Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil minimaal wekelijks streamen met een sessie over front-end development en accessibility. Daarnaast wil ik kunnen gamen, en ik maak zo nu en dan wat creatiefs. Denk photoshop en photogrammetry. Grote muurvullende prints. Ik overwoog ook 128gb ram, het is nu 64gb geworden, wat lastig is in een wenslijst. Archiefmateriaal gaat op de NAS
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ging eigenlijk voor minder dan 1000 euro omdat ik ook nog schermen wil in de toekomst. Dus liever goedkoper dan duurder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 27' dell scherm, en een kleiner (21?) samsung scherm, een logitech TB+muis set en een 1070 videokaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee wat ik met de opslag moet. Maar 2x ssd leek me wel prettig voor photoshop scratch disks en soortgelijke praktijken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD leek me een verstandige keuze qua prijs/kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Micro-atx leek me een mooie keuze. ATX zie ik geen plus in voor mezelf.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Maak ik verstandige keuzes of kan ik dingen slimmer doen? Ik heb maar wat gedaan voor m'n gevoel.
Totaal met 64gb ram is ongeveer 1040
https://pcpartpicker.com/list/hHVbx6
Alvast bedankt!
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil minimaal wekelijks streamen met een sessie over front-end development en accessibility. Daarnaast wil ik kunnen gamen, en ik maak zo nu en dan wat creatiefs. Denk photoshop en photogrammetry. Grote muurvullende prints. Ik overwoog ook 128gb ram, het is nu 64gb geworden, wat lastig is in een wenslijst. Archiefmateriaal gaat op de NAS
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ging eigenlijk voor minder dan 1000 euro omdat ik ook nog schermen wil in de toekomst. Dus liever goedkoper dan duurder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 27' dell scherm, en een kleiner (21?) samsung scherm, een logitech TB+muis set en een 1070 videokaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee wat ik met de opslag moet. Maar 2x ssd leek me wel prettig voor photoshop scratch disks en soortgelijke praktijken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD leek me een verstandige keuze qua prijs/kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Micro-atx leek me een mooie keuze. ATX zie ik geen plus in voor mezelf.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Maak ik verstandige keuzes of kan ik dingen slimmer doen? Ik heb maar wat gedaan voor m'n gevoel.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 176,95 | € 176,95 |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 109,55 | € 109,55 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H400 Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 106,90 | € 106,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 210,90 | € 210,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 118,90 | € 118,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 909,05 | ||
Totaal met 64gb ram is ongeveer 1040
https://pcpartpicker.com/list/hHVbx6
Alvast bedankt!