Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:13

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ik heb gezocht naar een algemeen Galaxy A40 ervaringentopic maar niet gevonden, dus open ik voor dit probleem maar een eigen topic...

Een stuk of 30 van mijn users hebben een Samsung Galaxy A40; ik heb er zelf ook een en ben er tevreden mee. Alleen is er één user die klaagt over dat de simkaart er zeer regelmatig "uit klapt". De telefoon ziet dan opeens de simkaart niet meer. Als de telefoon herstart wordt, werkt het weer. Ook worden regelmatig gesprekken plotseling onderbroken.

Wat heb ik al gedaan?

1) Simkaart in slot 2 geplaatst ipv slot 1... Nog steeds het zelfde probleem.

2) Simkaart vervangen... Met de nieuwe simkaart nog steeds het zelfde probleem.

3) Telefoon vervangen door een nieuwe Galaxy A40. Toch wederom nog steeds het zelfde probleem.

Alle andere mensen met een Galaxy A40, inclusief ik zelf, herkennen dergelijke problemen niet.

Ondertussen is eigenlijk alles al geëlimineerd behalve de user... Replace user and strike any key when ready? Of zie ik iets over het hoofd?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Beste antwoord (via Mx. Alba op 24-09-2020 09:31)

• rensravenhorst
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik heb begrepen dat het beste om te doen als je dit probleem hebt is om even met de klantenservice te bellen, zij sturen je dan een nieuwe Sim-tray op, die vorige batch is te dun waardoor het niet goed aansluit.

Edit: Helaas is dit inmiddels niet meer van toepassing, hiervoor is het beste nu blijkbaar om een reparatie in te plannen

[ Voor 37% gewijzigd door rensravenhorst op 19-11-2020 08:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:18

ikt

Aannemelijk is dat jouw user op hetzelfde netwerk zit als de rest?

Misschien iets met z'n nummer en de provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe oud zijn de telefoons?

Welk netwerk zitten ze?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:26
Is de simkaart houder ook veranderd?
Het kan ook dat het 06 nummer niet goed geregistreerd staat op het netwerk.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval.

Ik heb inderdaad ook contact opgenomen met Vodafone, die konden aan hun kant niets zien maar hebben voor de zekerheid wel een reset gedaan.

Eén ding wat me verder is opgevallen... Als je in de netwerkinstellingen kijkt zie je onder elke simkaart het telefoonnummer staan. Ten minste, bij mij en vele anderen wel, maar bij die simkaart niet, daar staat "Onbekend".

Om nog wat meer te testen heb ik de user een tweede simkaart gegeven met een ander nummer (zelfde provider) en die in slot 2 gedaan. Die geeft wel het telefoonnummer aan in de instellingen. En dan de komende dagen kijken wat er precies gebeurt; of ze er allebei tegelijk uit klappen of dat het alleen die ene is.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul K
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-04-2020
Ben je er al uit? Ik ben erg benieuwd, Ik heb hetzelfde probleem met mijn A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Paul K schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:06:
Het toestel is up to date?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul K
Ja hij is 1 week oud. bij de Phone house gekocht daar hebben ze hem gelijk voor mij geheel ingesteld. Dus dat moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Paul K schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:06:
Het bleek een defect te zijn dat bij een hele batch voor kan komen... Dus de toestellen zijn onder RMA teruggestuurd.

Op mijn eigen A40 kreeg ik trouwens recent een Android update en één van de genoemde fixen was "simkaartdetectie verbeterd" of iets in die trant. Dus ik zou ook aanraden te checken of er die update voor jouw toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Paul K schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:12:
Ja hij is 1 week oud. bij de Phone house gekocht daar hebben ze hem gelijk voor mij geheel ingesteld. Dus dat moet goed zijn.
Controleer het gewoon nog eens in het menu. Weet never of ze ook updates van het OS doen omdat die meestal 20 minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Paul K schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:12:
Toestelprobleem dus, omruilen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
ChinaGeek schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:09:
Toestelprobleem dus, omruilen maar.
Ja en nee... Zoals gezegd, de meest recente software-update voor het toestel fixt een probleem met de simkaartdetectie, stond in de beschrijving ervan. Dus wellicht hebben ze een workaround voor dat toestelprobleem in die update verwerkt?

