Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik ben opzoek naar een opvolger van mijn Galaxy A3 2017 Dit toestel heeft een formaat wat ik in principe goed vond:
  • Lengte 135,4mm
  • Breedte 66,2mm
  • Dikte 7,9mm
Daarvoor had ik een Sony Xperia Z1 Compact:
  • Lengte 127mm
  • Breedte 64,9mm
  • Hoogte / Diepte 9,5mm
Deze vond ik helemaal gewelding kwa formaat.

Nu heb ik een Google Pixel 1 maar deze vind ik toch net wat te groot.
In mijn zoektocht ben ik onderandere de Samsung Galaxy A40 tegengekomen. Dit toestel is iets smaller dan de Pixel en ook dunner. Ik heb hem vandaag bij de mediamarkt even in de handen gehad en ik was bijna meteen verkocht. Maar ik wil niet meteen een te snelle beslissing nemen.

Ik zoek een?
Android telefoon die smaller is dan 70mm

Wat is je budget?
250 max, goedkoper is beter.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De standaard dingetjes: Appen, internet bankieren, websiteje bezoeken, Maps navigatie. Ik ben geen intensieve gebruiken. Gamen doe ik niet op een telefoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung. Mijn ervaring met hun vorige toestellen was goed. Ook met mijn Z1 Compact was is zeer tevreden maar na de Z3 compact heb ik persoonlijk geen interessante toestellen gezien.
Een harde eis is: Ik wil een OLED scherm. Ik vind deze kleuren gewoon veel mooier, zwart is ook echt zwart in vindt het fijn om naar te kijken. En ik wil een Always on display zodat ik een klok in beeld heb.
Ook moet het toestel NFC hebben vanwege contactloos betalen.
Minimaal 32GB foto's enz worden via Google photos in de cloud gezet en die gooi ik om de zoveel tijd van mijn telefoon om mooi overzicht te houden.

De Xperia 10 heb ik ook gevonden maar kan ik niet echt een oordeel over geven.
De Pixel 3a leek mij ook interessant maar is iets te duur.
De Galaxy A20e is mooi kwa budget (150euro) maar heeft geen OLED scherm.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben niet zo thuis in Chinese toestellen maar misschien dat hier nog goede alternatieven tussen zitten. Ik zou het alleen wel fijn vinden om in Nederland een garantie regeling te hebben waar ik op terug kan vallen.
Ik zag dat er komende maand een Samsung Galaxy A41 uit komt. Deze is 299 euro en dus 100 euro duurder dan de A40 (welke nu op 199 euro staat) Daarnaast heb ik geprobeerd de prestaties met elkaar te vergelijken maar ondanks dat de A41 wel sneller is, is dit niet echt enorm.

A40:
pricewatch: Samsung Galaxy A40 Wit
Samsung Exynos 7 Series 7904
14nm octacore
2 x Cortex-A73 @ 1,8GHz
6 x Cortex-A53 @ 1,6GHz
GPU: ARM Mali-G71 MP2
RAM: 4GB
Opslag: 64GB
16+5 MP dual camera achter
25 MP frontcamera

A41:
pricewatch: Samsung Galaxy A41 Zwart
MediaTek Helio P65 (MT6768)
Octa-core, 2000 MHz, Arm Cortex-A75 and Arm Cortex-A55, 64-bit, 12 nm
GPU: Mali-G52 MC2
RAM 4GB
Opslag: 64GB
48MP camera achter
25MP frontcamera

De A40 komt alleen met Android 9 en de A41 met Android 10. Er vanuitgaande dat Samsung de meeste toestellen van 2 nieuwe Android versies voorziet ben ik met de A41 dus een stuk meer toekomst gericht.

Mag ik er vanuit gaan dat wanneer de A41 uit komt de A40 nog iets goedkoper in de markt gezet wordt? of liggen de prijzen nu al dusdanig uit elkaar dat dit geen invloed op elkaar heeft? 199 vs 299 euro. Voor 150 euro is ook de Samsung A20e verkrijgbaar dus als de A40 nog verder zakt kwa prijs koopt niemand meer de A20e.

Nu lees ik hier ook dat er aardig wat problemen met het wegvallen van telefoongesprekken/ uitvallen simkaart is bij de A40. [Samsung Galaxy A40] simkaart "klapt er steeds uit"
Is er iemand die hier meer informatie over heeft? Ik las iets van een slechte batch en opgelost met een software update.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Uitgaande van jou verhaal doe jij ongeveer 2 jaar met een toestel. Als dat klopt is het prijsverschil tussen A40 en A41 relevant uitgaande dat Samsung 3 jaar support leverde en de A40 reeds 1 jaar oud is. Met de A40 ben je voor 100 Euro per jaar klaar voor de komende 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-07 11:15
swhnld schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:03:
Uitgaande van jou verhaal doe jij ongeveer 2 jaar met een toestel. Als dat klopt is het prijsverschil tussen A40 en A41 relevant uitgaande dat Samsung 3 jaar support leverde en de A40 reeds 1 jaar oud is. Met de A40 ben je voor 100 Euro per jaar klaar voor de komende 2 jaar.
Kleine toevoeging, de A41 lijkt nog niet echt groot gelanceerd te zijn in Nederland. Alleen belsimpel en mobiel.nl verkopen 'm. Grote kans dat zodra meer partijen hem gaan verkopen de prijs ook wat gaat dalen. De a51 was bij launch ook 399 geloof ik maar zit inmiddels 100 euro lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:54
Mijn vrouw heeft de A40 ivm haar kleine handjes. Ze vind het een geweldig toestel. Deze week geüpdatet naar Android 10.

