SolarEdge browser setapp via LAN uitgezet door solaredge?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard1984
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 22:25
Beste medetweakers,

Situatie, Solaredge HD wave omvormer is aangesloten met een lan-kabel. Benaderen van de omvormer deed ik voorheen altijd middels het lokale ip adres (192.168.enz) in te vullen in de browser op m'n pc/mobiel apparaat. De reden waarom doet er niet toe. Zie als voorbeeld onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUHr-kR-taq42J_PGPg_Z3h7fxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VMuUK3YW0X4E7yvANCAzBufe.png?f=fotoalbum_large

En dat wil opeens niet meer. Als ik nu het ip-adres invul krijg ik een time-out in de browser.

- Er is niets veranderd in mijn netwerkconfiguratie
- Verschillende browsers op verschillende apparaten geven allemaal hetzelfde resultaat
- Omvormer heeft verbinding met solaredge server, opbrengt wordt nog steeds geupdate
- Parameters (volt/ampere/watt/temp) uitlezen via modbus welke ook via dezelfde LAN kabel gaat, werkt zoals het moet
- Omvormer configureren/benaderen middels de "Set App" app van SolarEdge op de mobiele telefoon werkt wel, en daar krijg ik de betreffende configuratie pagina wel ervoor. Maar dat gaat via een wifi-direct verbinding met de omvormer zelf.
- Mailtje naar support desk van Solaredge; (4x dezelfde!) reply is een nietszeggende mail, met standaard copy/paste tekst wat niets met mijn vraag te maken heeft.
- Portscan nog niet gedaan, mogelijk geeft dat een oplossing...

Maar gelukkig hebben we tweakers nog! Zijn er meer lui hier die dit ervaren, en daar eventueel een workaround voor hebben? Mijn voorlopige conclusie, eigenlijk werkt alles naar behoren, maar het lijkt erop dat SolarEdge de webserver via de LAN kabel heeft uitgeschakeld. #vindiknietleuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FD2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:44

FD2

Hier hetzelfde

SolarEdge 7980Wp (2280 Oost, 3420 Zuid, 2280 West)    en    Daikin multisplit 2MXM50M met FTXA50A & FTXM25M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shrvs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 19:06
Sinds afgelopen maandag bij mij ook.
Je kunt er via een omweg nog wel bij door bijvoorbeeld met je laptop verbinding te maken met het interne WiFi netwerk van je omvormer, maar dat is omslachtig:
  1. schakelaar kort in de P-stand zetten om dit WiFi netwerk te activeren
  2. SSID en netwerksleutel staan op de sticker met QR-code op de zijkant van de omvormer
  3. in je browser ga naar http://172.16.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard1984
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 22:25
Ja, die oplossing had ik intussen ook gevonden. Alleen juist dat omslachtige is waar ik precies geen zin in heb. Ik zal eens kijken of ik ergens een portscanner kan vinden, misschien dat nog wat soelaas biedt.

Tot die tijd maar wachten. Ik zal ook eens een reply terugsturen naar Solaredge, misschien dat ze wat meer informatie geven, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.