Dus ik zou aanraden eerst alle beschikbare updates te installeren... Als het probleem er dan nog steeds is, RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul K
Zojuist alle updates gecontrolleerd. Ze zijn allemaal up to date. Super bedankt voor jullie hulp. Ik ga er morgen mee terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrie_1
  • Laatst online: 03-04-2020
Ik zie dat er meer gebruikers van de Samsung A40 het zelfde probleem hebben als ik, namelijk dat de Sim-kaart af en toe hier herkend wordt of tijdens een telefoongesprek het contact wordt verbroken.
Ik zie ook dat bij mijn sim-kaart ook de tekst "onbekend" staat vermeld.
Hopenlijk komt er snel een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50

peer

oeps

Mijn vrouw had hetzelfde probleem, al een nieuwe simkaart gekregen van hollandsnieuwe, maar het probleem bleef. Nu heb ik een klein stukje isolatie tape op de simkaart geplakt en tot nu toe probleem verholpen.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrie_1
  • Laatst online: 03-04-2020
Vandaag via Samsung (whatsapp communicatie) verschillende acties uitgevoerd en het lijkt te zijn opgelost.

De acties zijn
1:
Zou je eens om te beginnen een soft reset van je toestel kunnen doen.
Een soft reset kan vergeleken worden met je Samsung uit en aan zetten. Bij een soft reset wordt Android opnieuw opgestart. Je gegevens en apps blijven bewaard. Een soft reset voer je bij de meeste Samsung Android toestellen uit door de AAN/UIT knop 3 seconden in te houden.

2:
Dit is waarschijnlijk een software-probleem. Zou je eens het volgende kunnen proberen.
-Verwijder eerst de simkaart uit jouw toestel.
-Schakel vervolgens de wifi uit via Instellingen > Verbindingen.
-Herstart nu jouw toestel en volg de installatie.

Misschien helpt dit bij jullie ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul K
Ik heb een nieuw toestel gekregen (het was een bekend probleem) en nu is het opgelost.
Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo68
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-04-2020
Bij mij treedt hetzelfde probleem op. Telefoon gekocht bij Media Markt op 23 maart, laatste SW update 14 april.
Is er iemand die bij de media markt de telefoon gemakkelijk heeft kunnen omruilen, of dat ze daar van het probleem op de hoogte zijn?
Ik heb namelijk geen zin om 2 weken zonder telefoon te zitten.

If is er een “recall”’ van samsung

Alvast bedankt, Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:02
Timo68 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:52:
Bij mij treedt hetzelfde probleem op. Telefoon gekocht bij Media Markt op 23 maart, laatste SW update 14 april.
Is er iemand die bij de media markt de telefoon gemakkelijk heeft kunnen omruilen, of dat ze daar van het probleem op de hoogte zijn?
Ik heb namelijk geen zin om 2 weken zonder telefoon te zitten.

If is er een “recall”’ van samsung

Alvast bedankt, Timo
In principe weet de mediamarkt net zoveel als jij. Werk er zelf (part-time) als verkoper op telefonie en naar ons is zo ver ik weet niks gecommuniceerd over een dergelijk probleem. Hoe het met omruilen zit durf ik je niet 100% te zeggen. Als het een probleem is dat door Samsung zelf erkend wordt zou je het toestel gewoon moeten kunnen omruilen, maar het "retour-beleid" is niet altijd even eenduidig.

