem en suggereert dat het toch echt aan mij ligt hieronder even een stukje wat er random uitrolt na de eerste zoekpoging en dus exact mijn probleem omschrijft.

Quote:

It seems Window's network discovery / name resolution doesn't work anymore on computers freshly reset with the new April update for Windows 10 (Build 1803). (Computers that were merely updated don't seem to be affected.)

My local network consists of a modern NAS drive using samba for sharing, plus a couple other Windows 10 computers (in addition to the one I'm typing on). All computers have the network configured as a private network.

Before the April 1803 update, going to File Explorer -> Network would show a list of windows computers, including the NAS. I could then browse the NAS, mount it as a network drive, etc.

This "network discovery" behavior still works on computers that were merely updated to 1803, however resetting the computer to a fresh 1803 install seems to break network discovery. On reset computers, going to File Explorer --> Network results in Nothing. Nada. No name resolution. No network discovery. Nothing shows up.

When I try to manually connect to \\AS5002T or \192.168.1.46 (my NAS) on the updated 1803 computers, it works (I can browse the NAS files). But on the reset 1803 computers, connecting doesn't work anymore at all. In the best case, I just get "Network Path not Found".

Googling "network discovery Windows 1803" shows I'm not the only one having problems. Some people have observed certain "Function Discovery" services not running, and on the reset computer I noticed that SMB 1.0 features are disabled by default.

Anyone know if this is a recognized issue? What fixes there may be? Perhaps people don't know about this issue because it only affects computers reset with 1803?"
Ik leef met je mee, zelfde probleem hier.
Altijd gewerkt tot vorige week nadat de laptop bleef hangen tijdens een w 10 update en een herinstallatie nodig was.

Ik zoek al een week naar een oplossing.

14x390=5460 Wp z/zo 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MatMich schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:41:

Quote:
Iets met vliegen vangen met honing / azijn ?

Waarom ga je zo in de verdediging, je wordt geholpen, wees blij
Schoppen tegen anderen gaat echt niet beter werken.
Waar heb je dit gevonden, want het ziet er uit als een reddit-rant.
Reddit, de plek waar je nog ruzie krijgt als je zegt dat blauw blauw is, en geen groen !

stap één controlleer de netwerksettings op de horizon ( ik neem aan dat het ook dubbeldienst doet als modem )
dan de DHCP settings, krijgt de DS212 wel de juiste gegevens ( ip / gateway )

Werk met useraccounts, de omweg die al sinds windows7 MISBRUIKT wordt, moet ondertussen afgeschaft worden.
Zet een useraccount op de synology, log hiermee in op de PC, en laat het onthouden - problem solved

maar vooral KEN je netwerk, welk IPadres heeft de synology, op die basis kan je hem altijd terugvinden.
Networkdiscovery gaat werken als je je netwerk van public naar private zet.

https://superuser.com/posts/1322727/revisions

[ Voor 46% gewijzigd door FreshMaker op 21-05-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
FreshMaker schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:55:
[...]

Iets met vliegen vangen met honing / azijn ?

Waarom ga je zo in de verdediging, je wordt geholpen, wees blij
Schoppen tegen anderen gaat echt niet beter werken.

stap één controlleer de netwerksettings op de horizon ( ik neem aan dat het ook dubbeldienst doet als modem )
dan de DHCP settings, krijgt de DS212 wel de juiste gegevens ( ip / gateway )

Werk met useraccounts, de omweg die al sinds windows7 MISBRUIKT wordt, moet ondertussen afgeschaft worden.
Zet eenuseraccount op de synology, log hiermee in op de PC, en laat het onthouden - problem solved

maar vooral KEN je netwerk, welk IPadres heeft de synology, op die basis kan je hem altijd terugvinden
verdediging is een groot woord en schoppen is ver gezocht lijkt me.
ik post een stukje om extra duidelijk te maken wat mijn probleem is.
En ik waardeer de hulp alleen is er helaas nog geen oplossing.
trouwens ze zeggen dat je met stront de meeste vliegen vangt ;)

even terug on topic,

in de Horizon wroeten heeft nog nooit iets geholpen en lijkt me een gevaarlijk/slecht advies.
De synology is prima te bereiken (ken je netwerk) alleen dus niet als netwerkmap. (lees het engelse stukje, daar staat het exact in)

kan/wil je me uitleggen hoe ik een useraccount instel op de Synology en is dat echt nodig?
nogmaals alles werkte perfect.
Grappig genoeg kom ik keurig op mijn printer en sd card map.
dan zou je dus inderdaad denken dat de Synology de dwarsligger is en niet windows.