Geen problemen met de sim kaart overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door codegro op 25-04-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
T_elic schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:26:
[...]

Kleine toevoeging, de A41 lijkt nog niet echt groot gelanceerd te zijn in Nederland. Alleen belsimpel en mobiel.nl verkopen 'm. Grote kans dat zodra meer partijen hem gaan verkopen de prijs ook wat gaat dalen. De a51 was bij launch ook 399 geloof ik maar zit inmiddels 100 euro lager.
Ben alleen wel benieuwd naar de performance verschillen tussen de A40 en A41
Ik denk namelijk dat je er in de praktijk weinig van merkt.
Alleen vanuit de specificaties lijkt de camera van de A41 wel een stukje beter. Maar dat is ook maar afwachten.

Ik vraag mij af of iemand hem al heeft hoor want ik zie nergens een hands-on of unboxing video.

@codegro hoe vinden jullie de kwaliteit van de foto's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:54
Wij stellen niet zulke hele hoge eisen aan de foto's. Het zijn mooie foto's, dat wel, maar als je gaat inzoomen dan wordt het al snel minder. Niet te vergelijken met een S10 bijvoorbeeld. Ook bij weinig licht nog wel redelijke foto's, valt niet tegen voor zo'n budget toestel. Om een betere indruk te krijgen zou ik wat YT video's bekijken van zowel de A40 en A41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
kaasaanfiets schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:00:
[...]

Alleen vanuit de specificaties lijkt de camera van de A41 wel een stukje beter. Maar dat is ook maar afwachten.

Ik vraag mij af of iemand hem al heeft hoor want ik zie nergens een hands-on of unboxing video.

Nee ik denk dat hij ook nog niet uit is. Ik had op belsimpel even door geklikt en daar gaven ze 3 weken levertijd aan bij bestellen. Ik vermoed dat we dan ook de eerste reviews gaan zien.

Of het een enorme performace upgrade gaat zijn denk ik ook niet. Denk dat je vooral moet afwegen of je het extra geld een jaar extra ondersteuning waard vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjschelling
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-07 07:55
Hallo,

Kan nog niet veel testen vinden van A41, iemand anders wel?

De A40 heeft behoorlijk problemen met Bluetooth lees ik, Is iemand bekend of de A41 een andere chip heeft en dus deze problemen niet heeft?
Wil zelf mijn Nokia 6.2 vervangen in een Samsung A41. Terug naar Samsung, Nokia niet mijn dingetje.

Gr,
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:30
Ik vraag hetzelfde af. Overweeg de A41 maar vind geen (goede) reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
Turralyon schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:28:
Ja daar zit ik ook nog steeds mee. Ik heb tot nu toe nog steeds maar 1 review gevonden, onderstaande van android planet. Is best positief alleen baseer ik een aankoop doorgaans liever niet op maar 1 review.

https://www.androidplanet...amsung-galaxy-a41-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:26

rg-mohwa

Phoe Hé

jjschelling schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:26:
Hallo,

Kan nog niet veel testen vinden van A41, iemand anders wel?

De A40 heeft behoorlijk problemen met Bluetooth lees ik, Is iemand bekend of de A41 een andere chip heeft en dus deze problemen niet heeft?
Wil zelf mijn Nokia 6.2 vervangen in een Samsung A41. Terug naar Samsung, Nokia niet mijn dingetje.

Gr,
Johan
Wat voor problemen bedoel je hier ? ik heb nu een aantal dagen de A41 en ben nog geen issues tegengekomen (getest met airpods & JBL Charge 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:26

rg-mohwa

Phoe Hé

kaasaanfiets schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:00:
[...]