[ Voor 3% gewijzigd door infidel011 op 22-04-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna26
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb al een aantal maanden hetzelfde probleem met m'n Samsung A40. Al 2x contact gehad met de media markt klantenservice maar zij weten van niets over dit probleem. Ook contact gehad met Samsung maar daar 'kennen' ze het probleem niet terwijl ik hier lees dat het toch wel bekend zou moeten zijn. Ik kon hem ter reparatie opsturen maar ik ben benieuwd hoe ze dan willen zien wat het probleem is omdat de telefoon het soms een tijdje 'gewoon doet'. En dan ineens steeds de melding geeft Geen SIM kaart geplaatst. Heeft iemand hier ervaring mee. M'n toestel is nog geen half jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie_
  • Laatst online: 11-05-2020
Anna26 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:16:
Ik heb al een aantal maanden hetzelfde probleem met m'n Samsung A40. Al 2x contact gehad met de media markt klantenservice maar zij weten van niets over dit probleem. Ook contact gehad met Samsung maar daar 'kennen' ze het probleem niet terwijl ik hier lees dat het toch wel bekend zou moeten zijn. Ik kon hem ter reparatie opsturen maar ik ben benieuwd hoe ze dan willen zien wat het probleem is omdat de telefoon het soms een tijdje 'gewoon doet'. En dan ineens steeds de melding geeft Geen SIM kaart geplaatst. Heeft iemand hier ervaring mee. M'n toestel is nog geen half jaar oud.
Heb je al een oplossing hiervoor? Ik heb namelijk ook precies hetzelfde. Toestel is van december 2019, en soms heb ik een dag geen last dat mn telefoon de simkaart niet ziet, maar ik heb er ook dagen bij dat het 15x gebeurt. Ik heb contact gehad met Coolblue, en die zegt als je hem opstuurt en het valt onder de garantie kost het je niks, maar valt het niet onder de garantie kost het standaard 40 euro + nog eens de reparatie kosten. Ik vind het maar een raar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50

peer

oeps

peer schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:31:
Mijn vrouw had hetzelfde probleem, al een nieuwe simkaart gekregen van hollandsnieuwe, maar het probleem bleef. Nu heb ik een klein stukje isolatie tape op de simkaart geplakt en tot nu toe probleem verholpen.
Ik heb hetzelfde gedaan bij de a40 van mijn nichtje, haar simkaart verloor ook steeds contact.
Na iets opdikken van de simkaart met een stukje isolatietape is bij haar het probleem ook verholpen

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 23:17
Dit schijnt volgens onze Samsung accountmanager een software probleem te zijn en dus ook bekend bij Samsung. Dit wordt dmv een update opgelost, verwachting is dat deze begin juni uitrolt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anna26
Nee ik ben nog niet met mn telefoon terug geweest omdat ik mn reservetelefoon nog niet beschikbaar heb.
Is die software update in juni een aanvulling op de update van 22 april want daar stond ook al iets over een stabiele sim kaart of i.d.
Bij mij is het ook soms een paar dagen goed en dan de hele tijd achter elkaar dat ie uitvalt. Soms zie ik dat ie is uitgevallen omdat ik dan steeds een melding krijg dat ik de opslagplaats moet wijzigen ivm de sd kaart.
Dus dan denk ik dat ik bereikbaar ben maar dat is dus dan niet zo omdat de Simkaart eruit ligt. Echt balen dit!
Maar begrijp ik nu uit bovenstaande reactie dat Samsung WEL op de hoogte is van dit probleem?? Mij werd verteld dat het Geen bekend probleem is?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak1954
  • Laatst online: 05-01-2023
Ook Ik heb een Samsung A40,helaas klapt ook bij mij de simkaart er regelmatig uit.
Dit gebeurde wel veel per dag, ik heb toen maar mijn oude telefoon maar weer in gebruik genomen.

Vanmorgen zag ik dat er een update voor de Samsung A40 was en ook was er aangeven dat er een update bij zat voor meer stabiliteit van de simkaart.
Deze update heb ik er opgezet en nadat de telefoon het een uur of 3 goed werkte, begon de ellende weer.

Hopelijk komt er nog een extra update voor dit mankement .