ik zeg het misschien soms wat onhandig maar ik waardeer ieders hulp echt heel erg.
dus mocht ik mensen onbedoeld tegen de schenen schoppen dan nu al excuses _/-\o_

Even kleine edit:
Met filbrowser (FB) op mijn Ipad werkt alles heel erg snel en vlekkeloos. grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
omdat die laatsgenoemde nog allemaal vasthouden aan oud en onveilig SMBprotocol

Dat is net als zeggen dat Ajax altijd wint, als die met de volle 11 in het veld staan, en de tegenstander maar 4 man mag opstellen

Maar je logt toch ook in bij windows10 ?
Heb je een blabla@live.com account gedaan, of de "offline" manier Blabla + wachtwoord

Bij de laatste kan je in de users op je synology een account aanmaken met dezelfde naam/wachtwoord
Dan hoef je niet los in te loggen
Heb je een MS account op windows gebruikt, moet je eenmaal naar de NAS ( //Diskstation of //IPadres )
Dan inloggen met het aangemaakte account, en aanvinken "onthouden op deze PC"

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Nx2Aaui8CFQ/WwMA0wFTX4I/AAAAAAAABOg/fZufnGwGdPILGaDgK9kcGhUzT61gzqKXwCHMYCw/s0/chrome_2018-05-21_19-24-34.png
MatMich schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:10:
[...]

in de Horizon wroeten heeft nog nooit iets geholpen en lijkt me een gevaarlijk/slecht advies.
De synology is prima te bereiken (ken je netwerk) alleen dus niet als netwerkmap. (lees het engelse stukje, daar staat het exact in)
Dat ligt er aan, is de Horizon ECHT ook jouw modem, of zit er nog één tussen.

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 21-05-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik ga er mee aan de slag (synology op smb2 of smb3 instellen?)
Horizon is “echt” mijn modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Aan iedereen
Ik heb een Synology DS216j
Sorry voor de suffe vergissing.
Ik ga er van uit dat het voor het probleem niet echt uit maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De basis van alle DS'en is dezelfde, je hebt hoogstens wat minder settings en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ok ik heb een online MS account maar een aparte login op de Synology.
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en een aparte gebruiker aangemaakt met een online inlog van MS.
Dat werkt, maar er verschijnt nog steeds geen map in de verkenner.
Wel Synology maar als ik daar op klik duurt het even en zegt hij toch weer dat er geen netwerkverbinding tot stand kan komen en “vouwt” er dus niets uit.
Op letterlijk alle andere manieren krijg ik wel verbinding met de Synology (ip, mediaserver etc) maar dat is traag als ik de mappen wil openen en volgens mij helemaal niet de juiste methode.
Alle andere apparaten in mijn netwerk zijn zichtbaar en normaal benaderbaar.
Is de Synology niet gewoon de dwarsligger? ik vind het namelijk best wel een ondoorzichtig apparaat met een overkill aan mogelijkheden.
Fabrieksinstellingen terug zetten is ook geen optie want dan ben je alles kwijt.

[ Voor 152% gewijzigd door MatMich op 21-05-2018 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
Ok de oorzaak ligt gewoon in de windows update.
Microsoft heeft er voor gekozen het smb1 protocol uit te schakelen.
Dat wordt gebruikt in omgevingen zonder DNS server om het netwerk te inventariseren.

Voorlopig is de oplosing om in windows het smb1 protocol weer aan te zetten.
Dat zit in het omverzicht van geinstalleerde programma's bij windows features.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Ander product, maar zelfde situatie en oplossing waarschijnlijk: https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=20736

Ik heb zelf de Windows update net uitgevoerd en bij mij werkt alles nog prima met mijn Synology, maar ik heb wel nog SMB1 geïnstalleerd staan zie ik. Ik zag wel dat mijn computer praat met de Synology over SMB2 met commando in Powershell (als admin): Get-SmbConnection

Ik ga hem wel opvoeren naar SMB3. Ter info: ik stel minimaal SMB1 en max SMB3 in op mijn Synology.

Als dat het probleem niet is kan je nog verdiepen in de "Master Browser"
Dat heeft bij mij wel eens voor problemen gezorgd om andere apparaten zichtbaar te krijgen. Maar probeer eerst maar eens SMB1 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik heb de update ongedaan gemaakt en alles werkt weer probleemloos.
Ook games zijn weer sneller.
Ik ga automatische updates uitschakelen want het is eigenlijk iedere keer hetzelfde.
Microsoft waarschuwt niet en de meeste niet professionele gebruikers zijn keer op keer de klos.
Ik wil mij PC aanzetten en gewoon mijn “dingen” doen zonder dagenlang in die MS-blues verzeild te raken.
MS vraagt simpelweg teveel van mijn tijd.
Als de boel niet meer draait update ik wel weer eens maar het zou me niets verbazen als dat heel lang gaat duren want de meeste zaken die in hun updates zitten zullen me “worst” zijn ik ben namelijk maar een gewone thuisgebruiker en geen bedrijf of organisatie of iets in die richting.
Dank voor jullie hulp maar helaas is voor mij de conclusie weer! dat Microsoft hun zaakjes niet op orde hebben.
Thx