Precies wat @codegro zegt, de foto's zijn best aardig maar als je gaat inzoomen word het snel minder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcV-SRVPreYLhkGlG8sz4MCR0Rw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcevBmOoEVR8OwgbinAgDwrb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XJxMdN2qH19lbWmgvuCwDDGf8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sptZMx6NEUhzs4yvOdu4l39.jpg?f=fotoalbum_tile

Beide fotos zijn genomen uit de losse pols de 1 met de "normale" camera de andere met de groothoek

[ Voor 42% gewijzigd door rg-mohwa op 11-06-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik gebruik de A40 zakelijk. Het is een prima toestel.
Camera kwaliteit is natuurlijk niet van het niveau iPhone 11 of een Galaxy S20, maar maakt 'ok' foto's. Voelt verder wel vlot aan met mailen / whatsapp / browsen / social media apps. Ik doe gemiddeld iets van 2 dagen met een volle accu lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.kimovil.com/e...xy-a40,samsung-galaxy-a41

misschien helpt dit nog een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

Als je dicht bij de Duitse grens woont, is de Pixel 3A (€300) wellicht een optie? (een slag kleiner dan de Pixel 1)

https://www.saturn.de/de/...gle-pixel-3a-2546763.html

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ik heb inmiddels alweer zo'n 6 week de Galaxy A40 gekocht. Ik heb echt 0,0 problemen. Niet met wegvallende gesprekken of wegvallende bluetooth of iets dergelijks.

Ik ben voor de A40 gegaan omdat ik niet wou wachten op de A41 en het het extra geld ook niet waard vond. Al met al moet ik zeggen dat ik het formaat wel net te groot vindt. Hij is echt aanmerkelijk groter van de A3 2017 en het scherm loopt ook verder door richting de rand en dat vind ik er irritant omdat ik regelmatig aanrakingen heb die ik niet wil of dat hij de drawer van boven naar beneden gooit omdat ik hem van de bovenkant aanraak.

Als ik heel eerlijk ben zou ik liever mijn A3 hebben gehouden, helemaal omdat ik nu onlangs las dat Lineage 17 ook voor de A3 2017 beschikbaar is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_elic
Turralyon schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:28:
Na het bericht dat de pixel 4 weer is uitgesteld(tot eind oktober) heb ik zelf nu 3 dagen geleden de A41 gekocht en ik ben er erg blij mee. Ik kwam zelf van een Galaxy A5 uit 2017 en dan is de A41 toch echt wel een fijne upgrade. Stuk sneller, gezichtsherkenning, vingerafdrukscanner in scherm werkt prima en het scherm als geheel is gewoon enorm fijn.
De camera's zijn voor mij goed genoeg. Als je je telefoon voor echt mooie foto's wil gebruiken kan je wellicht beter een ander model kiezen, maar voor gewoon basic foto's is het prima. De groothoeklens is ook prima, de portret camera vind ik weinig toevoegen.

Mijn enige echte minpunt is de hoeveelheid shit die samsung altijd op hun telefoons installeert, maar dat was bij de A5 niet anders, en gelukkig kan je het allemaal negeren. Het nadeel is vooral dat je het niet van je telefoon af kan gooien, dus er gaat wel al redelijk wat ruimte verloren aan apps die je niet gebruikt.
maargoed, er gaat een SD kaartje in, dus zo'n groot probleem is dat nou ook weer niet.

Tot slot vind ik 'm qua grootte ook fijn, Hij is ongeveer even groot als mijn A5, alleen is het schermoppervlak veel groter en dus langer. Dat was even wennen maar vind ik nu eigenlijk wel prettig. Door een paar gebaren in te stellen kan ik alsnog alles met 1 hand bedienen en dat was voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:31
Ik heb de A41 inmiddels in huis (werktelefoon) en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Voordeel met de Samsung vind ik persoonlijk het gebruik van de optie veilige map en persoonlijk ben ik erg tevreden over de Samsung interface.
Heb inmiddels meerdere merken gehad maar Samsung is wat mij betreft toch wel een favoriet.
Privé maak ik overigens nu gebruik van een Samsun S10.

Problemen met telefoneren (Sim kaart) heb ik nog niet gehad maar gebruik de telefoon sinds afgelopen woensdag.

Mocht je verder vragen hebben kan ik wel kijken wat ik kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De S10e is nog iets compacter en 2e hands wellicht rond jouw budget te krijgen. Is qua specs fors beter dan de A40. Kleiner worden ze niet ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Bij gebrek aan een algemeen topic, post ik mijn vraag hier maar. Ik ervaar wat problemen met de licht sensor. Regelmatig blijft bij op z'n donkerst staan als ik hem uit mijn broekzak haal in de volle zon. En dan zie ik natuurlijk niks en moet ik op de gok maar de automatische stand uitzetten en de slider op vel beeld slepen.

Erg irritant. Zijn er meer mensen met problemen en weet iemand waar op het toestel de lichtsensor zit? Ik zie hem ook helemaal niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Bij mijn Samsung zit de sensor bovenaan, gok bij jou A40 ook. Valt je hoesje of screenprotector er toevallig overheen? heb je het probleem ook zonder hoesje/screenprotector?

• vandeln86
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 20:20
Hallo,

Ik gebruikt een a41 met een softphone van het werkt om bereikbaar te zijn. Het vervelende is dat de app blijkbaar in slaapstand gaat en ik dus niet wetende ook niet bereikbaar ben

Ik heb alle verschillende manieren gespeeld met de batterij/app instellingen maar helaas.

Iemand tips?
Pagina: 1