Groet,
Sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak1954
Inmiddels is mijn Samsung A40 terug naar Coolblue en men gaat dat daar verder onderzoeken.

Groet,
Sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkGeleen1967
  • Laatst online: 23-05-2020
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem. Ook na de update van gisteren. Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
HenkGeleen1967 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:08:
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem. Ook na de update van gisteren. Wat te doen?
RMA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie050
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06-2020
Ik heb afgelopen maandag een nieuwe simkaart laten installeren in de winkel en nog steeds de melding "geen simkaart" de laatste beschikbare update ook geïnstalleerd. Dus voor mij ligt het nu aan het toestel en gaat terug naar de winkel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merel16
  • Laatst online: 01-03-2021
Ik heb maandenlang hetzelfde probleem gehad. Heb ook een nieuwe simkaart laten komen en de oude vervangen, maar dit hielp niets, net zoals de laatste update. Na contact met de klantenservice heb ik mijn toestel aangemeld voor de gratis ophaalservice van Samsung. Ik kon zelf het ophaalmoment inplannen en binnen 3 dagen had ik mijn telefoon weer terug. Ze zeggen een onderdeel te hebben vervangen en tot nu toe (een kleine week later) heb ik de melding nog niet teruggezien *klopt af*. Het is wel vervelend dat je je telefoon hier helemaal voor moet resetten en ook screenprotectors e.d. moet verwijderen, maar als dit zo blijft, was dit me het helemaal waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merel16
  • Laatst online: 01-03-2021
Merel16 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:42:
Ik heb maandenlang hetzelfde probleem gehad. Heb ook een nieuwe simkaart laten komen en de oude vervangen, maar dit hielp niets, net zoals de laatste update. Na contact met de klantenservice heb ik mijn toestel aangemeld voor de gratis ophaalservice van Samsung. Ik kon zelf het ophaalmoment inplannen en binnen 3 dagen had ik mijn telefoon weer terug. Ze zeggen een onderdeel te hebben vervangen en tot nu toe (een kleine week later) heb ik de melding nog niet teruggezien *klopt af*. Het is wel vervelend dat je je telefoon hier helemaal voor moet resetten en ook screenprotectors e.d. moet verwijderen, maar als dit zo blijft, was dit me het helemaal waard :)
Overigens, de reparatie wordt verder afgehandeld door Dynafix, waar ik zelf wel een beetje van schrok omdat ze zeer negatief beoordeeld worden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak1954
Afgelopen maandag mijn gsm A40 terug gekregen na dat hij voor reparatie was opgestuurd naar de leverancier.
Er zijn enkele onderdelen vervangen, geen idee welke.
Tot nu toe geen meldingen gekregen over het simcard gebeuren en de gsm doet het prima.
Hopelijk is de ellende over en nu tevreden, uiteraard blijf ik het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayanne
  • Laatst online: 05-08-2020
Heeft mijn vrouw ook gehad is gratis gemaakt valt onder garantie. Moederbord is dan kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayanne
  • Laatst online: 05-08-2020
Contact opnemen met samsung via watsapp en ze komen de telefoon gratis ophalen en terug brengen binnen 2 dagen was de mijne gemaakt. En nu geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna26
Telefoon toch door Samsung laten halen omdat het via Media Markt waarschijnlijk veel te lang ging duren.
Hij is op donderdag gehaald en ik had hem zaterdag al terug.
O.a. het moederbord is vervangen. Tot nu gaat het goed en hopelijk blijft dat zo.
Ik was even ongerust over de slechte berichten die ik las over Dynafix (het bedrijf dat de ophaal en reparatieservice regelt voor Samsung) maar dat ging netjes en ik kreeg van zowel Samsung als Dynafix mailtjes over de status van de ophaalservice, reparatie en levering. (y)

