Zonnecollector aansluiten opblaasbare spa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizsz
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-05-2023
Hallo,

Ik ben al enkele forum topics tegengekomen waar mensen het idee bekijken om het water van een jacuzzi bij te verwarmen via zonnecollectoren (eenvoudige solar bol of matten). Wat me uit geen enkele topics duidelijk wordt, is echter of je deze dan zonder probleem kan aansluiten tussen de verwarmingspomp en het bad, en welke aansluitingen je daar voor nodig hebt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Dit topic al gevonden: Intex Zwembad , solarmatten , Zandfilter pomp
Staat vol met mensen die dit willen doen of gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizsz
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-05-2023
Dank je wel, ik post daar even verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newss
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Ook wij hadden na lang twijfelen een opblaasbare Jacuzzi aangeschaft. Omdat ik bijna niets kan vinden over het stroomverbruik wil ik hier toch even iets over kwijt. Het stroomverbruik was bij ons erg hoog, ik had een meter aangeschaft die exact kon meten wat de kosten waren en daar schrokken we erg van. Hij stond bij ons overdag op 36 graden en in de nacht op 32 graden en het waren toen warme dagen. En het water konden wij ook niet goed houden, na 2/3 dagen was dit niet helder meer ondanks de filter en chloortabletten. Voor die paar keer dat wij er gebruik van maakten waren voor mij de kosten te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
newss schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:10:
Ook wij hadden na lang twijfelen een opblaasbare Jacuzzi aangeschaft. Omdat ik bijna niets kan vinden over het stroomverbruik wil ik hier toch even iets over kwijt. Het stroomverbruik was bij ons erg hoog, ik had een meter aangeschaft die exact kon meten wat de kosten waren en daar schrokken we erg van. Hij stond bij ons overdag op 36 graden en in de nacht op 32 graden en het waren toen warme dagen. En het water konden wij ook niet goed houden, na 2/3 dagen was dit niet helder meer ondanks de filter en chloortabletten. Voor die paar keer dat wij er gebruik van maakten waren voor mij de kosten te hoog.
hier ook zo eentje in gebruik en wel supper tevreden van.
Ik zie niet direct in waarom je die altijd op temperatuur zou houden op dagen dat je deze toch niet gebruikt?

Hier wanneer er voorzien wordt van gebruik te maken, bij mooi weervoorspelling, dan gaat de verwarming pas aan in de voormiddag ( verwarming doet hier 2 graden per uur). Water wordt ook om de paar weken vervangen, dat valt goed mee is helemaal niet zoveel water. ( minder dan 1 kuub )
In de zomer bij warme dagen, met de kap er snachts op zakt de temp tot 25-28 graden dus dat valt ook goed mee. Stroomverbruik moet je tellen op een 0,5 euro per uur. Dus als je de verwarming altjid aan hebt zoals je zelf aangeeft, dan kan tikt het inderdaad stevig aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Slinke op 30-06-2020 16:40 ]