[ Voor 6% gewijzigd door MatMich op 22-05-2018 23:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ja goed, niet updaten! Want zolang je spelletje of je NAS maar goed blijft gaan, zal het waarschijnlijk je niks uitmaken dat Spectre of "andere onveiligheid" zijn gang kan gaan?

Anyhow, fijn dat het werkt maar hou dus even in je achterhoofd dat je nu bewust minder veilig data verstuurt over je interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MAX3400 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:18:
Ja goed, niet updaten! Want zolang je spelletje of je NAS maar goed blijft gaan, zal het waarschijnlijk je niks uitmaken dat Spectre of "andere onveiligheid" zijn gang kan gaan?

Anyhow, fijn dat het werkt maar hou dus even in je achterhoofd dat je nu bewust minder veilig data verstuurt over je interne netwerk.
Ik zal er aan denken
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik zou eerder gaan uitzoeken waarom het alleen werkt met (het onveilige) SMB1.. Ik heb een DS215j met SMB2 and large MTU als minimumprotocol en SMB3 als maximumprotocol. Twee machines geüpdatet en 0 problemen gehad. Om dan direct naar MS te wijzen lijkt mij ook niet helemaal juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Heb ik ook gedaan (SMB2, Mtu) en bij mij werkt het niet, trouwens ook niet met SMB1.
Duizenden mensen wereldwijd werkt het wel.
Duizenden mensen wereldwijd werkt het niet.
Niemand heeft het antwoord.
Ik vind het best zo, ik laat het erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door MatMich op 23-05-2018 03:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:37
Waarom willen mensen alleen maar hun eigen idee hier dumpen en lezen ze niet gewoon wat het probleem is.

Een Pc doet de netwerk inventarisatie via netbios en dus met behulp van smb1.
Microsoft heeft dat met z'n laatste update uitgezet, dus geen netwerk browsing in je verkenner.
Alleen windows pc's blijf je zien, want dat gaat via een ander protocol,.

Het dataverkeer gaat gewoon via de hogere smb versies dus in je Nas smb1 als minimun en smb3 als maximun instellen.
In je Pc dus smb1 ook weer aanzetten om je verkenner te laten browsen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MatMich schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:14:
Ik heb de update ongedaan gemaakt en alles werkt weer probleemloos.
Ook games zijn weer sneller.
Ik ga automatische updates uitschakelen want het is eigenlijk iedere keer hetzelfde.
Microsoft waarschuwt niet en de meeste niet professionele gebruikers zijn keer op keer de klos.
Ik wil mij PC aanzetten en gewoon mijn “dingen” doen zonder dagenlang in die MS-blues verzeild te raken.
MS vraagt simpelweg teveel van mijn tijd.
Als de boel niet meer draait update ik wel weer eens maar het zou me niets verbazen als dat heel lang gaat duren want de meeste zaken die in hun updates zitten zullen me “worst” zijn ik ben namelijk maar een gewone thuisgebruiker en geen bedrijf of organisatie of iets in die richting.
Dank voor jullie hulp maar helaas is voor mij de conclusie weer! dat Microsoft hun zaakjes niet op orde hebben.
Thx
TS vraagt simpelweg teveel van mijn tijd
Zo jammer, je steekt er tijd in, maar het is eenvoudiger om gewoon ouderwets te negeren ...

Ik zou bijna een lijstje aanleggen met "tijdvragende, maar niet willende gebruikers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
"TS vraagt simpelweg teveel van mijn tijd"
Is geen! quote

"MS vraagt simpelweg teveel van mijn tijd"
Was een quote

En het zijn dus precies dit soort kleine onzorgvuldigheden, met name in uitleg en stappenplannen, waardoor veel zaken dus niet oplossen ;)

Het is als wachtwoorden, een kleine of hoofdletter maakt het verschil of het wel of niet werkt.
Dit kan flauw gevonden worden maar is wel degelijk van belang hoe lullig het ook lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tja, 't blijft jouw beslissing. Feit is dat jij je netwerk hebt ingericht met ondertussen onveilig gebleken architectuur. De nieuwe techniek die hiervoor in de plaats gekomen is vereist enige kennis. Jij hebt geen zin om daar de benodigde tijd in te steken. Maar dat is niet des tweakers

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1