[ Voor 167% gewijzigd door Anna26 op 12-07-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmule
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-08-2020
Ik kan iedereen hier zeggen dat het nog steeds niet verholpen is, bedrijfsmatig zit ik intussen met een stuk of 15 toestellen met dezelfde ellende. Soms na een update gata het weer paar weken goed. Heb van Samsung een zak nieuwe Simtrays gehad. Soms helpt dat , soms niet. Net als de firmware updates... Nieuwe Simkaarten etc. Een echte eind oplossing heb ik ook nog niet gevonden.
Maar dat Samsung er niet bekend mee is kan door geen enkele lev. als smoes worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna26
@Redmule zijn ze al ingestuurd voor reparatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 23:17
Hier ook eentje in reparatie van een klant, hele moederbord wordt vervangen door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray vp
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07-2020
Hier ook hetzelfde probleem, ene dag helemaal geen probleem en een dag later achter elkaar geen sim kaart geplaatst.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rensravenhorst
Ik heb begrepen dat het beste om te doen als je dit probleem hebt is om even met de klantenservice te bellen, zij sturen je dan een nieuwe Sim-tray op, die vorige batch is te dun waardoor het niet goed aansluit.

Edit: Helaas is dit inmiddels niet meer van toepassing, hiervoor is het beste nu blijkbaar om een reparatie in te plannen

[ Voor 37% gewijzigd door rensravenhorst op 19-11-2020 08:34 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
rensravenhorst schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:09:
Zelf werk ik voor de Samsung klantenservice, het beste om te doen als je dit probleem hebt is om even met ons te bellen, wij sturen je dan een nieuwe Sim-tray op, die vorige batch is te dun waardoor het niet goed aansluit.
Oh, da's cool, dank je! Mijn Samsung Galaxy A40 heeft er soms last van, één tot een paar keer per week. Maar bij sommige collega's was het meerdere keren per dag.

Bij mij klapt dan trouwens ook tegelijk de SD-kaart eruit. Komt dat overeen met het probleem dat opgelost wordt door een wat dikkere SIM tray?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensravenhorst
Ja dit komt inderdaad overeen, deze zijn beiden ingevoerd via dezelfde tray, dit maakt dat ze allebei soms los kunnen koppelen. De nieuwe Simtray zou allebei de problemen op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
rensravenhorst schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:00:
Ja dit komt inderdaad overeen, deze zijn beiden ingevoerd via dezelfde tray, dit maakt dat ze allebei soms los kunnen koppelen. De nieuwe Simtray zou allebei de problemen op moeten lossen.
Ik heb vanmorgen contact opgenomen met Samsung support Nederland... Die vertelden mij dat ik contact moet opnemen met de leverancier van de toestellen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-04 12:16
rensravenhorst schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:00:
Eentje 'besteld' bij de klantenservice, hopelijk verhelpt dit het probleem van mijn zwager. Echter mocht dit niet werken, zijn camera achterzijde glas is kapot. In hoeverre zullen ze hier 'moeilijk' mee doen. Mede omdat dit toch wel een bekend probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-04 13:59

X-DJiNn

Knooier !

Hier ook een nieuwe Tray besteld,...met een levertijd van 10 werkdagen 8)7
Hopelijk is het probleem daarna opgelost.
Op zich namelijk een fijne telefoon, maar als je er niet mee kan bellen of hij zit steeds te zaniken over opslag wijziging, dan ben je dr snel zat van. Dit geldt voor de meeste telefoons natuurlijk.

Echter is het zo dat heel veel mensen binnen ons concern zo'n A40 hebben. Dus ICT kan maar beter alvast een paar klaar leggen lijkt me. _/-\o_

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
X-DJiNn schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:56:
Hier ook een nieuwe Tray besteld,...met een levertijd van 10 werkdagen 8)7
Hopelijk is het probleem daarna opgelost.
Op zich namelijk een fijne telefoon, maar als je er niet mee kan bellen of hij zit steeds te zaniken over opslag wijziging, dan ben je dr snel zat van. Dit geldt voor de meeste telefoons natuurlijk.

Echter is het zo dat heel veel mensen binnen ons concern zo'n A40 hebben. Dus ICT kan maar beter alvast een paar klaar leggen lijkt me. _/-\o_
Ze willen er niet meer dan 2 per keer opsturen... Dus ik heb een mailtje gestuurd naar alle collega's die een A40 hebben met de uitleg hoe ze via WhatsApp contact op kunnen nemen met Samsung Support om zo'n nieuwe tray aan te vragen als ze last van dat probleem hebben. Ook wel zo handig in deze tijd want de collega's komen natuurlijk ook weinig op kantoor, dus het ding direct naar hun huisadres gestuurd krijgen is makkelijker dan een voorraadje op kantoor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivan L.
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-03-2021
Ook onze A40 vroeg constant naar de simcode en was daardoor onbetrouwbaar/onbruikbaar.

Na enkele weken van frustratie en irritatie, vond ik uiteindelijke de service pagina van samsung.
Van dan af ging het supersnel in de positive richting. Alles gebeurde gratis en snel: op dinsdag aanvraag verstuurd. GSM werd aan onze deur afgehaald, met heel precieze aankondiging van tijdstip, op woensdag. Op vrijdag was de gsm al terug aan de deur geleverd.
Op de herstelbon staat vermeld dat het moederbord en/of de sim-module werd vervangen. De gsm werkt nu zonder falen.
Link: https://www.samsung.com/be/reparatie/mobile/ophaalservice/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred100554
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-01-2021
Ik heb dezelfde handelingen verricht als de topicstarter Albantar. Probleem bleef zich voordoen.
Toen heb ik een stukje tape geplakt op de bovenkant van de simkaarthouder, over het simkaartje heen. Kaartje teruggeplaatst en nooit geen last meer gehad...........
Succes ermee. de oplossing is echt zo simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Fred100554 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:40:
Ik heb dezelfde handelingen verricht als de topicstarter Albantar. Probleem bleef zich voordoen.
Toen heb ik een stukje tape geplakt op de bovenkant van de simkaarthouder, over het simkaartje heen. Kaartje teruggeplaatst en nooit geen last meer gehad...........
Succes ermee. de oplossing is echt zo simpel
Ik heb hier een telefoon met hetzelfde probleem. Mag ik vragen wat voor soort tape je gebruikt hebt ?

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.jorissen
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-01 14:37
Hier ook bij mijn werkgever meerdere gebruikers die klagen of het probleem dat willekeurig de sim opeens niet meer gezien wordt (en vaak dan een paar seconden later weer wel).

Zie op het internet meer mensen die hier last van hebben. De oplossingen reset, andere tray, ander slot, plakband ertussen om de sim beter contact te laten maken werken niet. Vorig jaar blijkbaar een update die dit moet fixen maar ik heb hierna nog steeds de problemen gezien...

Geen goed poduct van Samsung of in ieder geval zo buggy als de pest (Galaxy A40 Android 10 / 11).
Eens kijken wat we gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
m.jorissen schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:21:
Hier ook bij mijn werkgever meerdere gebruikers die klagen of het probleem dat willekeurig de sim opeens niet meer gezien wordt (en vaak dan een paar seconden later weer wel).

Zie op het internet meer mensen die hier last van hebben. De oplossingen reset, andere tray, ander slot, plakband ertussen om de sim beter contact te laten maken werken niet. Vorig jaar blijkbaar een update die dit moet fixen maar ik heb hierna nog steeds de problemen gezien...

Geen goed poduct van Samsung of in ieder geval zo buggy als de pest (Galaxy A40 Android 10 / 11).
Eens kijken wat we gaan doen...
Ik heb bij een aantal de simkaart tray vervangen en dat heeft het in de meeste gevallen opgelost. Wanneer een A40 terug komt (bijvoorbeeld wanneer iemand uit dienst gaat) gaat die op de trash pile en zet ik 'm niet meer in. Ook sinds ik dat probleem tegen kwam geen A40s meer besteld.

Pagina: 1